Ihanimmat käsityöt vauvalle

Keskustelun 'Laskettu aika elokuussa 2017' aloitti HilmaLiina, 20 joulu 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Tossavainen Hyväntuulinen höpöttäjä Elomammat 2017

Junibea: kiitti vinkistä! Pitääpä suunnata kirjastoon joku päivä kunhan on aikaa :)
  2. honeli Jostain jotain jo tietävä

Olisi ihana tehdä kaikkea, mutta aika ei oikein riitä, kun käyttää sit ajan tyyliin koneella istumiseen kun taapero nukkuu :sorry:

Esikoiselle aloitin vauvapeiton, mutta se on vieläkin kesken, hävettää. Todennäköisesti yritän tehdä sen nyt tälle uudelle tulokkaalle valmiiksi. Sain sentään puuvillapipon ja tumput tehtyä silloin valmiiksi ennen syntymää. Villasukkia olen tehnyt muutamat tälle omalle ja siskon pojalle.

Toukkapussi olisi minullakin toiveena ja pitää katsoa, jos sitä saisi ensi kesänä aikaiseksi. Se taitaa olla aika helppo kuitenkin tehdä?

Ommella en kyllä oikein osaa eikä ole mielenkiintoakaan siihen ollut koskaan.
  3. Nuubel Piirimestaruustason postaaja Helmikuiset 2022 Elomammat 2017

Täällä on ensimmäistään odottava ompelija. Saa nähdä, käykö niin kuin sanonnassa: suutarin lapsilla ei ole kenkiä.

Olen suunnitellut ompelevani ainakin kestovaippoja. Netistä on tullut jo tutkittua eri vaihtoehtoja, mutta kun niistä ei ole kokemusta, vaikea päättää, millaisia tulisi ommella.

Olen myös haaveillut pellavaisen kastemekon ompelusta.

Toukkapussi ja Babynest ovat minulle täysin uusia juttuja, mutta voi olla, että innostun niitä kokeilemaan. Pehmusteet äitiyslaatikkoon olisivat hyvät, mutta vielä ei ole tiedossa, tuleeko laatikko siinämielessä käyttöön.

Tossavainen, voithan kokeilla kopioida kaavan jostain sopivasta vanhasta vaatteesta. Samalla sinulla olisi esimerkki, josta katsoa, miten kannattaa tehdä. Toki edellyttää, että mieluinen kopioitava vaate löytyy sekä hahmotuskykyä.
  4. Rubidium Hyväntuulinen höpöttäjä Elomammat 2017

Täälläkin yksi, jolla on melko suuria käsityösuunnitelmia lapselle. Kaikkea pientä, kuten potkupukuja, lapasia ym. olen suunnitellut. Osaisi vain päättää minkä värisiä tekisi. Äidilläni on suuri kasa vanhoja käsityölehtiä, joissa on paljon vauvanvaatteiden ohjeita. En ole vielä uskaltautunut näitä ohjeita selailemaan, koska raskaudesta ei vielä ole kerrottu.

Suurin käsityösuunnitelma on kastemekko. Toivottavasti tässä ei käy kuitenkaan niin, että vaikka kuinka hyvin suunnittelisi ei valmista tule koskaan.

Onneksi tulevista mummuista löytyy käsityöihmisiä, niin voi heidän osaamistaan ja aikaansa hyödyntää.
  5. Episma Sanaisen arkkunsa ammentaja Elomammat 2017

Nuubel, mä oon kokenu hyviksi taskuvaipat, eli mihin pul-kankaan ja sisäkankaan väliin saa laitettua imuja. Kuivuu nopeasti ja muutenkin helppoja käyttää :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  6. Episma Sanaisen arkkunsa ammentaja Elomammat 2017

Ja käytössä on ollu myös sisä-ja kuorivaipat ja aiot, mut noi taskut on jotenkin helpoimpia.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  7. ttuulin Jostain jotain jo tietävä Elomammat 2017

Osaisimpa tehdä jotain käsitöitä vaikka neuloa!!! Pitäisi varmaan opetella niin voisi neuloa pienelle kaikkea:Heartred
  8. Nuubel Piirimestaruustason postaaja Helmikuiset 2022 Elomammat 2017

Kiitos Mandah! Kiva kuulla kokemuksia. Jotenkin itsekin muodostui mielikuva, että nuo taskuvaipat parhaat. Kuivuvat hyvin ja voi imuilla muokata tarpeen mukaan.

Entä mitä mieltä olet, onko tarra- vai nepparikiinnitys parempi? Joissakin malleissa näkyi erillinen vuotosuojakaitale haaroissa, tulee jalkaa vasten. Itse en niistä jotenkin innostunut. Tuntuu aika näpertelyltä tehdä. Eli osaatko sanoa, onko tuollainen vuotosuoja niin hyvä, että kannattaa silti tehdä?
  9. Episma Sanaisen arkkunsa ammentaja Elomammat 2017

Ei oo meillä ainakaan mitää vuotosuojia ollut että aika turhana ne näkisin. Ite oon tykänny neppareista, tarrat tahtoo kiinnittyä toisiin vaippoihin koneessa ja menee kaikki vaipat ihan sykkyrälle.
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. Episma Sanaisen arkkunsa ammentaja Elomammat 2017

Tai ehkä jos aattelee yövaippoja tehdä erikseen niin niihin voiskin sopia. Mä en ite oo öisin kestoja käyttänyt kun ne tahtoo vuotaa aina haaroista loppuyöstä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. Anne-li Oman äänensä löytänyt

Laittakaahan kuvia tuotoksistanne ja vinkkejä tekemiseen. En ole esimerkiksi itse virkannyt sitten kouluvuosien ja nyt on homma palautettu mieleen ja ekat töppöset valmiina. Aloin tekemään ystävälle jolla LA maaliskuussa mut nyt sitten näyttää siltä että myös omiin tarpeisiin saa alkaa tehdä juttuja, super ihanaa! Peitto tai makuupussi olisi ehkä seuraava projekti ajattelin jotain kuvioitua ja ottaa ideaa Molla Millsin virkkuri kirjasta. Ompelukonekin löytyy ja varmaan baby nestiä kokeilen väkertää, vaippa-asioita en ole vielä miettinyt...en ole edes ikinä nähnyt kestovaippoja livenä :) ehkä myöhemmin sitten niitäkin. Kuvassa mun töppösten virkkauskehityskaari, ihan nolla tasosta lähin :p
    • Tykkään Tykkään x 6
  12. pepeXXL Asioista perillä oleva Tammiäidit 2020 Marraskuunmammat 2015 Elomammat 2017

Mä haluun tälle toiselle ommella babynestin ja paljon pienenpieniä vaatteita :Heartred esikoiselle eilen ompelin just 4 kestovaippaa kun meinaa iso osa jäädä pieneksi ja noihin sattu olee tarvikkeet kotona. Esikoisen ajalta taitaa olla muutamia pieniä kestoja jemmassa tälle seuraavalle mitä tuli tehtyä. Neuloin toukkapusseja omille sisaruksille (syntyi 3kpl samana vuonna kun mun esikoinen) niin niitä ei nyt jaksa tehdä. :D Ja meinaan villasukat ainenkin pyytää mun mummin tehdä kun se niitä muutenkin tekee!
    • Tykkään Tykkään x 1
  13. Nuubel Piirimestaruustason postaaja Helmikuiset 2022 Elomammat 2017

Kiitos Mandah! Näillä pääsen hyvin alkuun. Toki vielä en uskalla aloitella ja tarvikkeita tilailla, kun raskaus näin alussa. Ehkä ensimmäisen ultran jälkeen..
  14. Mopsi1 Hyväntuulinen höpöttäjä Elomammat 2017

Ihania ideoita! Mä en vielä uskalla tehdä tai ideoidakaan mitään, pari viikkoa vielä odotan että päästään varmemmille viikoille ja sit voin alottaa Mutta kertokaas mikä tuon toukkapussin idea on ja onko siitä kesävauvalle hyötyä?
  15. Rubidium Hyväntuulinen höpöttäjä Elomammat 2017

Eksyin tänään selailemaan kangasverkkokauppojen sivuja. Aivan ihania kuoseja kankaissa. Osaisipa vain päättää millä väreillä aloittaa ja mistä aloittaa.

Mistä te ostatte kankaita?
  16. Junibea Asioista perillä oleva Elomammat 2017

Verkkokaupoista ostan kankaat =) Milloin mistäkin. Joskus käyn ihan paikallisessa liikkeessä.
  17. August14 Sanavalmis juttuseppä Elokuunmammat 2014 Huhtikuiset 2021 Elomammat 2017

Voi kun olen kade teille jotka olette noin taitavia omin käsin tekemään. Itse en pysty isompaa neulomaan sormien nivelien takia (kipeytyvät). Esikoiselle tein peukuttomia lapasia, kun on erittäin helppoja tehdä ja jonkun piponkin taisin tehdä. Trikoopipoja tein jossain vaiheessa paljon, nyt odotan että ompeluhuone (ja talo muutenkin) valmistuu niin pääsee tekemään! Kaikkea yksinkertaista osaan, mutta en ole ruvennut itseäni haastamaan, hermot vain menettäisin siinä.. :rolleyes:
    Jos en koulua kävisi niin varmaan sitten olisi eri asia ja energiaa eri tavalla.
  18. iLa Puuhakas puhuja Elomammat 2017

Hei onko kenelläkään helppoa ohjetta kudottavista? Tai virkattavista conversen vauva töpöösistä yms?

Mulla oli joskus jemmassa mut oon hävittänyt ne jonnekin :sad001
  19. HilmaLiina Puuhakas puhuja Elomammat 2017

20170107_125454-1-1.jpg Ruokalaput tulee kyllä jo keskimmäiselle käyttöön mutta eiköhän niistä jää vielä tälle tulevallekin :)
    • Tykkään Tykkään x 12
  20. Nuubel Piirimestaruustason postaaja Helmikuiset 2022 Elomammat 2017

HilmaLiina, nuo ruokalaput ovat todella ihania. Oletko mitä kangasta käyttänyt niissä?