Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Mistä ootte löytänyt mahanmentäviä ulkoiluhousuja...? Mulla aiemmin mennyt sellaiset vähän reilunkokoiset tuulipuvunhousut mitkä tullut lantiolle, ja niiden alle sitten mammaleggarit, mutta nyt nekään ei enää mahdu päälle ja pelkissä joogohousuissa koiran kanssa lenkillä rupesi hippasen paleltamaan. :eek: Jotenkin en nyt edes osaa lähteä mistään etsimään kun ihan perus Prisma ja H&M tuntuu myyvän vain farkkuja ja leggareita. Kumminkin koiran kanssa ja pihahommiin pitäisi olla jotain vähän säänkestävää housua missä ei mahan kohdalta kiristä, allehan voi aina pakata sitten leggareita tai sukkiksia lämmikkeeksi.
 
Mie löysin joltain fb-kirpparilta sattumalta syksyllä. Tosi vähän tuntuu olevan kyllä ulkoiluhousuja tarjolla.
 
Mulla on niken jotku vanhat ulkohousut (äidin aitan kätköistä) joissa on perinteinen resori+nyöri vyötärö joten helppo jättää vatsan alle. Alle mahtuu vielä hyvin paksummatkin leggarit. Aika paljon tuntuu nykyään olevan ulkohousuissa tarra/neppari kiinnitys eikä yhtään joustoa. Suosittelen kanssa katsomaan ihan äitiysulkohousuja, varmaan googlettamallakin löytyy muita ton bebesin lisäksi :)
 
Mulla on 2-3 kokoa normaalia isommat kevyttoppahousut - anoppi lahjoitti ne viime raskaudessa :wink Alla käytän äitiysjumppahousuja tai miehen pitkiä kalsareita jos tarvii lisälämmikettä. Päivittäin nää on käytössä pihahommissa, koiralenkillä ja -treeneissä. Kohta onneks masu nousee entistäkin ylemmäksi niin poistuu toivottavasti paine tuolta ihan alavatsalta ja kärsii taas käyttää esim. normikokoisia ulkoiluhousuja, tällä hetkellä resori painaa alavatsaa niin ettei kyllä pysty.
 
Just jotain mammaulkoiluhousuja olisin vailla kun tosiaan vaikka olisi kuinka isot "normihousut" niin vyötärö kiristää, eikä niissä tunnu olevan tarpeeksi sitä joustoa. Että vaikka jääkin mahan alle niin sitte jos kumartuu niin heti painaa ikävästi. :wtf: Netistä en oikein osaa housuja etsiä ku mulla yleensä jää kaikki housut liian lyhyiksi kun raajat on vähän pidemmät, tai vaihtoehtoisesti housut sitten on ihan liian leveät. Ongelma normaaleidenkin vaatteiden kanssa. Mutta ei kai se muu auta ku sukeltaa netin syövereihin. :p Ja eikös Bebes löydy Kampista..? Jos joku päivä ottaisi asiakseen ajaa sinne sovittamaan housuja jos heillä kerran ulkoilupöksyjäkin löytyy. Kiitos vinkistä!
 
Onko muuten kellään kokemusta Emmaljungan nx 60:stä tai stoken mitkäs ne pieneen nippuun menevät nyt oli?
 
Just jotain mammaulkoiluhousuja olisin vailla kun tosiaan vaikka olisi kuinka isot "normihousut" niin vyötärö kiristää, eikä niissä tunnu olevan tarpeeksi sitä joustoa. Että vaikka jääkin mahan alle niin sitte jos kumartuu niin heti painaa ikävästi. :wtf: Netistä en oikein osaa housuja etsiä ku mulla yleensä jää kaikki housut liian lyhyiksi kun raajat on vähän pidemmät, tai vaihtoehtoisesti housut sitten on ihan liian leveät. Ongelma normaaleidenkin vaatteiden kanssa. Mutta ei kai se muu auta ku sukeltaa netin syövereihin. :p Ja eikös Bebes löydy Kampista..? Jos joku päivä ottaisi asiakseen ajaa sinne sovittamaan housuja jos heillä kerran ulkoilupöksyjäkin löytyy. Kiitos vinkistä!

Joo Kampissa on Bebes. :)
 
Onko muuten kellään kokemusta Emmaljungan nx 60:stä tai stoken mitkäs ne pieneen nippuun menevät nyt oli?

Ei varsinaisesti kokemusta, mutta meille on tulossa emmaljunga nxt90F. Oon pyöritellyt niitä kaupassa vaik kuinka ja tutkinut muutenki ja tykkään kovasti :) niin kuin mieskin ja ne menee pieneen kasaan näppärästi.
 
mulla on sit talvipakkasille sellaset henkselilliset lasketteluhousut ni voi vaan jättää auki.. auttaisko teitäkin jos vaikka kävis ostamassa erikseen henkselit ja jättäis sit vaan housujen napin ja vetskarin auki?
 
Onko muilla sitä ongelmaa ettei oikein osaa vaatteita vielä ostella kun ei tiedä minkä kokoisia olisi mahdollisesti hyvä jemmata? :D Kaikki ihmettelee kun itse en ole vielä ainokaistakaan vaatekappaletta ostanut (jonkin verran ollaan saatu + äitiyspakkauksessa toki mukana tuli), mutta itsellä juurikin tuo dilemma päässä mistä en ole vielä ainakaan päässyt yli ja ympäri o.O En kylläkään ole käynyt missään kaupoissa lähiaikoina missä olisi vaatteita edes hypistelemään päässyt, siinä ei varmaan niin hevin pystyisi olemaan sortumatta hankintoihin..
 
Jostain luin että hyvä perussääntö vaatteiden määrässä olisi että yksi vaatekerta päällä, yksi pesussa ja yksi kuivumassa... Ja että liikaa ei kannata olla kun käy nopeasti pieniksi. Mutta kyllä mä mieluummin ostan itse vähän enemmän, varsinkin kirpparilta kun hyvin löytää. En vaan jaksa pyykätä koko ajan.
Viimeksikin taisi olla liikaa kun saatiin koko ajan tädin kaks kuukautta vanhemmalta lapselta vaatetta vielä omien lisäksi. Taisi lopulta olla vain ne kivoimmat käytössä, mut hyvä että oli varavaatetta.

Meillä ei olis ainakaan ekaan puoleen vuoteen onnistunut tollainen perussääntö vaatteiden suhteen. Lapsi pulautteli tai kasteli päivittäin useamman vaatekerran, joten vaatteita meni päivässä ainakin 3 bodya, parit housut ja pari pyjamaa. Ja kun laskin että en jaksa joka päivä pestä pyykkiä, niin vaatteita tulee olla ainakin kolmen päivän tarpeet, joten hyväksi määräksi, jossa ei ollenkaan liikaa oll 10 bodya, 5 housut, 5 pyjamaa perus vaatteita per koko ja lisäksi muut vaatteet. Sitten oli vähän kirppikseltä ostettuja varavaatteita joita harvemmin tuli käytettyä.
Hoitolaukussa kulki mukana aina kahdet vaihto vaatteet ja muutaman kerran kävi niin että olis tarvittu kolmannetkin. On tietty ihan lapsi kohtaista minkä verran tarvii vaatteita, kaikki ei pulauttele tai pissaile vaipan ohi eikä tee kakka räjähdyksiä, mut 5-10/vaate on aika monella ollut hyvä. Eipähän tarvi olla joka päivä pyykkäämässä jos ei sitten tarvi useampaa vaatekertaa.
Nykyään ajattelen että lapsella tarvii olla vaatteita noin viikon tarpeiden verran käytössä olevaa kokoa. Meillä pestään pyykkiä about kerran viikossa tummat ja kerran vaaleat.
 
Meillä ei olis ainakaan ekaan puoleen vuoteen onnistunut tollainen perussääntö vaatteiden suhteen. Lapsi pulautteli tai kasteli päivittäin useamman vaatekerran, joten vaatteita meni päivässä ainakin 3 bodya, parit housut ja pari pyjamaa. Ja kun laskin että en jaksa joka päivä pestä pyykkiä, niin vaatteita tulee olla ainakin kolmen päivän tarpeet, joten hyväksi määräksi, jossa ei ollenkaan liikaa oll 10 bodya, 5 housut, 5 pyjamaa perus vaatteita per koko ja lisäksi muut vaatteet. Sitten oli vähän kirppikseltä ostettuja varavaatteita joita harvemmin tuli käytettyä.
Hoitolaukussa kulki mukana aina kahdet vaihto vaatteet ja muutaman kerran kävi niin että olis tarvittu kolmannetkin. On tietty ihan lapsi kohtaista minkä verran tarvii vaatteita, kaikki ei pulauttele tai pissaile vaipan ohi eikä tee kakka räjähdyksiä, mut 5-10/vaate on aika monella ollut hyvä. Eipähän tarvi olla joka päivä pyykkäämässä jos ei sitten tarvi useampaa vaatekertaa.
Nykyään ajattelen että lapsella tarvii olla vaatteita noin viikon tarpeiden verran käytössä olevaa kokoa. Meillä pestään pyykkiä about kerran viikossa tummat ja kerran vaaleat.

Hah joo, ei varmaan meilläkään tuo perussääntö toiminut, kun kyllähän ne välillä menee pukluun, kakkaan tai pissaan ja saa olla vaihtamassa. :D
 
Onko tuttipullojen steriloijalle tarvetta? Joillakin tutuilla olen sellaisia nähnyt ja nettikaupoissa on useampia malleja tarjolla, mutta ei mitään käsitystä sellaisen tarpeelle... Voiko tuttipulloja esim. pestä astianpesukoneessa? Vai riittääkö käsinpesu vai miten te puhdistatte pullot ja tutit?
 
Korjatkaa kokeneemmat jos oon väärässä, mutta eikös tuttipullot voi steriloida myös ihan kattilassa kiehuvassa vedessä? Oon myös ymmärtänyt, et pullot voi pestä myös koneessa, mutta ei niitä tuttiosia mutta konepesu saattaa jättää sen tiskiaineen hajun/maun siihen pulloon.
 
Pullot ja tutit voi steriloida kiehuvassa vedessä. Ei ole suuri vaiva, kun sitä ei tartte joka syötön jälkeen tehdä. Pullot olen pessyt aina koneessa. Jotain pesuaine jäämiä kai voi jäädä mutta en mie kyllä mitään huomannu koskaan. Ehkä jos on täysin pulloruokittu ja niitä pestään useammin niin voi olla joku vaikutus.

Sanoisin siis että normaalilla terveellä lapsella steriloija on turhake. Sairaan lapsen kanssa tietty eri jos pullo pitää aina olla ihan steriili.
 
Takaisin
Top