Plussanneita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin haluun jo ultraan ja nähdä että sydän lyö ja kaikki on kunnossa. <3 milläs viikoilla ne tavallisesti ultraavat?

Tänne on tosi hankala kirjottaa puhelimella.. :( meillä on edellisessä tosi tiivis ja pieni fb ryhmä se on ollu kätsympi kun tää. :/

Mäkin haluun jo ultraan ja nähdä että sydän lyö ja kaikki on kunnossa. <3 milläs viikoilla ne tavallisesti ultraavat?

Tänne on tosi hankala kirjottaa puhelimella.. :( meillä on edellisessä tosi tiivis ja pieni fb ryhmä se on ollu kätsympi kun tää. :/
Täällä ei saa puhua face ryhmistä nykyään. Ettei ihmiset kaikkoa sinne. Tänne tulee salainen puoli aktiivisimmille kohta jossa voi kirjoittaa ilman että kaikki näkevät :)
Ja itse olen ainaki tyytyväinen ettei kaikki katoa faceen, koska itse en ole siellä enää nykyään ollenkaan :D Ja moni tykkää olla täällä anonyymisti.
Ja esikoisen lasketunajan ryhmä on meillä salaisella puolella aktiivinen yhä ja tapaamisia pidetty myös :) Eli toivotaan että tännekin meistä muotoutuu hyvä ryhmä!

Hei, täällä kans ootetaan "yllärivauvaa" elokuun alkuun. Kahta eri päivää tarjotaan 31.7. Ja 4.8. Ja yli kai tämäkin menee. Ennestään tytöt huhtikuu -14 ja heinäkuu -15. On vilskettä juu...;)

Yhden testin tein ja se riittää tälläkin kertaa. Kyllä ne sit varhaisultrassa katsoo, kun sellainen meille kuuluu etuna neuvolassa.

Täällä ei saa puhua face ryhmistä nykyään. Ettei ihmiset kaikkoa sinne. Tänne tulee salainen puoli aktiivisimmille kohta jossa voi kirjoittaa ilman että kaikki näkevät :)
Ja itse olen ainaki tyytyväinen ettei kaikki katoa faceen, koska itse en ole siellä enää nykyään ollenkaan :D Ja moni tykkää olla täällä anonyymisti.
Ja esikoisen lasketunajan ryhmä on meillä salaisella puolella aktiivinen yhä ja tapaamisia pidetty myös :) Eli toivotaan että tännekin meistä muotoutuu hyvä ryhmä!
Sori kun puhuin. Tähän on vaan vaikea puhua mitään "ylimäärästä"

Sori kun puhuin. Tähän on vaan vaikea puhua mitään "ylimäärästä"

Ei tarvii keltään pyytää anteeksi :)
Kerroin vaan kun ne on tämän foorumin säännöt, että ylläpito saattaa poistaa viestit jne...

Mitä tarkoitat että vaikee puhuu ylimääräistä?
Käytätkö sovelluksen kautta? Mä en oikein tykkää siitä, mutta näin selaimella toimii ihan ok:sti tää viestien kirjoitus. (En mäkään tykkää täällä esim päivittää mitään listoja.../copy pastata. Mutta pitkiä viestejä pystyn kyllä kirjoittaan:joyful:)
Mutta on se varmasti että jos on jotain tiettyä viestikanavaa käyttäny niin tuntuu vaikealta alkuun muualla kun ei voi totutulla tavalla käyttää :) Toivottavasti tykästyt tähänkin!

Tein aamulla toisen rtestin, kyllä haamuviiva oli vahvistunut mutta ei silti ole yhtä tumma kuin testiviiva:nailbiting: Jospa odottaisi reilusti ensi viikkoon ja tekis sit vielä yhden testin. Ja piti kertoa miehelle vasta ens viikolla vuosipäivänä... enhän mä malttanut olla kertomatta, joten meillä tämän aamun joulukalenteriluukusta tulikin vähän isompi yllätys:)

Täällä myös plussannut. La 8.8.
Edellinen meni kesken kahdeksannella viikolla, vuosin/tiputtelin oikeestaan koko sen alkuraskauden. Ja sitten se menikin spontaanisti kesken juuri ennen ekaa neuvolaa...
Nyt olen jo hieman uskaltanut innostua tästä uudesta ihmeestä. Mutta en tiedä milloin uskaltaudun soittamaan neuvolaan [emoji4]

Perheessä ennestään 6v poika ja mies :)

Mä olen vähän paniikissa jo pelkästään tästä tänne kirjoittelusta, mut ois kiva saada vertaistukea :) Ennestään ekaluokkalainen poika eli jos tää nyt on totta niin olo ihankuin ensimmäistä odottais. Ja tottapuhuen mua jännittää koko asia niin paljon että henkeen ottaa. Sori tää kuva tulee tosi isona en saa pienemmäksi :woot:

Edellispäivänen ja tän aamuinen.. nyt vasta 3+3 eli odottelen miten käy. Hirvee hätähousu :grin

GetFileAttachment

Mä olen vähän paniikissa jo pelkästään tästä tänne kirjoittelusta, mut ois kiva saada vertaistukea :) Ennestään ekaluokkalainen poika eli jos tää nyt on totta niin olo ihankuin ensimmäistä odottais. Ja tottapuhuen mua jännittää koko asia niin paljon että henkeen ottaa. Sori tää kuva tulee tosi isona en saa pienemmäksi :woot:

Edellispäivänen ja tän aamuinen.. nyt vasta 3+3 eli odottelen miten käy. Hirvee hätähousu :grin

GetFileAttachment

Mulla on myös ennestään ekaluokkalainen ja tuntuu et kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :D
En muista enää mitään edellisestä raskaudesta/vauva-ajasta

Synnytys:sad001 Voi kun saisikin kokea sellaisen "hyvän" synnytyksen! Esikoisen synnytys oli pitkä, tuskallinen ja äärimmäisen kivulias ja päätyi kiireelliseen sektioon. Jonkun sortin trauma siitä jäi:sad001
kuinkas muilla, joilla oli ennestään jälkikasvua?

Voi Piipääpöö miten ikävää, että tuollainen kokemus!
Mä odotan synnytystä innolla :) Toki jännityksellä myös.... kun toki pelottaa meneekö kaikki hyvin.
Esikoisen synnytyksestä 7,5kk ja muuten tosi hyvä kokemus paitsi harmitti että jouduttiin käynnistämään. Olin sitten kiinni piuhoissa enkä päässy veteen. Eikä muutenkaan lääkkeettömistä kivunlievityksistä oikein ohjeistettu mitään. Noh lopultahan sain lähes kaikki puudutteet :joyful:
Toivon että toinen synnytys käynnistyisi itse... saisi olla alussa rauhassa kotona jne...

Piipääpöö, oletko pystynyt/saanut kenenkään ammattilaisen kanssa käydä synnytystä läpi jälkikäteen?

Niin hullua kuin onkin, niin jotenkin sitä odottaa synnytystä ja sen haluaa vielä kokea. Minulla on kolme lasta ja kenenkään synnytystä en ole saanut rauhassa kotona aloitella. Ensimmäinen ja kolmas on käynnistetty. Kolmas meni lopulta kiireelliseen sektioon. Synnytystä käytiin vielä jälkeenpäin läpi. Voin sanoa että jos olisi ollut eka niin jotain traumaa olisi jäänyt. Kakkonen onkin syntynyt Ruotsissa, mikä oli kielen vuoksi hieman erilaista. Käynnistyi kyllä itsestään mutta just silloin kun oli yliaikakontrolli. Siellä käyrillä aikani makasin ja toivoin pääseväni kotiin koska tiesin vain itse että nyt on tosi kyseessä. Itse synnytyssairaala kun oli 60km päässä. Lopulta kun sain lähteä niin menikin vedet. Äkkiä kotiin hakemaan tavarat ja synnytyssairaalaa kohti. Toisaalta itse synnytyksenä on kaikista paras kokemus. Mulla oli niin ihanat kätilötkin. Kaikenlisäksi sattui sellainen joka ymmärsi Suomea mutta ei osannut sitä puhua.
Jokainen mulla mennyt kaksiviikkoa yli. Viimeksi lääkäri puhui että ehkä mun kroppa on vaan sellainen että yliaikaiseksi herkemmin menee.

Tuntuu olevan monella jo ennestään lapsia, oonko mä ainoo ensikertalainen :joyful:

Elän jotenkin niin hetkessä että esim synnytys tuntuu olevan hyyyyvin kaukana tulevaisuudessa vielä :happy:

Tuntuu olevan monella jo ennestään lapsia, oonko mä ainoo ensikertalainen :joyful:

Elän jotenkin niin hetkessä että esim synnytys tuntuu olevan hyyyyvin kaukana tulevaisuudessa vielä :happy:
Nope, minäkin ensikertalainen ja tuntuu myös että synnytys on kaaaukana :)

Kyllä voi ihminen olla malttamaton! Meinasin testata uudelleen viikonloppuna, en tietenkään malttanut ja aamutuimaan oli testi tehtävä:nailbiting: Ja kyllä tuo viiva on vaan vahvistunut eilisestäkin, että kai tässä nyt voi alkaa uskomaan tähän ihan tosissaan:) Tänääb meinasin soitella neuvolaan.
Joo, oon kyllä saanut käydä synnytysasiaa läpi jo laitoksella ja sitten vielä jälkikäteenkin. Kyllähän se puhuminen helpottaa ja pystyy siten ite prosessoimaan sitä kokemusta. Mutta ei se poista kuitenkaan sitä pelkoa synnytystä kohtaan. Yli meni raskaus 42+0 ja käynnistettiin. Ja tosiaan melkein vuorokauden puserruksen jälkeen sitten sektioon.:hungover:
Mukava kuulla kyllä teidän hyvistä kokemuksista, sellainen olisi haaveissa itselläkin. Ja tätä raskautta varmasti tarkkaillaan, uskoisin että lantio kuvataan (lapsi oli iso ja äiti pieni). Mutta, pitää olla vaan toivoa että tämä kerta olisi hyvä:rolleyes:

Hei,
Minä varovaisesti taas tuppaudun tälle foorumille :)

Olin aikaisemmin huhtikuiset -17 ryhmässä mutta 8+5 ultrassa näkyi että on mennyt kesken joskus 6+

Miehen kanssa yritystä takana 1,5v ja kaksi keskenmenoa.

Täytyy toivoa että tänä pysyy matkassa.. tänään olisi laskujen mukaan 4+6 ja LA olisi sit 6.8.17 :)

Takaisin