Ihanimmat käsityöt vauvalle

Tuo Raparpaarin löytämä ohje on saanut omat ajatukset surraamaan. Olen kovasti koittanut miettiä, millaisesta kankaasta sen ompelisin. Yksi mieleen tullut idea on käyttää jotain tikkikangasta, jossa olisi sopivaa kuviointia. Eurokankaalla taitaa olla ainakin vaaleansinistä ja vaaleanpunaista nalleaiheista tikkikangasta. Toinen puoli taitaa olla raidallinen. Täytyisi odottaa, että tietää kumpaa väriä ostaa :rolleyes:

En ole valitettavasti mikään käsityöihminen, mutta siskojen vauvoille olen aikanaan virkannut torkkupeitot isoäidin neliöistä ja sellaista ajattelin nyt vähän omalle lapsellekin tehdä :smug: jää kuitenkin ehkä pääosin kesä+äitiyslomalle tehtäväksi kun tuntuu ettei nyt ole aikaa...

En ole valitettavasti mikään käsityöihminen, mutta siskojen vauvoille olen aikanaan virkannut torkkupeitot isoäidin neliöistä ja sellaista ajattelin nyt vähän omalle lapsellekin tehdä :smug: jää kuitenkin ehkä pääosin kesä+äitiyslomalle tehtäväksi kun tuntuu ettei nyt ole aikaa...
Mä oon virkkailut telkkaria katsellessa iltaisin ja isoäidin neliöt valmistuvat ihan huomaamatta. Itselläkin torkkupeitto mielessä. Nyt olisi 4x5 neliön kokoinen valmis mutta taidan haluta koko 5x6 :)

Onpa ihana kuva Junibea!! Mä kanssa tein samanlaiset tossut, mutta raidalliset ilman nappeja :) Tuli kyllä yks liian leveä raita, mutta yritän ottaa rennosti ja sietää sen :yuck: Yleensä nyherrän kunnes on "täydellinen", mutta yritän kehittää tällaista rennompi mamma -asennetta :hilarious:

Junibea mistä hommaat neppareita? Musta ne on jossain ihan törkeen kalliita! Ihania oot tehnyt :) ite tein eilen pari kietaisubodya ja tuli sellanen fiilis et ei enää hetkeen :D

pepe: mä oon käyttänyt prymin neppejä.. musta ne on parhaita, mutta ikävä kyllä aika tyyriitä =( Joskus tilasin ebayn kautta neppareita, mut niissä oli lyhyemmän piikit eikä sit pysyneet käytössä vaatteissa.. ja ne oli vähän pieniä prymin neppipihteihin.
Muovineppeihin siirtymistä oon harkinnut.. muovinepit taitaa olla edullismepia mutta vaativat vissiin neppipressin.. ja en muista missä hinnoissa se liikkuu..

Mä inhoan kanttaamista tosi paljon =D ja oon aina inhonnut bodyjen tekemistä mutta kyl ne bodyt vaan no söpöjä ja käteviä.

Itse ostin muovineppareita kestovaippoja varten. Kam-muovinepparit voidaan kiinnittää prym-pihdeillä, mutta vaatii pienet lisäosat. Tilasin nepparit ja pihdit jyväskylän kangaskaupasta. Sieltä sai tilattua kannat ja uros- ja naarasosat kappaleittain. Säästöä tuli mukavasti, sillä paketeista kestovaippoja tehdessä jää uroskappaleita käyttämättä.

Näitä kam-neppareita on saatavilla lukemattomissa väreissä ja kuvioituina. Itse tosin tilasin vain valkoisia pyöreitä. Tällä kertaa.. Käyttökokemusta toki ei vielä ole, mutta vaikutta jämäkiltä ja harjoittelun jälkeen sai pysymään hyvin myös paksummissa kankaissa ja kohdissa..

Junibea mäkin niitä tai sitten halpisversioita nappikauppa punahilkasta tilannut :D mä ostin kantinkääntäjän sellasen teipattavan mut en oo jaksanu tapella sen kanssa.. pienet bodyt on kyllä niin ihania.

Mä oon jotenki ymmärtänyt et noi muovinepparit ei oikeen toimi vaatteissa?

Joo.. se voi olla että muovinepit on turhan tiukkoja vaatteisiin.

Mullakin kävi kantinkääntäjä mutta en saanu hyvää tikkiä sen kanssa aikaan. Haaveilen paremmasta ompelukoneesta ja peitetikkikoneesta.

Totta, muovinepparit ovat melko jämäköitä. Eli ehkei ohueen trikoobodyyn kaikkein paras vaihtoehto. Ehkä voisi miettiä esim. paksumpiin college-vaatteisiin.

ce8aac320740fa7811fc2c27cff1f604

06002d11dfa0d991c9d090293cf8148b

Mä tein yks päivä tämmöset. Nepparit vielä uupuu [emoji4]

Ihania vaatteita ootte tehneet :smiley-ashamed005 Täytyy hakea saumuri lainaa niin pääsee itsekin hyödyntämään kankaita :happy:

Takaisin