Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä mennään melko oireettomasti. Vähän turvotusta mutta siinäpä se. Viikkoja on vasta 4+3 että ehtiihän tässä vielä.. Nyt jos ei kovin oksetusoloa tulis, just suurinpiirtein toipumassa okennustaudista lapsen kanssa, nää helteet on kyl jostain ihan peestä tåhän saumaan ku ei voi viileestä alakerrasta mihinkä lähteä ja seinät kaatuu päälle täällä.. Mutta jospa jo huomenna tai ylihuomenna uskaltais ihmisten ilmoille.

Hei Clown ja Eloinen., minä myös elokuisten -17 ryhmästä ja muistin teidän nimimerkit, hauska sattuma että jälleen osuu samalle kuukaudelle ja ilmeisesti meillä Eloinen sama LA :)

Tänään piti vielä uusi testi tehdä ja olihan se viiva vahvistunut. Kauhea jano ja pissahätäkierre ja tuota hellettä en kestä yhtään vaikka haluaisinkin. Max 15min ulkona ja silmissä alkaa sumeta ja tuntuu että happi loppuu [emoji54]

Jos ei toisen puoliskon tupakan käry ois aiheuttanu yökötystä niin oisin jo huolestunut,kun niin oireetonta on ollu pari päivää.Mieshän nukkuu nykyään taas eri huoneessa 'hajuhaittojen' takia.Piste iin päälle ois, jos ois syöny valkosipulia ja juonut yhden oluen.Yökötys on taattu. :D

Nyt ollut 2 aika oireetonta päivää, ei kyllä yhtään haittaa et se pahoinvointi on vähän vähentynyt. Ollaan tosiaan juuri Menorcalla lomalla ja omituista mulle, niin ei tee yhtään mieli jälkiruokia :O mut sehän on vaan hyvä, muutenkin kaikki rasvainen ruoka ällöttää. Himona on tällä hetkellä erilaiset melonit, jotka onneksi on täällä tosi hyviä. Muutenkin tekee mieli vaan marjoja ja hedelmiä :) ja oliiveja!

Mulla oksentaminen vaan yltyy, viikkoja vasta 6+5. Ollaan perheen kanssa Meksikossa lomalla, hieno aloittaa ja lopettaa päivä pää pöntössä. En enää ikinä lähde raskaana lomalle, ihan hirveetä hommaa. Nytkin makaan ilmastoidussa huoneessa kun mies on pojan kanssa altaalla, mulla on niin huono olo etten pysty olla ulkona. Harmittaa että menee tää all inclusive mun osalta näin. Luulin että esikoisesta voin huonosti, mutta tää toinen tulokas on jo vienyt tän olon ihan toiselle levelille. Esikoisesta oksensin 9 viikolta puoliväliin, yleensä vaan iltaisin. Nyt huono olo on heti aamulla herätessä eikä katoa päivän aikana hetkeksikään.

Ympärivuorokautinen huono olo on pikku hiljaa lisääntynyt. En ole vielä oksentanut vaikka pari kertaa olen jo yökännyt, mutta saanut pysymään sisällä. Esikoisesta aloin oksentamaan muistaakseni viikolla 9.. tai jotain, mutta häntä odottaessa tässä alussa ei ollut tällaista jatkuvaa etovaa oloa. Se ihan todella myös väsyttää ja tuntuu, ettei jaksaisi töitä tehdä kunnolla. Noh, onneksi aloitan ihan pian muutaman viikon loman niin pääsee huilaamaan.
Ja pää on ihan utuinen. Teen töissä ihan höpöjä virheitä, esim. päivämäärien suhteen jne. No, pikkujuttuja mutta kun omia jälkiä korjailee niin sitä vain miettii, että toivottavasti ei mene reikäpäisemmäksi vielä. :smiley-angelic006

Päivät on hyvinkin erilaisia, riippuu vähän miten oon saanut nukuttua. Mutta edellispäivänä oksensin koko illan ja vasta yöllä vesihuikat alkoi pysyä sisällä. Eilen sain käytyä kauppareissulla ja uimassa enkä oksentanut koko päivänä. Nyt aamu alkoi oksentamalla. Varmaa on se että pystyssä en paljoa jaksa olla vaan makaan lähes koko päivän. Puolentoista viikon päästä meillä olis neljän päivän reissu Tallinnaan ja pelkään että miten se tässä kunnossa menee. Ainakaan en ole kovin hyvää matkaseuraa vaan mies jaa tytön kanssa olla paljon kahdestaan. Arvelen peruisinko reissun mutta näköjään täällä on muitakin jotka ovat olleet reissussa pahoinvoinnista huolimatta.

Jännittää myös vähän että kuinka kauan tää kestää. Viimeksi loppui viikolle 14. Jos jatkuu pidempään niin varmaan paljastun töissä. Vaikka ottaisin sairaslomaa niin on vaikea olla selittämättä koska olen johtavassa asemassa.

Oivoi, onpa täällä monella alkanut kurjat pahoinvoinnit :sad001 Tsempit kaikille! Mulla pahoinvointi on siirtynyt öihin, päivisin voi olla ettei ole ollenkaan huonoa oloa mutta yö menee sit pyöriessä sängyssä ku miettii pitäisikö lähteä oksentamaan vai ei. Ei ole kuitenkaan tullut vielä ylös asti. Yöunet jää kyllä tosi mitättömiksi, onneksi olen lomalla. Tänään rv6+6.

Tuosta matkustamisesta, mä peruin 9. viikolle varatun matkan kun sai vielä hotellin peruttua ilmaiseksi. En vaan jaksa lähteä helteeseen oksentelemaan, saati lentokoneeseen. :confused: Tällä viikolla kävin Tallinnassa ja se reissu meni ihan hyvin kun pahoinvointia oli vain yöllä, edes laivalla ei tullut huono olo kun se ei keinunut yhtään ja kannella pystyi saamaan raitista ilmaa :)

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa taisteleville!
Edelleen hyvin vähin oirein olen, arkojen nännien kaveriksi on tullu myös sivulta arat tissit. Turvottaa, maha näyttää siltä ku raskaus ois pidemmälläkin :shy:
Nää helteet on jotain ihan kamalaa, tosi hankala olla ku on kokoajan niin kuuma. Onneksi lapset on sen verran isoja et pärjäävät tossa omassa pihassa keskenään niin saan välillä maata sisällä tuulettimen vieressä. :dead:

Tsemppiä todellakin oksentajille ja muillekin huonovointisille! En tiedä miten lapsia jo omaavat selviävät päivän velvotteista ku itselle töiden hoitaminen pelkästään tuottaa välillä haastetta.

Oma kuvotus pysyy vielä jotenkin hallinnassa kun syö jotain pientä ja juo vettä käytännössä jatkuvasti.

Selviää kun on vaan pakko.Vaikkei se helppoa olekaan.Eilen ihmettelin kuvotuksen puuttumista ja tänään pohdin miten syön mitään,kun kaikki meinaa tulla ylös...Hiki valuu pienestäkin ja kun työ on fyysistä niin voi luoja tätä hien määrää.Onneks ensi viikon jälkeen parin viikon loma.

Nuunu totta, kyllä sitä varmaan selviäisi kun ei muutakaan vaihtoehtoa olisi. Naiset on vahvoja! Ollaan muuten kaikki saatu ihana alku raskausoireiden kanssa kun on nämä pirun helteet vielä höysteenä.

Mulla oksentaminen vaan yltyy, viikkoja vasta 6+5. Ollaan perheen kanssa Meksikossa lomalla, hieno aloittaa ja lopettaa päivä pää pöntössä. En enää ikinä lähde raskaana lomalle, ihan hirveetä hommaa. Nytkin makaan ilmastoidussa huoneessa kun mies on pojan kanssa altaalla, mulla on niin huono olo etten pysty olla ulkona. Harmittaa että menee tää all inclusive mun osalta näin. Luulin että esikoisesta voin huonosti, mutta tää toinen tulokas on jo vienyt tän olon ihan toiselle levelille. Esikoisesta oksensin 9 viikolta puoliväliin, yleensä vaan iltaisin. Nyt huono olo on heti aamulla herätessä eikä katoa päivän aikana hetkeksikään.
Tsemppiä sinne! Kauhulla odotan meidän yhdysvaltojen matkaa syyskuun lopulla. Sillon alkaa maha jo tuntua hyvin ja taaperon nukuttaminen/viihdyttäminen lentokoneessa niin jee, toivon ettei miulla pahoinvointia oo kovin ku esikoisestakaan ei ollut. Nyt on alkanu vähän tuntua etovaa oloa, mutta en tiie onko tää vielä oksennustaudin jälkimaininkeja. Toivottavasti ei kovin paha olo tuu ku oon lapsen kanssa mummolassa seuraavat kaks viikkoa, en haluis vielä kellekään kertoa..

Itsellekin on alkanut tulla entistä huonompi olo. Välillä yökkäyttää, mutta ylös asti ei ole tullut. Mahtava olla asiakastyössä kun koittaa hengitellä raskaasti nenän kautta ettei tule yrjö! :wtf: Nyt on alkanut olla jaloissakin ihan kivasti turvotusta, toivottavasti se johtuu vaan helteistä. Vaan olen minä pettynyt kun kukaan muu ei valita ummetuksesta. En vaan voi olla ainoa! :sad015

Nyt se alkoi, nimittäin tämä oksetaminen.:hungover: Aamusta iltaan huono olo, oksentaa voisin kokoajan. Ja nää mieliteot.... Nyt mies joutuu lähtee hakemaan Mansikka kermakakkua kaupasta, tekkee niiiiin hirveenä mieli, eilen oli sit vuorossa nakkeja jäätelöllä:grin

Voi ei! Ihan hirveetä! Tuollaisella ololla olisi varmasti mielummin kotona. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti ei menis koko loma pää pöntössä!

Kiitos tsempeistä! Onneksi mies ja poika pystyy nauttia lomasta, tietty miestä harmittaa ihan hirveesti kun voin näin pahoin mutta ei se kotona neljän seinän sisällä olis sen häävimpää. Eipähän tarvi tehdä kotitöitä, laittaa ruokaa jne. Välillä tullut hyviäkin hetkiä, esim tänään ollut vähemmän pahoinvointia, en oo oksentanut vielä kertaakaan. Saatiin tänään poika tunniksi hoitoon ja hetki kahdenkeskistä aikaa, oli kyllä luksusta.

Kovasti tsemppiä ja jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Itellä oireiden vähyys edelleen ihmetyttää ja ainakin kuukausi pitäisi vielä jaksaa odottaa ennen ensimmäistä ultraa.
Ekasta oli niin selkeitä oireita (raudan maku suussa, tissit kipeet, väsymys) ja nyt ei oo ku väsymys. Varmaa pitäis vaa osata nauttia ja olla ilonen ku ei oo mitää, mut kokoajan huoli ja pieni stressi päällä

Kestoflunssa päällä, taisi olla esikoistakin odottaessa.

Takaisin