Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Naurattaa nuo supistuslaskurit. Aina kun niitten kanssa rupeaa häseltään niin supistukset tulee milloin tulee ja arviot menee miten menee. Sitten kun sen laittaa pois niin.. johan välit lyhenee supistuksilla. eilisiltana sitä pisti jo 21 nukkumaan ja nukkui sinne neljän jälkeen aamuyöhön, kunnes alkoi lähes tunnin supistelusarja putkeen.. parin minuutin välein 20s-2 min kestoissa. sitten tuli pitempi tauko ja ajattelin että nyt nukutaan.. noh kuinkas kävikään alkoi uusi puolen tunnin sarja supistuksia, joten päätin et nyt ylös ja sehän auttoikin sitten. välit ovat pidenneet mutta kestot ovatkin samankaltaisia. Vaikuttaisi vain vähän siltä, että mulla taitaa olla häpyluu ja alaselkävoittoisia tyyliltään nuo supistukset. Toki koko vatsakin on kovana mutta varsinainen kipu tuntuu noissa häpyluun ja alaselän alueella xD

Kuulostaa runoilijatar siltä että vauva laskeutuu ! Voi kumpa nyt avais vielä ja johtais synnytykseen supistukset. Inhottavia muuten.

Mulla kans huonompi yö, mutta sain jotenki nukuttua silti. Miehen veli tuli eilen kylään ja nyt sillä on noro, katotaan miten käy tarttuuko meihin..

Joo toivotaan, sitä ei tähän kaipaasi! Ainakaa pojalle, veis se itteltäki nii voimat pois että ei jaksais mitää.

auts. Toivottavasti ei teihin tartu, mikä huono tuuri kerrassaan.

Paljonkohan voi kohdunkaulan pituus lyhentyä ilman että synnytys alkaa? voiko se olla kokonaan poissa jos kohdunsuu on tarpeeksi kiinni vielä? hm.

Mun toinen synnytys lähti käyntiin oksutaudilla :D
Noro vaan taitaa riepotella alakautta... toivottavasti ei tartu!

Voi ei niemja, tuo noro :( On niin kovin helposti tarttuva! No jos saat sen taudin niin ehkä se vihdoin käynnistäs synnytyksen ;) Jos siis positiivisia asioita halutaan hakea!

Hei sanokaa jotain appeja millä laskette supistuksia?! Vai miten kellotatte, tuntuu jotenki kauheen vaikeelta siinä kipujen keskellä.

Onko muilla liitoskipuja, mä oon koko raskauden miettinyt että miltä ne sitten tuntuu? Eilen illan mittaan alkoi kauhea molemminpuolinen lonkkasärky mikä säteili jalkoihin, jatkui oikeastaan koko illan ja yön. Vauva tuntui olevan eilen aika matalalla, peppu melkein kaksi kämmenen leveyttä rintojen alla ja pää tuolla ihan alhaalla. Mietin että joko se laskeutuu ja onko noi lonkkasäryt nyt niitä liitoskipuja? 35+0

Mäki toivon kyllä että sen saisin jos sais synnytyksen käyntiin sillä :D mutta ei ainakaa vielä tunnu että olis tarttunu, toisaalta jos miehen veli alkoi vasta aamuyöstä oirehtimaan niin meilläki se olis ensyönä edes..

Mulla on joku contraction timer, play kaupasta latasin. Ihan kätevä.

Lilium tuolta mulla tuntuu liitoskivut! Ja vihlontaa muutenki alapääs.

auts. Toivottavasti ei teihin tartu, mikä huono tuuri kerrassaan.

Paljonkohan voi kohdunkaulan pituus lyhentyä ilman että synnytys alkaa? voiko se olla kokonaan poissa jos kohdunsuu on tarpeeksi kiinni vielä? hm.

Mulla oli esikoisesta rv 37+5 kohdunkaula hävinny kokonaan, kohdunsuu kiinni. Synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla 39+3. Nyt oli kaulaa vielä jäljellä, kohdunsuu sormelle auki rv 37. En osaa sun kysymykseen vastata muuta kuin että itse miellän niin että sitten kun kaula on hävinny kokonaan niin synnytys on aika lähellä.

Olivia82, antoi tuo sun vastauskin vastausta kysymykseen. Mietin vain tässä, että miten supistukset kaiken kaikkiaan vaikuttaa näillä senteillä mitä on kaulaa jäljellä. No luonto hoitaa toivottavasti asian sillä tavalla mielekkäästi kuin on hyvä.

Supistukset lyhentää, pehmittää ja avaa sitä kohdunkaulaa. Miulla on jäljellä jotain 1,5-2 cm täysin pehmeetä kaulaa, joka lyhenee/avautuu lääkärin mukaan heti jos vähänkään tökkii. Kipeitä supistuksia ei ole perjantain jälkeen näkynyt ja muksu on kiinnittynyt lantioon takapuolestaan jonkin verran.

Alaselkä on vain kipeä, mutta sitä ajattelin lähteä lenkille verryttelemään.

Huhhuh, kyllä olo alkaa käydä tukalaksi. Vähäisenkin liikunnan jälkeen kroppa pistää paikat jumiin ja kipuja kehiin. Vielä ei tunnu että voidaan puhua mistään synnytystä ennakoivista, mutta valmistavista kolotuksista kuitenkin. Liitoskipuja, supistuksia (joissa kyllä alkaa olla jo välillä ihan potkua), tuntuu että kohtua kannattelevat kudokset ei enää jaksaisi pitää mahaa ylhäällä.. Lattialta en enää meinaa millään päästä ylös, vaan tuntuu ja näyttää siltä, että valas rantautuu.. Kaikenkaikkiaan olisin jo valmis, mutta valmistautunut odottamaan nyt vielä reilu viikon.
Rv 37+6

Vauva on tän iltaa riehunut ihan huolella. Maha on niin kauhean kipeä jokaisesta vauvan liikkeestä, ettei siihen auta lämpö eikä lääke. Jumppapallon päällä hiljakseen keinuttelen, jos vauva vaikka rauhoittuisi ja mie pääsisin nukkumaan.

Ihan kohta on 38 viikkoa täynnä. Ei ole enää paljon jäljellä.

Oireettomana selvitty 37+0 ja nyt on yhtäkkiä ylävatsa aivan tulessa. Ihoa kiristää ja polttaa niin kun ois nokkonen pistänyt. Ei tunnu närästykseltä vaan iho -tai lihaskivulta.
Luulin, et kasvukivut olis jo ohi? Sattumalta aamulla jo neuvola, jospa siellä osattais kertoa.

Oireettomana selvitty 37+0 ja nyt on yhtäkkiä ylävatsa aivan tulessa. Ihoa kiristää ja polttaa niin kun ois nokkonen pistänyt. Ei tunnu närästykseltä vaan iho -tai lihaskivulta.
Luulin, et kasvukivut olis jo ohi? Sattumalta aamulla jo neuvola, jospa siellä osattais kertoa.

Täällä ihan samanlaista vaivaa tänään, viikot nyt 35+1. Ajattelin että vatsakin olis jo vähän laskeutunut kun siltä tuntuu mutta nyt alkoi toi kamala poltteleva kipu ylävatsan iholla ja vähän niinkuin ylimpien vatsalihasten kohdalla. Justkin tuntuu nokkosen pistoilta. Voisko se vauvan laskeutuminen sitten eritavalla venyttää tota ylävatsaa?

Kyl täs rupee kroppa valmistautuu..Vauveli on ollu tosi levoton,ei tee mieli syödä mitään ja supparit on eilisestä asti ollut kipeitä (alavatsa polttaa ja repii niin ettei tiedä miten olis ja paine on koko alapäässä,ei tämmösiä muistanutkaan :arghh:)

Hemmetti. Pääsi aika lohduton itku kun tajusin, että nää miun kivut on vain tulosta vauvan liikkeistä, harjoitussupistuksista ja endometrioosin hermosäryistä. Ei tässä meinaa oikeasti jaksaa. Vielä 11 päivää. Perhana!!! Ilman raskautta saisi sentään vetää Tramalia ja Litalginia ja vaikka mitä mömmöjä, joilla saisi tajun kankaalle. Nyt pitää vain kestää.

Jalkojen turvotusta alkanut olemaan nyt. Ei mitään mahdotonta, mutta selkeästi huomaa että nestettä on. 37+4 tänään. To äippäpolille painokontrolliin.

Täälä akupunktio tuotti tulosta ja kello 17 alko supisteleen, menin kävelylle ja saunaan, 21-00 säännölliset 5min välein, alko helpottaa ja torkahdin välistä, kello 2 alko uudestaan ja nyt salissa, 5cm auki. Toivotaan että tänään syntyy ♡

Miehelle iski vaan noro että saa nähdä pystyykö se olla mukana :(

Takaisin