Tammikuun höpinät

Kuinka pian olette soittaneet neuvolaan? Minä en tällä keskenmenotaustalla haluaisi millään soittaa liian aikaisin. Toisaalta pitäisi soittaa ja kysyä mitä teen tyroksiinilääkityksen suhteen. Yleinen neuvo kai on että pitäisi heti nostaa annosta 25 ug, mutta se tuntuu aika hurjalta nostolta. Juuri sain pitkän venkslaamisen jälkeen annoksen balanssiin ja nyt pitäisi taas säätää.
Minä oon soittanu juurikin tuosta syystä heti. Maanantaina oon menossa verille sit katotaan annostus.

Minä oon soittanu juurikin tuosta syystä heti. Maanantaina oon menossa verille sit katotaan annostus.

Soitin neuvolaan mutta siellä hoitaja ei ollut ihan varma. Sitten soitin terveysasemalle omalääkärille, mutta siinä meni joku pieleen ilmeisesti. Siellä on sellainen takaisinsoittosyysteemi että soittavat takaisin kun ehtivät. Eipä tullut soittoa. Tai tuli joku mistä ei kuulunut mitään ääntä ja sitten se katkesi.

Nostan nyt 25 mikroa huomisaamusta alkaen ja soitan maanantaina uudestaan.

Täällä on ohjeena soittaa neuvolaan heti ja niin teinkin. Mulla on myös thyroxin ja kysyin siitä samalla. Laitettiin labralähete ja terkkari katsoo sitten tulokset ja arvioidaan muutosten tarvetta. Vähän kyllä huolestuttaa, kun labra on vasta 7+4. Tuo on ensimmäinen mahdollinen vapaa aamu, en halunnut olla aamulla pois töistä, etten herätä asialla huomiota. Mut peukkuja vaan et labrasta tulee hyvät arvot! En oo ainakaan oo huomannu voinnissa suurempaa muutosta.

Täällä on ohjeena soittaa neuvolaan heti ja niin teinkin. Mulla on myös thyroxin ja kysyin siitä samalla. Laitettiin labralähete ja terkkari katsoo sitten tulokset ja arvioidaan muutosten tarvetta. Vähän kyllä huolestuttaa, kun labra on vasta 7+4. Tuo on ensimmäinen mahdollinen vapaa aamu, en halunnut olla aamulla pois töistä, etten herätä asialla huomiota. Mut peukkuja vaan et labrasta tulee hyvät arvot! En oo ainakaan oo huomannu voinnissa suurempaa muutosta.
Minua paleltaa ihan hirveesti. Villaan oon kääriytyny kuin mikäkin lammas:wideyed::grin

Mä jaksoin viikon odotella plussasta ennenkö soitin. Eli tänään (5+0) soitin. Tuli myös puhetta edellisestä raskaudesta joka päättyi meille 16+0, oli siis kkm ja tyttö oli menehtynyt n. 13 viikolla. Sikiön tutkimuksissa todettiin turnerin syndrooma. Nyt siis pelon sekaisin tuntein odotellaan ekaa neuvolaa ja nipt-tutkimusta. Ensimmäinen raskaus meni niin hyvin ettei osannut edes pelätä mitään, tokassa jännitti vaan niin paljon että montako sikiötä tällä kertaa, esikoiset on kaksoset. Ja nyt aikapaljon molempia sekasin jännitellessä.

Teillä ei ole laboratorio viikonloppuisin auki? Meillä onneksi on, tosin minulle ei ole ongelma käydä siellä myös työpäivänä... kun olen töissä siellä :-D

Mä jaksoin viikon odotella plussasta ennenkö soitin. Eli tänään (5+0) soitin. Tuli myös puhetta edellisestä raskaudesta joka päättyi meille 16+0, oli siis kkm ja tyttö oli menehtynyt n. 13 viikolla. Sikiön tutkimuksissa todettiin turnerin syndrooma. Nyt siis pelon sekaisin tuntein odotellaan ekaa neuvolaa ja nipt-tutkimusta. Ensimmäinen raskaus meni niin hyvin ettei osannut edes pelätä mitään, tokassa jännitti vaan niin paljon että montako sikiötä tällä kertaa, esikoiset on kaksoset. Ja nyt aikapaljon molempia sekasin jännitellessä.

Mä en osaa jännittää ekaa ultraa, mutta ne seuraavat.. Mulla ekassa raskaudessa alkoi mystisesti hävitä lapsivettä viikoilta 16+ eteenpäin ja lopulta viikolla 21+ täysin vedetön kohtu. Osastolle makaamaan jossa tapeltiin aikaa ja tulehduksia vastaan, lopulta hätä sektio viikolla 26+1 kohtutulehduksen vuoksi. Tyttö menehtyi 2 viikon iässä harvinaiseen veribakteeriin.

Pojankin raskaudessa stressasin viikot 16-27 ihan hulluna, en osannut nukkua ja olin koko ajan varma että joku menee pieleen. Toisin kävi ja kaikki meni hyvin

Täällä herättiin 2v ihmisherätyskellon myötä taas 4.48 :dead:
Melkein toivon, että tulisi pientä pahoinvointia niin pakottaisin miehen nousemaan aamuisin valvomaan esikon kanssa..
Mieshän ei ole vielä kertaakaan noussut lapsen kanssa ylös ja antanut minun nukkua. 2v2kk aikana.. Tuskin sitä tulee tapahtumaan toisenkaan kohdalla. Se on taas henkinen valmistautuminen siihen, ettei syksyllä enää nukuta sitä vähää o_O
Tämä on yksi syy, miksi olen päättänyt, että esikoinen saa jatkaa hoidossa käymistä 2x viikkoon vaikka olen vanhempainvapaalla. Että saa itse nukkua vauvan kanssa edes päiväunet.. esikko myös nauttii toisten lasten seurasta, joten miksipä ei. Saa kuitenkin pitää minun kanssani 4vko kesäloman. Tämä jakaa kyllä aina mielipiteitä, mutta meillä aika varmasti näin tullaan menemään. Mies jos auttaisi enemmän, voisi esikoinenkin varmasti olla kotona koko vanhempainvapaani. Meinasin muutenkin palata töihin heti ensi vuoden kesällä, eli vanhempainvapaiden ja kesälomien jälkeen, onpa toisella sitten jo hoitopaikka ainakin valmiina. Ehkä helpompi saada kuopuskin sitten samaan päiväkotiin kun ekakin siellä jo on :grin

Minulla on niskat jumissa ja särkee päätä, enkä viitsisi ottaa särkylääkettä. Kokemuksesta tiedän ettei näihin oloihin oikein muuta helpotusta ole mutta katsotaan...

Tämä raskautuminen keskeytti minun hyvin alkaneen laihdutuskuurin. Nyt pitäisi sitten keskittyä painon pysymiseen samassa ja terveelliseen ruokaan. Mikä on vielä vaikeampaa kuin laihtuminen! Tänään vielä menen kyllä hesburgeriin juhlan kunniaksi.

Voi ei, en osaa kuvitellakaan miten rankkaa olisi jos mies ei auttaisi :sad001 Välillä tuntuu että on ihan poikki kaikesta avusta huolimatta.

Mä en osaa jännittää ekaa ultraa, mutta ne seuraavat.. Mulla ekassa raskaudessa alkoi mystisesti hävitä lapsivettä viikoilta 16+ eteenpäin ja lopulta viikolla 21+ täysin vedetön kohtu. Osastolle makaamaan jossa tapeltiin aikaa ja tulehduksia vastaan, lopulta hätä sektio viikolla 26+1 kohtutulehduksen vuoksi. Tyttö menehtyi 2 viikon iässä harvinaiseen veribakteeriin.

Pojankin raskaudessa stressasin viikot 16-27 ihan hulluna, en osannut nukkua ja olin koko ajan varma että joku menee pieleen. Toisin kävi ja kaikki meni hyvin

Voi ei, kovasti jaksamista ja tsemppiä odotteluun. :Heartbigred

Ei tuo mies ole täälläkään yö ja aamuhulinoihin osallistunut. Viime raskaudessa minulta kanssa alkoi hävitä lapsivettä jonnekin? Ei sitä ulos tullut. Lopuksi käynnistettiin,kun vettä ei löytynu, onneksi kuitenkin vasta viikolla 36. Kalvojen puhkasun jälkeen vettä ei tullu kuin pari ruokalusikallista.

Meillä mies ei osallistu lapsien hoitoon, joskus vahtii ja pitää seuraa, mutta siinä se. On mulla tekemistä sitten syksyllä 4v, 2v4kk ja vauvan kanssa :p

Meillä minä tunnen itseni aika usein laiskaksi kun mies on niin osallistuva ja tekee paljon :oops: Aina hoputtaa minuu lepäämään, niin mielellään hoitaa. Toki tekee paljon myös töitä, joten haluaa vapaa-ajallaan olla paljon lapsen kanssa.

Meillä kans on vähän sellanen 60-luvun meininki että mies tuo rahat pöytään mutta muuten ei oikein mihinkään osallistu :D

Meillä minä teen yötä päivää töitä, joten niin surkea omatunto siitä, kun en ehdi tai jaksa enää mitään ylimääräistä sen jälkeen ja hyvä jos yhtään ehdin leikkiä lapsen kanssa. :sad001

Asiasta hiihtoliittoon. Rakastan fetajuustoa. Oletteko uskaltaneet syödä valion laktoosittomia salaattijuustokuutioita raskaana? Neuvolasta ei suositeltu mitään fetaa.

Meillä mies ei osallistu lapsien hoitoon, joskus vahtii ja pitää seuraa, mutta siinä se. On mulla tekemistä sitten syksyllä 4v, 2v4kk ja vauvan kanssa :p
Samat on ajatukset paitsi 10v. täysin vahdittava erityislapsi, 3v, 2v ja vielä vauva... välillä jo hirvittää ihteenikino_O tukiverkot muutenkin täys nolla.

Meillä minä teen yötä päivää töitä, joten niin surkea omatunto siitä, kun en ehdi tai jaksa enää mitään ylimääräistä sen jälkeen ja hyvä jos yhtään ehdin leikkiä lapsen kanssa. :sad001

Asiasta hiihtoliittoon. Rakastan fetajuustoa. Oletteko uskaltaneet syödä valion laktoosittomia salaattijuustokuutioita raskaana? Neuvolasta ei suositeltu mitään fetaa.

Pastöroituja juustoja saa syödä, eikös se niin ollut? Oon suomalaista aika surutta uskaltanut silloin tällöin syödä. Ainakin valion laktoositon salaattijuustokuutio on tehty pastöroituun maitoon tuoteselosteen mukaan.

Kas, meitä on täällä monta :rolleyes: Meilläkään mies ei osallistu yhtään lapsen hoitoon..

Takaisin