Ihanimmat käsityöt vauvalle

SuuriKäsityö lehdissä useammassakin näyttäisi olevan kestovaippojen ohjeet. Onko kukaan tehnyt jollakin näistä ohjeista ja hyväksi kokenut?
 
Mä en oo noita suurikäsityö lehden kaavoja testannut. Ostin esikoisen aikaan myllymuksujen kaavat ja niillä oon tehny kelpovaippoja. Just esikoiselle tein 4 ku vaipat alkaa käydä pieneksi. :)
 
Ihana toi kolibritrikoo pepeXXL. Mistä ostat kankaita? Pitäisi itsekin taas aktivoitua ja alkaa ommella.
 
Viirivehka toi on marraskuun kässämessuilta pietamo pisteeltä. Tais olla alessa nyt sivuilla. Yleensä ostan verson puodilta, noshilta, nappinjalta noi nyt ehkä suurimmat lempparit:)
 
Oi vitsi miten kaikkia ihania osaatte tehdä! Mä en osaa sitten yhtään mitään. Verhot lyhentää ja sekin menee vinoon...:confused: toivon, että mieheni äiti joka on ihan huippuompelija jaksaisi jotain kivaa tehdä :smiley-bounce013
 
Okei, kiitos vinkeistä pepeXXL! Tänä viikonloppuna taidankin tutustua noihin sivustoihin :cat:
 
Mietin et mahtaako elokuinen tarvita ihan pienenä sittenkään toukkapussia, villasukkia ym :O mitä jos on hellettä? Villaa kyllä käytetään helteelläkin, mut olisko puuvilla sittenkin parempi? Hmmm... esikoinen oli kova hikoilemaan ihan vauvanakin, puin häntä ihan liikaa.. tietty seuraavasta ei voi tietää millainen vilukissa on :D
 
Mietin et mahtaako elokuinen tarvita ihan pienenä sittenkään toukkapussia, villasukkia ym :O mitä jos on hellettä? Villaa kyllä käytetään helteelläkin, mut olisko puuvilla sittenkin parempi? Hmmm... esikoinen oli kova hikoilemaan ihan vauvanakin, puin häntä ihan liikaa.. tietty seuraavasta ei voi tietää millainen vilukissa on :D

Kyl kai villasukille ainakin käyttöä on? En kyllä ihan villaisimmasta langasta tekisi...
 
Meillä 2015 heinäkuinen ja oli kyllä ekat viikot sisävaatteissa ja villaisessa toukkapussissa (ulkoillessa). Ei ollut mikään hellekesä. Villa on just hyvä! Ei tarvi miettiä, hikoaako vai ei. Me saatiin toi toukkapussi laitokselta, on niin ihana!
 
Ihan mahtava unipesä!! Kyllä ehdottomasti kelpaa :) onko sisus vanua?

Mä viritin mieheni mummin ompelukoneen käyttöön lauantaina ja opettelen ensin lautasliinojen ompelua ja sit siirryn vaativimpiin tuotoksiin. Meillä ei oo vaan kiinteää paikkaa koneelle.

Tuo unipesä on hyvä inspiraation lähde itselle :) !
 
Kiitos!

Joo vanua. Ohjeissa oli että vanulevyä mutta laitoin pussista ns. irrallista vanua, oli mun mielestä helpompi :)

Kiva kuulla jos unipesä antaa inspiraatiota!
 
Mä olen innoissani kutonut kaksi vauvan myssyä, joista on ennemminkin tullut ekaluokkalaisen myssyjä :/ En vaan osaa tehdä tarpeeksi pientä...
 
HilmaLiina: Kuinka paljon kangasta tuollaiseen suunnilleen tarvitsee? :) Kaipa tässä pitäisi suunnata itsekin kangaskauppaan!
 
HilmaLiina: Kuinka paljon kangasta tuollaiseen suunnilleen tarvitsee? :) Kaipa tässä pitäisi suunnata itsekin kangaskauppaan!
Googlettamalla löytyy kuvallisia ohjeita, tarvikemäärineen.
Mulla oli kangasta metri, 140cm leveetä. 3m vinokanttia, 3m hupparinyöriä ja 2m levyvanua. Toi oli vaan oikeesti niin ihana kangas että oli pakko saada ❤
 
Takaisin
Top