Ihanimmat käsityöt vauvalle

HilmaLiina

Puuhakas puhuja
Elomammat 2017
Onko täällä muita käsityö ihmisiä odottamassa? Jaetaanko ideoita mitä kaikkea ihanaa näille murusille aiotte tehdä?
Itse olen kummallekin virkannut oman peiton vaunuihin joten kai teen tällekin ☺ ja kaikkea muuta pientä kivaa aina sitä mukaa kun aikaa on.
 
Oon tehnyt melko paljon kaikkea kivaa (peittoja, sukkia, lapasia, toukkapussin ect.) ystävien/sukulaisten vauvoille. Viimeisin innostus on ollut virkatut vaunukoristeet. Tosin nyt on kovan mietinnän alla, että mitä haasteita sitä ottaisi kun kyseessä ensimäinen oma, vielä ei ihan uskalla aloittaa mitään mutta toivottavasti kohta :nailbiting:
 
Voi ihana ketju! :Heartpink Mä haluaisin ton toukkopussin ohjeen, ja sit haluaisin itse virkata sellaisen kypärä myssyn, tiedättekö niinkuin mitä ruskovilla myy, tosi kaunis malli? Olen aika harrastelija ja lähinnä joka talvi kudon villasukat ja virkkailen isoäidin neliöitä mut siinä se, joten laittakaa kaikkia yksinkertaisiakin ohjeita jakoon :hello
 
Mä ajattelin tehdä sellaisen baby nestin, kestovaippoja ja joitain vaatteita! En malta odottaa [emoji173]️
 
Mäkin haluaisin tehdä babynestin.... Ei vaan taida taidot riittää:shifty: Ja äitiiyspakkaukseen ne reunapehmusteet... Kun esikoinen rapisteli äp:ssä nukkuessaan itsensä hereille välillä niin ois ollu hyvä sellaiset pehmustetut reunat.
Mutta juu taitais olla ajan ja materiaalien haaskuuta jos yrittäisin itse väsätä:oops:

Pistäkäähän kuvia tänne kun saatte jotain tehtyä! Ja miksei nyt jo kuvia jos ootte aiemmin tehneet esim kaverien vauvoille jotain ja on kuvia tallessa :)
 
Varmaan nää perus villasukat ja tumput teen vielä. Ja ehkä pakko koklata tollasta toukkapussia :)
 
Kiva ketju! Mä tykkään virkkailla ja pari juttua on jo mielessä.. tosin aloitan ehkä vasta ekan kolmanneksen jälkeen, etten innostu liikaa.. niitä vaunukoristeita oon ihaillut ja sit sellaista katosta riippuvaa koria.. ja toki peitto pitää tehdä. :)
 
Täällä myös yksi innokas käsitöiden tekijä. Harmi vaan, ku työ haittaa harrastuksia ;D eikä oikein riitä aika tehdä niin paljon kun haluaisin. En ole suunnitellut mitään tiettyä mitä teen tälle tulevalle pienelle, mutta sukat, tumput ja pipon teen varmasti ainakin.
 
Täälläkin käsitöitätekevä äiti! Syksyn vauvalle olisi kyllä ihana tehdä lämmin vaunupeitto ja kaikenlaisia neulomuksia. Toukkapussi olisi ihana. :Heartred Esikkoni oli lämpimän kesän lapsi ja jotenkin hänen kohdallaan heräsin vasta paljon myöhemmin tekemään itse kaikenlaista, vauva-aikaan ehti vain muutamat sukat ja sängynpehmusteet. Nyt haaveilen, että pääsisi ihan pikkuiselle omalle tekemään kaikkea suloista ja pientä. Isompi haave on ollut jo pitempään virkata oman perheen kastemekko, mutta voi olla, että jää tällä kärsivällisyyden määrällä kuitenkin haaveeksi. Tykkään saada valmista kohtalaisen nopeasti. :)
 
Ihanaa täällä oli tämmönenkin aloitus jo :Heartred

Minä teen aika paljon ompeluhommia. En kuitenkaan uskalla ennen rakenneultraa ommella tulokkaalle mitään.
Tänä vuonna tein aika monta joululahjaa itse. Tilkkutyynyjä ja kauppakasseja. Kummipojalle tein tuubihuivin ja kummitytölle penaalin. Omille tytöille tulee ommeltua vaatteita, varsinkin kahdelle pienimmälle.
 
http://unelmallinen.blogspot.fi/2015/11/diy-babynest-ohje.html?m=1

Toimiskohan tuo babynest ohje?
En kyllä ihan ymmärrä tuon kanttinauhan kiinnitystä... Ja mitä kangasta pitäis ostaa? Ja tuleekohan nuo tarvikkeet maksamaan minkä verran?
Mun vanhempieni luona on vanha ompelukone niin mietin josko siellä ompelis... Itsehän siis vaihdoin puutöihin yläasteelle mennessä ja ainoastaan käsin olen ommellut jotain pakollisia sen jälkeen.
:grinKäsin ei tuon pesän ompelu taida onnistua? Tai tulis varmaan epäsiisti...
Nuo valmiit pesät vaan on niin suolaisen hintaisia että siksi jopa harkitsen että yrittäisin...
 
Ihanan näköinen tuo babynest! Voi kun osaisi ommella, ja olisi välineet. Jotain pientä voisin kokeilla neuloa jos oikein innostus, mutta taidan jättää nuo pesät sun muut taitavammille. Mutta olisi se söpö :Heartpink
 
Esikoiselle tullut muutamat sukat kudottua, mutta nyt olis haaveena ostaa ompelukone ja tehdä itse vaatteita ja muuta ihanaa :Heartred oisko kellään vinkkejä mistä löytyy hyviä kaavoja? Itse en osaa väkertää tai en ainakaan vielä uskalla itse piirtää kun kuitenkin menee mittasuhteet päin mäntyä. :D
 
Tossavainen: ottobrella on hyviä kaavoja mutta vuodenvaihteen jälkeen lehdet muuttuu niin että pienin koko on muistaalseni 74cm. Heidän sivuilta pystyy kuitenkin tilaamaan vanhojakin numeroita. Niitä mä suosittelisin. Monissa kirjastoissakin on näitä ottobre-lehtiä.
 
Toukkapussin koitan saada tehtyä! Olen hirmuisen hyvä aloittamaan kaikkia virityksiä mutta liian monet jää aina kesken... nyt kun aloitan niin ehkäpä se ehtisi valmistuakin! :D
 
Takaisin
Top