Viimeisin neuvolakäyntisi

Täällä huomenna eka neuvola ja rv 8+1
Onneks ultrataan taas samalla, niin saa pienen mielenrauhan. Jännittää ihan hirveästi, onhan viime kerrasta aikaa kun esikoinen 7v

Kuinkas usein noita neuvolakäyntejä sitten vastaisuudessa on?
 
Mul oli tänään eka neuvola. Paineet oli 103/68 eli ei ihmekään että huippaa. Hb oli 125.
Muuten vaan juteltiin ja käytiin lappuja läpi. Ite täytyy sit hoitaa Labrat ja soittaa se nt ultra aika. Seuraava neuvola kk päästä :)
 
Ei muuten tullut neuvolakorttia. On pelkkä ipana. Mainostajan neuvolakortti kuoret kyllä antoi. Niistä ei oo paljoa iloa kun ei oo korttia mitä laittaa sinne :D
 
Meillä oli neuvola maanantaina, sillon oli 9+5. Sydänäänet kuului, ja tehtiin lähete ultraan, joka tuli tosi nopeasti: torstaina 24.8. Uskomatonta että sillon on jo melkeen eka raskauskolmannes takana!
 
Eka neuvola takana. Kovasti täytettiin papereihin tietoja. Ultra-ajan, lääkäriajan ja seuraavan neuvola-ajan sain. Paino, verenpaine ja hb katottiin, tikulle piti pissiä myös. Jatkossa verenpaine, paino ja pissatikku pitää tehdä itse juuri ennen neuvola-aikaa.

Kovasti mietin sen dopplerin hankkimista kun vielä 3vko ultraan.
 
Mun kunnassa neuvolat on 6 viikon välein johonkin puoleen väliin, sit 4viikon välein, sit joskus 30-35 viikolla kahden viikon välein ja 38 viikolta viikon välein kunnes vauva on syntynyt. Mut noi vähän vaihtelee kunnan mukaan. Joissain paikoissa on extraa ja toisissa mennään minimeillä. Ja esikoista ootravalle on vähän enemmän. Lääkäreitä on mulla kaksi. Yksi jossain viikon 20 tienoilla ja sit loppuraskaudessa 35-38 viikoilla toka.
 
Mulla on huomenna eka neuvola. Sain houkuteltua poikaystävänkin mukaan, vaikka hän oli aluksi sitä mieltä, ettei hän hyödy mitään näin alkuajan nauvoloista. Toivoisin, että saataisiin jotain henkistä apua sitä kautta, koska varsinkin minua ajatus vauvasta, ja siitä miten sen kanssa tulemme pärjäämään, ahdistaa välillä aika paljon. Poikaystävä ei osaa vielä olla niin ahdistunut, kun ei tämä raskaus vielä häneen juuri mitään vaikuta. Ainut muutos hänelle on ollut se, ettei olla haettu sushia kertaakaan tässä reippaan kuukauden sisään. :hilarious: ja käytiin me pieni kähinä myös siitä, että kun hän on hankkimassa uutta autoa, että sen pitää olla sitten farmarimallinen, että sinne kaikki mahdutaan.
Vähän kyllä veikkaan, ettei tuolta kunnalliselta puolelta saa mitään järkevää tukea oman pään selvittelyyn, joten olen varautunut sellaiseen pituus/paino/hemoglobiini ja ulos toimenpiteeseen, mutta katsotaan nyt.
 
Mulla on huomenna eka neuvola. Sain houkuteltua poikaystävänkin mukaan, vaikka hän oli aluksi sitä mieltä, ettei hän hyödy mitään näin alkuajan nauvoloista. Toivoisin, että saataisiin jotain henkistä apua sitä kautta, koska varsinkin minua ajatus vauvasta, ja siitä miten sen kanssa tulemme pärjäämään, ahdistaa välillä aika paljon. Poikaystävä ei osaa vielä olla niin ahdistunut, kun ei tämä raskaus vielä häneen juuri mitään vaikuta. Ainut muutos hänelle on ollut se, ettei olla haettu sushia kertaakaan tässä reippaan kuukauden sisään. :hilarious: ja käytiin me pieni kähinä myös siitä, että kun hän on hankkimassa uutta autoa, että sen pitää olla sitten farmarimallinen, että sinne kaikki mahdutaan.
Vähän kyllä veikkaan, ettei tuolta kunnalliselta puolelta saa mitään järkevää tukea oman pään selvittelyyn, joten olen varautunut sellaiseen pituus/paino/hemoglobiini ja ulos toimenpiteeseen, mutta katsotaan nyt.
Toivottavasti saatte terkkarin/kätilön joka myös kyselee kuulumisia ja fiiliksiä ja tukee :)
 
Mulla on huomenna eka neuvola. Sain houkuteltua poikaystävänkin mukaan, vaikka hän oli aluksi sitä mieltä, ettei hän hyödy mitään näin alkuajan nauvoloista. Toivoisin, että saataisiin jotain henkistä apua sitä kautta, koska varsinkin minua ajatus vauvasta, ja siitä miten sen kanssa tulemme pärjäämään, ahdistaa välillä aika paljon. Poikaystävä ei osaa vielä olla niin ahdistunut, kun ei tämä raskaus vielä häneen juuri mitään vaikuta. Ainut muutos hänelle on ollut se, ettei olla haettu sushia kertaakaan tässä reippaan kuukauden sisään. :hilarious: ja käytiin me pieni kähinä myös siitä, että kun hän on hankkimassa uutta autoa, että sen pitää olla sitten farmarimallinen, että sinne kaikki mahdutaan.
Vähän kyllä veikkaan, ettei tuolta kunnalliselta puolelta saa mitään järkevää tukea oman pään selvittelyyn, joten olen varautunut sellaiseen pituus/paino/hemoglobiini ja ulos toimenpiteeseen, mutta katsotaan nyt.


Mulla oli tiistaina eka neuvola ja meille ainakin sattu just semmonen neuvola täti joka oli myös kiinnostunut meistä, meidän tunteista ja ajatuksista. Toivotaan että teillekin sattuu semmonen kohdalle :)
 
Heips!
Eka neuvola takana tänään rv 9+6 kuin myös verikoe, neljä putkiloa ryöstivät verta :confused:!! Joka kerta yhtä inha kokemus vaikka oon verikokeissa käynyt lukemattomia kertoja:grin
Perus jutut täyteltiin ja päivitettiin edelliset raskaudet neuvolakorttiin. Meillä on sellainen ikivanha ultra neuvolassa ja pääsin sillä pikkuista katselemaan, hyvin rakeinen kuva mutta siellä hän selvästi käsiään heilutteli. Yksi vauva näyttäisi olevan tulossa. Sain nt-ultraan ajan joka on 10.9. ja seuraava neuvola siitä vasta kuukauden päästä 10.10 :wideyed: huh! Sitten on viikkoja jo 16 kasassa. Ei turhan usein tarvitse uudelleensynnyttäjän täälläpäin neuvolassa asioida jos ei kuulu mihinkään riskiryhmiin:rolleyes: Toivottavasti sujuu saman kaavan mukaan kuin edellistenkin kanssa eli suht helposti, pahoinvointia ja loppuraskauden liitoskipuja lukuun ottamatta.
 
Heips!
Eka neuvola takana tänään rv 9+6 kuin myös verikoe, neljä putkiloa ryöstivät verta :confused:!! Joka kerta yhtä inha kokemus vaikka oon verikokeissa käynyt lukemattomia kertoja:grin
Perus jutut täyteltiin ja päivitettiin edelliset raskaudet neuvolakorttiin. Meillä on sellainen ikivanha ultra neuvolassa ja pääsin sillä pikkuista katselemaan, hyvin rakeinen kuva mutta siellä hän selvästi käsiään heilutteli. Yksi vauva näyttäisi olevan tulossa. Sain nt-ultraan ajan joka on 10.9. ja seuraava neuvola siitä vasta kuukauden päästä 10.10 :wideyed: huh! Sitten on viikkoja jo 16 kasassa. Ei turhan usein tarvitse uudelleensynnyttäjän täälläpäin neuvolassa asioida jos ei kuulu mihinkään riskiryhmiin:rolleyes: Toivottavasti sujuu saman kaavan mukaan kuin edellistenkin kanssa eli suht helposti, pahoinvointia ja loppuraskauden liitoskipuja lukuun ottamatta.

Meillä uudelleensynnyttäjillä alussa neuvola on noin 6 viikon välein (mun kunnassa) ja sit alkaa tiheentymään että 4 viikon välein, 2 viikon välien ja lopussa sen viikon välein. :) Mut ihan kiva ettei tässä alussa tarvii siellä rampata jos/kun ei ole mitään erityistä syytä. :)
 
Meillä uudelleensynnyttäjillä alussa neuvola on noin 6 viikon välein (mun kunnassa) ja sit alkaa tiheentymään että 4 viikon välein, 2 viikon välien ja lopussa sen viikon välein. :) Mut ihan kiva ettei tässä alussa tarvii siellä rampata jos/kun ei ole mitään erityistä syytä. :)
Kiitos pookkana tarkennuksesta, itsellä ei ollut muita muistikuvia kuin ettei siellä ihan joka kk tarvi ravata ja tosiaan loppuraskaudesta vähän useammin :)
 
Mulla oli tiistaina eka neuvola ja meille ainakin sattu just semmonen neuvola täti joka oli myös kiinnostunut meistä, meidän tunteista ja ajatuksista. Toivotaan että teillekin sattuu semmonen kohdalle :)
Toivottavasti mekin saatas hyvä neuvolatäti. Taitaa olla paljon tuurista kiinni. Toivotaan parasta. Huomenna sen sitten näkee. :happy7
 
Mekin käytiin eilen ekaa kertaa neuvolassa. Rv oli neuvolatätin mukaan 10+4 vaikka muistelin varhaisultran mukaan sen olevan 9+3. Ilmeisesti olikin se ultraaja sitten merkannut eri tavalla koneelle kun mitä olin itse ymmärtänyt. Nämä viikkojen laskeskelut on nyt sitten muuttunut kokoajan ja alkuperäisen luulon mukaanhan olisin nytkin vielä rv 8+3 o_O Noh, sitten Nt-ultrassa kun vahvistavat viikot niin sitten uskaltaa uskoa ettei ne enää vaihtele :grin Nyt mennään kuitenkin siinä uskossa että rv 10+5 tänään, joka tuntuu uskomattomalta, kun laskettu aika vaan siirtyy eteenpäin kokoajan. En meinaa pysyä perässä, kohtahan sitä ollaan jo synnyttämässä tätä menoa. Noh hyvähän se on että ensimmäinen kolmannes menee nopeasti.
Oli tosi mukava neuvolatäti ja otti miehenkin huomioon käynnillä. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja muutenkin oli kaikki kunnossa. Nyt vaan sitä nt-ultraa varaamaan :angelic:
 
Mulla on huomenna eka neuvola. Sain houkuteltua poikaystävänkin mukaan, vaikka hän oli aluksi sitä mieltä, ettei hän hyödy mitään näin alkuajan nauvoloista. Toivoisin, että saataisiin jotain henkistä apua sitä kautta, koska varsinkin minua ajatus vauvasta, ja siitä miten sen kanssa tulemme pärjäämään, ahdistaa välillä aika paljon. Poikaystävä ei osaa vielä olla niin ahdistunut, kun ei tämä raskaus vielä häneen juuri mitään vaikuta. Ainut muutos hänelle on ollut se, ettei olla haettu sushia kertaakaan tässä reippaan kuukauden sisään. :hilarious: ja käytiin me pieni kähinä myös siitä, että kun hän on hankkimassa uutta autoa, että sen pitää olla sitten farmarimallinen, että sinne kaikki mahdutaan.
Vähän kyllä veikkaan, ettei tuolta kunnalliselta puolelta saa mitään järkevää tukea oman pään selvittelyyn, joten olen varautunut sellaiseen pituus/paino/hemoglobiini ja ulos toimenpiteeseen, mutta katsotaan nyt.
Meillä terkka käski varata ensimmäiselle käynnille 1,5h-2h aikaa. Luulis siinä kerkeevän jutustellakin kaikenlaisia. Toivottavasti myös teillä. Tokihan sitä vertaistukea saa myös täällä vau-foorumillakin...
 
Neuvolatäti oli ihan ok. Sellainen perus mitä kuvittelinkin neuvolatätien olevan. Ei kysellyt juurikaan siitä, mitä ajatuksia vauvan tulosta meillä on, enemmän kyseli meidän parisuhteesta, en tiedä vaikuttiko se sitten hänen mielestään jotenkin epäilyttävältä.:laughing002 Mainitsi kyllä, että on jotain vertaistukiryhmiä, mutta niihin vissiin sitten paneudutaan jollain toisella kerralla. Seuraavaan neuvolakertaan on tässä vielä aikaa, välissä olisi verikokeet, lääkäriaika ja nt-ultra. Että joskus lokakuussa varmaan seuraava neuvola.
 
Meillä on ensviikolla nlalääkäri, käyn samana aamuna uusissa kilpparikokeissa ni jospa sais jotain kommenttia siihenki sit. Toivottavasti olis tasaantunu olo, nyt vaihtelee vielä kauheesti :hungover: seuraava th varmaan sit jonneki marraskuun alkuun ja sittehän on o puoliväli, hui :eek:
 
Kyllä, puoliväli häämöttää ja tuntuu tavallaan että vastahan tässä plussattiin!
 
Takaisin
Top