Työt

Osaisko joku auttaa, että mitä pitäisi tehdä tälläsessä tilanteessa... Eli oon osa-aikaisessa työssä henk.koht.avustajana. Sovin siis mun omien asiakkaiden kanssa näitä vuoroja jne. eikä ole mitään vakituisia työaikoja. Pe ilmoitin jo mun asiakkaille että en pääse sinä päivänä kun oli niin heikko ja kamala olo. Nyt musta tuntuu että tää olo on vaan pahentunut, mikään ei pysy sisässä ja olo on erittäin heikko. Tässä työssä pitäis kuitenkin jaksaa mennä ja touhuta.
Pitääkö mun siis hakea sairaslomaa vai miten? Olen juuri aloittanut tän työn ja tekee heti pahaa jättäytyä pois, varsinkin asiakkaiden kannalta tosi ikävää :sad010

Mulle on myös aina ollut vaikeaa olla raskauden tai minkään muunkaan syyn takia saikulla, mutta nyt on se hetki kun pitää ajatella itseään ja pientä. Saikkua, jos vähänkin siltä tuntuu!
 
Mieluummin jäät rauhassa sairaslomalle, niin että ennätät saada sijaisen kun että poissaolo ihan yllättäen ja asiakkaat jäävät tyhjän päälle.
 
Mulla paljastui jo alussa kun olin päivän poissa ja sain neuvolasta todistuksen. Tosi hyvin kyllä esimies otti asian ja tuntui olevan iloinen puolestani. Oon kunnallisella puolella töissä.
 
Np-ultran jälkeen varmaan esimiehelle. Parempi musta että tietää jo hyvissä ajoin jos tulee jotain että pitää olla pois tai käydä neuvolassa tyyöaikana. Yksi työkaveri tietää jo, jolla la noin 3 viikkoa mua ennen. Esimies varmaan ilahtuu, kun meillä jo 1/10 nyt äippälomalla ensi kesän yli ja me kaksi jäätäis silloin alkukesästä, jos menee kaikki molemmilla hyvin
 
En ole vielä päättänyt milloin kerron töissä. Ainakin ultraan odotan ja ehkä joululomien yli. Sen verran keskenmenoja takana, että haluan olla varmemmilla vesillä ensin. Mulla on sen tyyppinen asiantuntijatyö ja esim esimies lapseton (ja amerikkalainen), niin että vähän jännittää miten suhtaudutaan ja tuleeko paineita hoitaa työasioita äitiys/perhwvapaan aikana. Tänään alkaa pikkujoulukausi, joten jos siellä nyt joku sattuu olemaan haukkana niin tehköön omat johtopäätöksensä. Tosin en muutenkaan ole kova juomaan.
 
En ole vielä päättänyt milloin kerron töissä. Ainakin ultraan odotan ja ehkä joululomien yli. Sen verran keskenmenoja takana, että haluan olla varmemmilla vesillä ensin. Mulla on sen tyyppinen asiantuntijatyö ja esim esimies lapseton (ja amerikkalainen), niin että vähän jännittää miten suhtaudutaan ja tuleeko paineita hoitaa työasioita äitiys/perhwvapaan aikana. Tänään alkaa pikkujoulukausi, joten jos siellä nyt joku sattuu olemaan haukkana niin tehköön omat johtopäätöksensä. Tosin en muutenkaan ole kova juomaan.

Minulla ihan sama tilanne ja ajatukset. Yllätyin kun neuvolassa sanottiin, ettei kertomiselle ole mitään virallista rajaa. Ajattelin odottaa rakenneultraan asti, jos vaan pysyy maha piilossa.
 
Mulle taas tuli mieleen että pitäiskö kertoa ennen nt-ultraa..jos sitten oliskin huonoja uutisia niin olis hieman vähemmän seliteltävää. Mutta meillä siis pomo tosiaan tietää jo hoidoista.. Siinä mielessä hieman eri asia.
 
Mä mietin pitäskö kertoa pomolle ens viikolla.. Nt-ultrassa käyty eilen ja kaikki todella hyvin, itsellä olis ehkä helpompi olla töissä jos kertoisin. Mulla määräaikainen sopimus joka loppuu kesällä, ei sitä ehdittäis edes uusia ennen ku jään äitiyslomalle..
 
Mietin pitäisikö kertoa vasta sitten kun saa sen raskaustodistuksen , kun raskaus kestänyt 154 päivää.Jokatapauksessa joudun sen esimiehelle kiikuttamaan. Osuisi jonnekin helmikuulle ja olisi vielä muutama kk aikaa äitiyslomaan, mielestäni se on ihan kohtuullinen aika.. Toisaalta olen jo nyt joutunut olemaan sairaslomalla raskauden vuoksi.
 
Inkkis, sehän on ihan sallituissa rajoissa. Eikös viimeistään kahta kuukautta ennen äitiyslomaa suositella kerrottavaksi? Toisaalta jos sulla on sellainen työnkuva, että pitää kovasti perehdyttää uutta työntekijää, olisi haku tietysti hyvä saada aluille jo aiemmin. Onko sulla vakituinen työpaikka? Jos näin, niin kertoisin kyllä jo vähän aiemmin :)
 
Minua kyllä vähän hermostuttaa kertoa raskaudesta töissä. :nailbiting: Meille on etsitty jo vaikka kuinka pitkään toista työntekijää samaan työnkuvaan kuin minulla on, mutta ei vain ole löytynyt. Ja sitten minäkin jään äitiyslomalle... En suoraan sanottuna usko, että ehdimme löytää uuden työntekijän ajoissa ennen äitiysloman alkua, että ehtisin perehdyttää hänet kunnolla (mihin menee vähintään 3 kuukautta). Vähän on huono omatunto, kun pitää jättää tiimi ja työkaverit pulaan, vaikka en nyt haluakaan pyydellä anteeksi raskauttani.

Lisäksi satuin vähän aikaa sitten vahingossa näkemään, että pomoni oli googlettanut lapsettomuushoitoklinikoita. :sad001 Hän meni naimisiin reilu vuosi sitten ja oletettavasti yritys on alkanut silloin, mutta ei ole tärpännyt. Minä taas menin naimisiin tämän vuoden elokuussa, joten onpa sekin aika ilmeistä, että tulin raskaaksi tosi nopeasti. Tässä valossa tuntuu vieläkin vaikeammalta kertoa pomolle raskaudesta.
 
Itellä märäaikainen suhde kesäkuuhun. Kerron vasta sittekkun on pakko. Jos nyt joku sattuu kysymään en kiellä asiaa mutta en sitä myöskään ennen kevättä aio töissä kertoa.
 
Tiedän että on joulukuu ja kiireistä aikaa, mutta Mulla tämä pahovointi on iskenyt oikeen kunnolla. Töissä ei hery tsemppiä tämän kanssa vaan saan enemmänkin lukea että lintsaan yhteisistä asioista. Oikeasti tuntuu pahalta, että joutuu sanomaan anteeksi kun olen raskaana. Pakko käydä tänään lääkärissä, kun olo ei hellitä.
 
Nyt on kerrottu töissä. Pomo ja työkaverit onnittelivat kovasti ja suhtautuivat muutenkin tosi ihanasti. Minähän olin ollut vähän pahoillani siitä, että tiimi joutuu pärjäämään ilman minua, mutta pomo käski olla murehtimatta moisia. :)
 
Kerroin pomolle viime viikolla. Jännitti kauheest, mutta hän onnitteli ja halasi :) Mulla tosiaan määräaikainen elokuuhun asti, sillon olis voinu saada vakituisen.. Mut, niin raskas ja pitkä työmatka (yli 2h päivässä) et en tiiä olisinko edes halunnut sitä paikkaa.. Ehtii niitä töitä sitte taas hakemaan :)
 
Ketterä, saitko jotain apua sieltä lääkäristä? Mulla huomenna lääkärikäynti pahoinvoinnin takia, ja toiveet korkealla :)
 
Ketterä, saitko jotain apua sieltä lääkäristä? Mulla huomenna lääkärikäynti pahoinvoinnin takia, ja toiveet korkealla :)
Sain torstaihin asti lepoa, eli sairaslomaa. Torstaina on neuvola, niin voi ottaa puheeksi.
 
Mulle tarjottiin juuri unelmaduunia. Joudun tänään kertomaan heille, etten ole käytettävissä tähän. Ekaa kertaa harmitti hetken raskaus.
 
Takaisin
Top