Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Mä oon kiertänyt paljon kirppiksiä (kiertelen paljon ihan muutenkin) vauvan vaatteita etsien, mutta aika vähän olen löytänyt mitään kivaa, mikä passais sekä tytölle että pojalle.
Varmaan jos sukupuoli vielä varmentuu ylimääräisessä ultrassa, niin ostan sit lisää.

Mutta tänään mulle tuli sitten mieleen tehdä miehelle isyyspakkaus isänpäiväksi, hyvä näin muutama päivä ennen isänpäivää, mutta enpä ainakaan ehdi tilaamaan mitään kallista netistä. :D
Ostin siihen vauvalle kaksi bodyä, (toisessa lukee i :Heartred dad), sukat ja töppöset. Siinäpä ekat ostokset vauvalle ihan uutena, muuten oon jotain pientä ostanu kirppikseltä. Ja sit iskälle ostin kaikkea mikä tulee oikeasti käyttöön. Viimeksi oli lisäksi kaikkea pyykkipoikaa, kumihanskoja ja hengityssuojaa vaipanvaihtoon, mut nyt kun toinen tulossa, niin ehkä niitä ei enää tarvi (ei sillä että olisi ekan kohdalla olleet oikeasti käytössä) :D
 
Me ollaan miehen kanssa kierretty tosi paljon kirppiksiä ja tehty kyllä hyviä löytöjä :) vaatteita alkaa olemaan jo niin paljon että uutena ei tarvitse ostaa varmaan mitään. Se on kyllä kiva kun kirppareilla on paljon hyväkuntoisia lastenvaatteita tosi halvalla! Paras löytö tähän mennessä on varmaan Muumi-leikkimatto mistä maksoin 20e kun uutena samanlainen maksaa 90e. Muumifanin unelma :)
 
Varma ai olenko? Hahahaha, mulla on kaappi täynnä ihania löytöjä. :) Ostin jo keväällä vähän, mutta silloin meni kesken. Säästin silti. Nyt olen kirppareilta ja tutuilta ostanut/saanut sen verran että pitäisi pärjätä koot 50-68 aika mukavasti. Enää aion ostaa jos löydän jotain vastustamattoman ihanaa. :D Tiedän, että joku saattaa olla sitä mieltä että on liian aikaista kun ru:ssa ei ole vielä käyty. Mutta haluan nauttia raskaudesta ja muuten vähän hankalassa elämäntilanteessa se antaa minulle todella paljon voimaa ja iloa suunnitella ja hankkia kaikkea pientä kohtuu hintaan. :)

Täällä myös hankinnat oikeestaan tehty.. Suurimmat vielä uupuu eli turvakaukalo ja vaunut. Et siis oo ainoo :p
 
Mie oon ostanu yksittäisiä vaatteita kirpparilta ja aika paljon sain ystävältä lainaan. Turvakaukalo saatiin miehen siskolta ja pinniksen hain yhdeltä mun työkaverilta tänään. Rattaat/vaunut meillä on.
Hoitoalusta ja jotain vaatteita sekä kestovaippoja vielä puuttuu mutta vaipatkin saan siskolta. Niitä pitäs olla ihan niin että riittää kyllä eikä lisää tartte kun omiakin on vielä tallessa.
 
Mä oon monesti käyny jo kirppareilla kiertelemässä mut muutamat housut vaan oon löytäny . Esikoinen tyttö ja nyt siis tulossa poika mutta sain silti kaapin täyteen vaaleita vaatteita esikoisen vanhoista :D suurin osa vaan kokoa 56. Kaverilta oon myös muutamat vaatteet ostanu.

Vielä puuttuis sitteri ja leikkimatto :) ja tutit. Mitähän vielä.. :D
 
Mie oon ostanu yhet housut uutena, kaikki muut vaatteet ja tarvikkeet (kestovaipat, leikkimatto, turvakaukalo, imetystyyny yms.) käytettynä ystäviltä. Pinnasänky ja vaunut yritetään kans löytää käytettyinä, mut niiden osalta ollaan asennoiduttu siihen, että voi joutua ostamaan uutena. Pinnasänkyjä kun kattelee käytettyinä, niin aika monessa on hampaan jälkiä yms. :hilarious: Ei sinänsä tietty haittaa käyttöä, mutta ois kiva kuitenkin hankkia suht siisti sänky. Ja vaunujen osalta ollaan melko nirsoja, niin siks voi joutua ostaa uudet ellei käytettynä satu löytyy just meille sopivia.
 
Mie oon ostanu yhet housut uutena, kaikki muut vaatteet ja tarvikkeet (kestovaipat, leikkimatto, turvakaukalo, imetystyyny yms.) käytettynä ystäviltä. Pinnasänky ja vaunut yritetään kans löytää käytettyinä, mut niiden osalta ollaan asennoiduttu siihen, että voi joutua ostamaan uutena. Pinnasänkyjä kun kattelee käytettyinä, niin aika monessa on hampaan jälkiä yms. :hilarious: Ei sinänsä tietty haittaa käyttöä, mutta ois kiva kuitenkin hankkia suht siisti sänky. Ja vaunujen osalta ollaan melko nirsoja, niin siks voi joutua ostaa uudet ellei käytettynä satu löytyy just meille sopivia.

Me löydettiin tosi siisti pinnasänky käytettynä torista, ei ollut missään hampaanjälkiä eikä mitään muutakaan, ihan kuin uusi. Eli sieltä kannattaa kattella :) ja vaunut täälläkin semmonen mikä ostetaan uutena, asutaan maalla niin tarvii kunnon vaunut kun pitää päästä kelissä kun kelissä noita hiekkateitä eteenpäin
 
Me ostettiin esikoiselle pinnis käytettynä ja tosi siisti oli. Patjat yms tuli mukana mut haettiin kuitenki IKEAsta uudet, jotenki hygieenisempää kumminkin vauvalle.. Sama menee varmaan nytkin, pitää vaan esikoiselle hankkia sellanen lastensänky tilalle kun hän vielä pinnasängyssä nukkuu. Vaunuasia vähän ahdistaa kun ollaan jo päätetty mitkä hankitaan ja mies on joka toinen päivä sitä mieltä et uutena ja joka toinen päivä et käytettynä, ollaan varmaan kolmelta myyjältä kyselty ja aina päätyny sit lopulta siihen ettei käytetyt sittenkään kelpaa AAAARRRGGGGHHH :DDDD Harmi että tarviin miehen kuskiksi vaunukaupoille, muuten hoitaisin asian itse niin sais senkin pois päiväjärjestyksestä..
 
Vaunuista puheen ollen, onko kenelläkään kokemusta Stokken Trailz -vaunuista? Saisin kaverilta aika hyvään hintaan setin, joka sisältää kaiken mahdollisen tarvittavan turvakaukaloa ja muuta sälää myöten. Vaunujen vaan tarvis olla oikeasti sellaiset, että niillä pääsee vähän vaikeammassakin maastossa eteenpäin ja että niitä olisi helppo työnnellä koirien kanssa. Kävin noita liikkeessä katsomassa ja onhan ne aika jykevät, mutta toisaalta paljon heppoisemmat ne ei meidän tarpeisiin varmaan voisi ollakaan. Jotenkin kyllä tykkään niistä. Toisaalta saatais ilmaiseksi hyväkuntoiset Briot, joissa ei käänny eturenkaat mutta ne on jotenkin tosi kömpelön oloiset eikä oikein miellytä mua. Mutta, oishan ne ilmaiset. Autoonkin pitäisi saada pakattua niin että viitsii useamman kerran viikossa kasata. Ja mitenhän sitä sitten kuljettaa koirat ja vaunut ja penskan ja kaiken, ahdistaa jo pelkkä ajatuskin. :D

Muuten ei olla ostettu vielä mitään, vaatteita, hyvä pinnasänky sekä sitteri saatu sukulaisilta. Itselleni ostin vartalotyynyn ja tukivyö pitäis vielä hommata.
 
Onko joku hankkinut jo tukisukat? Neuvolassa suosittelivat sellaisia kun olen seisomatyössä. En tosin itse tiedä kuinka tarpeelliset ne on mutta ajattelin jostain yhden parin nyt alkuun hakea ja kokeilla onko niistä mitään hyötyä.

Just tänään neuvolas näytin th.lle pohkeita, joihin on piirtyny ikäviä mustelmia ja lieviä kohoumia niin tukisukkia kehotti hakemaan. Ja jos kipeytyvät ja turpoavat niin heti lääkäriin näyttämään. Mäkin seison jalkojen päällä työpäivät ja liikun paljon, kyykyn, kumartelen, kurkottelen, nostelen yms.
 
Mulla on edellisistä raskauksista muutamat tukisukat ja oon käyttäny niitä nyt satunnnaisesti. Olis mulla kompressiosukatkin mutta ne on pinkit niin en oikeen voi töissä niitä käyttää. Pitäs ostaa muutamat tukisukat lisää kun just heitin aamulla yhet risat roskiin.
 
Kävin eilen lastenkirpparilla, ja sieltä löytyi vaikka mitä! Ja hintaakin vaan eurosta muutamaan ja niin hyväkuntoisia vaatteita vauvalle. :D Ei kyllä uutena kannata juurikaan mitään ostaa, kun kirpparilta saa 10 hyväkuntoista vaatetta melkein yhtä vastaan kaupasta ostettuna. :) Tarvii varmaan alkaa käymään kerran kahdessa viikossa siellä, kun tavara/myyjät vaihtuu kuitenkin varsin usein. :D
 
Samaa mieltä, etten näe tarvetta ostaa uutena vauvan vaatteita, kun niiiiiin hyväkuntoisia saa kirppiksiltä ja kavereilta ostettua. Ei sillä, ettenkö voisi jotain uutenakin ostaa, jos oikein supersöpöä sattuu vastaan tulemaan.
 
Tuntuu että olisi ihan hurjasti hankittavaa ja ei oo juuri mitään vielä. Toisaalta kyllähän aika vähälläkin pärjää. Pitää tehdä lista ja ottaa niskasta kiinni itseään. Tuntuu jotenkin kivemmalta kun on valmistautunut. Ja nyt voi jo huokaista suurimmasta helpotuksesta kun rakenneultrassa oli kaikki ok :)
 
Samaa mieltä, etten näe tarvetta ostaa uutena vauvan vaatteita, kun niiiiiin hyväkuntoisia saa kirppiksiltä ja kavereilta ostettua. Ei sillä, ettenkö voisi jotain uutenakin ostaa, jos oikein supersöpöä sattuu vastaan tulemaan.

Joo kyllä sitten on uutena kanssa pakko ostaa, jos tulee jotain oikein supersöpöä vastaan mitä ei voi vastustaa. :)
 
Noniin, nyt on hankittu istuimellinen seisomalauta rattaisiin. Toivottavasti se on hyvä käytössä, ei nyt varmaan mikään näppärin työntää rattaita kun lapsi istuu siinä välissä, mutta en usko että tuplarattaa olis yhtään sen näppärämmät kaupungilla /bussissa.
Jee, päästy alkuun näissä hankinnoissa! :)
Seuraavaksi pitäiis miettiä hoitopöydän hankkimista. Oon myös miettinyt että jos ostais sivusta täytettävän, isomman pyykinpesukoneen ja sen päälle hoitotaso. Oon todennut että tuo meidän pieni päältä täytettävä pesukone on vähän liian pieni kun meitä on kohta neljä. Kun se on pieni jo nyt. :D
Sittenpä me ei enää mitään isompia tarvitakaan. :)
 
Auttakkee. Eilen kävin läpi meidän tän hetkisen vauvanvaatevaraston ja kirjasin eri kokoja olevat vaatekappaleet ylös. Meillä on kokoa 50 vain neljä bodya ja neljät housut (+ fleecehaalari). Sit seuraavaa kokoa onkin tuplamäärä eli varmaan ihan hyvin(?). Kysymys kuuluukin: riittääkö nuo 50 cm vaatteet vai pitäiskö olla enemmän ja pitäskö olla vielä pienempiäkin vaatteita ihan vastasyntyneelle?

Toki ymmärrän, että vauvan koko vaikuttaa siihen, mitä tarttee alussa, mutta kertokaa kokeneemmat minkä kokoisia ja miten paljon vaatetta teillä on ollut varattuna kotiin ennen synnytystä?

Ehtiihän niitä vaatteita hommata synnytyksenkin jälkeen, mutta en haluaisi heti synnytyksen jälkeen panikoida vaatemäärien kanssa vaan keskittyä kotoiluun vauvan kanssa.
 
Samaa minäkin pohdin. Pienimmät vaatteet jota olen hankkinut on koko 50. Onko oikeasti tarvetta pienempiin, jollei satu ennenaikaisesti syntymään?
 
Mä sanoisin et se 50cm on pienin koko mitä tarvii jossei tosiaan keskosena synny. Itellä on nyt yhteensä n.10 vaatekertaa 50-56cm +muutamia päälly haalareita/jumppiksia jne. Vielä varmaan tarvii jotain 56cm kokosia ostella ja sit siirtyä isompiin kokoihin. Vaatemääriin vaikuttaa se miten paljon vauva pulauttelee tai kakkii niin et saa kerralla vaihtaa kaikki vaatteet puhtaisiin. Ja kuinka hanakasti on vaihtamassa itse puhtaisiin jos joku pikku maitotahra esim valuu rinnuksille..
 
Oon samoilla linjoilla daimin kanssa. Meillä n 6 vaatekertaa ko vaatekoossa. Isommat ehtii mylhemminkin hankkia, kun vauva vähän kasvaa. Vaatekertojen määrään mielestäni liittyy myös pyykkärin ahkeruus ja onko kuivuria käytettävissä. Itse uskon vähemmilläkin kerroilla pärjäävämme, kun on tuo kuivausrumpu mahdollisuus olemassa. Harsoja pitäs jostain hamstrata... Toisaalta oon miettinyt, että ostanko metritavarana ja ompelen noita itse.
 
Takaisin
Top