Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun pitäs pari viikkoa oottaa et pääsen edes neuvolaa ja vast tammikuussa eka ultra, miten sinne asti jaksaa oottaa :o

Heippa! Täällä uus varovainen elokuun odottaja :) tänään käyty varhaisultrassa tarkistamassa viikot ja onko raskaus oikeassa paikassa.

Viikkoja oli 6+6 ja sydän sykkii hyvin :) multa ei tota keltarauhashommaa katsottu ja muutenkin ultraaja oli hirveän hätäisen olonen. Kuva saatiin mukaan ja laskettuaika nyt sit 3.8.17 ☺

Pepe: Oi että, ihana oli lukea, että siellä on kaikki hyvin. ❤ Ja hei ethän sä nyt voi tonne heinäkuisiin siirtyä, kun ei oltais sitten samassa la ryhmässä. ;)

Mullakin oli eilen ultra. Vastas kooltaan 5+5/5+6, itse oletin et ois ollu 6+0/6+1, et ei kuiteskaan hirveetä heittoa. Hento syke näkyi, et sekin viittas et ois alle kuuden viikot. Mut nyt sit vaan odotellaan neuvolaa joka on just ennen uutta vuotta. Sen jälkeen onkin sit eka lääkäri neuvola, jossa ultrataan taas ja sieltä saadaan sit lähete np ultraan.

Nyt alko vasta tulee Ultrat uniin ja ylipäätään raskaus. Ekassa unessa lääkäri myöhässä ja kauhee sokkelo päästä sinne eikä päästy paikalle koskaan. Toisessa ultras eikä sanonu mitää ja viikot oli 9+0 :D ja mies oli molemmissa unissa ilkeä ja pelottava. Meillähän on siis mies, enkä sit alkanut mitää inttää vastaan.

Onks kukaan kokeillu aikaisemmissa raskauksissa noita koti dopplereita?
Kuinka aikaisessa vaiheessa voi saada sykkeen kuuluviin? :p

Mä ostin ekassa raskaudessa UnbornHeart kotidopplerin ja ekan kerran kuultiin sydänäänet rv 10+2 <3 Kokeilin ekan kerran viikolla 9+jotain mutta sillon en vielä löytäny. Monet löytää vasta rv12 jälkeen.

Sohwia totta ;)

Elokuinen mulla kans doppleri mut esikoisesta sain joskus rv 12 vasta kuulumaan ja nyt oon jo testannu enkä vielä oo saanu kuuluviin. :)

Olenkohan mä ainut ketä ei ole menossa varhaisultraan?? [emoji50]

Minäkään en mene, joten et ole ainut. :) Joten piinaillaan yhdessä sinne nt-ultraan asti, johon tuntuu olevan kyllä ikuisuus. Mulla kun viikkoja on kasassa vasta 5+3 eli sellaiset 7 viikkoa varmasti täytyy vielä odottaa..

Minäkään en mene, joten et ole ainut. :) Joten piinaillaan yhdessä sinne nt-ultraan asti, johon tuntuu olevan kyllä ikuisuus. Mulla kun viikkoja on kasassa vasta 5+3 eli sellaiset 7 viikkoa varmasti täytyy vielä odottaa..

Mullakin nyt 5+3 [emoji4][emoji4]

Nyt on varhaisultra varattu kahden viikon päähän. Silloin on oviksesta laskettuna 7+2, joten pitäisi näkyä jo onko kaikki menossa normaaliin suuntaan.

Mä en vielä tiedä ees pääsenkö varhaisultraan.... Riippuu ihan koska saan ajan meidän neuvolalääkärille :)
Kun ens viikolla on "tädille" aika ekaan neuvolaan ja silloin on jo rv 7+5... Ja sitten tulee joulu ja uusvuos väliin niin tuskin silloin on aikoja tarjolla... Ja jos on vasta ens vuoden puolella niin silloin mulla on jo 10+0 ja alkaa jo olla se np-ultra :rolleyes:

Tänään sain ajan varhaisultraan lapsettomuuspolille. Vielä pitäisi 3vkoa odottaa :)

Mä olin tänään varhaisultrassa.. Musta ympyrä sieltä kohdusta löytyi. Ainoa vaan, että lääkäri ei alkiota nähnyt...:eek:
Laskettiin viikkoja ensin sen mukaan, miten on viimiset menkat ollut niin elettäisiin siinä 6+4. Koska ultrassa ei siis tosiaan sitä alkiota näkynyt, rupesi lääkäri tarkemmin kysymään viimeistä yhdyntää. Sen mukaan sitten taas oltaisiin ajallaan viikoilla 5+ jotain...
Lääkäri siis kertoi, että tilanne on 50/50. Ollaan siinä vaiheessa, että joko raskaus on normaalissa varhaisessa vaiheessa tai sitten kyseessä on tuulimuna:sad001 Parin viikon päästä, kun ultraisi niin saisi tietää miten on. Ultrassa siis näkyi raskauspussi ja ruskuaispussi.. MUTTA kuuluuko/voiko ruskuaispussi jo näkyä ennen alkiota???
Tämä epätietoisuus ei sitten yhtään sovi mun psyykkeelle!! Nyt harmittaa, että ylipäätänsä menin koko ultraan...
Toki täytyy myös kääntää ajatukset positiiviseen, että se mitä siellä oli, oli oikeassa paikassa! Pitää vain elää vähemmillä viikoilla, kuin alunperin oli ensin ajatellut.

Kiitos kovasti tsempeistä! :)

Oli aika turha reissu. :( Ei suostunu ultraamaan ku nopeesti vatsan päältä, no eihän siinä sitten vielä paljon mitään näkyny.. "Joku" siellä on, mutta koska viikot niin pienet ettei syke näy (varsinkaan vatsan päältä ultrattaessa...), ei osannut sanoa juuta eikä jaata. Eli epätietoisuus jatkuu... Jos vuoto vielä runsaantuu tai tulee kovia kipuja, uudelleen näytille. En tiiä mitä se sitten muuttaa?! Sittenkö tutkivat sisäkautta ajan kanssa ja edes mittaavat sen "jonkun"...

Kai tässä vaan huolehtii turhaan ja liian aikasin mut tosi vaikeeta elää tämän tietämättömyyden kanssa. :( Käskivät testaamaan kuukauden päästä uudestaan ja soittaa sitte neuvolaan jos on edelleen positiivinen. Melko varmaan mun kärsivällisyydellä! :D Testaan sunnuntaina jälleen digillä ja toivon todella että se näyttää hedelmöittymisestä yli 3 viikkoa. Silloin kai voin luottaa, että raskaus etenee? Koska perjantaina ja tänään näytti 2-3 viikkoa. Jos taas edelleen sunnuntaina näyttää 2-3 viikkoa tai vähemmän, tiedän että kesken on mennyt tai kehitys pysähtynyt.

Mutta tämmöistä julkisella, ainakin meillä päin. Ei oikein jäänyt hyvä maku suuhun, liikaa näkyy kiire ja resurssipula. Mut toivoa on edelleen, kai täytyy olla onnellinen siitä! :) Mutta edelleenkään en uskalla nimeäni plussalistaan laittaa tai salaiselle puolelle hakea, katsotaan sunnuntain jälkeen.

Ei tarvitse testata sunnuntaina digillä, tein tänään ihan perus liuskatestin (joka näytti vielä viime viikolla suht. vahvaa viivaa) ja se oli haalistunut lähes näkymättömäksi. Eli kesken se meni kuten olen vähän alusta asti epäillytkin. Ei ollut kroppa vielä valmis raskauteen kierukan jäljiltä (tämä on vain oma epäilyni km:n syystä, oikeaa syytähän ei tiedä kukaan). Mutta tästä ei lannistuta, vasta kuitenkin yk2 käynnistyi keskenmenon myötä ja jospa tärppää uudestaan pian kun tuo ensimmäinenkin nappasi noin nopeasti.

Hirveän paljon onnea teille muille jatkoon, perässä tullaan, toivottavasti pian! ;) Täytyy olla optimistinen joten jospa sitten pääsisin syyskuisten listalle. :)

En ole itsekään varmaan menossa varhaisultraan. Menen mikäli saan sen kunnallisen kautta, koska kiertoni on hyvin epäsäänöllinen 30-40 päivää. Ja kun se nt-ultra pitäis tehä viikkojen 12+0-13+6 välillä, niin niin.... Nyt on alustavasti nt-ultra varattu 10.2, jolloin ois ehkä 13+3, mutta voi olla myös 12+3. Neuvoivat soittamaan äippäpolille ja kyselemään sieltä onko tarvetta käydä tarkastamassa millä viikoilla mennään.
Yksityisellä se on niin kallista, että en raaski. Terveystalo sanoi 203€!!! En käynyt edellisessäkään raskaudessa...

Takaisin