Mulla nousi paino alkuraskaudessa kaksi kiloa ja nyt viime viikolla putosi melkein kilon. Ennestään on jonkinverran ylipainoa, mutta ei bmi:n mukaan vaikeaa tai sairaalloista ylipainoa. Luin netistä, että ylipainon kanssa olisi hyvä pyrkiä siihen, ettei paino nouse vaan pysyy samana tai nousee mahdollisimman vähän. Joidenkin julkaisujen mukaan jopa maltillinen painonpudotus olisi suotavaa jos on paljon ylipainoa. Neuvolasta ei kyllä sanottu painosta mitään, annettiin vain lapulla painonnousukäyrä. Mietin että mitenköhän ne mahtaa suhtautua siellä siihen, että paino ei nouse tai jopa laskee. Toi lasku kyllä johtui varmaan siitä, että viime viikolla söin antibioottikuuria, jonka aikaan tuli varmaankin antibiootista johtuen niin hirveä pahoinvointi, että oli tavallista vaikeampaa syödä kunnolla, ja toisaalta piti juoda paljon, joka ehkä kiihdytti aineenvaihduntaa ja nesteiden poistumista.
Piti lisätä yks voileipä päivässä ja kourallinen pähkinöitä
varsinkin kun rinnat vielä aikas samanlaiset kuin aikaisemmin.
Kun jokaisen papanan puristaminen on työn ja tuskan takana, niin kai siinä vatsalihakset kehittyvät. Tosin oon huolehtinut lihaskunnosta ihan perinteisen jumpankin avulla.
joo on pömppö mutta mun mielestä se on samanlainen ku aina mut vähän isompi! 13+4