Oireet viimeisellä kolmanneksella

Mun on ollut pakko vaihtaa nukkumaan pehmeämmälle vieraspatjalle lonkkien takia. Pari viikkoa sitten lonkat hermostui pilateksesta jonka jälkeen nukuin jääpussi lonkalla, kunnes pahin kipu helpotti. Nyt on muuten vaan aamuisin olo kun olisi tehnyt rankan treenin edellispäivänä, sellainen yleiskolotus. Rv 33+1.
Minä olen tällä hetkellä erittäin onnellinen vain hetki ennen raskaaksi tulemista ostettuun pehmeään ja paksuun Tempur Cloud patjaan ja sen 9 cm paksuun petariin. Silti kyllä lonkat vaivaa lievästi aamulla ja sormet ovat tönköt ja voimattomat. Tältäkö se vanhuus tuntuu?
 
Minulla kipeytyvät lonkat ja polvet nukkuessa. Asentoa muuttamalla tai ylös noustessa säryt häviävät heti. Päivällä ei ole mitään ongelmaa.
 
Mulla kipeytyy lonkat lähinnä vaan jos nukkuu sohvalla, mut se on kyllä muutenkin sänkyä kovempi. Tuo naksuminen oli mullekin uutta :eek: onko muilla alkanut olla kipuja häpyluulla/nivusissa kävellessä? Tuntui ettei tarvitse pitkääkään matkaa kävellä kun alkaa kipuilla, kertooko tää nyt jostain kiinnittymisestä vai mitä? :eek: vauva on ollut pää alaspäin jo useamman viikon
 
Mulla kipeytyi lonkat öisin joskus keskiraskaudessa ja koko ajan sai olla kääntämässä kylkeä. Nyt olen nukkunut pötkyläisen tyynyn kanssa ja rakennellut peitosta lisätukea ja kivut on hävinneet, en sitten tiedä johtuuko uusista nukkuma-asennoista vai mistä.

Minäkään en ole kuullut naksuntaa, hyvä tietää että on normaalia jos alkaa kuulua :D Ei ole myöskään ollut nivuskipuja kävelessä.

Öisin sen sijaan valvottaa vauvan touhuaminen. Välillä vauva menee ilmeisesti poikittain, mikä on toisinaan melko kivuliasta ja silloin en välttämättä voi maata ollenkaan vaan olen käveleskellyt tai ollut kontallani ja pyytänyt vauvaa kääntymään (ei auta :D). Johtunee ehkä huonoista yöunista, että olen päivisin välillä todella väsynyt. Töissä joutuu hetkittäin ihan taistelemaan, että pysyy hereillä. Välillä olenkin makoillut lepohuoneessa ja töiden jälkeen maistuu päiväunet. Vielä 13 työpäivää jäljellä, huh. Onneksi työni ei ole fyysistä ja pääsen lepäilemään omaan tahtiin.
 
koska oksenteluni on helpottanut, päätin yrittää vierottautua pikkuhiljaa refluksilääkityksestä. viimeyö meni ilman ja aamulla jäätävä närästys+pikkuoksu. pitää ottaa kokeiluun nyt nukkua silloin tällöin ilman lääkettä. jännittää siis lähinnä, että jos monta kuukautta syö noita pillereitä, niin miten elimistö reagoi palautuessaan normaalitilaan.
 
Lonkat kipeytyy, kun nukkuu vaikka kuin on tyynyjä. Nivusiin sattuu kävely. Hetken kävely ja touhuaminen on ihan ok, mutta kun paikoilleen sitahtaa, jämähtää paikat kipeiksi. Kävin eilen raskaushieronnassa, ja voi että tuntui hyvälle, vaikka jumikohtia oli paljon ja alkuun teki kipiää lihaksissa. Nyt on pakarat kosketushellinä siitä kourimisesta :gen045 Mutta ehkä vähän paremmin sai nukuttua viime yönä, eikä lonkkia juilinut niin kovin.
 
Nyt on alkanu viiltävät vihlaisut nivusissa, aivan yhtäkkiä ja säteilee selkään :inpain: Vauva jumppaa tosi ahkeraan ja seki on alkanut sattumaan kun liikkeet on jo niin voimakkaita:hilarious: Noh täytyy vain olla tyytyväinen että liikkuu:dummy: Painokin on noussut mielestäni ihan hurjaa vauhtia :grumpy:
 
Sama täällä, alkanut sattumaan nivusiin et luulen lantion alkaneen löystymään/muuttumaan synnytystä varten. Yöllä kun käy wc:ssä niin on kyllä aikamoinen ankka kun paikat nii kipeät. Onneksi päivisin tilanne paranee..
 
Täällä kans nivusissa/häpyluun alueella kipua, sen lisäks öiset suonenvedot vetää pohkeet niin jumiin että kävely ei todellakaan näytä kovin sujuvalta..
 
Eilen istahdin autoon kuskin penkille melko reippaasti niin tuntui tärähdys tosi ikävältä. Ihan kuin pikkuinen olisi ollut tiellä. :eek:
 
Sama täällä, alkanut sattumaan nivusiin et luulen lantion alkaneen löystymään/muuttumaan synnytystä varten. Yöllä kun käy wc:ssä niin on kyllä aikamoinen ankka kun paikat nii kipeät. Onneksi päivisin tilanne paranee..

Joo tuo ankkameininki on muuten aivan totta, yöllä se vessaan nouseminen on kauheaa vaappumista ja nyt muutamana yönä on tuntunut että se pystyyn nouseminenkin on ihan kamalaa kun painaa rakkoa niin paljon :eek:
 
Jäi onneksi yksittäiseksi, tiedä häntä mistä johtui. Heti aloin pelätä raskausmyrkytystä. Onneksi sattui olemaan neuvola samana päivänä niin pääsi heti kysymään asiasta :)
 
Kaiken vakavamman ja ikävämmän ja rasittavamman keskelle:

Yritin juuri lakata kynsiä. Kaksi kertaa onnistuin sotkemaan sormet kun pikkutyyppi potkii niin lujaa, että koko mahan päältä tukea ottanut käsivarsi tärähti. Hän ei ehkä pidä kynsilakasta.. :joyful:
 
Kaiken vakavamman ja ikävämmän ja rasittavamman keskelle:

Yritin juuri lakata kynsiä. Kaksi kertaa onnistuin sotkemaan sormet kun pikkutyyppi potkii niin lujaa, että koko mahan päältä tukea ottanut käsivarsi tärähti. Hän ei ehkä pidä kynsilakasta.. :joyful:
Mä oon jollakin ilveellä onnistunut lakkaamaan varpaankynnet kesäkuun alussa mutta ei taida enää onnistua :woot: samoin säärien sheivaus on ihan työn ja tuskan takana!:wtf:
 
Mä oon jollakin ilveellä onnistunut lakkaamaan varpaankynnet kesäkuun alussa mutta ei taida enää onnistua :woot: samoin säärien sheivaus on ihan työn ja tuskan takana!:wtf:

Mies lakkasi juhannukseksi mun varpaankynnet! En ole vielä kokeillut, suostuisiko sheivaamaan puolestani.. :D
 
Takaisin
Top