Ihanimmat käsityöt vauvalle

HilmaLiina olet tehnyt upeita ruokalappuja. :) Kerro toki miten tuo suihkuverho toimii käytännössä.

Täytyykö tässä nyt itsekkin, kaiken muun lisäksi, alkaa tutkimaan kauppojen suihkuverhoja! o_O
 
Kiitos ☺ ensivaikutelma oli ainakin erinomainen. Kosteus ei mene läpi vaatteisiin ja ruokatahrat lähtee pois ihan pyyhkäsemällä. Ainut että noihin kanttinauhoihin jää evästä. Tän verhon pitäs olla konepestävää, saa nähdä kuinka sitten oikeasti käyttäytyy kun koneeseen pistää.smiley-chores003
 
Haluaisin tollasen vauvan pesän tehdä, mut ompelukoneen käyttö ei oo mun vahvuus :/ kutominen ja virkkaus kyllä onnistuu, kunhan aikaa vaan olis!
 
5c54c2b49c4c64336eda7498a66e95cc


Mä ompelin nää tälle vauvalle :Heartred nepparit uupuu tästä kuvasta vielä.
 
5c54c2b49c4c64336eda7498a66e95cc


Mä ompelin nää tälle vauvalle :Heartred nepparit uupuu tästä kuvasta vielä.
Aivan ihania! Tosi nätti kuosi! Harmittaa kun itse en osaa... kaupassa aika harvoin löytää noin kivoja kuoseja ja kumminki että käy pojalle tai tytölle... tai löytyy varmaan kalliimmilta merkeiltä mutta niistä saiskin maksaa paljon :/
 
Mä alotin ompelee vaatteita esikoisen syntymän jälkeen. Oiskohan tää vasta kolmas body. Et ei vielä täydellinen mutta oikeeseen suuntaan menossa :)
 
Mä alotin vuos sitte kutomaan ja virkkaamaan tosi vähäisillä taidoilla ja esikoiselle oon vasta villasukat tehny. Enemmänki muille sukulaisille lahjoiksi väkertäny jotain. Mut ois kyl ihanaa alkaa vähän enemmänki tekee sit kummallekki lapselle! Muutetaan myös ihan pian lähelle anoppia, jolla ois käyttämätön ompelukone, joka on jo mulle luvattu! Mutta en yhtään muista miten ommellaan! Pitäs varmaan mennä jollekki kurssille alkajaisiksi...
 
Löysin myös Münchenistä, jonne muutetaan, aivan ihanan kangaskaupan! Niillä on aivan uskomattoman suloisia kankaita lapsille, juuri ton tapaisia kun tuossa bodyssa ja housuissa... Pakko kai se vaan on opetella!
 
Mä oon keräillyt Pinterestiin kaikenlaista käsityöajatuksia sit pikkuiselle ja huoneen sisustamiseksi. Oon päättänyt että torstain nt-ultran jälkeen sallin itseni jopa hankkia materiaaleja ja kankaita. Sain mieheni edesmenneen mummin ompelukoneen jouluna ja se odottaa että sillä pääsisi harjoittelemaan :)

Oon ajatellut muutamia virkkausprojekteja, tilkkutäkkipeiton tekoa, ja sit jotakin vaatteita ja pipoja. En tiedä ehdinkö neuloa, se ei ole oma vahvuuteni :)
 
Voi mitä ihania osaatte tehdä! Kiva nähdä jatkossakin kuvia tuotoksistanne :love017 Olen aivan aloittelija ja ajattelin aluksi virkkailla pikkuiselle peiton. Jos se sujuu, niin uskaltaa ehkä suunnitella jotain muutakin. Tuppaa vaan tuo mielenkiinto lopahtaa käsitöiden kanssa heti ensimmäisen probleeman tullen :oops: Olisi kyllä hyvä keino harjoittaa kärsivällisyyttäkin!
 
Tänään opeteltu taas virkkausta :) onneksi on youtube ja Suuri Käsityö kanava

Minä kans olen You tuben kautta opetellut taas virkkaamaan ja kutomaan! :D Mutta en taas osaa suomalaisia kirjallisia ohjeita yhtään tulkata niin tosi hankala löytää mitään uusia ohjeita joista vois jotain tehdä. Ei sillä et ois muuton keskellä aikaakaan :D
 
Voi kuinka iskikin nyt inspiraatio alkaa taas ommella! Löysin kirpparilta ihania trikookankaitakin, talviloma hyvin aikaa täytyy etsiä vanhat käsityölehdet ja piipahtaa kirjastossa :happy: Ostin kesällä lidlistä jonkinlaisen nepparikojeen, tuleepa sekin testattua käytännössä :rolleyes: Oon käyttänyt ikean suihkuverhoa koiran alustan pohjalla ja taisi kestää jopa 60 konepesun, toimii!
 
Mä kävin eilen vaihtamassa mun ompelukoneen parempaan, tosin käytettyyn. Tällä hetkellä tykkään tehdä tilkkutöitä.. saa tilkkuvarastoa pienennettyä :)

Ystävä sai pojan tammikuun puolessa välin ja ajattelin tehdä hänelle lahjaksi tilkkupeiton. Tilkut on leikattukin jo mutta pitää vanulevyä hakea vielä pehmikkeeksi.

Kun pääsis tästä pahoinvoinnista eroon niin jaksais tehdäkin jotain. Mut omalle vauvalle en uskalla varmaan ommella ennen rakenneultraa.
 
Takaisin
Top