Oireet viimeisellä kolmanneksella

Ootko kokeillut kestositeitä, ultsari? Mä oon itse miettinyt niitä, kun en meinaa enää sietää muovisia. >.<
 
^ Minä käytin muuten viimeksi synnytyksen jälkeen niitä äp:n kestovaipan imuja välillä siteiden tilalla, kun mulla kesti jälkivuoto jotain 7 viikkoa ja meinasi paikat hautua puhki jos piti jatkuvasti tavallisia siteitä... Oli muuten huomattavasti mukavampia :grin
 
en oo kokeillu kestoja. parhaat ollu ihan puuvillaset mummokalsarit. minulla on siis myös normaalisti voimakas valkovuoto, joten olen laiskana ihmisenä todennut, että vähemmällä pääsee kun vaihtaa niitä vaan usein. kuukautisiin sitten joskus pitää kyllä kokeilla! kuukuppi eikä tamppoonit oikein minulle tahdo sopia, mutta saa nähdä miten synnytys sitten vaikuttaa.

joskus kun tiedän, että en pääse vaihtamaan housuja, saatan laittaa siteen, minkä otan pois sitten jossain vaiheessa. ei raskausaikana saatoin käyttää myös niitä ihan pienimpiä tamppooneita.
 
Täälläkin vetistä valkovuotoa ja se on kuulemma täysin normaalia. Onko muilla hemoglobiini parantunut viimeisellä kolmanneksella? Mulla nyt samassa kuin ennen raskautta vaikken ole syönyt rautalisää ollenkaan :joyful:
 
Mulla on neuvola vasta ensi viikolla, mutta tähän mennessä en oo tarvinnut lisärautaa, mikä on tosi outoa mulle. Nyt toivottavasti arvo itsekseen myös olisi alkanut nousta...
 
Mulla myös raudat noussut normaaliin. . . Söin kyllä rautalisää pari kuukautta.
 
Mulla kans hemoglobiini korkeempi nyt kun alkuraskaudesta :happy: ei oo ollu lisärautaa käytössä.

Valkovuoto, check! Nyt ehkä taas vähä rauhottunu. Supistuksia tulee ja menee, ei kivuliaita mutta hyvinkin epämiellyttäviä. Välillä ns sukkapuikkukipuja alapäässä, menee ohi sekunnissa. Nännit alkanu vähän aristaa taas uudestaan.

Turvotusta löytyy reippaasti:hungover:

Vauvan liikkeet muuttunu enempi semmoseks pynkeemiseksi, ei niinkään potkuja enää :happy:

Tukalaa alkaa oleen! Nyt rv 33+3
 
Minullakin hemoglobiini noususuunnassa, mutta syytä ollakin. Syön 200 mg rautaa päivässä. Eilen kävin hakemassa täydennystä apteekista. Ostin sekä rauralisän että rennietä. Farmaseutti muistutti myydessään, että rennie saattaa haitata raudan imeytymistä. Eli ei tulisi ottaa samoihin aikoihin..
 
Kävin viime viikolla hierojalla hoidattamassa sääret, pohkeet ja ulkoreidet. Oli melko tuskaista koko käsittely kun kalvot ja lihakset olivat tosi kireällä ja ajattelinkin siinä pöydällä makoillessa että hyvää harjoittelua synnytykseen :p Hirmuinen hikikin tuli :grin

No pointti kuitenkin se että turvotusta lähti reippaasti jaloista. Ja paras juttu liittyy vasempaan pohkeeseen. 3 viikkoa ennen hierontaan menemistä minulla oli suonenveto vasemmassa pohkeessa. Sen jälkeen se ei uusiutunut mutta välillä öisin heräsin tunteeseen että kohta alkaa taas vetämään suonta, ei kiva! Yritin itse kans venyttää pohjetta jotta kireys olisi lähtenyt.

Nyt hieronnan jälkeen ei ole mitään viitteitä pohjen suonenvetoon tai muutenkaan jumeihin. Toimi heironta siis todella hyvin vaikka paikat olivat arat pari seuraavaa päivää. Nyt tässä risti-istunnassa huomaan taas että reidet tuntuvat vähän jäykiltä ja torstaina menen hierontaan vielä uudemman kerran.

Jos raskaus tuntuu jaloissa ja ette ole aktiivisesti venytelleet niin hieronta voi olla hyvä apua :)
 
Aika inhaa, kun sikiökalvot alkanu naksumaan. Eilen illalla muutaman kerran mahasta kuulunut naksaus ja tänään aamulla. Onks muilla naksutteluja?
 
Aika inhaa, kun sikiökalvot alkanu naksumaan. Eilen illalla muutaman kerran mahasta kuulunut naksaus ja tänään aamulla. Onks muilla naksutteluja?
Edellisessä paukkoivat kyllä ihan huolella. Nyt on ihan muutamia napsauksia kuulunut.
 
Mulla viikkoja nyt 30+0 ja öisin lonkat on ihan julmetun kipiät. Molempia lonkkia särkee pitkään ylösnousemisen jälkeenkin. Särky myös herättää yöllä.. Olisko ajatusta millä tätä voisi ehkäistä? Tyyny on jalkojen välissä kun nukkuu vaan silti särkee.

Toinen mikä pisti ihmettelemään oli menkkamainen kipu alapäässä kun ajelin autolla. Alkoi yhtäkkiä ja kipu oli juurikin samanlainen kun itsellä on ruukannut tuntua juuri kun menkat ovat alkamassa. Samaan aikaan mahassa oli kunnon myllerrys meneillään ja ilmeisesti jaloilla puskettiin kohdun yläosaa vasten. Tuo kipu kesti kymmeniä sekunteja jonka jälkeen loppui. Liitoskipuja vai jotain ihan muuta?
 
Kerron tuosta naksutuksesta, Siis mahasta kuuluu ihan "naks" ääni :woot: Mulla ollut viikoilta 30+ välillä että kohdusta kuuluu yksittäinen naks ääni enkä ollut aikaisemmin tiennyt mistä kyse. Nyt kuitenkin ymmärtänyt että vissiin kalvot kun naksuu.

Samanlainen ääni kuin naksuttaisi esim. sormia mutta hennompi :grin ei satu tai muuta. Miehenikin kuullut pariin otteeseen. On vaan härö fiilis kun joku naksuu ihan omiaan :p
 
Clownn, menkkakivun tuntuiset kivut on aika usein supistuksia. Tuo puskemisen tunnekin voisi olla sitä, kun kohtu kovettuu pinkeäksi (harjoitus)supistuksen aikana.
Lonkkakivut mulla helpottaa ainakin viimeistään aamulla, jos menen konttausasentoon ja siitä nojailen aina yhteen suuntaan kerrallaan rauhallisesti, käyden aina välissä keskellä perusasennossa. Siis eteen, taakse ja molemmille sivuille. Mullakin alkaa nyt olla lonkat aika kipeänä melkein joka yö. Lyhyen hetken selällään makaaminen jalat koukussa jalkapohjat patjassa helpottaa öisin.

Eloinen, oon ennenkin kuullut, et joillain naksuu maha. Luin eilen illalla täältä jostain ketjusta näitä naksumisjuttuja, niin eikös mullakin kuulunut parit naksahdukset. :D Vauvalla oli juuri kova meno, ja oli illalla asennossa, jossa pääsi liikkumaan oikein railakkaasti.
 
Nyt alkaa yöt olemaan aikas tuskaa.. :dead: supistuksia tulee ja ei ne nyt kauhean kivuliaiata ole mutta tuntuu että alkaa paikat kypsymään tulevaa varten. Valvon noin 2h yössä kun mikään asento ei oo hyvä. Pissalla saa ravata kokoajan..
 
Mulla viikkoja nyt 30+0 ja öisin lonkat on ihan julmetun kipiät. Molempia lonkkia särkee pitkään ylösnousemisen jälkeenkin. Särky myös herättää yöllä.. Olisko ajatusta millä tätä voisi ehkäistä? Tyyny on jalkojen välissä kun nukkuu vaan silti särkee.

Toinen mikä pisti ihmettelemään oli menkkamainen kipu alapäässä kun ajelin autolla. Alkoi yhtäkkiä ja kipu oli juurikin samanlainen kun itsellä on ruukannut tuntua juuri kun menkat ovat alkamassa. Samaan aikaan mahassa oli kunnon myllerrys meneillään ja ilmeisesti jaloilla puskettiin kohdun yläosaa vasten. Tuo kipu kesti kymmeniä sekunteja jonka jälkeen loppui. Liitoskipuja vai jotain ihan muuta?
Mulla oli kans öistä lonkkakipua pari viikkoa sitten (eli samoilla viikoilla kun sulla). Kävin salilla ja tein parina päivänä kunnon pakaratreenin ja venyttelin hyvin, niin jopas hävis kivut. Kotona voi kans hyvin treenailla. Kyljellään kun nostaa jalkaa suorana ja koukussa niin pakara saa vähän kurmuutusta... Mä ajattelin, että auttoi, mutta voihan olla että meni vaan ajan kanssa itsekseenkin, mutta nyt ei oo enää ollut yöllä kolotusta.
 
Mun on ollut pakko vaihtaa nukkumaan pehmeämmälle vieraspatjalle lonkkien takia. Pari viikkoa sitten lonkat hermostui pilateksesta jonka jälkeen nukuin jääpussi lonkalla, kunnes pahin kipu helpotti. Nyt on muuten vaan aamuisin olo kun olisi tehnyt rankan treenin edellispäivänä, sellainen yleiskolotus. Rv 33+1.
 
Mä kävin eilen metsälenkillä koiran kanssa, ja kaatosateessa tultiin kotiin tietä pitkin vähän vauhdikkaammin. Tänään ollut tosi kipeät lonkat ja pakarat. Lisäksi vauva kääntyi jälleen uuteen asentoon - taisi vaihtaa puolta - ja painui kai alemmas. Silti ihan ähkyssä taas syömisen jälkeen. Ja heti, kun ähky helpottaa, iskee ihan järkyttävän kova nälkä, samanlainen kuin alkuraskaudessa. Ihan nolona tilasin mieheltä leivän alakertaan lattialle, missä makasin ja koitin etsiä lapselle legoja isosta laatikosta. :D Oli sellainen olo, että vähintään pyörryn tai oksennan, jos lähden sitä leipää itse tekemään. Ja mies oli just laittamassa meille päivällistä silloin... :P
 
Takaisin
Top