Viimeisin neuvolakäyntisi

Mun lääkäriaika oli peruttu! :sad010 Taaaas pitkä viikko odotusta eessä :sad001 toisaalta, olin niin murheen murtama että terkka katsoi pikaisesti ultralla ja ainakin ”jokin” oli oikealla paikalla ja EHKÄ näkyi syke... oh well...
 
Amandae, toi on kyllä niin ärsyttävää kun niin kovasti aina odottaa noita lääkärikäyntejä ja ultira ja sitten jos ne perutaan niin tuntuu että se on maailmanloppu! Onneksi sun terkka katsoi ultralla, meillä ei ole edes ultrauslaitteita neuvolassa.

Sain eilen dopplerin ja äsken kokeilin ekan kerran sydänäänien kuuntelua, mulla siis nyt menossa rv 11+2.
En oo ihan varma sainko sydänääniä kuulumaan, kerran kuului kunnon pampatus ja ruutu näytti 136-143 välillä sykettä mutta sitten en saanutkaan sitä enää kuuluviin, mutta täytyy yrittää uudelleen jossain vaiheessa, niin kovasti toivon että massussa joku oleskelee :Heartred
 
Täällä istutaan äitiyspolin odotushuoneessa ja pidätellään kyyneleitä, ei löytynyt ultrassa sikiötä. Piti olla 12+5 tänään. Kaikki raskausoireet on ollut, joten en oikein osannut tähän varautua... vaikka alkuvuoden keskenmenon jälkeen onkin ollut monenlaisia pelkoja.
 
Täällä istutaan äitiyspolin odotushuoneessa ja pidätellään kyyneleitä, ei löytynyt ultrassa sikiötä. Piti olla 12+5 tänään. Kaikki raskausoireet on ollut, joten en oikein osannut tähän varautua... vaikka alkuvuoden keskenmenon jälkeen onkin ollut monenlaisia pelkoja.
Voi ei...! Olen niin pahoillani. :sad001
 
Jebsu, voi ei, voimia! :Heartred
Mulla alkoi eilen iltapäivällä ihan yhtäkkiä verinen vuoto ja alkuun tuli myös yksi verihyytymä jonka jälkeen vuoto ollut vähäistä mutta kuitenkin aina välillä tulee wc-pönttöön verta. Soitin naistenpolille aamulla, niin tarvisin lähetteen jotta pääsen ultraan mutta vasta ensviikolla. Nyt sitten pelonsekaisin fiiliksin odottelen milloin vuoto alkaa kunnolla ja toisaalta toivon ettei vuoto enää jatkuisi.
Ihan kamalaa kun ei tiedä menikö tämäkin kesken vai mitä tuo vuoto tarkoittaa.
 
Voi ei, voimia Jebsu! Ja tsemppiä Appelsiini, toivotaan parasta vielä!!

Mullakin eilen vähän ja tänään ihan minimaalista vuotoa, mutta ruskeaa. Hematooma oli ar-ultrassa kohdun suulla, toivon kovasti että siitä yhä kyse.

Tänään oli eka neuvola. Mukava tuttu täti jo viime vuosilta, kuopuksen odotuksen alusta asti. Perusjuttuja juteltiin ja sain myös yhä pahvisen kortin onneksi. Nt-ultraa odotellessa, kyllähän tässä yhä varpaillaan elellään vaikka toivoa yritän ruokkia. Kuulostihan se hurjalta, kun täti sanoi sen ääneen: kahdeksas raskaus, kaksi synnytystä. Toivottavasti tammikuussa kolmas. ❤
 
Voi Jebsu, oon niin pahoillani :Heartred Mulla kans kävi ihan ekassa raskaudessa noin et vasta siellä nt-ultrassa selvisi ettei oo mitään vauvaa. Siitäkin selviää ajan kanssa :Heartred

Tsemppiä Appelsiini84, toivotaan et olis ihan harmitonta vuotoa!
 
Soitin neuvolaan ja pyysin lähetettä ultraan, niin neuvolantäti pyysikin samantien käymään. Käytiin läpi mitä on tapahtunut, itku silmässä yritin sitten kertoa että taas kävi näin. Kuunneltiin jos löytyisi vielä sydänäänet. Sydänäänet löytyi kuin löytyikin melkein heti 160 ja neuvolalääkäri tuli myös sitten kuuntelemaan tilanteen. Nyt sitten taas kotona huilaamassa ja toivomassa parasta, että vuoto oli "normaalia" raskausajan vuotoa, vaikka pelottaa ihan kauheesti vieläkin. Lähetettä en saanut, mutta jos vuoto jatkuu tai tulee kipuja viikonlopun aikana, niin sitten maanantaina täytyy soittaa neuvolaan niin saan lähetteen ultraan.

Lillimaaria, sullakin ilmeisesti ollut epäonnea matkassa :sad001 mullakin tää on jo kuudes raskaus, joista kaksi edennyt synnytykseen asti ja niin toivottu olisi tää kolmas kyllä! :Heartred
 
Voi ei Jebsu, miten kamalaa! Voimia :Heartred

Appelsiini84, ompa hyvä että sydänäänet kuitenkin löytyivät edelleen! Jos vuoto jatkuu niin mä törkeästi menisin päivystykseen viikonloppuna, pakkohan niiden ois tutkia.

Mulla on kans aina ajoittain tullut rusehtavaa vuotoa, aikasemmin näky ultrassa hematooma mutta oli hävinnyt. Vuoto kuitenkin jatkunut sen jälkeenkin. En oo kovin huolissani ollut, sydänäänet on löytynyt ja ollut tosiaan aika vähäistä loppupeleissä. Varmaan nt-ultrassa kysyn lääkäriltä tarkemmin.
 
Soitin neuvolaan ja pyysin lähetettä ultraan, niin neuvolantäti pyysikin samantien käymään. Käytiin läpi mitä on tapahtunut, itku silmässä yritin sitten kertoa että taas kävi näin. Kuunneltiin jos löytyisi vielä sydänäänet. Sydänäänet löytyi kuin löytyikin melkein heti 160 ja neuvolalääkäri tuli myös sitten kuuntelemaan tilanteen. Nyt sitten taas kotona huilaamassa ja toivomassa parasta, että vuoto oli "normaalia" raskausajan vuotoa, vaikka pelottaa ihan kauheesti vieläkin. Lähetettä en saanut, mutta jos vuoto jatkuu tai tulee kipuja viikonlopun aikana, niin sitten maanantaina täytyy soittaa neuvolaan niin saan lähetteen ultraan.

Lillimaaria, sullakin ilmeisesti ollut epäonnea matkassa :sad001 mullakin tää on jo kuudes raskaus, joista kaksi edennyt synnytykseen asti ja niin toivottu olisi tää kolmas kyllä! :Heartred

Oi, ihanaa että sydänäänet löytyi! Olisko sullakin hematooma? Vai ootko käynyt missään ultrassa vielä? Mulla on ollut monessa raskaudessa hematooma, niin kuopuksen onnistuneessa kuin useammassa keskenmenossa. Ja nyt tosiaan taas. Ultraava kätilö arveli ar-ultrassa kolme viikkoa sitten, että mulla on siihen joku taipumus. Kohdun suulla tällä kertaa, ei pitäisi kuulemma olla siksi huolta, mutta kyllä mä aika hissuksiin otan, etten provosoi vuotoa ainakaan sykettä nostamalla.

Ja joo, 5 keskenmenoa takana, kaksi varhaista spontaania ja kolme keskeytynyttä. Sullakin raskas tie ollut jo! Toivotaan, että molemmat saadaan nämä pienet odotetut kolmannet syliin asti! ❤
 
Ei mulla kai hematoomaa ole, tai ei ainakaan varhaisultrassa sanonut mitään sellaisesta..
Oli kyllä kyyneliä nostattava hetki kun sydänäänet kuuluikin, mutta silti en osaa vielä rentoutua kun pelkään edelleen että vuoto alkaa uudelleen. Täytyy yrittää jotenkin tsempata itteeni, että pieni vuoto on ihan normaalia.. (kuulemma).
 
Täällä istutaan äitiyspolin odotushuoneessa ja pidätellään kyyneleitä, ei löytynyt ultrassa sikiötä. Piti olla 12+5 tänään. Kaikki raskausoireet on ollut, joten en oikein osannut tähän varautua... vaikka alkuvuoden keskenmenon jälkeen onkin ollut monenlaisia pelkoja.

Mikä järkytys! Erittäin huonoa tuuria sinulla. Voimia :Heartred
 
Mä kävin eilen ekassa neuvolassa, rv 9+5. Mua vähän jännitti, kun pelkäsin et tulee jotain oliko suunniteltu raskaus tms.kauhistelevaa kommenttia. Tää ei siis ollu mun oma terkka, mutta ihan mukava olikin ja ihmetteli vaan mun kaikkia 42+ -viikoille venyneitä raskauksia ja sitä, ettei mulla oo koskaan ollu näissä mitään pahaa oloa :grin.
Hb oli mulle yllättävän korkea 134, mutta tulee varmasti laskemaan. Rr 116/76.
Ja mulle ihan uutta, että ultrat on nykyään jossain bulevardilla kaikki :wideyed:. Sinne pitäis nyt nt-ultraan varata aika, toivottavasti saisin sen vasta mökkireissujen jälkeen.
 
Tsemppiä kaikille!! Kurjaa kuulla huonoja uutisia... Mutta täytyy jaksaa tsempata ja jatkaa elämää, kokeilla uudestaan :Heartred
 
Mulla oli tänään 13+5 lääkäri neuvola, jossa katsottiin vähä kaikkien näytteiden ja nt-ultran tuloksia, onneksi kaikki hyvin :happy: kuunneltiin sydänäänet ja ultrattiin. Ja sit teki gynekologisen tutkimuksen, oli aika nopeesti ohi. Oikein mukava vanhempi rouva lääkärinä, ainoastaan niiden laitteiden käytössä oli ongelmia ja sen hän myönsi itsekin, mutta nähtiin ja kuultiin kuitenkin pikkuinen :Heartred nyt ehkä uskallan jopa jotain pientä hankkia vauvalle:smiley-bounce012
 
Takaisin
Top