Oireet viimeisellä kolmanneksella

Mä olen aina aatellut että sitten jos joskus olen raskaana niin mies saa meilläkin auttaa kaikissa sheivailuissa ja muissa, mutta eipä näytä olevan tarvetta. Olen ilmeisesti poikkeuksellinen kumiukko kun karvojen poisto tai varpaankynsien leikkaus ei tuota vaikeuksia. Bikinirajatkin menee vielä ihan kevyesti kun kattoo tosta mahan sivusta, eikä yritä suoraan korkeimman kohdan yli kurkotella. :hilarious:
 
Miten onko muilla ollut alavatsan nipistelyt jatkuvat jomotukset alavatsan yhdellä puolella? Mulla ollut nyt jatkuvana vasemmalla puolella eilisillalta lähtien kun kävin lenkillä ja saunassa (jota olen aktiivisesti koko raskauden ajan käynyt)
Ei poistunut tunne yölläkään..
Rv 30+5 ja kolmas
 
Miten onko muilla ollut alavatsan nipistelyt jatkuvat jomotukset alavatsan yhdellä puolella? Mulla ollut nyt jatkuvana vasemmalla puolella eilisillalta lähtien kun kävin lenkillä ja saunassa (jota olen aktiivisesti koko raskauden ajan käynyt)
Ei poistunut tunne yölläkään..
Rv 30+5 ja kolmas
Mulla on ollut nipistelyä ja pientä jomoa oikealla puolella. Vauva on asettunut oikealle ja ilmeisesti pää on just tuolla oikealla alhaalla. . . Oon aatellu, että ehkä päällänsä pungertaa kipeästi.
 
Nyt, 33+3, alkaa olla jo vähän tukalaa. Pikkutyyppi ei tajua kasvaneensa, ja möngertää mahassa välillä kivuliaasti. Etenkin kun ihan ylävatsassa, kylkiluiden välissä, on kohta joka tuntuu revähtäneeltä tms. - ja siihen on tietty tosi kiva pingertää pientä takapuolta. Yöllä ei oikein enää saa nukuttua, viime yönä heräsin kaksi kertaa älyttömään huimaukseen (??) ja nukahtaminen on levottomien jalkojen takia vaikeaa. Sattumanvaraisina päivinä supistaa ihan pienestäkin aktiviteetista puolet päivää. Siihen päälle sitten nää perusummetukset ja -närästykset ja -turvotukset ja -selkäkivut. Kuinkahan paljon nihkeämpää tästä vielä ehtii tulla? Onneksi olen kesälomalla.. :dead:
 
Nyt, 33+3, alkaa olla jo vähän tukalaa. Pikkutyyppi ei tajua kasvaneensa, ja möngertää mahassa välillä kivuliaasti. Etenkin kun ihan ylävatsassa, kylkiluiden välissä, on kohta joka tuntuu revähtäneeltä tms. - ja siihen on tietty tosi kiva pingertää pientä takapuolta. Yöllä ei oikein enää saa nukuttua, viime yönä heräsin kaksi kertaa älyttömään huimaukseen (??) ja nukahtaminen on levottomien jalkojen takia vaikeaa. Sattumanvaraisina päivinä supistaa ihan pienestäkin aktiviteetista puolet päivää. Siihen päälle sitten nää perusummetukset ja -närästykset ja -turvotukset ja -selkäkivut. Kuinkahan paljon nihkeämpää tästä vielä ehtii tulla? Onneksi olen kesälomalla.. :dead:
Ootko ottanut magnesium lisää noihin levottomiin jalkoihin tai kohottanut patjaa jalkopäästä tyynyillä? Minulla auttanut :)
 
Sattuu,sattuu ja sattuu...! 35+3 ja tänään neuvolassa totesi vauvan olevan raivotarjonnassa tosi alhaalla, on laskeutunut jo, mutta vielä pikkasen pysty päätä heiluttamaan eli ei ollu kiinnittyny. Supistukset on jokapäiväisiä, epäsäännöllisiä, jonkin verran jo kipeitä(alaselän ja -vatsan puolella tuntuvat, muutamat reisissä) Terkka varasi seuraavaa aikaa kahden viikon päähän tuumaten että tuskimpa sinä enää sinne tulet... Saa nähdä:wink
 
Ootko ottanut magnesium lisää noihin levottomiin jalkoihin tai kohottanut patjaa jalkopäästä tyynyillä? Minulla auttanut :)

Olen :sad001 En tiedä onko tämä ihan vaan jotain päänsisäistä.
Lisäekstrana meillä on uskomattoman huono tuuri - siis näin tällä hetkellä lapsettomiksi! - yöunien kanssa. Joka yö tapahtuu jotakin, joka herättää useamman kerran sekä minut että miehen. Viime yönä palohälytin alkoi hälyttää kolme eri kertaa (01 ja 04 aikaan) eikä löydetty edes oikeaa hälytintä mistään. Neljän aikaan alkoi jo naurattaa kun menee niin absurdiksi.. :D

HilmaLiina, toisaalta ojennan suuret sympatiat kipujen takia, toisaalta pakko sanoa että jännää!! Toivottavasti pikkutyyppi pysyy sisällä just niin kauan kuin hänen tarvitsee!
 
Olen :sad001 En tiedä onko tämä ihan vaan jotain päänsisäistä.
Lisäekstrana meillä on uskomattoman huono tuuri - siis näin tällä hetkellä lapsettomiksi! - yöunien kanssa. Joka yö tapahtuu jotakin, joka herättää useamman kerran sekä minut että miehen. Viime yönä palohälytin alkoi hälyttää kolme eri kertaa (01 ja 04 aikaan) eikä löydetty edes oikeaa hälytintä mistään. Neljän aikaan alkoi jo naurattaa kun menee niin absurdiksi.. :D

HilmaLiina, toisaalta ojennan suuret sympatiat kipujen takia, toisaalta pakko sanoa että jännää!! Toivottavasti pikkutyyppi pysyy sisällä just niin kauan kuin hänen tarvitsee!
Neidille on annettu lupa syntyä jos on tullakseen, ei yritetä enää estellä. Käynnistykseenhän se kuitenkin menee vielä o_O Ei näistä kukaan ole itestään osannu ulos vaikka kuinka ovat ennakkoon merkkejä antaneet.
 
Mulla on nyt rv 31+2 ja ollut muutamia menkkamaisia suppareita päivässä. Kolmas lapsi.. onko muilla alkanut tällaisia näin aikaisin?
 
Mulla on nyt rv 31+2 ja ollut muutamia menkkamaisia suppareita päivässä. Kolmas lapsi.. onko muilla alkanut tällaisia näin aikaisin?
Mulla oli tuossa keskiraskaudessa jonkun verran kipeitä suppareita, mutta tulivat lähinnä liikuntasuoritusten yhteydessä (esim. kun veti kolmevuotiasta pulkassa isoa mäkeä ylös), mutta niistä sanoivat, että ihan normaalia. Ja että suppareihin kiinnittää enemmän huomiota ja tunnistaa ne paremmin, kun on enemmän raskauksia takana. Enpä tiedä, nyt niitä ei ainakaan ole enää kummemmin ollut. Välillä öisin tulee kivuttomia harjoitussuppareita, ne alkoivat varmaan tuossa viikon 30 jälkeen.

Tällä hetkellä muuten ainoa oire raskaudesta on hillitön maha ja tarve juosta vessassa puolen tunnin välein. (Voi miksi ei taloyhtiön leikkipaikalla voi olla ulkovessaa :) .
 
Onko kellään ollut nyt loppuraskaudessa pissan sokerit koholla, vaikka ei olis radia? Mulla tänään 35+4 ja yllättäen neuvolassa pissassa sokerit kolmella plussalla :eek: Kaksi kertaa oon käynyt sukurasitteen takia sokerirasituksessa ja molemmissa hyvä arvot, viimeksi oli haaleasti pissassa sokeri yhdellä plussalla mut sitä ennen ei mitään. Joudun nyt sit vielä käymään kolmannen kerran rasituksessa :hungover: Saa nähdä vieläkö se nyt sit tässä vaiheessa radi-diagnoosi putkahtaa, vai onko vaan alkanu munuaiset falskaamaan...
 
Onko kellään ollut nyt loppuraskaudessa pissan sokerit koholla, vaikka ei olis radia? Mulla tänään 35+4 ja yllättäen neuvolassa pissassa sokerit kolmella plussalla :eek: Kaksi kertaa oon käynyt sukurasitteen takia sokerirasituksessa ja molemmissa hyvä arvot, viimeksi oli haaleasti pissassa sokeri yhdellä plussalla mut sitä ennen ei mitään. Joudun nyt sit vielä käymään kolmannen kerran rasituksessa :hungover: Saa nähdä vieläkö se nyt sit tässä vaiheessa radi-diagnoosi putkahtaa, vai onko vaan alkanu munuaiset falskaamaan...

En nyt osaa mitään oikeaa sanoa, joten ota tämä mutu-tuntumana: käsitykseni mukaan sokerit saattaa nousta yllättäen nimenomaan loppuraskaudesta. Itsellä on ra-di ja sokeriarvot pysyneet mittauksella kurissa (söisi mitä vaan), mutta ihan viime päivinä (34+3) aamuarvo on alkanut salakavalasti nousta.. vaikka ei ole ollut muutosta ruokavaliossa, liikunnassa tms. Eli syy on vain siinä, että raskaus lähenee loppuaan.. :/

Eli siinä mielessä voisi luulla, että saattaa tulla viimeisille viikoille radidiagnoosi.

Sanoivatko neuvolassa mitään muuta asiasta kuin lähettivät rasitukseen?
 
Onko kellään ollut nyt loppuraskaudessa pissan sokerit koholla, vaikka ei olis radia? Mulla tänään 35+4 ja yllättäen neuvolassa pissassa sokerit kolmella plussalla :eek: Kaksi kertaa oon käynyt sukurasitteen takia sokerirasituksessa ja molemmissa hyvä arvot, viimeksi oli haaleasti pissassa sokeri yhdellä plussalla mut sitä ennen ei mitään. Joudun nyt sit vielä käymään kolmannen kerran rasituksessa :hungover: Saa nähdä vieläkö se nyt sit tässä vaiheessa radi-diagnoosi putkahtaa, vai onko vaan alkanu munuaiset falskaamaan...
Meikällä oli kesäkuussa (rv32+3) kerran virtsan sokerit koholla kolmella plussalla, jonka jälkeen antoivat verensokerimittarin kotiin lainaan ja olen mittaillut sokereita. Aluksi näytti siltä että kyseessä oli täysi sattuman kauppa, mutta nyt (tänään rv38+2) on pitänyt kyllä parin viikon ajan jo aika tarkkaan katsoa mitä suuhunsa laittaa. Paastoarvot ovat olleet hyvät kokoajan, mutta aterianjälkeiset mittaukset saattavat kyllä hypähtää. Kolmanteen rasitukseen eivät laittaneet kuitenkaan, kahdesta ensimmäisestä sain puhtaat paperit. Radi-diagnoosia eivät lähteneet siis enää hakemalla hakemaan.
Ja tosiaankaan ei muuta eroa entiseen kuin se, että nyt ollaan pidemmällä raskaudessa. Mälsää.
 
En nyt osaa mitään oikeaa sanoa, joten ota tämä mutu-tuntumana: käsitykseni mukaan sokerit saattaa nousta yllättäen nimenomaan loppuraskaudesta. Itsellä on ra-di ja sokeriarvot pysyneet mittauksella kurissa (söisi mitä vaan), mutta ihan viime päivinä (34+3) aamuarvo on alkanut salakavalasti nousta.. vaikka ei ole ollut muutosta ruokavaliossa, liikunnassa tms. Eli syy on vain siinä, että raskaus lähenee loppuaan.. :/

Eli siinä mielessä voisi luulla, että saattaa tulla viimeisille viikoille radidiagnoosi.

Sanoivatko neuvolassa mitään muuta asiasta kuin lähettivät rasitukseen?

Lääkäri käski terkkaria ottamaan verensokerin pikatestillä sormenpäästä, että näkis että onko se suurin piirtein normaali, mutta terkkari ei löytänyt niitä mittausliuskoja, niin ei saanut mitattua o_O Lääkäri soitti sitten perään vielä neljän jälkeen, että hei, huomasin että sitä pikatestiä ei oltukaan tehty, ja sanoin että niin kun terkka ei löytänyt niitä liuskoja... jolloin lääkäri sanoi että laittaa lähetteen verensokeri- ja pissakokeeseen, ja käski käydä vielä tänään illalla kysin päivystyksessä labrassa, kun halusi varmistaa ettei ole mikään äkillinen raju diabetes nyt yhtäkkiä iskenyt. Just äsken soitin niistä tuloksista, ja verensokeri oli ihan normaali (4,2). Maanantaina sit se rasitus, ja sain myös muutaman tikun kotiin mukaan että voin parina aamuna testailla pissasta kotona.
 
Onko kellään ollut/on kauhea särky nivusissa kävellessä joka säteilee reisiin ja vähän ristiselkään? Rv 32+3
Eilen alkoi tämä oireilu.
Asettuuko vauva vai mikälie?
 
Mulla nyt rv 36+2 ja n. 3 vkoa sitten huomasin kans nuita kipuja jotka vaan pahenee viikko viikolta, ilmeisesti lantio löystyy ja tekee tilaa? Ei pysty enää ilman tuen ottamista mennä edes vessanpöntölle tai autoon tai kyykkyyn tai kyykystä ylös :bored:
 
Takaisin
Top