Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai hitsi en oo tosta subin juustosta tienny :O hyvällä ruokahalulla kyl vedelly naamariin tässä raskaana ollessa muutaman kerran..tosin aina paahdettuna, mutta silti. :S

Riittääköhän se paahto siihen tappamaan sen listeria riskin? Onhan sen uunin pakko olla melko kovalla lämmöllä

Muakin vähän epäilyttää... toisaalta eikös ohjeissa sanota että "kuplivan kuumaksi" riittää? Niin eikös ne juustot kupli?

Juu sama täälä. En tosissaan tiedä tappaako se uuni bakteeria, kaippa se aika kovalla lämmöllä on mutta tosissaan vaan muutaman minuutin sielä jos sitäkään. Ei siis mitään varmuutta asiasta :happy:

Apua, älkää puhuko ihanista kirpeistä karkeista.. :dead: tekee kovasti mieli, mutta just oon päättänyt vähentää sokerin käyttöä. Ikävä myös malacon niitä truly juicy namuja, minne lie kadonneet kaupoista.... :eek::sad001

Apua, älkää puhuko ihanista kirpeistä karkeista.. :dead: tekee kovasti mieli, mutta just oon päättänyt vähentää sokerin käyttöä. Ikävä myös malacon niitä truly juicy namuja, minne lie kadonneet kaupoista.... :eek::sad001

Mä sain itselleni ainakin kamalan olon tämän päivän syöpöttelyistä... jugurtticashew pähkinöistä ja kirpeistä karkeista :woot: Eli kannustan kyllä karkittomuuteen!!! Mutta helppoa se ei kyllä ole...
Söin kyllä kouluruokaakin ja illalla lihapullia joissa oli soijaa... ja mun maha ei oikein kai tykkää soijasta, pavuista ym.
Kamalasti ilmaa mahassa:grumpy:
Nyt join Rooibos teetä vaikka sekin periaatteessa on yrttitee....

Onkohan suolan puutetta, kun tuossa maistelin varovaisesti suolaista kinkkua ja voi että se oli niiiin hyvää! :hungry: ja sisko päästi piinasta syömällä sipsit kaapista, ei tarvitse enää himoita niitä.. :wacky:

Ootteko syöneet Valion feta juustoja? Alkaa viimeinkin tekemään mieli salaatteja (erityisesti cobb salaattia mhin kuuluu aurajuustoa, argh!) mutta tykkään että salaateissa on juusto elementti... Niin pohdin valion fetaa....

Ootteko syöneet Valion feta juustoja? Alkaa viimeinkin tekemään mieli salaatteja (erityisesti cobb salaattia mhin kuuluu aurajuustoa, argh!) mutta tykkään että salaateissa on juusto elementti... Niin pohdin valion fetaa....

https://www.valio.fi/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/valion-juustot-raskausaikana/

Tuossa luetellaan Valion salaattijuusto sellaiseksi että pastöroitua ja linjastoilla ei ole pitkään aikaan ollu listeriaa. Riskituotehan se toki on JOS sinne linjastolle sitä ilmenisi.
En ole nyt vielä tässä raskaudessa sitä syöny... mutta ehkä sitä vois... käyttäis vaan nopeasti avaamisesta jottei vaan kontaminoidu kotona.

On täällä ainakin s-kaupoissa kyseisiä karkkeja vielä, punnitsin eilen juuri kumman ottaisin ja päädyin missä x -pussiin, pari salmiakkia nam :grin

Tänään maistui turkkilainen jugurtti bonne mangososeen ja säilykeananaksen kera..

niikun informaationa että Subwayn juustot ei oo pastöroituja :bored:
Minä taas jostain luin että olisi, se "tulisempi" ainakin mutta täytyy katsoa vielä mistä luin! Noh syöty mikä syöty. :oops:
Jahas luinkin US Subwayn sivuilta että on pastöroitu, mutta Suomen sivuilla ainesosana taas maitojauhe. Onko maitojauhe aina pastöroitu? Kunnon ruokakemiaa tämä kyllä. :hilarious:

Muoks vielä. Subwayn ainesosat ja allergeenit luettelossa lukee: "Kaikki käyttämämme munat ja maitotuotteet on pastöroitu." Googlella löytää tuon tiedoston kun hakusanat subway juusto pastöroitu.

Muokattu viimeksi:
Ai, mulle sano tiskillä kun kysyin että ei on pastöroituja :bored:

No hyvä jos on, kysyn kyllä varoiks vielä uudestaan! :happy:

womn, voikohan olla jotain vaihtelua sitten riippuen mistä kulloinenkin erä tulee. Joo kysy vaan jos tulee subissa käytyä! Mä oon nyt kerran syöny ja tuli vähän semmonen ähhh :wtf: olo niin ei maistu.

Mitenhän näiden muiden pikaruokapaikkojen juustot ja majoneesit, uskaltaisikohan? Hese, Bk jne.

Mä oon kyllä huolletta syönyt hesellä, kebabilla kaikkia kastikkeita. Söin jopa arnoldsin bacelin vaikka siihen tuli tuorejuustoa.

Itse luottaisin enemmän siihen mitä nettisivuilla lukee, kuin siihen mitä myyjä sanoo. Ja tämä ihan vaan siltä asiakaspalvelupohjalta mitä itsellä on, valitettavan usein tulee asiakkaille kerrottua asioita joista ei oikeasti ole juurikaan faktaa pohjalla. Tosin en ole ruuan kanssa tekemisissä eli en aiheuta vaaraa kellekkään. Mutta voihan ketjujen nettisivujen kautta ottaa myös yhteyttä yrityksiin, sieltä tulevaan tietoon ainakin uskaltaisin luottaa.

Itselläni on ollut nyt ihan kauhea himo erilaisia leipiä kohtaan, mutta kun ruokavalio on viljaton niin en saa mitä haluan. Ärsyttävää! :(

Siis kauhea himo mäkkiruokaan ja irtokarkkeihin. :D Mun kummityttö tulee tänään meille yökylään ja perinteeksi on tullut, että haetaan joko ruokaa jostain tai tilataan pitsaa + käydään vuokraamassa leffa ja ostetaan irtokarkkeja. :D Onhan tuo aika epäterveellistä, mutta ehkä voin tän kerran syödä noin. ;)

Takaisin