Tammikuun höpinät

Luulen ettei monikaan lääkäri uskaltaisi määrätä niitä pahoinvointilääkkeitä jollei ole ihan sairaalahoitoa vaativa potilas.

Onkohan tämä vielä normaalin rajoissa? Ylempi testi tehty perjantaina iltapäivällä ja ihan selvä plussa, alempi tänä aamuna juuri ja juuri plussaksi tulkittavissa (erittäin huonosta näytteestä, koska maanantaiaamuisin ei vain kykene - rakkoaika 1h ja juotu runsaasti vettä aiemmalla vessakäynnillä). Ylempi first response 6 days ja alempi CB 6 days eli molemmat erittäin herkkiä.

0d44f87ded6c37958e2e294f51a0f29b

Ei varmasti voi verrata keskenään näitä, kun eri testit ja tosiaan liian lyhyt pidätysaika uusimmassa. Varmasti huolestuttaa, pääsisitkö verikokeeseen neuvolan kautta? Itsestä tuntui myös, että hirveän hitaasti vahvistui viivat omissa testeissä. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Tekeekö ne noita laboratoriolähetteitä tosiaan niin hövelisti? Jotenkin en uskalla edes pyytää kun pelottaa torjunta niin paljon.

Mä ainakin sain verikokeeseen ajan, kun soitin ja kerroin ettei tunnu yhtään siltä että olisi raskaana, vaikka testi plussaa näyttikin vielä viimme maanantaina (en oo sen jälkeen testaillut). Terkka itse ehdotti mulle verikoetta, kun kerroin fiiliksistäni :) joten soita vaan hirvi rohkeasti!
Mun sisko ei muistaakseni edes tehnyt itse raskaustestiä vaan soitti neuvolaan ja pyysin
saada verikoetta kun oli epäilyt raskaudesta.

"Kannattaa" mutta tutkia mistä kaikista ongelmista epänormaalin matala tai korkea hcg voi johtua... jos haluaa masentua ja ahdistua.

En saanut soitettua uudestaan sinne terveyskeskukseenkaan tyroksiiniannoksesta. Minusta tuo täällä käytössä oleva terveysasemien ja neuvoloiden takaisinsoittopalvelu on aika hankala, koska minä en suinkaan ole koko työpäivää joka hetki sellaisessa paikassa että löytyisi edes puhelimen kenttää tai että pystyisin juuri sillä hetkellä puhumaan, varsinkaan intiimejä asioita. Sinne voi kyllä lähettää viestinkin, mutta en oikein tiedä mitä hyötyä siitä on. Ainakin viimeksi jouduin sen viestin jälkeen vielä soittamaan uudestaan (ennen viestin laittoa olin jo kerran yrittänyt soittaa). Stressaan yleensäkin kamalasti soittamisia.

Tää väsymys on kyllä lannistavaa. Mitään en jaksa tehdä ja nukkusin vaan. Tänään pitäs yövuorossa jaksaa valvoo..
Lisäks nyt tää oksetus on vaa pahentunut. Koko päiväistä ja olen jo päässyt oksentamaankin.. Tänää 5+3

Mulla iski flunssa, olo vielä kamalampi, kun nokka on tukossa ja ruoka, joka valmiiksi maistuu huonosti maistuu nyt vielä vähemmän. Toivottavasti menisi nopeasti ohi. Huomenna onkin pitkä päivä koulussa, saa nähdä miten jaksaa.

Täällä kans järkkyväsymys. Päivällä pakko ottaa päikkärit, ja olo on sen jälkeen entistä väsyneempi. Illalla ei sit saa millään unta, viime yönä meni lähemmäs yhteen. Sit kiva yrittää kuudelta nousta. Jotenkin on myös hengästynyt olo koko ajan ja sydän ottaa ylilyöntejä. Aamuisin myös normaalia pahempi olo. :wideyed:

Laitan tän tähänkin ketjuun kun en tiedä lukeeko monikaan enää tota plussanneet ketjua.

Apua, menin hölmönä tekemään raskaustestin pois kaapista nyt rv varmaan 7+4 - 8+1 ja siitä viivasta tuli haaleampi kun kontrolliviiva! Vaikka siis viimeiset mitä oon aiemmin testannut on ollut yhtä vahvoja.

Onko kukaan testannu enää myöhemmillä viikoilla? Oon kuullut, että jossain vaiheessa hcg:n määrä on niin suuri ettei noi testit enää pysty näyttää niitä kunnolla, mut ei kai se vielä näin aikaisessa vaiheessa päde :scratch

Ei ois pitäny testata, nyt saa taas sit arpoa menikö kesken vai ei.

On niin saamaton olo. Kämppää pitäisi jaksaa siivoilla ja vaihtaa uudet matot, mutta en jaksa edes suihkuun raahautua. Nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja huomenna saada nämä rästihommat tehtyä. Tulee vain koomailtua sohvalla ja poden huonoa omaatuntoa etten vie lapsia ulos. Tosin ei näköä pakkasilla edes huvita tuonne mennä. Mies onneksi veti pihassa pulkassa ny illalla, niin vähän jotain kivaa.

Laitan tän tähänkin ketjuun kun en tiedä lukeeko monikaan enää tota plussanneet ketjua.

Apua, menin hölmönä tekemään raskaustestin pois kaapista nyt rv varmaan 7+4 - 8+1 ja siitä viivasta tuli haaleampi kun kontrolliviiva! Vaikka siis viimeiset mitä oon aiemmin testannut on ollut yhtä vahvoja.

Onko kukaan testannu enää myöhemmillä viikoilla? Oon kuullut, että jossain vaiheessa hcg:n määrä on niin suuri ettei noi testit enää pysty näyttää niitä kunnolla, mut ei kai se vielä näin aikaisessa vaiheessa päde :scratch

Ei ois pitäny testata, nyt saa taas sit arpoa menikö kesken vai ei.

Oon ymmärtänyt että vaihtelee paljon, mutta raskaus testit ei näytä enään kunnon plussaa viikkojen 24 jälkeen jos olen oikein ymnärtänyt:pompus:

Soita neuvolaan ja pyydä verikokeet? Saisit ainakin varmuuden :)

Alkaa olla sellainen olo kuin istuisi koko ajan liikkuvassa autossa... :meh: Mitään ei enää oikein tee mieli syödäkään, vaikka on koko ajan nälkä. 6+2

Bebet: Taulukon mukaan hcg:tä on eniten n. 9-12-viikoilla, mutta jo 7-8-viikoilla voi olla jo todella paljon!

Ei raskaana olevilla:
alle 5 mIU/ml

Raskaana olevilla:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

https://www.vau.fi/raskaus/hcg-hormonin-pitoisuudet-raskauden-aikana/

Toista iltaa nukahdan itse poikaa nukuttaessa, meneehän ne illat näinkin :D

Tein myös jäljelle jääneen testin ja oli hassua kun viiva piirtyi ennenkin kontrolliviivaa, olisi pitänyt ottaa ihan videolle kun oli niin hieno ilmestys! Täällä viikot vasta 6+1, joten pitäisikin olla korkea, nyt ei kyllä parane enää testailla. Bebet, hcg-määrät yksilöllisiä, joten voihan olla että näyttää oudosti jo tässä vaiheessa?

Kiitos vastauksista :)

Mulla on aina noussut hcg tosi hitaasti niin olisi hassua jos nyt olis noussut kovaa vauhtia.
Pissa oli kyllä laimeeta, mutta oon tehnyt kaikki suht samanlaisesta.

Mulla on ollut nyt tätä aika kovaa vatsakipuakin niin varasin suosiolla uuden ultra ajan keskiviikolle, eipä tarvi sitten arpoa o_O

Tuntuu, että oon tiennyt tästä raskaudesta jo ikuisuuden. Järkytyin kun laskin, että on vasta 5+0 :woot:

Tänä aamuna pyyhkiessä punertavaa. Onko heti huono merkki? Rytmihäiriöitä ollut väsymisen takia. Huolestuttaa :sad001 6+0 ja töihin

En olisi pienestä vuodosta niin huolissani. Varsinkaan jos ei kipuja liity siihen eikä ole jatkuvaa vuotoa. Ja täällä on myös jatkuvaa rytmihäiriötä, varsinkin levossa tuntuu että ottaa muutaman ylimääräisen lyönnin/minuutissa. Ikävä tunne :(

Uskomattoman lujille ottaa... kyllähän oli itkus pidättelemistä sen aikaa että sai terkkarin kans puhuttua. Hcg arvo oli 123 kun pitäis olla yli 1000 :sad010huomenna uudestaan verikokeeseen ja 21.2 varattiin ultra (aiemmalle ajalle ei saanut).
Kylläpä tästä nyt murhe tuli... mutta kai tässä vielä toivoa on? o_O

Miulla kans rytmihäiriöitä. Oon tosi herkkä niille, tulee olemaan varmaan koko raskauden ajan. Panikoin joka kerta, että saan tyyliin jonkun sydänkohtauksen.. nytkin koskee vasenta kättä, en tiedä miksi.. pakottaa siis vaan. Varmaan lihakset ihan jumissa..

Uskomattoman lujille ottaa... kyllähän oli itkus pidättelemistä sen aikaa että sai terkkarin kans puhuttua. Hcg arvo oli 123 kun pitäis olla yli 1000 :sad010huomenna uudestaan verikokeeseen ja 21.2 varattiin ultra (aiemmalle ajalle ei saanut).
Kylläpä tästä nyt murhe tuli... mutta kai tässä vielä toivoa on? o_O

Voi ei, voin vain kuvitella miten tuskallista odotella tietoja :( Toivotan kaikki tsempit! <3 Tarkistavat huomisessa verikokeessa miten hcg kehittyy?

Takaisin