Työt

Ekassa raskaudessa kerroin aika pian nt ultran jälkeen koska alettiiin suunnittee sillon kesälomia ni aattelin että paremmin saa sit suunniteltua ne kun tietää koska mä jään pois. Nyt ei ehkä ole niin kiire kertoa mutta katsotaan mitkä olot on ym.
 
Mä ajattelin kertoa heti nt-ultran jälkeen, ennen en uskalla, eikä kyllä vielä oo syytäkään :) viimeistään pikkujouluissa huomaa kun ei juo!
 
Mä haluaisin pitää salassa mahdollisimman myöhään.. viimeksi jouduin kertomaan jo viikolla 6 kaikille töissä, koska en muuta tehnyt kuin oksentelin .. ja olen potilastyössä :rolleyes: eli jo se 12 viikkoa on mulle "myöhään ". Mutta mielummin pidemmänkin aikaan olisin kertomatta, mutta vatsa
Töihin palasin muutenkin vasta syyskuussa kun olin hoitovapaalla sinne asti.
 
Kirjotinkin jo toiseen ketjuun, etten haluis töissä kertoa vielä pitkään aikaan. Jotain täytyy vaan keksiä pikkujoulujen aikaan :) Mietin myös, miten naamioida työaikaan ultra ja neuvola... ?
 
Mä sanoin meneväni hammaslääkäriin kun meen varhaisultraan :rolleyes: Vuorotyön plussia on että yleensä oon saanut neuvolat yms sovittua omalle ajalle :)
 
Kirjotinkin jo toiseen ketjuun, etten haluis töissä kertoa vielä pitkään aikaan. Jotain täytyy vaan keksiä pikkujoulujen aikaan :) Mietin myös, miten naamioida työaikaan ultra ja neuvola... ?

Silloin kun odotin esikoista ja työskentelin vuorotöissä, niin pistin neuvola ja ultra päiviin toiveeksi iltavuoron tai vapaan riippuen mihin aikaan oli ja syyksi lääkäri klo x..
 
Mä ajattelin kans turvautua noihin hammaslääkäri/lääkäri juttuihin
 
Mä ajattelin kans turvautua noihin hammaslääkäri/lääkäri juttuihin
 
Meillä pitäs pomon vaihtua kuun vaihteessa ja mua hävettää heti sille kertoa että jään ens kesänä pois töistä. Alkuviikosta meidän pitäis kirjoitella työsopimukset, katotaan missä vaiheessa saan aikaiseksi kertoa
 
Niin ja mulla kans vuorotyö niin helppo sopia omalle ajalle käynnit. Nyt vaan eka neuvola ois 2.11 eikä mistään työvuoroista oo hajuakaan omistajan vaihdoksen takia
 
Mä laitoin ekan neuvolakäynnin ihan vaan lekurikäyntinä. Np-ultran sain varattua illaksi eli sitä ei tarvi ees selitellä :) (teen siis perus päiväduunia).
Labrassa pitäis käydä kesken päivän, mut ehkä vaan sanon käyväni pikaisesti "asioilla" kun siinä ei kauaa kestä.
Tässä oon pohdiskellut, että varmaan joulukuun aikana on pakko kertoa tästä raskaudesta niin voi sitten tammikuussa alottaa sijaisen etsinnän, niinku taisin aiemmin mainitakin.
 
Omassa työssäni en ole kertonut vielä kellekään, ehkä ensimmäisen ultran jälkeen uskaltaa, ellei oireet ilmaanu ja kerro. Työni vuoksi en voinut ottaa oman alueen neuvolaa, vaan piti ottaa kaupungista. Saa nähdä millaisen valkoisen valheen ensimmäiselle kerralle kerron. Varmaan lähimmilme työkavereille kerron ensin, niiden kanssa tehdään aika tiivistä parityöskentelyä.
 
Mä tuossa laskeskelin, että aika tarkkaan puolen vuoden päästä alkais äitiysloma - eli pakko se on kertoa heti np-ultran jälkeen et tämmönen tilanne. Ehtivät laittaa hakuprosessin päälle. Täytyis kuitenkin ehtiä perehdyttää hyvin ennenku ite jään sit töistä pois.
 
Haluaisin kertoa vasta joulun jälkeen, mutta todennäköisesti vatsa on jo sen verran pallona että kerron jo ekan ultran jälkeen. Ensi vuoden alku on sit hyvää aikaa perehdyttää sijainen töihini. Tein kaksi ekaa lasta parin vuoden välein ja olin kolme vuotta pois töistä. Nyt olen kerennyt olemaan nelisen vuotta taas töissä ja ihan valmis mammalomalle!
 
Olen vielä hoitamassa esikoista kotona mutta palaan työelämään joulukuussa kun sain vakipaikan. Jännittää aika paljon miten kaikki menee kun joudun kertoon melko pian aloituksen jälkeen raskaudesta. Enkä voi mitenkään salailla koeajan loppuun. Ei mikään kiva tehtävä. On vähä epärehellinen olo vaikka tiedän että naisten ne lapset on synnytettävä ja raskaana olevat naisetkin tarvii töitä yms. Silti vähän kelju tilanne.
 
Mymmelimamma89 mulla oli toi sama tilanne et sain vakipaikan ja siitä kuukauden päästä kerroin et jään äitiyslomalle. Olin ollu määräaikaisia pätkiä jo kolme vuotta. Pääesimies ei ollu samassa työpaikassa ni pystyin salailla raskauden.
Mua ei harmittanut yhtään et en kertonu aiemmin raskaudesta. Ne oli mua roikottanu jo kolme vuotta määräaikaisia pätkinä.
 
Mamma84 mää oon myös tehny tonne jo yhden määräaikaisuuden tai no jäin siitäkin mammalomalle ja nyt sitten taas.
 
Osaisko joku auttaa, että mitä pitäisi tehdä tälläsessä tilanteessa... Eli oon osa-aikaisessa työssä henk.koht.avustajana. Sovin siis mun omien asiakkaiden kanssa näitä vuoroja jne. eikä ole mitään vakituisia työaikoja. Pe ilmoitin jo mun asiakkaille että en pääse sinä päivänä kun oli niin heikko ja kamala olo. Nyt musta tuntuu että tää olo on vaan pahentunut, mikään ei pysy sisässä ja olo on erittäin heikko. Tässä työssä pitäis kuitenkin jaksaa mennä ja touhuta.
Pitääkö mun siis hakea sairaslomaa vai miten? Olen juuri aloittanut tän työn ja tekee heti pahaa jättäytyä pois, varsinkin asiakkaiden kannalta tosi ikävää :sad010
 
Takaisin
Top