Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zoria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna ois eka neuvola ei kauheesti kiinosta meno kun jo kolmas ensikäynti tälle vuodelle.

Tunnistan tuon tunteen hyvin Minni! Itsellä kans monta keskenmenoa takana ja tympii täytellä kaikenmaailman päihdekyselyitä miljoona kertaa... :confused:

Mulla on ollut nyt useamman päivän paniikki siitä, että kaikki ei olekaan hyvin. Omista oireista oikeastaan turvotusta, ajoittaisia vihlontoja ja tissiturvotusta & nyt lieventynyttä kipua lukuun ottamatta ei ole oikein mitään oireita enää. Luin noita tämänkin ryhmän muutaman henkilön kirjoituksia siitä, että olikin loppunut alkion kasvu ja olikin ollut kohtu tyhjä yhtäkkiä... Niin minä en pysty olemaan ajattelematta, että jokin on mullakin vialla.

Soitin eilen neuvolaan ja neuvolantäti soitti takaisin, hän ei juuri kysellyt, vaan hänelle sopi, että tulen käymään. Sain lyhyen ajan perjantaille, ja lupasi ultrata, että saan mielenrauhan. En millään ois kestänyt 10.1. asti, jolloin eka varsinainen virallinen ultra. Ihana neuvolantäti, todella. Toivon niin, että kaikki olisi ok, mutta stressaan, ja sit stressaamisen vaikutuksia pelkään, tätä pitäisi vielä kestää kaksi päivää. Ääääh.

Mulla on ollut nyt useamman päivän paniikki siitä, että kaikki ei olekaan hyvin. Omista oireista oikeastaan turvotusta, ajoittaisia vihlontoja ja tissiturvotusta & nyt lieventynyttä kipua lukuun ottamatta ei ole oikein mitään oireita enää. Luin noita tämänkin ryhmän muutaman henkilön kirjoituksia siitä, että olikin loppunut alkion kasvu ja olikin ollut kohtu tyhjä yhtäkkiä... Niin minä en pysty olemaan ajattelematta, että jokin on mullakin vialla.

Soitin eilen neuvolaan ja neuvolantäti soitti takaisin, hän ei juuri kysellyt, vaan hänelle sopi, että tulen käymään. Sain lyhyen ajan perjantaille, ja lupasi ultrata, että saan mielenrauhan. En millään ois kestänyt 10.1. asti, jolloin eka varsinainen virallinen ultra. Ihana neuvolantäti, todella. Toivon niin, että kaikki olisi ok, mutta stressaan, ja sit stressaamisen vaikutuksia pelkään, tätä pitäisi vielä kestää kaksi päivää. Ääääh.

Mulla on aivan sama tilanne ja onneksi neuvolassa otettiin tosissaan ja pääsen huomenna ultraan. Toivotaan että molemmat saadaan hyviä uutisia ja selvitään säikähdyksellä. Tsemppiä odotteluun, luulen että tiedän täysin miltä susta tuntuu. <3

Mulla on aivan sama tilanne ja onneksi neuvolassa otettiin tosissaan ja pääsen huomenna ultraan. Toivotaan että molemmat saadaan hyviä uutisia ja selvitään säikähdyksellä. Tsemppiä odotteluun, luulen että tiedän täysin miltä susta tuntuu. <3
Miten meni se ultra??

Oon käyny jo monesti täällä kattomassa et onks nannarii käyny jo kertomassa kuulumiset..

Mä kanssa seurailen täällä malttamattomana, että koska nannarii käy kertomassa kuulumiset.

Laitoin tonne oireita-puolelle saman viestin:

Terveisiä naistenklinikalta, valitettavasti meidän Papu oli lopettanut kasvun ja menehtynyt jo viikoilla 8+5, eli aivan alkuraskauden ultran jälkeen. Olo on kamala, mutta ehkä tästä jotenkin selviää.

Oikein upeaa odotusta teille kaikille, toivon että raskautenne sujuu hyvin. Oli ilo olla mukana nämä muutamat viikot. <3

Alko ihan taas itkettää kun olitte täällä miettineet mua. <3

Laitoin tonne oireita-puolelle saman viestin:

Terveisiä naistenklinikalta, valitettavasti meidän Papu oli lopettanut kasvun ja menehtynyt jo viikoilla 8+5, eli aivan alkuraskauden ultran jälkeen. Olo on kamala, mutta ehkä tästä jotenkin selviää.

Oikein upeaa odotusta teille kaikille, toivon että raskautenne sujuu hyvin. Oli ilo olla mukana nämä muutamat viikot. <3

Alko ihan taas itkettää kun olitte täällä miettineet mua. <3

Voih :( oikein paljon jaksamisia ja tsemppiä tulevaan <3

Mulla olis huomenna eka neuvola. Vähän jännittää, lähinnä sen takia et jos terkka ultraa/ kuuntelee sykettä ja mitään ei löydy :o
Oireita kyllä on, mutta ei niin pahoja mitä toissapäivänä.

No voi helvetin helvetti. Todella ikäviä uutisia Nannarii_ - otan osaa. Oma kauhu kasvaa. Vielä venattava huominen.

Surullista Nannarii, oon tosi pahoillani! :(

Mulla oli tänään eka neuvola, lasketuksi ajaksi tuli 1.8., mut kyllä mä nyt täällä heinäkuisissa pysyn, kun oon aika varma, että syntyy aiemmin (esikoinen syntyi viikkoa ennen ja tuo toka täsmällisesti laskettuna päivänä).
Aluksi mentiin heti ultraamaan, pieniä sydämen tykytyksiä tuli, kun terkka ei saanut mahan päältä mitään näkyviin. Kokeiltiin sit alakautta, niin tulihan tyyppi kuviin. Syke kuului ja näkyi hienosti. Helpotus!
Mitäs muuta, hemppa oli 128, alapaine koholla (98), mut mulla se on kyllä aina ollut kun mitataan terkkarissa. Mittailen nyt viikon kotona 1xpv ja soittelen tuloksia sit terkalle. Sokerirasitukseen joudun kaksi kertaa, seulonnan verikokeisiin pitää myös aikaa varailla kohta pian. Tänään rv8+0.

Eka neuvola takanapäin :)
La olis 25.7 eli päivällä heittää omiek laskujen mukaan.
Kaikki oli ok, nt-ultra menee ens kuun alkuun ja ens viikolla pitäs käydä verikokeissa. Paino ei sais nousta ko 2kg raskauden aikana, mut katotaan miten käy.
Terkkari myös puhu et aikasemmin puututaan vauvan painoon ja mahollisesti käynnistetään hyvissä ajoin, koska esikoinen oli niin iso (4400g) ja ponnistusvaihe pitkitty (kesti yli 2h) ja oli lisäks imukuppisynnytys. Kerroinki et pelkään aika paljon sitä et vauvan annetaan kasvaa niin isoks :/

Lopuks ultrattiin, ja pikkunen liikku ihan mahottomasti!! [emoji173]Sydän suli ja kyynel vierähti ku katteli ultrakuvaa :) jouluna aateltiin kertoa molempien vanhemmille, en malta enää olla hiljaa tästä :)

Huh helpotusta, tänään kävin nopsalti aamulla neuvolassa, ultrassa kaikki hyvin, tyyppi kyydissä, sydän lyö ja räpylät heiluu. Huolehdin siis turhaan. Nyt voi hiukan hengähtää ja oikeasti uskoa siihen, että kaveri pysyy matkassa, vaikkei oireita juuri olekaan. Uskaltaa myös kertoa ylihuomenna vanhemmille. Jee.

Täällä oli eka neuvola tänään. Terkkari oli oikein mukava ja sympaattinen tyyppi. Jäi hyvä fiilis vaikka sydänääniä ei edes yritetty vielä näin aikaisin kuunnella.
Nt-ultra on viikolla 2 :)

Tosiaan kahteen sokerirasitukseen joudun, mutta eka on vasta tammikuun lopulla ku rv on 13-15, terkkari tuumas ettei aikasemmin kannata nyt mennä ku ollu niin voimakas pahoinvointi.
Nt-ultra on tammikuun 1-2vkolla ja seuraava neuvola helmikuun alussa

I
Huh helpotusta, tänään kävin nopsalti aamulla neuvolassa, ultrassa kaikki hyvin, tyyppi kyydissä, sydän lyö ja räpylät heiluu. Huolehdin siis turhaan. Nyt voi hiukan hengähtää ja oikeasti uskoa siihen, että kaveri pysyy matkassa, vaikkei oireita juuri olekaan. Uskaltaa myös kertoa ylihuomenna vanhemmille. Jee.
Ihana kuulla! Josko meilläkin olis kaikki kunnossa vaikka oonkin ihan oireeton :love2

Takaisin