Minä sain tädiltä käyttämättömän, käsikäyttöisen pumpun, muistaakseni Aventin. Yritin muutaman kerran sillä pumpata mutta en sille herunut ollenkaan, mutta vauva sai kyllä aina tissit tyhjiksi. :)
Aika vähän tuli siis kyllä yritettyä, että voihan se olla että jos olisin kunnolla yrittänyt niin olis jotain tullutkin. Mutta ei meillä ollut sille maidolle tarvetta, vauva söi hyvin tissistä enkä sitten ees halunnut opettaa tuttipulloon. Kerran olin pikkujouluissa kun lapsi oli jo isompi, silloin halusin että isi hörppyyttää iltamaidon, eikä sitä maitoa silloinkaan juurikaan herunut. Käsin lypsämällä onnistui aina vähän paremmin.
Annoin pumpun mun siskolle ja sillä onnistui lypsäminen sillä hyvin.
Mä aattelisin että ei ole pakollinen hankinta, ellei sitten vaikka halua/tarvi lisäksi tuttipullosta syöttää tai lypsää pakkaseen. Sekin että jos pumppaa, niin lisää maidon määrää. Mitä enemmän sitä maitoa "tilaa", sitä enemmän sitä tulee.
Alkuunhan maitoa saattaa tulla yli tarpeen, mutta yleensä tasoittuu kun vauva "tilaa" tarvitsemansa määrän. :)
Sitten jos asuu isommassa kaupungissa, niin ihan normi tavarataloistahan saa niitä käsikäyttöisiä, jos oikein kova tarve yllättää. :)