Raskaaksi 2019

Pahoittelut kaikille muillekin uusista kierroista ja negatiivisista testeistä. Kyllä täältä vielä noustaan. :Heartpink
 
Kp 9, ja alkaa tuntua ovismaisia nippailuja ja limoja ja tullut.
Kurkku edelleen arka ja kaupassa meinasin pyörtyä :meh: aivan vaan musteni silmissä, mutta onneks meni ohi ennen, ku taju oikeesti lähti. Ensin oli ihan hirveän kuuma ja tuskainen olo. Eilen kotona kävi samoin. Vissiin verottaa tää flunssa. Toivottavasti tällä ei oo vaikutusta ovulaatioon.
Tosin oireet jo niin vahvat, vaikka arvioituna ovis pitäs olla vasta ens tiistaina.
Ovistestistä viiva kadonnut, eli ilmeisesti alkukierrosta on aika vahva viiva, joka katoaa ennen ovulaatiota ja sit taas nousee ovulaatiossa.

Eilen esikoinen kysyi, että koska mun vatsasta syntyy vauva. Haluais kuulemma pikku sisaruksen. Se että ei pelkästään aikuiset odota perheenlisäystä, vaan myös lapsi sisarusta. Odottaa vaikka ei olla koskaan mitään siihen suuntaan vihjattu

Täs olis enää tasan 3vk laskettuunaikaan, jos ei olis tullut keskenmenoa :sorry:
 
Tänne paukahti kp1 kesken kierron, VMP. Ja todellakin alko yhtäkkiä, seistessä tunsin kuinka alkaa valumaan ja äkkiä vessaan.
Hyvin tasaista on ollu tähän asti, päivä kerrallaan luteaali pidenty siihen optimaaliseen 14 ja nyt sit ylläripylläri luteaali 11pvää ja kierto jäi 26päivään, mitä ei oo tapahtunu koskaan ennen. Ollu 28-29pvää.
Että mitähän himputtia tää nyt sit meinaa, en tykkää.
Mullakin ollu tänä vuonna pari 24-25 kiertoa. Yleensä vähintään 28, enintään 32.
 
Uhh, mulla on tosi outo olo. Paineen tunnetta alavatsassa ja välillä huono olo. Mahatautia ei ole,
sen kyllä tunnistaisin. Nyt dpo3, kp 19.
 
Nyytti, pahoittelut menkoista!

Tiinuliinu, täälläkin esikoinen (12/15) viikottain kyselee, koska hän saa pikkuveljen.

Kp 19 ja ovistestit negaa.. Katsoin kyllä Womanlogista, että esikoinen on tärpännyt kierrosta, jossa ovuloin vasta kp 20. Ärsyttää nämä pitkät kierrot, kun vuodessa on vähemmän mahdollisuuksia tärppiin. Edellinen kierto oli 33 päivää, vaikka ovuloin "jo" kp 17. Luteaali oli siis 16pv, mitenköhän se vaikuttaa raskautumiseen? Liian lyhyt voi ymmärtääkseni vaikeuttaa kiinnittymistä, mutta mitenköhän on näin pitkän laita.. Tästä tulee joko pitkä kierto tai sitten en ovuloi lainkaan. Kp 12 olen jo aloittanut testaamisen, joten tuskin olen ovista missannutkaan.
 
Voimahalit kaikille oman kiertonsa pettymykseen/jännitykseen jne. Saisi tulla teille oikein kunnon plussatuuli puhaltamaan jarrusukkaisia poikasia! +++

Itsellä menossa kp28/39 dpo7, viikko sitten olin ihan fiiliksissä et nyt muuten tärppäs, mut sit... tuli herra Yrjö kylään ja vei mennessään voimat ja uskon siihen et tässä kierrossa ois mitään voinu tapahtua saati kiinnittyä. Ei oo mitään tuntemuksiakaan, alussa varmaa kuvittelin kaikenlaisia mahavihlasuja yms. Oon vaan jotenkin niin poikki et tää latistaa mua enemmän kuin osasin edes odottaa. Vaikka mitään ei ole vielä edes menetetty. Ja ois se nyt suoraan sanottuna aika epätodennäköistä et ensimmäisestä yrityskerrasta.
 
Niin olisi teidänkin :Heartred Varmaan turhia haaveilen. Voiko näin aikaisin mitään oikeasti edes tuntea :shy:

Kiitos:Heartred ei varmaankaan voi, mutta haaveilla pitää, mitä mieltä tässä muuten olisi. Minä nolo yksi ilta oikein paijailin vatsaa samalla kun toivoin että siellä nyt olisi joku. Tuskin on. Taaskaan. Pelkkä ajatuskin negasta saa niin huonolle tuulelle, ettei tekis mieli edes testata.

Vaapukka, äläpäs nyt heitä hanskoja tiskiin. Täällä on nähty monet plussat ekasta yrityskierroksesta. Harvemmassa kai me ollaan, jotka kuukaudesta toiseen vääntää nää samat retriitit:hilarious: sitä paitsi meidän esikoinen tärppäsi mukaan kun olin just ollut 2 viikkoa norossa (tokikin yli parin vuoden yrityksen jälkeen). Varmaan joku detox kuuri siis tekis nytkin hyvää:hilarious: kai keho oli taistellut niin paljon noroa vastaan, että unohti hylkiä munasolun:confused005:hilarious:
 
Kiitos:Heartred ei varmaankaan voi, mutta haaveilla pitää, mitä mieltä tässä muuten olisi. Minä nolo yksi ilta oikein paijailin vatsaa samalla kun toivoin että siellä nyt olisi joku. Tuskin on. Taaskaan. Pelkkä ajatuskin negasta saa niin huonolle tuulelle, ettei tekis mieli edes testata.

Vaapukka, äläpäs nyt heitä hanskoja tiskiin. Täällä on nähty monet plussat ekasta yrityskierroksesta. Harvemmassa kai me ollaan, jotka kuukaudesta toiseen vääntää nää samat retriitit:hilarious: sitä paitsi meidän esikoinen tärppäsi mukaan kun olin just ollut 2 viikkoa norossa (tokikin yli parin vuoden yrityksen jälkeen). Varmaan joku detox kuuri siis tekis nytkin hyvää:hilarious: kai keho oli taistellut niin paljon noroa vastaan, että unohti hylkiä munasolun:confused005:hilarious:
Kiitos Nipanderi, oot ihan oikeassa. Nyt mullekin tuli mieleen et joskushan se tauti oikeaan aikaan voi jopa edesauttaa kiinnittymistä. Toivotaan näin. Ja niin, olin aika ajattelematon kun kitisin ekasta yk, vaikka tilanteen voi nähdä aivan eri kulmasta myös. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä joka lukee tätä ketjua. Kirjoitin vain suoraan kaikki ajatukset.

Toivoisin, et plussa yllättää just sut! :cool:
 
Kiitos Nipanderi, oot ihan oikeassa. Nyt mullekin tuli mieleen et joskushan se tauti oikeaan aikaan voi jopa edesauttaa kiinnittymistä. Toivotaan näin. Ja niin, olin aika ajattelematon kun kitisin ekasta yk, vaikka tilanteen voi nähdä aivan eri kulmasta myös. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä joka lukee tätä ketjua. Kirjoitin vain suoraan kaikki ajatukset.

Toivoisin, et plussa yllättää just sut! :cool:

Tuskin pahoitit. Mekin olemme joskus olleet yk1. Ihan paskalta se kp1 tuntui silloinkin. Kun ei näissä hommissa koskaan tiedä meneekö kuukausi, monta, kenties vuosia vai onnistuuko ikinä, niin siinä mielessä jokainen kierron aloitus on pasketta ja myrkkyä. Tässä matkan varrella on ehkä tullut vaan kyynistyttyä niin pahoin, että kaikki omat viestit kuulostaa vaan enemmän ja vähemmän marinalta:hilarious:
 
Ärsyttää nämä pitkät kierrot, kun vuodessa on vähemmän mahdollisuuksia tärppiin. Edellinen kierto oli 33 päivää, vaikka ovuloin "jo" kp 17. Luteaali oli siis 16pv, mitenköhän se vaikuttaa raskautumiseen? Liian lyhyt voi ymmärtääkseni vaikeuttaa kiinnittymistä, mutta mitenköhän on näin pitkän laita.. Tästä tulee joko pitkä kierto tai sitten en ovuloi lainkaan. Kp 12 olen jo aloittanut testaamisen, joten tuskin olen ovista missannutkaan.


I feel you... :sorry:

En osaa sanoa pitkästä luteaalista. Siitä samasta itsekin taisin viime kierrossa kysyä, mutten muista, että olisi tietoa ollut muillakaan. Mielenkiintoista olisi kyl tietää. Mulla viime kierrossa muistaakseni 17 päivän luteaali.

Täällä ovis ollut "aina" kp 21-22, viime kierrossa kp14 ja nyt on kp17 ja äsken kun pissin tikkuun, niin tältähän se näytti. Tässä kierrossa on ollut supervähän seksiä, mutta eilen sopivasti ja varmaan sit huomenna ja viikonloppunakin... :sign19 Oon ollut melko hiljaa kotona vauvajutuista, niin eilen mies kyseli, menikö vauvaa ajatellen aivan hukkaan... No ei näköjään :grin

...tosin huolettaa ne kilpparijuttua :sad001 tänään kyselin kilppariarvojen testausta, mutta vastaus oli epämääräinen, enkä edes lähetettä uusiin verikokeisiin saanut :arghh:
 

Liitteet

  • IMG_20190919_222712.jpg
    IMG_20190919_222712.jpg
    49.6 KB · Katsottu: 121
Kp 11 ja oikeelta puolelta maha kyllä välillä kosketusarka, toivottavasti munasolun kasvukipuja :angelic:

Vaapukka_ niinkun nipanderi sanoi kyllä se aina vaan paskalta tuntuu oli sitten mikä yrityskierto menossa. Itselläni on ainakin kauhee pelko kun esikoista tehtiin 1,5v, toki e-pillerit oli pistänyt kropan ihan sekasin ja annoin vaan luomusti tasaantua kierron. Nyt toki oli minipillerit mutta mitäs jos kestää taas niin kauan :banghead:

Nannua lainatakseni mua kiinnostaa kanssa onko pitkästä luteaalivaiheesta mitään haittaa? Ärsyttää kun kierrot on niin pitkiä niin tuntuu ihan ikuisuudelta odottaa sitä ovista ja tuleeko se täti vai ei :arghh:
 
Tuo kierron pituus on kyllä sellainen että oli se lyhyt tai pitkä niin taitaa ottaa päähän.:rolleyes: Minulla oli keväällä useampi kierto peräkkäin vain 23vrk niin oli raivostuttavaa kun tuntui että on ihan koko ajan menkat ja koko ajan piti vain uudestaan pettyä.:banghead: Mutta pitkä kierto varmasti ihan yhtä kurja.

Nyt siis kp2/23-28. Tältä kierrosta ei ole suuria toiveita, mutta onneksi enää kolme viikkoa hoitojen ensikäyntiin.
 
Mullakin ollu tänä vuonna pari 24-25 kiertoa. Yleensä vähintään 28, enintään 32.
Ahaa, onko näiden jälkeen palannu sit taas normaaliks, onko ovulaatio vaihtanut paikkaa tms?
Joskso tää ois vaan joku hetkellinen juttu, I hope..

Eilen esikoinen kysyi, että koska mun vatsasta syntyy vauva. Haluais kuulemma pikku sisaruksen. Se että ei pelkästään aikuiset odota perheenlisäystä, vaan myös lapsi sisarusta. Odottaa vaikka ei olla koskaan mitään siihen suuntaan vihjattu
Meilläkin on kaipailtu vauvaa taloon, vaikka lapsia onkin jo kolme. Esikoinen kyseli paljon joskus vuosi-pari sitten ehkä, eli 7-8v ikäsenä. Et etkö äiti vois tehä meille vielä yhtä vauvaa?? Mut hän on tosiaan erityislapsi ja meillä oli niin raskaat ajat menossa et sillon joutu vaan toteamaan et äitillä on kädet jo ihan täynnä.
Ei oo nyt aikoihin enää kyselly.
Keskimmäinen 5v taas on toivonut pikkusiskoa nyt viime aikoina :Heartred

Taittaralla, kiitos :Heartred Miten siellä menee?

Nannulle myös kiitos :Heartred

Nipanderi, vähän ehkä hörähdin! Ainahan sitä sanotaan et pitää keskittyä ihan muuhun, ni sit tärppää, tadaa :D

Täällä kp2 ja just otin buranan jos auttais tähän samperin mahakipuun. Eiks se niin ollu et sen hedelmättömyyttä aiheuttava vaikutus lakkaa heti, kun sen käytön lopettaa. Eli uskaltais näihin pahimpiin menkkakipuihin ottaa parina päivänä alkukierrosta? Näin mä ainakin oon järkeilly.
 
Kp 10 ja oon aika varma että ovis tapahtuu oikealta, sen verran sieltä nippailee. Ja tää ovisliman määrä jo nyt, alkaa epäilyttää että ovis onkin ennemmin, kun viime kierroissa :rolleyes: onneks aloitin jo testailut hyvissä ajoin, nii ei mee ainakaa ohi.

Tekeekö muilla ovulaatio jännittynyttä oloa?
Oon huomannut että mulla aina ovulaation aikaa tuntuu että koko ajan jännittää joku, ja muistan tän tunteen olleen aina. Jännittää ilman syytä. Muutenkin vähän semmonen levoton olotila. Sydän hakkaa herkemmin.
 
Heippa taas. Vähän olen pitänyt hiljaiseloa, kun ei ole oikein ollut mitään sanottavaa. Ainakaan mitään kivaa sanottavaa. Valittaa vois vaikka maailman tappiin asti.

Mulla on nyt sitä kuuluisaa "muuta ajateltavaa" ihan riittävästi, koulu vie tuhottomasti aikaa, auto reistailee, esikoisen tutkimukset ja terapiat pyörii täyttä häkää, mutta vauva-ajatuksia en ole saanut karistettua hetkeksikään. Ihan koko ajan on jotain tuiketta ja jomotusta ja vihlontaa kriittisillä paikoilla. Eilen kotimatkan ajan sattui vasen nänni, mutta oikea ei :hilarious: En ole siis vieläkään onnistunut hautaamaan ajatuksia siitä että tässä muka raskaana oltaisiin. Hypoteettinen oviskaan kun tuskin on vielä tulossa edes tämän kuun puolella, tänään kp 10.

Jos tämäkin kierto on tosi pitkä, niin pitää kyllä sitten ihan vakavissaan harkita ainakin gynellä käyntiä. Onko tuolla joku kysta-armeija tai muuta vastaavaa suunnittelemassa kehon valtausta. Pitäis varmaan myös ottaa itseään niskasta kiinni ja soittaa polille ja kysellä onko meidän mahdollista päästä sinne vai ei. Veisi ainakin sen epävarmuuden asiasta pois. En kyllä vielä osaa sanoa että käytettäisiinkö sitten se mahdollisuus hoitoihin jos sellainen annettaisiin. Jos tietäisi suuremmalla varmuudella että ovulaation induktiot mulla toimisi tarkoituksenmukaisesti niin sitten lähtisin samantien. IVF:ään ei taida just nyt riittää voimavarat. Ehkä keväällä sit.

Oon jotenkin niin negapirkko että oikein ärsyttää itseänikin. Tulee vain vellottua tässä kurjuuden tunteessa. Tulis jotain kivaa välillä.
 
Takaisin
Top