Hankinnat

Äitiysvaatteiden osalta ostaisin Boobia. Todella hyvä laatu, meni läpi ekan raskauden, nyt 10kk imetystä ja menee nyt tän seuraavanki raskauden ja imetyksen todennäköisesti eikä näytä nukkavierulta. Niissä kun on äitiys/imetystoiminto samassa ja materiaalit on hyviä. Tykkään myös boobin luukusta, on tosi huomaamaton, oon imettänyt julkisilla paikoilla ilman että kukaan näkee yhtään vilausta ihoa. Miinusta tietty ettei oo kotimainen, plussaa ekologisista valinnoista.

Toisin kun ne muutamat H&M rytkyy mitkä ostin, ovat jo lentäneet roskiin tai ovat muodottomaksi kuluneita ja nyppysiä kotipaidoiksi korkeintaan sopivia. Jotkut legginsit haen ehkä kuitenkin, viime raskaudessa käytin ja oli ihan OK, mut kuluivat loppuun silloin. Tän lafkan kannattaminen ei oo ehkä se paras mahdollinen valinta muuten.
 
Äitiyshousut pitäis hankkia. Muuten ajattelin keskittää ostokset vasta tuonnemas, kun on varmempaa tämä jatkuminen. Pelko keskenmenosta on kuitenkin niin vahva, että se hillitsee yltiöpäistä shoppailua.
 
Minä olen kohta kaksi viikkoa kulkenut äitiyshousuissa, kun tämä turvotus on ihan jäätävää. Mutta olen yleensä ehkä vähän liiankin nafteissa farkuissa ollut ja ne ei vaan änähdäkään. Saa nähdä palautuuko maha ennen vauvamahan kasvua...
 
Perus äitiyslegginssiä ja muutamar farkut on tullut hankittua rv8-9. Ihan mukavuussyistä juurikin tuon turvotuksen takia. Nyt jo laskeutunut ja pieni vauvakumpu tullut esiin.. silti pääsääntöisesti collegehousut tai sporttilegginsit jalassa vielä :)

Rv12+5
 
Me ostettiin esikoiselle emmaljungan super viikingit ja ollaan tykätty. Mietin jo silloin että jos tulee toinen niin vaunuista saa adapterilla tuplat. Saa nähdä sitten kuinka kätevät ne on vai hankinko vielä vierekkäin olevat tuplat. Esikoinen on kuitenkin 1v5kk kun toinen syntyy, joten tarvetta vaunuille on vielä jonkun aikaa ja tykkään liikkua paljon vaunuilla kävellen.
 
Uskalsin ostaa ekat äitiysliivit, kun entiset painaa ikävästi. Samalla alkkareita, ettei tarvii lähteä kiireellä hakemaan sitten kun huomaa tavallisten valuvan pömppömahan tieltä. Jos ensi viikon nt-ultrassa näyttää kaikki hyvältä niin alkaa kirppareilla pyöriminen! :happy090
 
Me ostettiin esikoiselle emmaljungan super viikingit ja ollaan tykätty. Mietin jo silloin että jos tulee toinen niin vaunuista saa adapterilla tuplat. Saa nähdä sitten kuinka kätevät ne on vai hankinko vielä vierekkäin olevat tuplat. Esikoinen on kuitenkin 1v5kk kun toinen syntyy, joten tarvetta vaunuille on vielä jonkun aikaa ja tykkään liikkua paljon vaunuilla kävellen.

Meillä on kans 4/17 syntynyt esikoinen ja ej super viikkarit. Yritetään varmaan pärjätä niillä ja jos osottautuu hankalaksi, niin sitten vielä rinnakkaiset toisiksi. En halua nyt hankkia toisia sellaiseen ehkä tarvii fiilikseen.
 
Muuten sitten ajattelin tehdä hankintoja vasta rakenneultran jälkeen. Tällä kertaa ajateltiin ostaa hoitopöytä kylppäriin kun muutettiin ja tilaa on nyt enemmän. Ehdin myydä jo sitterin pois, kun ei ollut juuri tarvetta esikoisen kanssa. Täytyy vähän miettiä, tulisiko käyttöä tämän toisen kanssa. Muuten onkin tavarat tallella esikoisesta, joten suuria ei ostella tällä kertaa. Katsotaan, miten käy vaatehankintojen jos mini onkin tyttö pojan jälkeen. Kaikki pienet on kyllä unisexiä ja tykkään käyttää pojalla värejä muutenkin joten ehkä seuraava pukeutuu ihan vaan samoihin.
 
Näin tänään kaksi odottajaa bola-korut kaulassaan. Onko täällä kellään kokemusta niistä? Kyseessä on siis sellainen mahan päällä pidettävä helistinkoru, jonka kilinän sanotaan rauhoittavan vauvaa kohdussa (ja myöhemmin sen ulkopuolella).

Idea kuulostaa kivalta, mutta mahtavatko nuo todellisuudessa toimia?
 
Näin tänään kaksi odottajaa bola-korut kaulassaan. Onko täällä kellään kokemusta niistä? Kyseessä on siis sellainen mahan päällä pidettävä helistinkoru, jonka kilinän sanotaan rauhoittavan vauvaa kohdussa (ja myöhemmin sen ulkopuolella).

Idea kuulostaa kivalta, mutta mahtavatko nuo todellisuudessa toimia?

Mie oon ajatellu että se kilinä on niin hiljanen joten yhtä tyhjän kanssa? Ja itteeni ainakii vaan ärsyttäis kuunnella kilinää :hilarious:
 
Iitunen, miehen kaapista? :D Mä en raaskinut ekassa enkä usko että tässä tokassakaan raskaudessa investoida odotusulkoiluvaatteisiin. Ne on ihan järkyttävän hintaisia. Se on kuitenkin niin lyhyt aika, mitä niitä tarvii.

Me ulkoillaan esikoisen ja miehen kanssa paljon, joten kunnolliset tekniset vaatteet on oltava. Niinpä mä teen niin, että käytän omia niin pitkään kuin mahtuu. Jo nyt oon laajentanu housujen vyötärökappaleen hiuslenkillä. Kun se ei riitä, otan miehen softshellit/kuorihousut ja takin käyttöön. Miehellä onneksi monta pukua, joten pysyy itekkin puettuna, vaikka muija koluaa kaapilla. :)
 
Onko kellään tietoa mistä sais äitiys-ulkoilu housuja?

Mä käytin viimeks omia, hankin sen levennysvyökappaleen ja sit lainasin isältäni henkselit et sain toppikset pysymään pallon päällä [emoji1] toimi hyvin joskaan ei ollu kauheen esteettinen. Nyt ajattelin hyödyntää samaa taktiikkaa.
Jossain kyllä oli ihan jees olosia mamaulkoiluhousuja mut nyt en saa päähäni mikä merkki...
 
Näin tänään kaksi odottajaa bola-korut kaulassaan. Onko täällä kellään kokemusta niistä? Kyseessä on siis sellainen mahan päällä pidettävä helistinkoru, jonka kilinän sanotaan rauhoittavan vauvaa kohdussa (ja myöhemmin sen ulkopuolella).

Idea kuulostaa kivalta, mutta mahtavatko nuo todellisuudessa toimia?

Mulla oli bola ekalla ja just mietin et mihin oon sen laittanu, voisin käyttää nytkin. Lähinnähän se on vaan kivannäkönen killut8n, se mun ei ainakaan helise/kilise ellei ihan ryhdy heiluttelemaan. Mietin kyllä että ei vauva sitä kuule kun on niin hentonen ääni. Mut on se sellanen kiva ”hei kattokaa muut äidit mäki oon raskaana” pienen piirin juttu :)
 
Mulla oli bola ekalla ja just mietin et mihin oon sen laittanu, voisin käyttää nytkin. Lähinnähän se on vaan kivannäkönen killut8n, se mun ei ainakaan helise/kilise ellei ihan ryhdy heiluttelemaan. Mietin kyllä että ei vauva sitä kuule kun on niin hentonen ääni. Mut on se sellanen kiva ”hei kattokaa muut äidit mäki oon raskaana” pienen piirin juttu :)

Juu, mulle kans bola on lähinnä just "hei kaikki mää oon raskaana" -juttu. :D Kohta varmaan alan kaulassa sitä taas killutteleen...
 
Mulla oli esikoisen kans bola mut sen käyttö loppu kun vauva syntyi. Koin sen hieman turhana.
 
Iltaa! Olisko kellään tiedossa hyvää maksimekkoa kesää ajatellen? Tuskastuttaa kun housuista ei enää löydy kokoja. Jotenkin vatsa ei sitten kestä yhtään rihman kiertämää.. jos ulkoiluhousut on puolitangossa niin silloin on jees! Tähän kun lisää raskauspahoinvoinnin (lue: oksentelu) myös julkisilla paikoilla niin ehkäpä se bola-korukin olisi tarpeen.. varsinkin jos on vielä sunnuntai.. paheksuvat katseet on koettu.. onneksi vatsa on sopivasti pyöreä näin 11+1 tilanteessa.. (ei näy kyllä toppatakin alta) pitää vielä korostaa tilannetta koittaen kävellä niin että olen raskaana, en krapulassa..
Eli hyvää maksimekko metsästän, ei tiukkaa ja kiitos nopeasti sopivan(!) lämmin kesä tänne, jotta voisi hetken kävellä iha normaalisti (ja ilman pahoinvointia, pliis!)
 
Iltaa! Olisko kellään tiedossa hyvää maksimekkoa kesää ajatellen? Tuskastuttaa kun housuista ei enää löydy kokoja. Jotenkin vatsa ei sitten kestä yhtään rihman kiertämää.. jos ulkoiluhousut on puolitangossa niin silloin on jees! Tähän kun lisää raskauspahoinvoinnin (lue: oksentelu) myös julkisilla paikoilla niin ehkäpä se bola-korukin olisi tarpeen.. varsinkin jos on vielä sunnuntai.. paheksuvat katseet on koettu.. onneksi vatsa on sopivasti pyöreä näin 11+1 tilanteessa.. (ei näy kyllä toppatakin alta) pitää vielä korostaa tilannetta koittaen kävellä niin että olen raskaana, en krapulassa..
Eli hyvää maksimekko metsästän, ei tiukkaa ja kiitos nopeasti sopivan(!) lämmin kesä tänne, jotta voisi hetken kävellä iha normaalisti (ja ilman pahoinvointia, pliis!)

Zalandosta löysin itse just kivan maksimekon. :) Kannattaa selailla. Vaihtoehtoja oli aika paljon.
 
Takaisin
Top