----45+++++ kuumeiset

Mut jos elää vuoden elämäänsä ja tekee mitä tekee, niin yrityskertoja on käytännössä ihan yhtä monta, mutta ilman sitä ahdistusta :)

IVF kyllä onnistuessaan suurella todennäköisyydellä lisää yrityskertojen/mahdollisuuksien määrää merkittävästi.

Jos vuodessa on teoreettisesti n 12 yritysmahdollisuutta. Niin mulla esim IVF:ssä saatiin 14 munasolua. Hoitoon punktiokierron alusta viimeiseen PASon kului puoli vuotta. Puolessa vuodessa siis sama, mihin luomuyrityksessä olisi kulunut 14 kk. Noin yksinkertaistaen.
 
Mä taas ajattelen, että se tärppääminen onnistuu sen takia ettei enää stressaa ja ahdistu asiasta. Ei niinkään sen takia, ettei usko onnistumiseensa, vaan nimenomaan stressin poistumisen takia. Kun luopuu toivosta, ei ole enää syytä stressata.

:greet025 tänään Nega ...dpo17....hivenen verta....(yritystä takana 1.5vuotta) ..tilastollinen onnistumis-% on 0.8.... sieltäpä ne menkat tulla kolkuttaa:sad001

En tunne mitään, en tressiä yrityksestä, en syyllisyyttä, en ahdistusta. Toivosto luovu en:)happy118), eikä toivo minussa tressiä aiheuta!

Minusta tämä on ihan normaalia?:rolleyes:

Klinikalla ei otettu kantaa tressiin, inssejä (ja myös IVF:n) tehneet lääkärit eivät ainakaan myönnä, että tressillä olisi raskautumiseen vaikutusta, koska 100% tressitöntä elämää ei ole olemassa ja sota-alueillakin lapsia syntyy.

Oleellisinta lienee, että on sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa, sekä kroppa on hyvässä lisääntymisvireessä:cheers
 
IVF kyllä onnistuessaan suurella todennäköisyydellä lisää yrityskertojen/mahdollisuuksien määrää merkittävästi.

Jos vuodessa on teoreettisesti n 12 yritysmahdollisuutta. Niin mulla esim IVF:ssä saatiin 14 munasolua. Hoitoon punktiokierron alusta viimeiseen PASon kului puoli vuotta. Puolessa vuodessa siis sama, mihin luomuyrityksessä olisi kulunut 14 kk. Noin yksinkertaistaen.
Samoin. Minulla siinä yhdessä IVF:ssä kerättiin 19 munasolua, toisaalta luomuna en ovuloi ollenkaan. Mutta sitten on niitä, joilla ei IVF:ään tule vastetta, heillä voi hyvin käydä niin että IVF ei lisääkään mahdollisuuksien määrää.
 
Samoin. Minulla siinä yhdessä IVF:ssä kerättiin 19 munasolua, toisaalta luomuna en ovuloi ollenkaan. Mutta sitten on niitä, joilla ei IVF:ään tule vastetta, heillä voi hyvin käydä niin että IVF ei lisääkään mahdollisuuksien määrää.
Mähän olen juurikin tuota viimeksimainittua ryhmää, eli soluja ei saada kerättyä yhtä enempää vaikka miten paljon hormoneja tuupattaisiin lyhyen, pitkän tai luteaalikaavan mukaan.
 
Mutta sitten on niitä, joilla ei IVF:ään tule vastetta, heillä voi hyvin käydä niin että IVF ei lisääkään mahdollisuuksien määrää.

Suski75 :) IVF:ssäkin on tämä sama tilastokäyrä, joka näyttää samansuuntaista iän lisääntyessä. Siis nuorena voi olla hyvä vaste, mutta just siinä 45+ mahikset laskee rajusti, koska hedelmällisyys putoaa 45+ kohdalla reilusti. Vielä 42-43vuotiaana luvut ovat reilusti paremmat.

Meille on arvioitu, että mikäli lähdetään uuteen IVF yritykseen (paremmilla lääkityksillä), niin mahis ois parhaimmillaan ainakin +/-10% ....eli kymmenestä munasolusta yksi onnistuisi :)

Näin se meinasi jo keväällä käydä, mutta sitten tuo yksi hedelmöittynyt munasolu ei kehittynyt blastoksi saakka.

Meidän IVF saattoi mennä siksikin pieleen, koska lääkäri määräsi kaikkia lääkeannoksia, vain puoliannosta! Hän sanoi, että ei uskalla määrätä enempää sen vuoksi, koska kroppa toimii. Tilanne olisi ollut eri, mikäli en ovuloisi ilman lääkitystä.

Kuitenkin kun munasoluja saatiin rutkasti ikään nähden, niin lääkärin toteama oli, että lääkitystä pitää korjata/muuttaa, koska munasolut eivät olleet ehtineet kypsyä ennen keräystä ja siten IVF onnistumistulos "meni pieleen".

Uusi IVF vai ei?:rolleyes:
 
Mähän olen juurikin tuota viimeksimainittua ryhmää, eli soluja ei saada kerättyä yhtä enempää vaikka miten paljon hormoneja tuupattaisiin lyhyen, pitkän tai luteaalikaavan mukaan.

Motto78 :) Mutta nythän sinulla on pieni Tyyppi siellä tuloillaan, joten nauti siitä:Heartpink
 
Uskoisin, että jokainen joka käy kovia lapsettomuushoitoja läpi, tietää, että stressiä ei voi välttää. Se on väistämätöntä,esim. jos aikoo varmistaa aikataulujen sujumisen niin pitkälle kuin se on mahdollista, mikä lapsettomana, tässä iässä, koen pakolliseksi. Aika kun on pahin vihollinen. On laskettava päiviä ja kuukausia eteen päin. Mietittävä pyhät, työt, kulkemiset ym, sekä tehtävä varasuunnitelmat ja niitten varasuunnitelmat. Puhumattakaan sitten kaikesta muusta hoitojen ja lääkitysten aiheuttamasta stressistä.

Hippunen77 :) Näin se on, koska kello tikittää. Luultavasti kukaan "lapsellinen" ei tätä täällä täysin ymmärrä, koska ei ole läpikäynyt lapsettomuutta.

En mainosta tässä kohtaa itseäni, mutta tosiaan olin lapseton 25-vuoden ajan samassa parisuhteessa ja tiedän miten raastavalta se tuntuu. Olin kanssasi nyt samaa ikää, kun tulin raskaaksi ja esikoinen sitten syntyi:Heartpink

Luulen, ettei tällä palstalla ole muita, jotka voisivat eniten samaistua tilanteeseesi. Motto78, Suski75, ja Katjusha ovat meidän kanssa siten eniten samaa tilannetta kokeineita.

Toivon sydämestäni, että saatte sen pienokaisen!:Heartpink (ja PIAN!:smiley-angelic003!!!)

:wav
 
Mutta paljon täytyy nähdä vaivaa jos jaksaa feikkinä.esiintyä, aikaahan kuluu hirveästi ja ihan turhaan. Ja kun ei näille mitäänv niin siinäpähän kuluttaa omaa rakasta aikaa elämästä jos on feikki ja viitsii trollata. .

Ihan pieni huomio : Jos Muska77 viitsit katsoa kyseistä viestiäni viime su 14.7., niin siellä ei todellakaan ole mitään "hymiötä" teksin jälkeen, vaan sinä olet lisännyt sen minun tekemääni tekstiin, jonka sitten siteerasit. Sitä kutsutaan täällä trollaukseksi tai ainakin feikiksi. Menäpä ja tarkista! Ylläpidolla voi olla tähän myös mielipide.

Täällä kyllä tosissaan viime minuuteille ollaan vauvaa hankkimassa, että siltä pohjalta. Sait jo käärösi, joten iloitse siitä.
Ehdit hyvällä onnella hankkia lisää...sen kuudennen, kun ikä ei vielä ole vastassa :)
Siinä välissä rauha tänne.
 
Clearblue early digi näytti miinusta niinkun mun oireet ja tyhjyys ennustivat. Mä lähden nyt kukkamekossa juomaan pari siideriä ja yhden karpalolonkeron. Ens kiertoon en usko syöväni mitään enää. Vaikka postiivisuus auttaisi, on musta aivan itsekidutusta omalta kannaltani enää odotella luomuna/semiluomuna suuria. Olen siis aivan tyytyväinen juuri nyt ja juuri näin. En varmasti olisi jos ei olisi yhtään lasta vielä. Tsemppiä kaikille! Ja plussia!
 
Ja siis mulla myös se Ivf tulos jo ennakoitavissa jos luomuna näkyy yhteensä 5-6 follia oli kaikkien kolmen klinikan tuomio ettei niitä enempää tule lääkkeilläkään. Eli tuosta kierroksesta saisi sitten vain puolikkaan lapsen. :p Kukaan ei suositellut. Toki tekevät hoidon jos haluamme. Mutta siinä vetää huonossa tapauksessa vaan tonnit wcstä alas. Vaikka keskeyttäisi jos ei vastetta, olisi lääkkeet ja ultrat yli tonnin.
 
Clearblue early digi näytti miinusta niinkun mun oireet ja tyhjyys ennustivat. Mä lähden nyt kukkamekossa juomaan pari siideriä ja yhden karpalolonkeron. Ens kiertoon en usko syöväni mitään enää. Vaikka postiivisuus auttaisi, on musta aivan itsekidutusta omalta kannaltani enää odotella luomuna/semiluomuna suuria. Olen siis aivan tyytyväinen juuri nyt ja juuri näin. En varmasti olisi jos ei olisi yhtään lasta vielä. Tsemppiä kaikille! Ja plussia!

Peppipupu :) Mukavaa iltaa!!:cheers

Plussa näkyy siellä parin päivän kuluttua:hello2
 
Sinä et ole kokenut lapsettomuutta 25 vuotta. Sinä olit vapaaehtoisesti lapseton. Ovat muuten aivan eri asioita. Myös minä tiedän mitä lapsettomuus on, vaikka kaksi lasta olen saanutkin.

Vastavirran akka :) Minä olin ns. vapaaehtoisesti, koska mies ei halunnut vielä lapsia. Minä olen halunnut lapsia kyllä jo alle 20-vuotiaana. Jos olisi ollut eri mies, olisi tilanne mahdollisesti toinen.

Elämä kuljetti ja ura tuli tarvottavaksi. Silti kärsin lapsettomuudesta. Onneksi mies osaa käsittää minua nyt jälkeenpäin, kun lapsi on olemassa :)

Nämä on moniuloitteisia asioita, eikä ole yhtä selitystä. On naisia,jotka eivät halua lapsia, kuin viime metreillä ja tuohon ryhmään EN kuulu!:arghh:
Kolmea lasta toivoneena....
 
Ihanalta kuulostaa Peppipupun illanvietto ja asenne. Nauti kun voit! :happy:

Tähdelle kiitos myötäelämisestä.
Muuten mielestäni kirjoitit taas turhan yksioikoisesti ja yleistäen tuosta palstalaisten lapsettomuustaustasta. Vastavirranakka, joka itselle heti tuli mieleen, jo oikeutetusti kommentoikin.
Onnistumista toivon teillekin. Ja varsinkin noilla kertomillasi spekseillä en epäröisi hetkeäkään uuden IVFn kanssa. Lääkkeet kohdilleen ja toivottavasti onnistuneempi lopputulos kuin ekassa hoidossa.
 
Miksi Tähti jaksat taas aloittaa provosoimisen? Onko tuossa mitään järkeä?

Vastavirran akka, en ole tehnyt, enkä tee.

Kuka meistä ei kiinnitä huomiota siihen, jos oman viestin sisältöä on muutettu siteeratessa sitä....ei sen erikoisempaa ole.
 
Last edited by a moderator:
En missään vaiheessa pystynyt suunnittelemaan loppuelämää täysin ilman lapsia. En tiedä, olisiko se onnistunut sittenkään, jos hoidot olisi pitänyt lopettaa tuloksettomina. Ja siis tuolla tarkoitan sitä aikaa kun minulla ei ollut esikoistakaan. Tämän toisen saaminen ei ole millään tavalla yhtä kriittisen tärkeää kuin ensimmäisen, ja yksilapsisena perheenä elämiseen kyllä olisin voinut sopeutua.

Suski75 :) Mulla oli samat tuntemukset silloin 42-vuotiaana. Olin suunnitellut perhe-elämää jo pitkään vuosiikausia ja ehdin ostaa leluja ja vauvan vaatteitakin etukäteen. Tässä vaiheessa mies olikin sitten vihdoin jo valmis hankkimaan lapsia ja onneksi se onnistui!:Heartred

Kaikki miehet eivät halua hankkia lapsia nuorena....tai ylipäänsä koskaan. Meillä mies oli valmis tähän vastuuseen vasta lähempänä 50-vuotta. Siinä alkaa naisen biologinen kello tosin olla tiukilla pitkässä parisuhteessa.

En tiedä mitä olisin tehnyt, jos yhä lapsettomuus jatkuisi:smiley-ashamed004 Nyt onneksi kaikki on hyvin ja toinen tulee, jos on tullakseen:smiley-angelic003
 
Takaisin
Top