Oireet viimeisellä kolmanneksella

Kävin juu. Ei ollut huolissaan kivuliaista supistuksustista. Sanoi että toisilla valitettavasti voi olla todella kipeitä .... En muista kyllä siihen oli joku syykin.
Sanoi että jos kestää yli tunnin niin sitten pitää alkaa olla huolissaan tai alkaa tuntua sille että tulee kakka hmmmmmm
Mutta kaiken pitäisi olla kunnossa. Pitää vaan ottaa hyvin rauhallisesti ja lepäillä.
Toivotaan että kestää kuukauden edes vielä masussa niin olisi paljon turvallisempi tulla maailmaan :Heartred
 
Täällä on närästystä ja levottomien jalkojen aiheuttamia univaikeuksia.
 
Onko muille tullut jo raskausarpia? Itse huomasin juuri hentoja punaisia juovia alavatsalla, nyt 29+5 ja vatsa on kyllä kasvanut huomattavasti viimeisten viikkojen aikana. Vielä 10 viikkoa masun venymistä jäljellä.. :nailbiting:
 
Mulla on alavatsalla kans :sad001 ahdistavat tosi paljon, eniten kaikista vaivoista, koska ovat pysyviä. Ei auta kun opetella elämään niiden kanssa.
 
Jep, mulla myös jo kunnon rannut navan alapuolella viistosti molemmilla puolilla. Oli kyl jotenkin järkytys kun huomasin ne! Paksunee vaan viinko viikolta. Olin jotenkin ajatellut et mun maha on venyvää sorttia, eikä arpeudu. Väärässä olin! :grin Ei auta kun tottua.. 29+1.
 
Minulle tullut arpia rintoihin. Ilmestyivät jo varmaan ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella. Eivät tosin ole lisääntyneet pitkään aikaan. Maha on toistaiseksi säästynyt arvilta. Peloissani aina tutkiskelen mahaa, että joko on tullut.
 
Mulla on kans rintoihin tullu muutama hassu, mahassa ei vielä näy. Mutta saattaa synnytyksen jälkeen vasta pompsahtaa esiin.

Älkää huoliko, ne vaalenee kyllä :)
 
Missä vaiheessa olette huomanneet vatsan seudun arvet? Mä pyydän miestä katsomaan välillä kun en sinne kunnolla enää näe eikä muutoksia kuulemma vielä.
 
Joo, ne vaalenee! Mulla on rinnoissa, tulivat ihan alussa jo. Mahassa ei toistaiseksi mitään. Nyt 28+2, eli aikaa on vielä..
 
Mulle ilmestyi arvet jenkkakahvojen kohdalle jo heti alkuraskaudessa. Mulla leveni koko keskivartalon alue jo kauan ennen kuin maha alkoi kasvaa. Alavatsalle alkoi ilmestyä arvet muutama viikko sitten, kun maha otti kasvuspurtin joskus viikkojen 24-28 välillä. Näytti ensin mustelmilta ja nyt sitten enemmän jo raskausarvilta. Mulle tulee helposti raskausarpia rasvailuista huolimatta, joten osasin varautua. :) Ja kyllähän noi tuosta vaalenee. Kunhan nyt ei ihan koko vatsaa valtaisi... :inpain:
 
Mulla tuli jo rv 16 hentoja punaisia noin sentin korkuisia juovia kylkiin. Ovat kuitenkin jo lähteneet pois kun oon öljynnyt ihoa aamuin illoin ja ihon kiristyskin on hävinnyt :) Uskoisin että raskausarpia vielä kuitenkin tulee kun ihotyyppini on niin herkästi arpeutuvaa.

Nyt mulla on uuteena oireena tullut kova paineentunne alapäähän. Pari päivää sitten kävellessä tuntui ekan kerran, ja tänään työpäivän aikana kun olin kovasti liikkeessä se tuntui monta kertaa. Aika herkällä nyt on myös supistanut, vaikkakin supistukset on olleet kivuttomia :) Täytynee huomenna yrittää ottaa töissä vähä kevyemmin.
 
Ihme ajatuksia päässä kun tuntuu että olisi kokoajan alushousut märkänä. Onko se valkovuotoa (en usko) vai lapsiettä vai olenko oikeesti vaan kussut housuun :wtf:
Ja jos olisi lapsi että nii sitten miettii että kuinka kauan vauva selviää ilman sitä jos jostain syystä ei muuta oireita ole .... Arrrrgh tulee pimeeksi kun miettii tällaisia :shifty:
Ja vaikka kuinka googlettaa menemään nii ei ainakaan järkevää vastausta löydä tai vielä enemmän on sekaisin :anyone
 
Synnärille/polille tarkistuttamaan, mitä vuoto on. Monilla on kuuleman mukaan tosi vetistä valkkaria raskausaikana. Lapsivettäkin voi tihkua, jos kalvoissa olisi pieni reikä ylempänä. Ei kannata murehtia yksin kotona, parempi tarkistuttaa. :Heartred

Toki raskausaikana virtsankarkailu on mahdollista myös.
Mutta lapsivesi uusiutuu ja lisääntyy yleensä koko ajan, joten akuuttia hätää ei pitäisi olla, jos vähän tihkuisi.
 
Anniss, minulta eilen neuvolassa kysyivät, onko ollut paineen tunnetta. Selitti, että jossain vaiheessa voi tulla. Tuntuu etenkin enemmän liikkuessa ja johtuu siitä, että vauvan pää alkaa asettua paikalleen. Ehkä kyseessä on juuri se.

Evelin83, meille perhevalmennuksessa sanottiin, että lapsivesi haisee makealta. Eli hajusta voi vähän päätellä. Milloin sinulla on mitattu sf-mitta? Jos lapsivettä on vähän, se vaikuttaa mittaan alentavasti. Ehkä voisit vähän seurata, miltä kohdalta alushousut kostuu ensimmäisenä. Siitä voisi päätellä, onko virtsankarkailua tai valkovuotoa/lapsivettä. Voi olla myös, että se ei ole mikään näistä. Itsellä nimittäin tuntuu, että nivuset (ja alhaalta muutenkin) hikoilevat normaalia enemmän. Jos on "ei niin hengittävät"-vaatteet päällä, alushousut tuntuvat heti kosteammilta. Siksi pyrin pukeutumaan vähän keveämmin ja hengityävämmin. Ja pitkään istuminen paikallaan myös pahentaa.
 
Anniss, minulta eilen neuvolassa kysyivät, onko ollut paineen tunnetta. Selitti, että jossain vaiheessa voi tulla. Tuntuu etenkin enemmän liikkuessa ja johtuu siitä, että vauvan pää alkaa asettua paikalleen. Ehkä kyseessä on juuri se.

Evelin83, meille perhevalmennuksessa sanottiin, että lapsivesi haisee makealta. Eli hajusta voi vähän päätellä. Milloin sinulla on mitattu sf-mitta? Jos lapsivettä on vähän, se vaikuttaa mittaan alentavasti. Ehkä voisit vähän seurata, miltä kohdalta alushousut kostuu ensimmäisenä. Siitä voisi päätellä, onko virtsankarkailua tai valkovuotoa/lapsivettä. Voi olla myös, että se ei ole mikään näistä. Itsellä nimittäin tuntuu, että nivuset (ja alhaalta muutenkin) hikoilevat normaalia enemmän. Jos on "ei niin hengittävät"-vaatteet päällä, alushousut tuntuvat heti kosteammilta. Siksi pyrin pukeutumaan vähän keveämmin ja hengityävämmin. Ja pitkään istuminen paikallaan myös pahentaa.
 
Meillekin kerrottiin että tuo valkovuodon/lapsiveden koostumus tarkistetaan nimenomaan synnärillä. Neuvolassa eivät tee testiä, ainakaan Vantaalla.

Jos mulla menisi normaali menkkaside märäksi tuosta vuodosta niin soittaisin kysyäkseni miten menetellään.

Toivottavasti selviää eikä tarvitse eleillä epätietoisuudessa pitkään!
 
Evelin83, mulla on ainakin molemmissa raskauksissa ollut välillä tosi runsasta ja vetistä valkovuotoa, niin että jos ei pidä pikkuhousunsuojaa ja vaihda sitä suht tiuhaan, niin äkkiä on kyllä pikkarit märkänä ihan siitä valkovuodosta... o_O Ja pikkuhousunsuojat sitten hiostaa, ja on märkä olo senkin takia... ja nivuset hikoilee normaalia enemmän kans! Ihanaa... :grin Mulla otti alkuraskauden lääkärintarkastuksessa neuvolalääkäri näytteen kun pyysin, kun epäilytti että onko joku tulehdus tms. kun se vuoto oli niin älytöntä, mutta lääkärikin vaan totesi, että valkovuoto on tosi runsasta, mutta ihan normaalia... eikä ollut tulehduksia.

Kannattaa varmaan käydä näytillä jos huolettaa, mut ei varmaan kovin todennäköisesti ole mitään vakavaa :) Täälläkään ei kuulemma muuten neuvolassa oteta näytteitä, mutta jos sattuu lääkärineuvola olemaan sopivasti tulossa, niin varmaan voi siellä kysäistä. Tai sitten soittaa ja kysyä, että mikä on omalla paikkakunnalla käytäntö.
 
Mulla alkoi kolmas synnytys lapsiveden tihkumisella. Se oli punertavaa mut kirkasta ja tahmeaa. Sitä tuli tosi vähän. Supistuksia tuli myös sitten ja perillä sairaalassa oli epäselvyyksiä sen testin kanssa. Eka se oli negatiivinen ja toka testi positiivinen tai jotain. Selvisi, että nekään ei aina ihan hirveän tarkkoja ole... Mulla oli silloin side automatkan ja siitä olis kai saanut paremmin sen näytteen, kun se oli vähän märkä, mutta enpä tajunnut vaan olin vaihtanut perillä. Samalla otettiin silloin strepto, joka oli plussalla, ja jäätiin synnyttämään. Testistä huolimatta (tai sen lisäksi) siis oli kuitenkin aika selvää, että se oli lapsivettä, kun synnytyskin alkoi. Mä heräsin silloin keskellä yötä uneen, jossa kastui housut. Vaikka sitä vettä ei tosiaan tullut molskahtamalla vaan ihan vähän valuen. :D
 
alushousut likaiset ja märät täälläkin jatkuvasti siitä huolimatta, että pesen alapääni kerran päivässä ja vaihdan alkkarit kahdesti (en halua käyttää siteitä, koska eivät hengitä ja tilanne vaan pahenee). minulla on valkovuoto sekä paksua että ihan vetistä. välillä saattaa olla jotain rusehtavaakin. kävin kanssa puolen välin tienoilla tutkituttamassa, mutta selittävää tekijää ei löytynyt.
 
Takaisin
Top