Työt

Mäkin sain tässä pari viikkoa sitten tosi mielenkiintoisen työtarjouksen. Kyllähän se hetken riipas kun joutu kieltäytyy, mutta on nää kultamuruset sen arvoisia, töitä aina tulee ja menee..
 
Näinhän se on Tigger! Töitä tulee ja menee... Mietin vaan miksi usein kaikki isot elämänmuutokset tapahtuvat samanaikaisesti.
 
Niinhän se usein menee, että sillon kun toivois jotain tapahtuvan ei tapahdu mitään ja sitten kun ei ole sopiva ajankohta niin sitten se tapahtuu, ihan sama onko kyse töistä, lapsista tai mistä vaan..
 
Mulla on huomenna työhaastattelu. Työt ois määräaikaisia sijaisuuksia, jotka ois ennen mun äitiyslomaa. En tiedä onko mulla enää olemassa sellaista paitaa missä maha ei näkyis (varmaan ei) mutta jos on niin yritän sellaisen löytää. Kun jotenkin tuntuu että vaikka mun tapauksessa ei oo kyse siitäkään että jäisin sitten kohta työstä ä-lomalle niin mieluummin otettais ei-raskaana oleva.. Ja voishan mulla kuitenkin jatkua määräaikainenkin työ niin en olis sitten myöhemmin kuitenkaan käytettävissä.
 
Ajattelin ehkä ensi viikolla kertoa töissä. Maha näkyy jo ja jotenkin kivempi nyt kertoa kun suunnitellaan kevään projekteja yms. ja iso osa niistä jatkuu syksyllä. Katoin Kelan sivuilta ja 19.5 alkais mammaloma! :)
 
Jouduin hakemaan saikkua ekaa kertaa! :sad001 Sain loppuviikoksi ja sanottiin vaan että lepoa ja pientä syötävää, muttakun ei pysy sisässä!! Aargh. Ton oksentelun lisäksi mulla vielä kamala pyörrytys jos vähänkin teen jotain rasittavaa... Ensviikon alussa katsotaan tilanne uudelleen.
 
Voi vieläkin tuo pahoinvointi sua kiusaa! :sad001 Tsemppiä, koita saada levättyä ja edes katsottua jotain kivaa leffaa tms mikä vähän piristäis.
 
Mulla työt vähentyi opiskeluiden takia alkuvuodesta 3 päivää vko. Aloinkin jo olla tosi väsynyt aikaisiin aamuihin. Raskaat nostot on vaikeita, mutta en heittäydy avuttomaksikaan kun ei kukaan ole vielä kysynyt olenko raskaana. Olen ihan ylpeä itsestäni kun olen vain yhdelle miehelle kertonut pomon lisäksi :D Yleensä en osaa pitää suutani kiinni.
 
Itsellä työt jatkuisi huhtikuussa, mutta neuvolantäti ehdotti että voisin työnkuvan takia hakea sitä erityisäitiysrahaa vai lomaa vai mitä se nyt oli :D
 
Minulla on määräaikainen työsuhde helmikuun loppuun asti (ollut samassa hommassa 6 vuotta) ja ei ole mahdollista saada jatkoa äitiyslomaan asti. Olen kyllä jo aktiivisesti hakenut töitä mutta tuntuu ihan toivottomalta, en ole nyt vähään aikaan edes päässyt haastatteluun ja nyt kun mahaa ei enää piilotettavissa tuntuu että ei toivoakaan saada töitä kun jäisi melkein heti äitiyslomalle..
 
Mulla ois nyt jonkunlainen mahdollisuus saada 2,5 viikon työpätkä ensi viikosta alkaen, mutta pitää vielä soitella oisko työajat edes sellaiset että voisin tehdä, kun ois iltavuorojakin. Muuten tuollainen pikkunen työpätkä sopis mulle oikein hyvin, voi kokeilla mitä maha tykkää töissä olemisesta..
 
Ite kerroin esimiehelle eilen. Hyvin otti asian ja käski heti ruveta tekemään kevyempiä hommia kun siltä tuntuu. Oon ollu pitkään määräaikaisena ja esimies on yrittänyt mulle ylemmältä taholta jo ikuisuuden kinua vakipaikkaa. Nytkin totesi vaan uutisen kuultuaan että millähän konstilla me saatais mulle se vakipaikka ennen toukokuuta :D
 
Mulla ois nyt jonkunlainen mahdollisuus saada 2,5 viikon työpätkä ensi viikosta alkaen, mutta pitää vielä soitella oisko työajat edes sellaiset että voisin tehdä, kun ois iltavuorojakin. Muuten tuollainen pikkunen työpätkä sopis mulle oikein hyvin, voi kokeilla mitä maha tykkää töissä olemisesta..
Olin liian hidas. Selvittelin vielä työvuoroasioita niin se paikka meni jo jollekin muulle..
 
Minulla on määräaikainen työsuhde helmikuun loppuun asti (ollut samassa hommassa 6 vuotta) ja ei ole mahdollista saada jatkoa äitiyslomaan asti. Olen kyllä jo aktiivisesti hakenut töitä mutta tuntuu ihan toivottomalta, en ole nyt vähään aikaan edes päässyt haastatteluun ja nyt kun mahaa ei enää piilotettavissa tuntuu että ei toivoakaan saada töitä kun jäisi melkein heti äitiyslomalle..
Jos ne palkkaa sun hommiin jonkun toisen niin riitauta. Lain mukaan raskaus ja äitiysloma eivät saa olla syy sille, että työt eivät jatku. Jos työnantajallasi on yhä tarve jollekin hoitamaan sinun työtehtävääsi, tulisi sinun ensisijaisesti jatkaa siinä (jos työnlaadussa ei moittimista). Ja lähtökohtaisesti jo tuo kuuden vuoden määräaikaisputki on laiton. Kertoo vakinaisen työntekijän tarpeesta. Sinuna ottaisin liittoon yhteyttä, jos kuulut johonkin. Millä alalla olet?
 
Lämmin kiitos välittämisestä pallokala! Olen yliopistolla tutkijana ja projektini loppuu joten täysin laillinen työsuhteen loppuminen kysessä kyllä (kuten myös pitkä määräaikaisputki).. muutenkin esimieheni on edellisiin raskauksiini suhtautunut äärimmäisen positiivisesti mutta hän jää nyt eläkkeelle ja projektit loppuvat.
 
Lämmin kiitos välittämisestä pallokala! Olen yliopistolla tutkijana ja projektini loppuu joten täysin laillinen työsuhteen loppuminen kysessä kyllä (kuten myös pitkä määräaikaisputki).. muutenkin esimieheni on edellisiin raskauksiini suhtautunut äärimmäisen positiivisesti mutta hän jää nyt eläkkeelle ja projektit loppuvat.
Ääh, yliopisto on kyllä maailman isoin porsaanreikä... :sad001
 
Joutuuko/saako teistä moni matkustaa työssään paljon lentämällä?
Esikoisen kanssa muistan voineeni pahoin eräänkin Istanbul-Miami lennon... Nyt sama kakkosen kanssa ennen äitiyslomaa olisi kaksi erittäin pitkää lentoa ja pari Euroopan sisäistä edessä vielä ennen äitiyslomaa.
Onko kohtalotovereita?
 
Joutuuko/saako teistä moni matkustaa työssään paljon lentämällä?
Esikoisen kanssa muistan voineeni pahoin eräänkin Istanbul-Miami lennon... Nyt sama kakkosen kanssa ennen äitiyslomaa olisi kaksi erittäin pitkää lentoa ja pari Euroopan sisäistä edessä vielä ennen äitiyslomaa.
Onko kohtalotovereita?

Mulla on matkustamista, mutta olen jo supistusten takia päättänyt että en lennä enää. Pyrin hoitamaan kaiken puhelimella/skypellä niin hyvin kuin voin.
 
Vieläkö muut on jaksanut olla töissä? Mulla alkaa jaksaminen loppuun ja mietin usein että pitäiskö varata lääkäri ja pyytää sairaslomaa. Ei vaan jaksa olla töissä kun pari tuntia. Ja kotona ei jaksa tehdä mitään muuta kun nukkua. :sad001
 
Takaisin
Top