Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Itse haaveilen siitä, että saisimme sekä rinta- että pulloruokinnan toimimaan. Imetys toki ensisijainen, mutta toisaalta haluaisin yrittää saada pulloruokinnan siihen yhteyteen toimimaan. Tiedän, että tällaisessa kahden eri tekniikan ratkaisussa on riskinsä ja vastustajansa, mutta toisaalta tiedän, että välillä voi olla tilanteita, joissa myös miehen pitäisi pystyä hoitamaan syötöt. Saa toki nähdä, lähteekö imetys alkuunkaan toimimaan. Eli ei tässäkään asiassa mitään kiveen hakattua näkemystä, mutta toiveita kuitenkin. :)
 
Itse haaveilen siitä, että saisimme sekä rinta- että pulloruokinnan toimimaan. Imetys toki ensisijainen, mutta toisaalta haluaisin yrittää saada pulloruokinnan siihen yhteyteen toimimaan. Tiedän, että tällaisessa kahden eri tekniikan ratkaisussa on riskinsä ja vastustajansa, mutta toisaalta tiedän, että välillä voi olla tilanteita, joissa myös miehen pitäisi pystyä hoitamaan syötöt. Saa toki nähdä, lähteekö imetys alkuunkaan toimimaan. Eli ei tässäkään asiassa mitään kiveen hakattua näkemystä, mutta toiveita kuitenkin. :)

Meillä ainakin sujui hienosti sekä imetys että pulloruokinta ja kyllä rohkaisen kokeilemaan molempia, auttaa molempia vanhempia hurjasti jos molemmat toimii, isäkin saa bondaushetkiä vauvan kanssa ja toisaalta äiti voi välillä esim. nukkua kun isä voi hoitaa osan yösyötöistä.

Shoppailin nyt Jollyroomin alessa ja tarttui sähkökäyttöinen Beemoon pumppu, ei ole siitä kokemusta mutta uskon että toimii hyvin kun ei ole koskaan ollut herumisongelmia. Mulla oli viimeksi Aventin sähköpumppu jonka olin saanut käytettynä ja sen käytin kyllä loppuun... :D

Aleista tarttui mukaan myös lämpöpussi, seatliner, organizer, hoitolaukku ja käsienlämmitin joten rattaiden asusteet on myös nyt kunnossa... Mulle oli toi radidiagnoosi jotenkin niin iso pala ja oon nyt useamman päivän ollut jotenki tosi poissa tolaltani ja suorastaan kyllästynyt koko raskauteen, niin yritin tällä shoppailulla myös jotenkin piristää itseäni ja koittaa löytää uudelleen sen odotuksen onnen. Auttoi kyllä, ei vaan voi tavaksi ottaa.... :bag:
 
Itse haaveilen siitä, että saisimme sekä rinta- että pulloruokinnan toimimaan. Imetys toki ensisijainen, mutta toisaalta haluaisin yrittää saada pulloruokinnan siihen yhteyteen toimimaan. Tiedän, että tällaisessa kahden eri tekniikan ratkaisussa on riskinsä ja vastustajansa, mutta toisaalta tiedän, että välillä voi olla tilanteita, joissa myös miehen pitäisi pystyä hoitamaan syötöt. Saa toki nähdä, lähteekö imetys alkuunkaan toimimaan. Eli ei tässäkään asiassa mitään kiveen hakattua näkemystä, mutta toiveita kuitenkin. :)

Samoja ajatuksia ja toiveita itselläkin. Haluaisin että isälläkin olisi mahdollisuus bondaushetkiin ruokailun merkeissä. Sitten saa nähdä mikä lopullisestu toimii ja mikä ei. :)
 
Mä oon kans ajatellut että pääosin mennään imettämisellä, mutta mukana olisi pulloruokinta. Näin saisi itsekin hieman välillä hengähtää ja vaikka nukkua ja isä ja vauva saisi lisää yhteisiä hetkiä. Tietty eihän sitä tiedä miten imetys sujuu vai sujuuko ollenkaan, ja oon meinannut että katsoo sitten synnytyksen jälkeen onko tarvetta pumpulle vai pärjäisikö ihan omilla käsillä
 
Me ostettiin nyt vihdoin sen kuivaavan pesukoneen. Candy-merkkinen tuli hankittua melkein 200€ halvemmalla kuin normihinta. Toivottavasti toimisi muutama vuosi nyt sitten. :)
 
Tietenkin sitten jos haluaa myös pullosta syöttää, niin panostaisin kunnon pumppuun. :)

Mä en vaan jotenkin esikoisen kanssa uskaltanut vaarantaa imetystä, kun itselle henkilökohtaisesti se oli niin tärkeää saada toimimaan. :)
Mä en itse arvostele kenenkään ratkaisuja, kaikki saa tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Harmittaa kun joskus kuulee tai lukee tapauksia kun arvostellaan muiden ratkaisuja, ihan kuin muille kuuluisi imettääkö joku vai syöttääkö pullosta vaikka korviketta.
 
Täytyy myöntää ettei itselle ole edes tullut ajatelleeksi että osittainen pullosta syöttäminen saattaisi vaarantaa imetystä. Pitää varmasti perehtyä vähän enemmän asioihin vielä. :)
 
Jostain oon saanut sellaisen käsityksen, että pullosta vauva saa nesteen "helpommalla" tai ainakin erilaisella imuotteella kuin tissistä. Ja siks vauva ei opi imemään kunnolla tissiä, jos imutapa/-ote vaihtelee. Tää oli vaan yks näkäkulma asiaan.

Miulla ei oo mitään selkeää mielipidettä/tahtotilaa imetyksen suhteen. Haluun yrittää toki saada sen onnistumaan, mutta en ajatellut stressata siitä. Tosi kovasti toivon, että mies pääsisi osallistumaan pulloruokinnan kautta vauvan hoitoon ja suhteen luomiseen. Tiedostan myös oman tilan tarpeeni eli tiedän tarvitsevani välillä hetkiä, jolloin kukaan ei ole iholla tai hetkiä, jolloin pääsen huoletta lenkille/kahville tms. Haluan olla rehellinen itselleni näiden tarpeiden osalta, että osaan alusta asti "ohjata" myös miestä ottamaan vastuuta vauvan hoidosta. Hänellä selvästi on halua osallistua paljon, joten minun pitää vaan uskaltaa antaa hänelle hoitovastuuta ja tilaisuuksia olla vauvan kanssa ihan vaan kaksin ja tehdä asiat omalla tavallaan (ilman että sanon koko ajan vieressä, miten asiat pitäisi minun mielestäni tehä). Tuo pullosta syöminen on toki ehdoton edellytys sille, että pystyn olemaan poissa vauvan luota huolettomin mielin.
 
Tietenkin sitten jos haluaa myös pullosta syöttää, niin panostaisin kunnon pumppuun. :)

Mä en vaan jotenkin esikoisen kanssa uskaltanut vaarantaa imetystä, kun itselle henkilökohtaisesti se oli niin tärkeää saada toimimaan. :)
Mä en itse arvostele kenenkään ratkaisuja, kaikki saa tehdä niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Harmittaa kun joskus kuulee tai lukee tapauksia kun arvostellaan muiden ratkaisuja, ihan kuin muille kuuluisi imettääkö joku vai syöttääkö pullosta vaikka korviketta.

Miusta on kiva kuulla erilaisia ajatuksia ja tahtotiloja imetyksen osalta. En ottaisi mitään näistä ajatuksista arvosteluna vaan hyvin yksilöllisinä näkemyksinä, joita jokainen joutuu luomaan. Arvostelu imetysasioiden osalta on välillä aika kohtuutonta.
 
Tosiaan se imuote on erilainen pullosta ja saattaa hankaloittaa imetystä ja toki sekin, että ravinnon saamiseksi ei tarvitse vauvalla tehdä niin paljoa työtä kuin rinnasta syödessä. :)

Mä en tiiä, oon jotenkin tosi varovainen aina kun puhun imetyksestä muiden kanssa, koska se voi olla joillekin arka aihe. Ja kuten Viuhti sanoi, arvostelu on joskus tosi kohtuutonta. Varsinkin jos ei puhuta kasvotusten, lähinnä netissä tähän törmää.
 
Mun ajatukset on ihan samoilla linjoilla kuin Viuhdilla :) toivon voivani imettää, mutta en rupea siitä stressaamaan jos ei onnistu, vaik varmasti vähän harmittaa. Ja tartten myös omaa aikaa, ihan vaan että voin lähteä lenkille koirien kanssa tuulettumaan ja ei ole niin pilkun päälle olen pois tunnin vai vaikka kaksi.

Luulen että eniten (jos ei onnistu) stressaa ja harmittaa niiden mielipiteet asiasta jotka vannovat rintaruokinnan nimeen ja ovat sitä mieltä että se on se ainoa oikea tapa :/

Tuosta, että imuote pullosta on erilainen, olen myös lukenu ja saattaa jossain määrin vaikeuttaa yhdistelmä syöttöä. Mutta sitten taas toisaalta olen lukenut että nyky pulloissa (ainakin vissiin joissakin) on sellainen suuosa joka ei anna maitoa kovin helposti eli on tehty jäljittelemään sitä imua mitä tarvii rintaruokinnassakin ja vauva joutuu tekemään töitä sen eteen. Täytyy vielä tutustua kuitenkin itsekin tähän aiheeseen. Mitään en oo vielä päättänyt lopullisesti kun käytäntöhän voi olla ihan mitä vaan :D

Ainoastaan pumppuhankintaa lykkään koska ei yhtään tiedä lopulta onko tarvetta vai ei kun mikään ei takaa että maitoa riittää pumpattavaksi asti.
 
Tänään tuli äitiyspakkauksen saapumisesta ja tarjouksista intoutuneena tehtyä toukalle ensimmäiset hankinnat. Tilauksessa nyt hoitopöytä, pinnasänky ja patja, imetystyyny ja sitteri. :happy: pitää malttaa osa jättää "Pukin toivelistallekin" :)
 
Imetyksen ja pulloruokinnan yhdistämiseen (ja pulloruokintaan muutenkin) suosittelen googlaamaan tahdistetusta pulloruokinnasta, se suojaa myös imetystä kun maito ei tule niin vaivatta vaan tää tyyli simuloi imetystä. On myös vauvalle ja masulle lempeä. Meillä toimi hyvin molemmat imetys ja satunnainen pullo, ja vaikkei pulloon oppisikaan, niin muitakin vaihtoehtoja (kuten hörpytys ja ruiskut) on.
 
Meillä oli käytössä Philips Aventin sähkökäyttöinen rintapumppu ja toimi kuin unelma! Melko vähäiselle käytölle jäi lopuksi mutta hyvä olla vielä jemmassa tän seuraavan tulokkaan kanssa :joyful:
 
Pitäskö tolle imetyskeskustelulle tehdä ihan oma ketju?

Meillä ei osittainen imetys onnistunut kenenkään kanssa. Ihan muutamia kertoja tosi pienenä suostuivat ottamaan pullosta ja sitten tuli stoppi. Kolmonen söi ekat viikot suurempia määriä pullosta (korviketta) kun kellastu ja tarvi lisämaitoa mutta silläkin jäi sitten pullo pois kokonaan.
 
Pitäskö tolle imetyskeskustelulle tehdä ihan oma ketju?

Meillä ei osittainen imetys onnistunut kenenkään kanssa. Ihan muutamia kertoja tosi pienenä suostuivat ottamaan pullosta ja sitten tuli stoppi. Kolmonen söi ekat viikot suurempia määriä pullosta (korviketta) kun kellastu ja tarvi lisämaitoa mutta silläkin jäi sitten pullo pois kokonaan.

Hyvä idea!Mietin jo samaa, että tehdäänkö imetykselle oma ketju. Luulen, että keskustelua riittää viimeistään sitten, kun on pienokaiset maailmassa.
 
Hyvä idea!Mietin jo samaa, että tehdäänkö imetykselle oma ketju. Luulen, että keskustelua riittää viimeistään sitten, kun on pienokaiset maailmassa.

Ja kannattaa keskustella mielestäni jo ennen sitä kuten synnytyksestäkin. :)
 
Takaisin
Top