Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Te ketkä pääsette neuvolan kautta varhaisultraan, nii mikä on se syy jonka vuoksi sinne pääsette? Itsellä siis tilanne se, että mulla tuli 1,5 viikon sisään kahdesti veristä vuotoa ja noiden vuotojen välissä oli kolme päivää väliä. Neuvolaan tänään sitten soitin ja sieltä sanottiin, että lasketaan la sen ekan vuotopäivän mukaan. Ja itsellä oli kierto siis sekaisin, kun lopetin minipillerit lokakuussa ja säännöllisiä menkkoja ei oo ollut melkein kahteen vuoteen. Ja mulla ois viime viikolla jo pitänyt menkat alka, mutta siis eihän ne alkanut, kun raskaana olen, mutta silti raskaustesti näytti kahdesti negaa. Oli varmasti tosi hölmö tää mun selitys, mutta toivottavasti joku sai ees vähän kiinni siitä, mitä tarkoitan. :)

Te ketkä pääsette neuvolan kautta varhaisultraan, nii mikä on se syy jonka vuoksi sinne pääsette? Itsellä siis tilanne se, että mulla tuli 1,5 viikon sisään kahdesti veristä vuotoa ja noiden vuotojen välissä oli kolme päivää väliä. Neuvolaan tänään sitten soitin ja sieltä sanottiin, että lasketaan la sen ekan vuotopäivän mukaan. Ja itsellä oli kierto siis sekaisin, kun lopetin minipillerit lokakuussa ja säännöllisiä menkkoja ei oo ollut melkein kahteen vuoteen. Ja mulla ois viime viikolla jo pitänyt menkat alka, mutta siis eihän ne alkanut, kun raskaana olen, mutta silti raskaustesti näytti kahdesti negaa. Oli varmasti tosi hölmö tää mun selitys, mutta toivottavasti joku sai ees vähän kiinni siitä, mitä tarkoitan. :)

No kuulostaa kyllä oudolta että nuo 2 erillistä vuotopäivää ois laskettu olevan menkato_O Koska nuo päivät siis oli? Onko sulla aiemmin (ennen pillereitä) ollu noin niukat menkat?
Periaatteessahan vois olla raskaus alkanu heti pillerit jättäessä... mutta toisaalta jos olet 2 negaakin testannut niin et ihan hirveän pitkällä varmaan voi olla... Vai onko niistä negoista nyt kauankin? En yhtään tiedä kuinka pitkällä voi näyttä negaa vielä.
Mutta siis outoa jos et saa ultraa.

Sohwia mä sain sen takia kun laskettu aika epävarma. Mä tein negan kp38 ja positiivisen kp 42. Eli ei läheskään se laskettuaika ku ois ollu mekkojen mukaan. Viikko vielä pitäis jaksaa oottaa! :)

Miekin sain Sohwia just sen takia kun on laskettu aika epävarma! Mulla sama et söin minipillereitä joskin yli 3vuotta eikä ollut menkkoja laisinkaan sinä aikana :p

Tänään varattu alkuraskauden uä tammikuun 2. päivälle, tällöin pitäs olla jo 9. rv meneillään :love7

No kuulostaa kyllä oudolta että nuo 2 erillistä vuotopäivää ois laskettu olevan menkato_O Koska nuo päivät siis oli? Onko sulla aiemmin (ennen pillereitä) ollu noin niukat menkat?
Periaatteessahan vois olla raskaus alkanu heti pillerit jättäessä... mutta toisaalta jos olet 2 negaakin testannut niin et ihan hirveän pitkällä varmaan voi olla... Vai onko niistä negoista nyt kauankin? En yhtään tiedä kuinka pitkällä voi näyttä negaa vielä.
Mutta siis outoa jos et saa ultraa.

Niin no en tiedä miten neuvolantäti nyt tulkitsi nuo vuodot, vissiinkin niin, että mulla oli eka normimenkat ja sitten kolme päivää, jolloin ei vuotanut ja sitten jatkui taas kahdella vuotopäivällä. Joku sanoikin tuolla kuumeiluryhmässä, että jos toi kahden päivän vuoto liittyi ovikseen tms? Ja siis mulla ei oo ikinä ensinnäkään menkat kestänyt 6 päivää pitempään, eikä ikinä oo tuollein "kahdessa erässä" vuotanut.. Siis kp 1-kp5 oli ekat oikeat menkat ja sitten kp9-10 oli toi toinen vuoto. Ja tuolloin kp9 vuoti ihan runsaasti, ettei ollut mitään pientä tuhrua.. Noista kahdesta negasta on reilu viikko ja ois tossa viimeisen negan testattua pitänyt jo plussaa näyttää, kun silloin ekan vuotopäivän mukaan oli jo pari päivää myöhässä ja esikoisesta sain plussan, kun menkat oli yhden päivän myöhässä. Toki mulla nyt esikoisen raskauden jälkeen kierto ollut mitä sattuu, kun söin tosiaan minipillereitä. Ja eipä tuo la heitä kuin 8 päivällä, jos se määräytyisi tuon myöhemmän vuodon mukaan, jos silloin ois ollutkin vasta ne oikeat menkat.

Täällä ultrataan aina ekassa lääkärissä joka on n. Viikolla 10. Ihan senkin takia ettei tuu turhia lähetteitä np.ultraan, jos sikiö ei vastaakkaan viikkoja tai jos onkin mennyt kesken. Haluavat vähentää siis turhia käyntejä äippäpolilla. Mä tosin nyt varasin varhaisultran ens tiistaiks ja ajattelin huomenna soittaa jos sai joulun jälkeiselle viikolle siirrettyä sittenkin neuvolan niin ei tarvis miettiä lapsille hoitajaa.

Niin no en tiedä miten neuvolantäti nyt tulkitsi nuo vuodot, vissiinkin niin, että mulla oli eka normimenkat ja sitten kolme päivää, jolloin ei vuotanut ja sitten jatkui taas kahdella vuotopäivällä. Joku sanoikin tuolla kuumeiluryhmässä, että jos toi kahden päivän vuoto liittyi ovikseen tms? Ja siis mulla ei oo ikinä ensinnäkään menkat kestänyt 6 päivää pitempään, eikä ikinä oo tuollein "kahdessa erässä" vuotanut.. Siis kp 1-kp5 oli ekat oikeat menkat ja sitten kp9-10 oli toi toinen vuoto. Ja tuolloin kp9 vuoti ihan runsaasti, ettei ollut mitään pientä tuhrua.. Noista kahdesta negasta on reilu viikko ja ois tossa viimeisen negan testattua pitänyt jo plussaa näyttää, kun silloin ekan vuotopäivän mukaan oli jo pari päivää myöhässä ja esikoisesta sain plussan, kun menkat oli yhden päivän myöhässä. Toki mulla nyt esikoisen raskauden jälkeen kierto ollut mitä sattuu, kun söin tosiaan minipillereitä. Ja eipä tuo la heitä kuin 8 päivällä, jos se määräytyisi tuon myöhemmän vuodon mukaan, jos silloin ois ollutkin vasta ne oikeat menkat.

Aa aivan nyt tajusin tuon että useampi päivä vuotoa kumminkin! Ehkä ne ekat sitten tosiaan oli menkat.
Luulis että jos ovis ois ollu kp9-10 niin oisit saanu suht aikaisen plussan? Ennemmin aattelis että jos ovis ois nyt ollu myöhemmin mitä sulla oli esikoisests ja siksi ois nyt tullu plussa myöhemmin?

Kyllä mun mielestä Sohwia tuo Ois jo täysin pätevä syy käydä varhaisultrassa neuvolan kautta. Kysyitkö?

Ei näkynyt vielä sykettä, ja arvio n.5viikko oon ilmeisesti laskenut ite jotenkin väärin tai sit hedelmöittyminen on vaan tapahtunut myöhemmin :happy: Sain uuden ajan 20.12, niin voidaan määritellä tarkemmin:shy:

Elokuinen17, mä käyn kans sillon uusintaultrassa määrittelees la, tai no kattoo lähinnä onko kaikki ok :happy:

Mulla arveltiin kanssa että oli sillon ekassa ultrassa rv 4-5. Näkykö sulla alkiota? Piinaavaa odotella.. :bored:

Mä ite olisin ajatellu et viikkoja 5+5/5+6/6+0 ja et La olis 4-6.8...
Ei sanonu et näkyis tai että näkyy, oli aika harvasanainen, kuitenkin sano et kaikki ok viikkoihin nähden! Oli joku ulkomaalaistaustainen lääkäri:angelic: ja että tarkkaa on vielä vaikea määritellä, siks halusi uuden ajan laittaa..

Mitä sulle sanottiin sillon ultrassa womn? :p

Aika samaa, eli alussa on, näkyi kyllä alkio, ihan vilaukselta ja superpieni!

Mulla löyty tosiaan kysta oikeesta munasarjasta, mutta aika yleistä, sano ettei kannata huolestua :happy:

Eipä kai muuta, kaikki muuten ok. Mulla kans oli joku ulkomaalaistaustanen lääkäri, mutta mukava oli :happy: kävitkö kunnallisella vai yksityisellä? Me jännätään sitte samaa päivää ultrassa :wink

Täällä käyty tänään ultrassa, viikkoja on 5+1. Ei pitänyt vielä tosiaankaan mennä ultraamaan, mutta päivällä tuli verta ja niin suuri pelko keskenmenosta oli, että piti mennä tarkistamaan tilanne. Kuulemma kaikki oli ok, sikiöpussi ja pikkiriikkinen sikiö löytyi <3 Vielä ei sydän kylläkään lyönyt. Olen todella onnellinen, sillä edellisessä alkuraskauden ultrassa rv 7+1 raskaus todettiin tuulimunaksi :sad001

Mä peruinkin sen varaamani varhaisultran, kun viikkoja olisi ollut vasta 6+6, ja varasin pari päivää myöhemmäksi just ennen joulua 7+1. :) Josko silloin näkyis varmemmin jotain ja sais jouluksi varmistuksen sille, että kaikki on kunnossa.

Aika samaa, eli alussa on, näkyi kyllä alkio, ihan vilaukselta ja superpieni!

Mulla löyty tosiaan kysta oikeesta munasarjasta, mutta aika yleistä, sano ettei kannata huolestua :happy:

Eipä kai muuta, kaikki muuten ok. Mulla kans oli joku ulkomaalaistaustanen lääkäri, mutta mukava oli :happy: kävitkö kunnallisella vai yksityisellä? Me jännätään sitte samaa päivää ultrassa :wink

Tää oli kunnallinen, neuvolasta lähete laitettu, et voidaan määrittää LA! Kävitkö sä yksityisellä vai kunnallisella? :)

Takaisin