Tammikuun höpinät

Oi kiitos Pelp kattavasta vastauksesta! Otin heri screenshoitlla talteen kaiken infon :happy:

Niin ja ihan näin vinkkinä että itse yllätyin kovasti kuinka kärkkäästi ja ilkeästi toiset äidit kommentoi pulloruokintaa. Älä välitä kommenteista! Kunhan vauva voi hyvin ja saa ruokaa niin se on tärkeintä:happy:

Meitä myös peloteltiin että korvike vauvoilla on huono vastustuskyky ja tulee kaiken maailman korvatulehdus kierteet:facepalm:
Paras kommentti oli että korvike lapset jää pienempi kokoisiksi ja kehittyvät hitaasti:hilarious:
Juu meijän 2veellä ei oo koskaan ollu korvatulehdusta, kerran ollut silmätulehdus.
Vaatteissa tällä hetkellä koko 98 ja siirrytään pikku hiljaa kokoon 104 eli ei mikään pieni 2v. Pojalla myös motoriset taidot kovasti edellä.

Syksyllä oli kerran 4pvä poissa päiväkodista flunssan ja kuumeen takia, ei olla saatu noroja tai muitakaan päiväkodissa pyörineitä pöpöjä. Monesti poika ollut ryhmästään ainut joka ollut paikalla kun muut kipeänä pahimpina pöpö aikoina:rolleyes:

Tyhmää kyllä tommonen syyllistäminen, niin kuin se korvike olisi jotakin myrkkyä... :bored: minä oon kyllä imetyksen kannattaja, ja jos vaan imetys onnistuu ja luonnistuu niin kannattaa ehdottomasti imettää. Mutta kun kaikilla se ei onnistu tai luonnistu niin en kyllä ymmärrä miksi sitä pitää alkaa kommentoimaan syyllistävästi :stop: tärkeintä että lapsi saa ravintoa ja kasvaa.
Mä oon kyllä niin imetys ihminen että mulle itselle olisi kyllä tosi kova paikka jos imetys ei onnistuisikaan, kummallakaan lapsella ei oo tarvinnut yhtäkään pulloa, niin olisi siinäkin haasteensa opetella niitä pesemään ym :nailbiting: Paljon helpompaa kaivaa vaan rinta esiin :p toivon että imetys onnistuu myös tälläkin kertaa :smiley-angelic001

Itsekin imetystä kannatan jos se vaan onnistuu, mutta en kuitenkaan arvostele tai kritisoi, jos joku ei omaa lastaan imetä, oli syy siihen mikä tahojaan. Pääasia on, että lapsensa ruokkii :happy:

Niinkun miehen mummo (1932 synt) kyseli joka kerran kun nähtiin, että vieläkö imetän. (Siihen asti siis kun kerroin, etten enää imetä) Hänellä on 4 lasta ja ei kuulemma imettänyt yhtäkään, koska ei lähtenyt heti maitoa synnytyksen jälkeen tulemaan. Kertoi sitten omasta esikoisestaan, että ei ollut varautunut tietenkään etteikö maitoa itseltä tule, niin vauvalle nälkään sairaalasta kotiuduttua antoi tuoretta lehmän maitoa, johon laitto sokeria sekä liotti hieman jotain vaaleaa keksiä, jotta varmasti lapselle maistuu. :grin kuuntelin kyllä kauhulla, että tuollaista seosta vastasyntyneelle.. mutta ruokittu kuitenkin :grin ennen kun pääsi pyörällä polkemaan lähimpään kauppaan ostamaan korvikkeeksi maitoa.

Meillä esikoinen on syönyt pääasiassa pullosta, kun kiireellisen sektion jälkeen joutui teholle ja vietti siellä viikon. Olivat juottaneet jo 120ml korviketta yhdellä syötöllä ja en millään tätä tahtia saanut kiinni pumppaamalla. Osittaisimetin 4kk pääsääntöisesti öisin 4kk.

Muut kolme olen täysimetyänyt 6kk ja kiinteiden ohella jatkanut muutaman kuukauden. Kyllä imetys on vain helpompaa, mutta ymmärrän ettei aina onnistu ja pysty. En ole huomannut mitään eroa sairasteluissa tai muissa asioissa esikoisen ja muiden kesken.

Olen yrittänyt päästä nyt viikonloppuna helpommalla ja ulkoistanut paljon hommia miehelle. Huomaa, että selvästi päivän aikana tulee pari aikaa noin puolelta päivin ja sitten viiden maissa, kun väsyttää aivan älyttömästi ja pitäisi päästä torkkumaan hetkeksi. Ei meinaa silmät pysyä millään auki jos makoilee sohvalla. Tänään olin vähän energisempi, kun kävin kävellen nuorimman kanssa kaupassa. Sain siitä jonkun energiapiikin ja samaan putkeen teki 2x ruokaa, tiskit, pari koneellista pyykkiä. Nyt lapset nukkumaan ja pääsee taas vähän ottamaan rennommin.
Tänään tasan 7+0

Kyllä todella paljon on väsyttänyt nyt pari päivää ja erityisesti nännit ovat todella arat. Eilen yökötti koko päivän, tänään onneksi on illalla ollut helpompaa. Olen onnellinen näistä oireista, kun keskenmenon pelko on kova joulukuisen keskenmenon vuoksi.

Mä toivon todella kovasti, että pystyisin imettämään ja pärjättäisiin sillä hyvin. Olisi pettymys varmasti, kun ajatuksissaan on aina nähnyt itsensä imettämässä.
Ymmärrän kuitenkin sen etteivät kaikki siinä onnistu ja jokaisella on omat tarinansa takana ja niistä ei voi ulkopuolisena edes tietää. Se, että imettääkö muut vai hoitaako ruokkimisen korvikkeilla vai pumppaako jopa maidon ja antaa pullosta ei minua häiritse. Pääasia, että vauva kasvaa ja pysyy kylläisenä ja tyytyväisenä. :Heartpink

Minulla ollut aika huono olo. Päätä särkenyt koko viikonlopun, onneksi ei mitään tappopäänsärkyä sentään mutta sen verran että särkylääkkeitä on täytynyt muutama ottaa. Tavallista kovempi nälkäkin ja ihan kuin vähän pahoinvointia - voiko se olla edes mahdollista näin aikaisin?

Vatsakipuja on jonkin verran ja repäisykipujakin oli muutama tänään.

Täällä myös väsyttää älyttömästi. Ja vaikka kuinka lepäisi niin ei auta, väsyttää edelleen. Turhauttavaa, kun mies joutuu hoitamaan kaiken, varmasti raskasta hänellekin.

Mulla on ollut huono olo koko päivän ja sitten lopulta komensin koko perheen heseen. :D söin kerroshampparin, mikä helpotti ehkä neljäksi tunniksi kunnes alkoi tulemaan taas paha olo, kun poikaa nukutin. No lopulta ilta kului pönttöä halaten ja nyt makaan raatona sängyllä. Kerrankin kun sain ton pojan jo ennen kasia nukkumaan et ois ollut koko ilta aikaa itselleen niin ei... Miten voi olla että ihminen on käynyt kuussa, mutta ei oo kehittänyt yhtäkään turvallista+tehokasta lääkettä raskaus pahoinvointiin! :D

Kehtaisikohan huomenna soittaa neuvolaan, ja kysyä olisiko mahdollista päästä ultraan tai mittaamaan hcg arvot tai jotain mistä saisi mielenrauhan. Kun mua vaivaa kun ei tunnu vatsassa yhtään että siellä mitään olisi, toisin kuin nuorimmasta oli vahva painon tunne jo 3+viikolta saakkka o_O ja kun viimmeisetkin vähäiset oireet hävinnyt... :sad001 nyt illalla vessareissulla jäi veriviiru paperiin. Ei kyllä yhtään helpottanut tätä mieltä :arghh:
Harmi kun ei ole edes testejä jäljellä, että voisi testata tulisiko yhtään vahvempaa viivaa vai tuliskohan mitään :oops:

Kehtaisikohan huomenna soittaa neuvolaan, ja kysyä olisiko mahdollista päästä ultraan tai mittaamaan hcg arvot tai jotain mistä saisi mielenrauhan. Kun mua vaivaa kun ei tunnu vatsassa yhtään että siellä mitään olisi, toisin kuin nuorimmasta oli vahva painon tunne jo 3+viikolta saakkka o_O ja kun viimmeisetkin vähäiset oireet hävinnyt... :sad001 nyt illalla vessareissulla jäi veriviiru paperiin. Ei kyllä yhtään helpottanut tätä mieltä :arghh:
Harmi kun ei ole edes testejä jäljellä, että voisi testata tulisiko yhtään vahvempaa viivaa vai tuliskohan mitään :oops:

Soita vain, kyllä ne ymmärtää ja luulisin että ainakin verikokeisiin pääset:)

Ja ihan näin btw. Mä sain ekassa raskaudessa kolme kertaa massiiviset verenvuodot ja olin varma että kesken menee. Mutta johtui kohdunsuun vieressä/päällä olevasta istukasta sekä hematoomasta. Ja siis ekan kerran vuoto alkoi niin että laitoin auton takakontin kiinni ja samassa tunsin t että jotain valuu, muutamassa sekunnissa farkut oli polviin asti veressä:confused: Lanssilla sairaalaan ja ultraa, en millään meinannut uskoa että kaikki oli silti hyvin vaikka kaksi lääkäriä mua tutki. Ja eka vuoto tuli viikoilla 9+, toinen tuli 13+ ja viimonen 17+

Veren vuodot kyllä aina säikäyttää, ja varsinkin jos noin runsasta! :confused: mulla kun tuli nyt se veriviiru vaan niin siitäkin alkoi jo kauheat epäilyt :facepalm: edellisissä raskauksissa tuli kyllä pientä vuotoa silloin kun olisi seuraavat kuukautiset alkaneet, mutta vuoto oli enemän semmosta ruskehtavaa.
Kaippa mä soitan sinne neuvolaan jos vaan herään aijoissa, kun soitto aika on klo08-09. On kyllä niin huonot fiilikset nyt tästä raskauden sujumisesta :sad001

Luulen ettei monikaan lääkäri uskaltaisi määrätä niitä pahoinvointilääkkeitä jollei ole ihan sairaalahoitoa vaativa potilas.

Onkohan tämä vielä normaalin rajoissa? Ylempi testi tehty perjantaina iltapäivällä ja ihan selvä plussa, alempi tänä aamuna juuri ja juuri plussaksi tulkittavissa (erittäin huonosta näytteestä, koska maanantaiaamuisin ei vain kykene - rakkoaika 1h ja juotu runsaasti vettä aiemmalla vessakäynnillä). Ylempi first response 6 days ja alempi CB 6 days eli molemmat erittäin herkkiä.

0d44f87ded6c37958e2e294f51a0f29b

Tulokseen kyllä vaikuttaa paljon kauanko virtsa ollut rakossa. 1h on kyllä niin vähän ettei kannata säikähtää vaikkei tulisi plussaa ollenkaan :) tuo ylempi kummiskin ihan selvä plussa! :happy: ja kyllä mä nään tossa alemmassakin haalean viivan. Älä Hirvi enää testaa laimeasta virtsasta, turhaan huolestut vaan, koita lähemmäs 4h pidätellä niin tulee varmasti parempi tulos :wink

Yritän, mutta en oikeastaan koskaan saa pidätettyä 4h kun yölläkin tulee käytyä vessassa :-)

Yritän, mutta en oikeastaan koskaan saa pidätettyä 4h kun yölläkin tulee käytyä vessassa :)

Koita olla juomatta normaalia enempää ja väh. 3h pidätys:)1h pidätyksellä testit voi näyttää mitä tahansa.

Tuommoinen 3 lasia yöllä on minulle ihan normaali :-) En tiedä miksi onkin aina niin jano juuri illalla ja yöllä.

Soitin aamulla neuvolaan ja kerroin mun fiiliksistä, ehdotti sitten että käyn verikokeissa, ja kävinkin jo. Huomenna saa sitten kuulla tulokset. Helpottaa sekin jo mieltä jos vaan hcg arvot on niin kuin pitää :nailbiting:
Ei ollut kyllä kivaa puuhaa tarpoa tuolla -30°C pakkasessa poikien kanssa. Vanhempi itki koko tulo matkan kun poskiin ja nenään oli niin kylmä ja nuorempi aloitti sitten puoli välissä matkaa :confused: mutta selvittiin ja nyt onneksi saadaa olla lämpöisessä tuvassa :Heartred:joyful:

Soitin aamulla neuvolaan ja kerroin mun fiiliksistä, ehdotti sitten että käyn verikokeissa, ja kävinkin jo. Huomenna saa sitten kuulla tulokset. Helpottaa sekin jo mieltä jos vaan hcg arvot on niin kuin pitää :nailbiting:
Ei ollut kyllä kivaa puuhaa tarpoa tuolla -30°C pakkasessa poikien kanssa. Vanhempi itki koko tulo matkan kun poskiin ja nenään oli niin kylmä ja nuorempi aloitti sitten puoli välissä matkaa :confused: mutta selvittiin ja nyt onneksi saadaa olla lämpöisessä tuvassa :Heartred:joyful:

Hyvä kun pääsit verikokeisiin, enää ei tarvitse kauaa hermoilla :)
Onpas teillä kovat pakkaset! Meiltä taitaakin jäädä ulkoilu tänään kokonaan väliin.

Takaisin