Viimeisin neuvolakäyntisi

Heti aamutuimaan toinen neuvola käynti suoritettu. Katottiin kaikki tähän mennessä otettujen testien ja kokeiden tulokset ( sokerirasitus, verikokeet , niskaturvotus , sukupuolitaudit, salmonella ) tulokset oli hyvät, mitänyt, sokerirasitukseen joudun puolivälissä raskautta uudestaan, paastoarvo oli sen verran lähellä raja-arvoja, et varmuuden vuoksi myöhemmin uus testi. :hungover:
Hemppari oli vähän laskenut ja painoa 0,5kg viikkoa kohden lisää. :bag: Painon nousu on miulle vaikea paikka , tiedän et kuuluu asiaan mut se ahdistaa. :banghead: Olen aina ollut hoikka ja suht tarkka syömisistä en niinkään siitä mitä vaaka näyttää vaan miltä peilissä näyttää niin nyt onkin sopeutumista . :rolleyes:
Vauvan sykkeitä kuunneltiin, siellä se 150 jumputti pikkuinen sydän , jotakin hän siellä touhus kun rutis kajari ❤️
Seuraavana onkin sitten n 4 viikon päästä, eka lääkäri käynti.
 
Heti aamutuimaan toinen neuvola käynti suoritettu. Katottiin kaikki tähän mennessä otettujen testien ja kokeiden tulokset ( sokerirasitus, verikokeet , niskaturvotus , sukupuolitaudit, salmonella ) tulokset oli hyvät, mitänyt, sokerirasitukseen joudun puolivälissä raskautta uudestaan, paastoarvo oli sen verran lähellä raja-arvoja, et varmuuden vuoksi myöhemmin uus testi. :hungover:
Hemppari oli vähän laskenut ja painoa 0,5kg viikkoa kohden lisää. :bag: Painon nousu on miulle vaikea paikka , tiedän et kuuluu asiaan mut se ahdistaa. :banghead: Olen aina ollut hoikka ja suht tarkka syömisistä en niinkään siitä mitä vaaka näyttää vaan miltä peilissä näyttää niin nyt onkin sopeutumista . :rolleyes:
Vauvan sykkeitä kuunneltiin, siellä se 150 jumputti pikkuinen sydän , jotakin hän siellä touhus kun rutis kajari ❤️
Seuraavana onkin sitten n 4 viikon päästä, eka lääkäri käynti.

Hoikilla ihmisillähän paino saakin nousta enemmän :). Koita ajatella niin, että sun kroppa kerää nyt tarvittavan ravinnon vauvalle ja tulevaa imetystä varten myös. Usein imetyksen myötä ne kilot kyllä nopeasti häviääkin, vaikka ei toki kaikilla mee näin.
Itse oon myös ollut aina melko hoikka ja mulla esikoisen imetysaikana laski paino vähän liikaakin. Seuraavien lasten kohdalla ei sit enää niin paljoa laskenut.
 
Itse imetän vieläkin tyttöä (10kk) ja paino vain laskenut :inpain: ei ole muutenkaan paljoa ylimääräistä niin ei kyllä paino saisi laskea.. Neuvolassakin tuli noottia :sorry: Syön kun hevonen mutta tyttö syö myöskin tissiä kun hevonen :joyful:Uskon kyllä painon lähtevän tässä nousuun. Esikoisestakin alkoi lähempänä puolta väliä vasta paino nousta ja se nousikin 1kg/vko tahtia :stop: ja olen muutenkin sellainen läpipasko :greet025
 
Mä kans imetän vielä nuorimmaista 1v4kk, tosin nyt alkanu tuntua, ettei noista tisseistä enää mitään tuu. Tavote oiski saada pikkuhiljaa lopeteltua kokonaan, ainakin hyvissä ajoin ennen seuraavan syntymää.
Mulla kans paino lähtee aina kunnolla nousemaan vasta reilusti puolenvälin jälkeen. Yhteensä joka raskaudessa tullu se n.10kg.
 
Meillä oli maanantaina toinen nla rv 14+4. Oli sijaisena vanhempi naishenkilö, joka oli kyllä todella häslä.. Olis ollut vähän kysyttävää ihmeellisistä oireista mitä on ollut mutta oli jatkuvasti tunne ettei hän tiennyt mitä tekee niin jätin suosiolla kysymättä. Hb oli 151. Sitten tuli puheeksi verenpainelääkitykseni ja sen annostus, kerroin aloittaneen yhdellä tabletilla aamuin illoin ja nostaneen annostuksen kahteen tablettiin aamuin illoin muutaman pvän jälkeen aloituksesta, kuten reseptiinkin oli ohjeistettu. No tämä nyt ei jostain syystä mennyt yhtään jakeluun vaan hän alkoi syyttämään minua siitä että oon ominpäin mennyt liikaa ottamaan lääkettä :bored: kauan aikaa sain vääntää asiasta ja lopulta näytin omakannasta ko. reseptin ja vasta sitten uskoi :wideyed: Kyllä ärsytti.. Noh pienen sykkeitä kuunnellessa löytyi syke 150, mutta sekin sit katosi eikä enää löytynyt. No ei siinä mitään, kuukauden päästä on lääkärineuvola, ja toivottavasti oma th taas paikalla :grin
 
Tupuna82 täällä sama että lopettelen imetystä tässä pikku hiljaa. Maitoa kyllä tursuaa, mutta en tahdo kahta imettää samaan aikaan. Jos saisi syksyllä kun tyttö 1v täyttää lopetettua :) naurattaa vaan mitkä lapaset sitten jäljellä kun lopettaa tulevan vauvan imetyksen joskus :facepalm: miestäkin olen jo pelotellut asialla :laughing021
 
Tupuna82 täällä sama että lopettelen imetystä tässä pikku hiljaa. Maitoa kyllä tursuaa, mutta en tahdo kahta imettää samaan aikaan. Jos saisi syksyllä kun tyttö 1v täyttää lopetettua :) naurattaa vaan mitkä lapaset sitten jäljellä kun lopettaa tulevan vauvan imetyksen joskus :facepalm: miestäkin olen jo pelotellut asialla :laughing021
Mitkään lapaset ne rinnat sitten ole :D
Eri asia sitten kun oot imettänyt vaikka 3 lasta :wink Raskaus jo itsessään muutta rintoja, ei pelkästään imetys :)
 
Mulla toivon mukaan lähtis neljäs imetystaival ajastaan käyntiin. Aina mulla on pienet rinnat ollu, ja imetysaikana on kiva, kun ovat edes vähän isommat :grin. Mutta imetyksien jälkeen ne on kyllä mun mielestä palautunu takas samanlaisiksi mitä ne on ennen lapsia/imetyksiä olleet. Ja onhan tässä vuosiakin kulunut, et kyllähän ajan kuluminen ja vanheneminen jo itsessään muuttaa rintoja. Mutta en oo havainnu, että ne ainakaan roikkuis enempää kuin ennen lapsia ja kaikkia oon reilusti yli vuoden imettänyt.
 
Kyseli vointia ja ultrasi sitten vauvan. Mittaili ja katsoi sydäntä ja aivoja ja kuunneltiin sydän äänet. Olisi myös tarkistanut kohdunsuun tilanteen, mutta koska itsellä ei ole ollut vuotoja ym niin ei sitten sitä tarkistettu. Eipä kummempaa :smug: ja aluksi siis terkkari katsoin verenpaineen ja painon ym. Onneksi sattui ihan mahtava lääkäri itselle :gen053 ja sukupuoltakin vähän arvuutteli  :dummy::dummy1:
Aika epävarman arvauksen antoi niin en viitsi kertoa, rakenne ultrassa sitten varmistuu ehkä :facepalm:
 
Kyseli vointia ja ultrasi sitten vauvan. Mittaili ja katsoi sydäntä ja aivoja ja kuunneltiin sydän äänet. Olisi myös tarkistanut kohdunsuun tilanteen, mutta koska itsellä ei ole ollut vuotoja ym niin ei sitten sitä tarkistettu. Eipä kummempaa :smug: ja aluksi siis terkkari katsoin verenpaineen ja painon ym. Onneksi sattui ihan mahtava lääkäri itselle :gen053 ja sukupuoltakin vähän arvuutteli  :dummy::dummy1:
Aika epävarman arvauksen antoi niin en viitsi kertoa, rakenne ultrassa sitten varmistuu ehkä :facepalm:
Onkohan toi ultraus rutiini ihan joka paikassa? Kovasti toivon että oma kans ensviikolla ultrattaisi kun lääkärin käynnille menen.
 
En tiedä onko se rutiini juttu neuvola lääkärissä :confused004 Täällä päin ainakin ultraavat ja olen kyllä kiitollinen. :smiley-angelic001
 
Mulla kans aiemmissa raskauksissa aina lääkärikäynnillä ultrattu. Nämä kahdella eri paikkakunnalla, oon sitten olettanut että olisi käytäntö.
 
Meillä ultrataan ilmeisesti vain keskussairaalassa. Olishan se kiva, jos ultrattais muutenkin, mut ei taida olla laitteita ainakaan näissä pienemmissä neuvoloissa, en tiedä onko keskusneuvolassa mahdollisuus ultraan. Neuvolalääkäri teki vaan gynekologisen tutkimuksen ja etsi sydänääniä.
 
Mulla vierähti neuvolassa taas aika pahasti yli mulle varatun ajan :angelic: Siellä on vaan niin kiva istuskella ja jutella (ja eksyä aiheesta). Kaikki oli hyvin: hemoglobiini oli vielä parempi kuin viimeksi, verenpaineet sieltä alalaidasta, verikokeet ok... Kilppariarvot olivat juuri ja juuri viitearvojen sisällä, siinä liikatoiminnan ja normaalin rajalla. Pikkuisen sykkeen etsimisessä vierähti hetki, mutta lopulta se löytyi aivan vasemmasta laidasta :Heartred

Millä viikolla teillä on aika neuvolalääkärille, kun täällä ei ole ollut siitä mitään puhetta? Seuraava neuvola aikakin menee jo viikolle 22.
 
Mulla neuvolalääkäri on 16+ viikolla (virallisen laskun mukaan taitaa olla 17+ jotain), mutta olisin saanut mennä jo pari viikkoa sitten jos ajat olisi sopineet.
 
Takaisin
Top