Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla jo lääkäri teki nt-ultran, niin ei ole kyllä neuvolalääkäriaikaa annettu... Jotenkin ymmärsin, että äitiyspoliklinikka (ja siellä lääkäri) seuraa tätä kaksosraskautta niin tarkkaan, että mahtaako niitä neuvolakäyntejä sitten olla samalla tavalla kuin muilla?! Viikon sisällä on kuitenkin ihan ”normaali” neuvolakäynti, niin jospa siellä selviää enemmän! Ja rakenneultra sitten rv 21 mullakin :joyful:
 
Nyt kun muistelen niin toi neuvolalääkärin viimeinen mahdollinen viikko taitaa olla tuo rv 19, joka meillä on. Mutta meille ei reissujen takia sopinut aiemmin ja sitten taas ei ollut heti vapaita aikoja kun tullaan lomalta.
 
Mulla neuvolalääkäri tasan 16+0 ja rakenneultra rv20. Neuvolasta antoi ensin tosi myöhäsen lääkäriajan, taisi olla 19+0, mutta kun nt-ultrassa aikaistui vähän laskut ja rak.ultra varattiin jo siihen viikon päähän, soitin neuvolaan ja sain onneksi vaihdettua tuon lääkärin. Nyt vielä pari viikkoa lääkäriin, mutta sitten on kivasti hetken aikaa 2 viikon välein lääkäri, neuvola th ja sitten se ultra. Pitää ehkä sitten pientä mielenrauhaa yllä.

Nyt just mietin, pitäiskö huomenna mennä avoneuvolaan sydänääniä kuulemaan. Tänään siis 14+0 ja nt-ultrasta jo 2 viikkoa. Kunpa liikkeet alkaisi pian tuntua niin saisi pientä helpotusta pelkoon!
 
Tänään 15+4 toinen nvlakäynti, kolmen viikon päästä sitten lääkärineuvola. Ei kuulunu sydänäänet vieläkään mahan päältä, katottiin sitten ultralla ja kova vilske kävi :D Mulla jotenkin kohtu vähän taaksepäin kallellaan niin ei siksi kuulu, istukan paikasta en tosiaan tiedä.
 
Mulla oli tänään nt-ultra. Hyvin eläväinen tyyppi siellä on matkassa mukana ♡. Riskiarviot saan vasta myöhemmin, mutta niskaturvotus ainakin oli normaali :). La siirtyi päivällä eteenpäin, eli on nyt 31.1.
 
Tuli tuossa mielee , et onko muilla puolisot yleensä mukana neuvola yms käynneillä ? :cat:
 
Esikoisesta oli mukana kaikissa, taisi yksi neuvola käynti vain jäädä :facepalm: nyt ei ole läheskään kaikissa mukana ollut töiden takia.
 
Tuli tuossa mielee , et onko muilla puolisot yleensä mukana neuvola yms käynneillä ? :cat:
Meillä on mukana vaan noissa ultrissa, oikeastaan mun toiveesta ei tuu neuvolaan, koska yksin saan vapaammin kerrottua omas vointia ym. En oo kieltänyt tulemasta, mutta sanoin että mun takia ei tarvi :) pojan ajattelin joku kerta ottaa kuuntelemaan sydänääniä! Ehkä tosin vasta loppuvaiheessa.
 
Meillä on ollu kans kaikissa mukana, paitsi tossa lääkärikäynnillä. Mulla on vähän samaa että miehen edessä tulee ujosteltua eikä niin tarkasti tuu seliteltyä just omia tuntemuksia ja vointeja :) mut kyllähän toi mielellään tulis kaikkialle mukaan.
 
Mies oli aikanaan mukana kaikki esikon käynnit. Kuopuksen raskaudessa ja nyt enää käytännön syistä ultrissa mukana, neuvolassa käyn joko yksin jolloin mies on lasten kanssa ja saan keskityttyä juttelemaan ilman taaperon touhotusta. Arjessa sitten varmaan käyn neuvolassa kuopuksen kera esikon eskariaikaan. Puolison työt opettajana ei oikein jousta tällaisiin vaikka muuten lomat ja lyhyemmät päivät tuo tervetullutta lisää yhteiseen perheaikaan.

Mielellään hän kyllä kävisi kaikki mukana jos pääsisi. En usko että mua haittaisi mitenkään omien ajatusten avaaminen hänen edessä, niin kaikenlaista on jo yhdessä koettu ja kaikki muutenkin jutellaan.
 
Meillä mies on ollut mukana ultrissa (varhaisraskaus ja nt) ja nyt yhden kerran neuvolassa. Neuvolaan läksi mukaan, kun sattui loma-aikaan! On tulossa myöhemmin terveydenhoitajan tekemään laajaan tarkastukseen, kun puhutaan meidän parisuhteesta ja muustakin laajemmin, ja rakenneultraan mukaan, mutta ei esim. neuvolan lääkärikäynnille (kun on kuulemma ”vain” tk-lääkärin tekemä tarkastus), eikä muillekaan neuvolakäynneille, jos eivät satu just sopivasti töiden kannalta.

Meillä on hyvin keskusteleva parisuhde ja näin siis myös neuvolassa! On itseasiassa helpompi, kun on kahdet korvat kuuntelemassa ja myös yhdessä muistetaan paremmin, mistä piti kysyä tai minkälaisia ohjeita saadaan!:)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä myöskin mies on ollut tähän asti jokaisella käynnillä mukana. Seuraavaksi on lääkärineuvola ,sinne hää sanoi ettei tuu, mut muuten kyllä haluaan olla käynneillä mukana . :)
 
Mies oli esikoisen aikaan ultrissa mukana ja sit yhdellä pakollisella käynnillä joka olis nyt sit tässäkin raskaudessa seuraavaksi, ja tietysti isyys käytiin tunnustamassa neuvolassa.
Nyt käydään sit esikoisen kanssa nää neuvolat kahdestaan, voipi olla välillä aika hulinaa..
 
Tänään oli lääkärineuvola. Aikaa meni 15 min koko käynnillä. o_O Hämmästyin kun ei mitattu hempparia eikä verenpaineita edes. Ainut mitä teki ni kyseli miun vointia , jossa ei ole koko aikana ollu kyllä mitään kerrottavaa :joyful: (Ei raskausoireita) kuunneltiin vauvan syke +145 ja vilkas/ tunnusteli alapään. Seuraavan kerran lääkärin vastaanotto kk ennen synnytystä, ellei tule jotain muuttujia raskaudessa.
 
Tänään oli toinen neuvolakäynti ja vuorossa "laaja terveystarkastus" tms, mutta en mä nyt tiedä oliko se sen laajempi kuin eka käyntikään :) etukäteen piti täyttää voimavarakysely ja sitä käytiin vähän läpi. Hb oli tosiaan vain noussut edelliskerrasta, mutta se lienee vain positiivinen yllätys. Paino ja RR katsottiin myös, sekä uutena sikiön sykkeet :love017 varattiin myös aika lääkärille ens viikolle!
 
Hei lääkärineuvolassa käyneet! :smiley-bounce012 spekuloin täällä, että mitäköhän siellä käynnillä tehdään, mutta olisiko teillä parempaa tietoa?
 
Hei lääkärineuvolassa käyneet! :smiley-bounce012 spekuloin täällä, että mitäköhän siellä käynnillä tehdään, mutta olisiko teillä parempaa tietoa?
Ei mitään :hilarious: multa kuunteli vaan sydänäänet. Jotkut tekee sisätutkimuksen, multa kysyi onko tarvetta, ei ollut, kun ei oo ollut vaivojakaan. Jutteli vain lähinnä.

Neuvolatäti katsoi ennen käyntiä ne perusjutut eli verenpaineen ja painon.
 
Takaisin
Top