Helmikuiset 2020 <3

Täälläkin nipt-tulosten perusteella kaikki hyvin, mutta henkinen jaksaminen alkaa olla koetuksella tämän pahoinvoinnin takia. Mulla on paino laskenut jo 2kg lähtötilanteesta ja viimeisimmässä pissanäytteessäkin aavistuksen kuivumisen merkkejä :depressed: Uusi pissatesti labraan ja selvitellään, vielä ei kuulemma tarvis huolestua.. :nailbiting: Viimeviikolla ehdin jo hetken luulla, että nyt vihdoin olo helpottaa ja hetkellisesti pääsi jo nauttimaan raskaudesta vaan niin se taas alamäki alkoi.
 
Onko muilla muuten ollut vastaavaa: vaikka juon eikä ole pahoinvointia, enkä oo suolaa mutustanut, tuntuu että olisin aavistuksen kuivahtanut. Sokeria olen syönyt kuluneella viikolla. Virtsa on tummempaa ollut viikon ajan eikä sitä tule paljonkaan, varsinkaan aamulla. Suuta välillä kuivaa varsinkin yöllä. Alkuraskaudesta oli ihan päinvastaista, yölläkin sai herätä vessaan ja rakko vaan täyttyi ja täyttyi uudestaan. Minne se häviää, vaikka juon? En oo hikiliikuntaakaan harrastanut tai saunonut himona. Painoo on tullut reilu kilo lisää siitä kun tämä alkoi, se on varmaan vaan joku tilapäinen nestekertymä :)

Yritän tässä tänään pitää nestetankkauspäivää juomalla vettä ja teetä tosi paljon, välttämällä suolaa, sekä syömällä vain kasviksia ja hedelmiä. Pakko jotain koittaa. Heti on helpottanut.
 
Muokattu viimeksi:
mulla on taas jano vähän väliä. kotona unohtuu juoda mut töissä litkin soodaa ja jäävettä. yöllä ennen nukkumaanmenoa tulee hörpättyä vitamiinien kanssa vajaa puol litraa vettä. mulla ei oo ollut yhtään pahoinvointia mut paino on silti pudonnut kolmisen kiloa alkutilanteesta. mulle ei tällä hetkellä maistu oikein lämmin ruoka, paitsi lihapiirakat. piimällä ja lihiksillä pärjää jo aika pitkälle :)
 
Mulla on pissa kans välillä tosi tummaa ja välillä herään vessaan, välillä taas en. En tiedä yhtään miksi välillä pissattaa enemmän ja välillä vähemmän.. Ja paino vaan nousee :shifty:, niin sen kuuluukin, mutta ku mulla se nousi jo ekalla kolmanneksella 6kg.
 
Mulla on pissa kans välillä tosi tummaa ja välillä herään vessaan, välillä taas en. En tiedä yhtään miksi välillä pissattaa enemmän ja välillä vähemmän.. Ja paino vaan nousee :shifty:, niin sen kuuluukin, mutta ku mulla se nousi jo ekalla kolmanneksella 6kg.

Mulla kans noussi paino ekalla kolmanneksella 6kiloo ja ei ois tarvinnu nousta yhtään. Kauhee ahdistus painosta. Aineenvaihdunta ihan jumissa. Jumahti heti plussaan ja ekassa kuukaudessa tuli 4-5kg turvotus päälle. Ja tiedän, että mitenkään ei oo toi paino syömällä tullu.
 
Mulla kans noussi paino ekalla kolmanneksella 6kiloo ja ei ois tarvinnu nousta yhtään. Kauhee ahdistus painosta. Aineenvaihdunta ihan jumissa. Jumahti heti plussaan ja ekassa kuukaudessa tuli 4-5kg turvotus päälle. Ja tiedän, että mitenkään ei oo toi paino syömällä tullu.

Mulla ihan sama. Oli tullut 5 kg. Enkä tiedä miten kun on ollut niin karmee tää pahoinvointi että ei oo hirveesti tullut syötyä. :sad001
 
Ite kans stressaan painosta, vaikka kaikki toitottaa että on lupa lihoa jne :sad001, mutta ku en halua lihoa ja ne kilot joutuu pudottamaan sitten kun vauva on syntynyt. Ootan jo vaunulenkkejä.

Mulla varmaan painoa on tullu senkin takia, kun alussa piti napostella koko ajan, ettei olo huonone ja ei ollut energiaa juuri muuhun töiden lisäksi, kun nukkumiseen :sorry:.
 
Mamiliksi mulla ainaki on ihan sama homma, koko ajan janottaa ja herään öisinkin juomaan. Silti pissa on tummaa ja huomattavasti vähemmän tarvetta käydä vessassa kuin alussa. Itseasiassa lievää kuivumisen merkkiä oli havaittavissa viimeisimmällä neuvolakäynnillä, minkä vuoksi huomenaamuna pitäisi viedä labraan uusi näyte. Tänään yrittänyt ihan urakalla juoda koko ajan, vaan tämä pahoinvointi rajoittaa sitäki.. :shifty:
 
mä tilasin torista itelleni parit äitiyshousut kun alkoi vanhat pyörimään päällä ja putoamaan kiireessä töissä .en sitten katsonut yhtään et mitä kokoa ne vanhat oli.muistelin et ne olis ollu 42 ja ajattelin et tilaan kokoa pienemmät..no olin ne maksanut jo ja sit seuraavana aamun kun vedin töihin lähtiessä niitä vanhoja jalkaan katoin et perhana, nehän onki 44. olin ihan varma et ne torista tilatut 40 farkut ei mee millään ilveellä jalkaan. uudet tuli tänään postissa ja varovasti testasin ja ne on ihan just sopivat!! ai hitto et oon ilonen.ne kokoa isommat olis ollu liian isot. eikä neuvolan lääkärikään ollut kovin huolissaan mun painon tippumisesta.
 
Mää en tiä, että millä hitolla mää pääsen tästä kroppakriisistä. Pelkään neuvolaa, oikeestaan sitä vaakaa. Tällä viikolla menny syömiset ihan vituiks ja olo on turvonnu. Paino nousee vaikka kuinka lenkkeilis ja kattois mitä syö niin sit ilmeisesti mielummin makaan ja syön pullaa. Ja paino nousee tietysti sit viä enemmä. Ja tän perustelen itelle, että ku se paino nousee kuitenki liikaa vaikka mitä tekis. Ahdistaa. Aineenvaihdunta on aivan seis. Tekee mieli vaan valittaa. Oon onnellinen raskaudesta ja vauva on mulle kaikki kaikessa. Siks tuntuu niin väärältä kriiseillä ja ahdistua tästä :sad010:sad010:sad010
Huono viikko ollu. Oon ollu pahalla päällä ja ahdistunu muutenki. Pelkojen kans menty taas askel taakse päin.

Jotain hyvääkin (ehkä). Tuntuu siltä kun vauva ehkä mylläis mahassa. Tai sit se on monta päivää jumissa ollu p**ka :laughing021
 
Mää en tiä, että millä hitolla mää pääsen tästä kroppakriisistä. Pelkään neuvolaa, oikeestaan sitä vaakaa. Tällä viikolla menny syömiset ihan vituiks ja olo on turvonnu. Paino nousee vaikka kuinka lenkkeilis ja kattois mitä syö niin sit ilmeisesti mielummin makaan ja syön pullaa. Ja paino nousee tietysti sit viä enemmä. Ja tän perustelen itelle, että ku se paino nousee kuitenki liikaa vaikka mitä tekis. Ahdistaa. Aineenvaihdunta on aivan seis. Tekee mieli vaan valittaa. Oon onnellinen raskaudesta ja vauva on mulle kaikki kaikessa. Siks tuntuu niin väärältä kriiseillä ja ahdistua tästä :sad010:sad010:sad010
Huono viikko ollu. Oon ollu pahalla päällä ja ahdistunu muutenki. Pelkojen kans menty taas askel taakse päin.

Jotain hyvääkin (ehkä). Tuntuu siltä kun vauva ehkä mylläis mahassa. Tai sit se on monta päivää jumissa ollu p**ka :laughing021

Joillain se paino nousee vaikka seisois päällään ja eläis pyhällä hengellä. Kuten mulla. Aineenvaihdunta jumahtaa näemmä totaalisesti kun tuun raskaaksi. Älä syyllisty siis.

Allekirjoittanut nappasi tässä pahoinvointikierteessä +5 kg, rehellisesti en tiedä miten se on mahdollista kun yhdessä vaiheessa pystyin syömään vaan esim. kaalia. Ja välillä en mitään. En syö mässyä, pullaa tmv. Et tasan ei mee nallekarkit, mut tärkein on vauvan terveys.
 
Joillain se paino nousee vaikka seisois päällään ja eläis pyhällä hengellä. Kuten mulla. Aineenvaihdunta jumahtaa näemmä totaalisesti kun tuun raskaaksi. Älä syyllisty siis.

Allekirjoittanut nappasi tässä pahoinvointikierteessä +5 kg, rehellisesti en tiedä miten se on mahdollista kun yhdessä vaiheessa pystyin syömään vaan esim. kaalia. Ja välillä en mitään. En syö mässyä, pullaa tmv. Et tasan ei mee nallekarkit, mut tärkein on vauvan terveys.
ja toisilla menew toisinpäin, mulla ei käy noin raskauden aikana. Mutta imetyksen! Ja pitkään sen loppumisenki jälkeen.. on se ärsyttävää.
 
no p***a on kyllä jumissa. käyn ehkä kerran viikossa. ja sit kun tulee niin ei paljoa tuu ja maha on niin kovalla et sattuu saakelisti.. kai se vauva sit ottaa omansa ruuasta.

täällä ei viime yönä paljon saatu nukuttua. vauva möyri ja monotti ja painoi koko yön vasempaan nivuseen. kun käänsi kylkeä niin ei auttanut juurikaan. kiva lähteä töihin kun ei meinaa silmät pysyä päässä.
 
Kiitos kaikille :Heartred :) Toivottavasti neuvolassa ja äitiyspolilla ymmärtävät eikä vaan syyllistä painosta. Alan varmaan itkeen jos ne syyllistää ja saarnaa. Ekalla käynnillä jo äitiyspolilla kuiva lääkäri totes, että paino ei saa nousta _yhtään_ kahdella ekalla kolmanneksella. Siihen mennessä oli jo noussu paino ja plussan jälkeen tosiaa ekassa kuukaudessa nousi paino 5kg ja tiedän, että syömällä se ei tullu. Kuten ei tääkään painon nousu, ainakaan kokonaisuudessaan ei syömiset selitä tätä.
 
ja toisilla menew toisinpäin, mulla ei käy noin raskauden aikana. Mutta imetyksen! Ja pitkään sen loppumisenki jälkeen.. on se ärsyttävää.
Mulla jumittaa paino imetyksen aikana, eli saavutetut kilot pysyy ja kroppa päästää niistä irti vasta kun imetys loppuu.
 
Mua kans ahdistaa se neuvolan vaaka :oops:, parin viikon päästä ois se eka lääkäri. Mitä tutkimuksia siellä tehdään?

Tunnetteko vauvan liikkeet jo hyvin? Lähinnä ensimmäistä odottavat? Oon itse jotain hiplausta tuntenut, mutta sitäkään ei nyt hetkeen.. Kannattaako huolestua :sorry: (17. Vko alko just)?
 
Mua kans ahdistaa se neuvolan vaaka :oops:, parin viikon päästä ois se eka lääkäri. Mitä tutkimuksia siellä tehdään?

Tunnetteko vauvan liikkeet jo hyvin? Lähinnä ensimmäistä odottavat? Oon itse jotain hiplausta tuntenut, mutta sitäkään ei nyt hetkeen.. Kannattaako huolestua :sorry: (17. Vko alko just)?

Ei kannata huolestua! :)
Siskolla on kolme lasta ja ekasta tunsi liikkeet 15+viikoilla, kahdesta seuraavasta vasta 18+. Harvinaista, että sillä noin päin, mutta kaikki on mahdollista :grin

Ite en oo varma oliko se eilinen tunne vauva vai tosiaan p**ka :laughing021 Mulla istukka etuseinässä niin liikkeisiin voi mennä vielä aikaa
 
Ei kannata huolestua! :)
Siskolla on kolme lasta ja ekasta tunsi liikkeet 15+viikoilla, kahdesta seuraavasta vasta 18+. Harvinaista, että sillä noin päin, mutta kaikki on mahdollista :grin

Ite en oo varma oliko se eilinen tunne vauva vai tosiaan p**ka :laughing021 Mulla istukka etuseinässä niin liikkeisiin voi mennä vielä aikaa

Joo edellisistä oon mäkin oon tuntenut jo näillä viikoilla liikkeet. Nyt ei mitään. :dontknow Ehkä kerran tuntenut jotain mutta voi olla toi plan p. laughing6

Istukka on etuseinämässä myös täällä.
 
Mulla pääsääntöisesti toimii vatsa hyvin, mut nyt tän siunatun tilan ja pahoinvoinnin vuoksi välillä vaikeempia päiviä. Mulla menee siis tosi kipeeksi maha heti jos ei suoli toimi, sen vuoksi onkin aina kuivattuja luumuja jääkaapissa joilla sitten "herkuttelen" illalla niin aamulla taas homma toimii, ainakin useimmin :gen053 Onneksi nyt on myös tuoreiden luumujen kausi, koska ne on huomattavasti makeampia ja itselle uutena tuttavuutena testasin keltaista kiiwiä joka oli ihan supermakea! Suosittelen sitä kaikille muillekin, nimittäin siitä kuulin jonkun vinkin että nimenomaan raskaana se on jotain superfoodia jolla suunnilleen kaikki ongelmat ratkeaa :laughing021

Mullakin ensimmäinen lääkäri ensiviikolla, vähän jännittää mitäs kaikkea siellä sit tehdään/keskustellaan. Vauvan liikkeitä en ole tuntenut vielä (rv 14+6), mutta kovaa nipistelyä kylläkin ilmeisesti kohdun kasvamisen vuoksi.
 
Mulla oli tosi nopea se lääkärikäynti. Ite mittasin verenpaineen ja pissanäytteen. Juteltiin vähän katottiin ultralla ja sisätutkimus ja reilun vartin päästä olin jo ulkona.
 
Takaisin
Top