Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna ois mulla varhaisultra :) Onneks on paljon ohjelmaa tänään niin ei kerkee miettiä. Siirsin myös neuvolan joulun jälkeiselle viikolle, kun mies pystyy katsomaan vanhempia lapsia, niin pääsen kaksin pienimmän kanssa.

Ruusa# seulontaultrat maksaa myös polimaksun verran! K-HKS ainakin. :)

Täh?! Miten mä en muistanu yhtään... K-HKS meinaan mullaki sairaalana ja vasta mä vuosi sitten niissä ultrissa viimeksi olin...

Minulla ei ole kokemusta tuosta lugesteronin estolääkityksestä...

Oivoivoivoi... vielä pitäisi viikonloppu sinnitellä ja melkein kokonainen työpäivä ennen maanantai-iltapäivän varhaisultraa... koko viikko tuntui matelevan ja tänään kun palasin työmatkalta kotiin niin ihmettelin vähäoireisuutta... :schoked025

Voi että kun voi stressata ihan järjettömästi sitä onko pikkuinen vielä matkassa tai onko kukaan ylipäätään ollut matkassa mukana. Paljon olen yrittänyt rauhoittua, tehdä hengitysharjoituksiakin ettei ahdistais ihan niin paljon..

Kenelläkään samanlaista?

Miten sulla meni tänään ultrassa, Eloinen17?
:rolleyes::p

Heippa! Varhaisultra meni oikein mukavasti, olin yksityisellä Diacorissa ja laskua tuli 152€.

Ensin juteltiin yrityksestä ja milloin on jäänyt ehkäisy pois. Sit arvoitiin pienoisen ikä viimeisten kuukautisten ja ovulaation mukaan. Itse laskemalla saan 6+6 tai 7+0. Samalla puhuttiin oireista ja kerroin miten on ollut välillä viiltävää kipua vasemmassa munasarjassa. Aviomieheni oli mukana.

Itse ultra tehtiin sisäisesti ja heti huomasi vahvan sykkeen jonka näki myös ruudusta. Mitoista saatiin 6+6 joten kehitys on just siinä missä pitäisikin olla, onneksi! Alkioita oli yksi kappale. Keltarauhanen oli oikeassa munasarjassa (tätä koko keltarauhas asiaa en ihan niin hyvin ymmärrä...). Raskaus on kohdussa, ruskuaispussikin näkyi. Mitta oli 8,7mm. "Kaikki niinkuin pitääkin".

Sit tuli vielä huomattua pieni polyyppi ja sitten hyvän laatuinen myoma(?) joka oli kooltaan 1,4x1,15cm. Sanoi että polyyppi saattanee jossain vaiheessa puhjeta ja siitä voi tulla veristä jälkeä, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta alkioon. Ilta menee varmaan googlettaessa näitä kahta löydöstä!

Olotila: hieman hämilläni, vaikka tottakai iloinen. Olin laittanut niin paljon energiaa keskenmenojen ja tuulimunien foorumien tutkimiseen koska halusin olla varautunut jos saisimme ikäviä uutisia. Nyt onkin sitten paljon vapautunutta aikaa miettiä positiivisia vauva-asioita. On ehkä ihan vähän tyhjä olo. Nyt saa yrittää olla stressaamatta seuraavat 5 viikkoa ennen seuraavaa ultraa, mutta alkuraskauden ensimmäinen vaikea vaihe ohitettu, sydän lyö <3. Toivottavasti ajatukset muuttuvat positiivisemmaksi ja uskaltaa iloita lisää raskaudestaan :rolleyes:

Miulle lääkäri selitti ton keltarauhasen niin että se häviää ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja se pitää nimenomaa olla/toimia että alkuraskaus sujuu niinkuin pitää. Eli ilman sitä tulis km..
Ja siihenhän se lääkäri sen lugesteronitkin määräs, tukemaan keltarauhasen toimintaa ettei tuu km.

Onnea Eloinen17! Itse soitin tänään aikaa varhaisultraan. Sain sen 19.12. Hiukan mietityttää, onko se vielä liian aikaisin kun viikkoja olisi silloin laskurin mukaan 6+1 - 6+6. Tarkkaa aikaa on vaikea sanoa, koska kierto on ollut hiukan epäsäännöllinen. Mutta joulun vuoksi sopivia aikoja ei ollut enää ennen kuin sitten tammikuun puolella. En jaksa niin pitkään odottaa....

Täällä on kyselty monirakkulaisista munasarjoista ja lugesteronistakin. Mulla on valitettavasti kokemusta molemmista. Esikoinen sai alkunsa kohtuullisen pitkän yrityksen jälkeen hormonihoidoilla, joissa yhdessä vaiheessa kokeiltiin myös tuota lugesteronia. Sen tarkoitus on tukea keltarauhasta, joka taas valmistaa limakalvoja vastaanottamaan munasolun ja auttaa sitten ylläpitämään raskautta alkuvaiheessa eli ekat 2-3 kk. Se muodostuu puhjenneesta munarakkulasta ja surkastuu normaalisti jos hedelmöittymistä ei tapahdu. Lääkäri on kai sitä määrännyt Bettyllekin varmuuden vuoksi, jotta km riski olisi ainakin sen osalta vähän pienempi(??).

Meillä ollaankin nyt hämmentyneitä kun tämä plussa on saanut alkunsa ihan normaalisti ja siksi vähän yllättäen. Lapsille tulisi ikäeroa n. 2v 7 kk ja olen ollut varautunut isompaan ikäeroon, vaikka toista lasta toivommekin. Soitin jo neuvolaankin ja kysyin, miten nyt toimitaan kun viimeksi olimme niin tarkkojen ohjeiden varassa, ettei kyllä tarvinnut arvailla. Sain ajan normaaliin ekaan neuvolaan 28.12 ja ohjeen, että jos haluamme varmistaa raskauden niin yksityisellä sen voi varhaisultrassa tehdä. Toivottavasti viikon päästä näkyy jo jotain.

Eloinen17 ihana kuulla! :love017 Saitko diacorista siis laskulle vai maksoitko käynnin heti? :)

Meillä ultran piti olla siis 20.12, mutta otin huomiselle ylimääräisen käynnin yksityiselle. Syynä ruskea tuhruvuoto ja ajoittan kovatkin vihlasut alavatsalla. Onneksi aika on heti aamusta ja tämä piina saa jonkinlaisen helpotuksen. Tämän päivän kun pitää itsensä kiireiseinä..

Juuri ennen joulua itse menossa katsomaan löytyykö sieltä mitään :) Haluamme saada jouluksi mielenrauhan :happy:

Tänään katsomaan mistä tuhruttelu johtuu ja jos ei ole mennyt kesken niin jospa laskettu aika selviäisi. Perjantaina ja tänään digi näytti 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä, menkat ollu viimeksi vuosia sitten ja oviksesta ei havaintoa. Jännittää niin että kädet tärisee. Todella pienet toivon rippeet on, että pikkuinen olisi edelleen mukana, valmistautunut olen huonompaan vaihtoehtoon ja uuteen yritykseen ensi vuoden puolella. Mutta tänään se vihdoin selviää. Ja menen siis ihan julkiselle puolelle.

Meillä venyy ensimmäinen neuvola uuden vuoden jälkeiseksi maanantaiksi (sillon jo 9+3), niin varasin varhaisultran yksityiselle tän vkon perjantaiksi(7+0):happy: näkee että kasvaako siellä oikeasti pienen pieni pallero ja pääsee joulupöydässä järkyttämään anopin mielen :wink

Meillä venyy ensimmäinen neuvola uuden vuoden jälkeiseksi maanantaiksi (sillon jo 9+3), niin varasin varhaisultran yksityiselle tän vkon perjantaiksi(7+0):happy: näkee että kasvaako siellä oikeasti pienen pieni pallero ja pääsee joulupöydässä järkyttämään anopin mielen :wink

Tuosta anopin mielen järkyttämisestä.. Laitoin anopille kuvan pienestä mustasta kolosta joka näkyi siinä miun ultrassa ( sillon oli rv 5+2) ja vastasi takasin näin: Mie yritän olla itkemättä...ILOSTA... KAUPASSA... :laughing001
Rupesin heti kuvittelemaan kuin hää työntelee ostoskärryjä kaupassa ja sit pamahtaa yhtäkkii moinen ylläri viesti. Hänel menee muutenkin pasmat iha sekasi pienemmistäki asioista :laughing025

Takaisin