Marraskuun keskustelut.

Joo mäki ottasin mieluusti muun oireen kun tää pahoinvointi! Vielä oon töissä pystyny olla mut helppoo ei oo. Mä näin yks yö unta, että vauva oli syntynyt ja imetin unessa. Liekkö yhteys kipeisiin tisseihin ja nänneihin : D
 
Minä rupesin näkemään unia kaksosista noin viikko oletetun ovulaation jälkeen ja muutenkin niihin aikoihin tuli todella vahva tunne että olisin raskaana. Hätähousuna sillon teinkin yhden nega testin. Plussan jälkeen en ole mitään unia nähnyt raskauteen liittyen
 
Hyvä kisu2 jos saat ultran varmistukseksi!

Unet on todella outoja ja toden tuntuisia. toissayönä olevinaan kadotin lapset kun oltiin kiirehtimässä bussiin (ei ikinä kuljeta bussilla) ja jesta mikä helpotus kun tajusin et kuopus tuhisee vieressä. Yks yö pakenin jotain murhaajia vauvan kanssa (tai katsoin ikäänkuin elokuvaa jossa joku pakenee). Toivottavasti ei tästä hullummaks mene :D

Yllatus, hyvä et olit valppaana pyytämässä noita kokeita. Varmasti tuskaa jos lääkettä ei olis aloitettu...
 
Viimeisten menkkojen jälkeen näin unen, jossa sain raskaustestiin plussan ja sitten ovulaation aikoihin näin unen, jossa olin raskaana, mutta muita raskauteen liittyiviä unia en ole nähnyt ainakaan vielä. Viime keväänä näin monta kertaa unen, jossa meillä joko on tai meille tuodaan tyttövauva.
 
Kyllä huomaa että eilen käynyt salilla. reidet pikkasen jumissa ja pakarat. Onneksi päänsärkyä ei tullut, mutta silti en saanut mitään aikasiksi koko loppupäivään. Rupeaa vähän korpeamaan tämä saamattomuus. Toisaalta onhan siihen hyvä syy kun kasvattaa pientä ihmistä sisällään.

eilen taas tutkaillut paperia vessassa kun olisi ollut menkkojenalkupäivä jos ei olisi raskaana, mutta ei näkynyt mitään, onneks.
Silloin ennen plussausta edellisenä päivänä tuli vähän rusehtavaa,silloin jo melkein vaivuin synkkyyteen että eikö tämäkään hoitokerta ollut SE, mutta se jäi kertaluonteiseksi ja seuraavana päivänä pärähtikin plussa.

Eilen nukkumaan mennessä kun odotin unta ja kuuntelin ukon kuorsausta niin tuli yhtäkkiä tyhjä olo, en tiedä mistä se hiipi mieleen... Ai niin ja eilenhän tuli meidän leffa telkkarista: paksuna.

Jos sitä tänään jotain saisi aikasiksi, edes koneellisen pyykkiä pestyä...
 
Mulle iski eilen kauhea ahdistus, että kaikki ei oo/ei tule menemään hyvin ja että tää menee kesken.. se meni ohi, mutta vaivaa taas.. tais olla virhe lukea keskenmenokeskusteluja.. toivottavasti tää on vaan panikointia, eikä mikään oikea aavistus :sad001
 
Koitetaan olla positiivisin mielin, eipä se auta hermoilla. Minä paraskin puhuja, kun tuntuu et pyörryn hermoilusta!! En halua parhaille kavereille nyt valittaa, kun tein sitä aiemmassa raskaudessa..onneksi on tää palsta [emoji4]
 
Tää alkuraskaus onkin pahinta, kun on vielä välillä niin vieras ajatus se että on edes raskaana. Vaikka oireet (etenkin pahoinvointi) kyllä saa hyvin muistuteltua asiasta :D Mutta ei sitä oikein auta muu kuin uskoa raskauteen! Tsemppiä naiset, mulle tuli sama ahdistus pari viikkoa sitten ihan yhtäkkiä, mut se onneksi meni ohi.

Onko kenelläkään/meinaako joku hankkia doppleria? Mulla oli se jo esikoisen odotusajan ja oon malttamattomana kaivanut sen jemmasta, vaikka eihän sillä hetkeen mitään vielä kuule. Aamulla kuitenkin kokeilin ja pariin kertaan näytössä vilahti 140-160 sykkeet, mutta ei kuulunu vielä mitään. Esikoisesta oli sama aluksi, että ensin ne luvut vilahteli, sitten kuului "rätinää" kunnes parin viikon päästä kuului se hevoslaukka :) Kaverin kans just juttelin ja hän sai tolla mun dopplerilla sykkeet kuulumaan jo n rv 10. Jännää! Joko se istukan ääni voi kuulua? Sekin meinaan selvästi kuului, mikäli en jotain omaa verisuonta kuunnellut :rolleyes: Tänään siis 6+5.
 
Mulla on esikoisesta doppleri.

Sain viime raskaudessa kuulumaan rv11 eli 10+ (päivää ennen km) kaksosten sydänäänet mikä oli outoa, koska oltiin siinä uskossa kolmen eri ultrauksen perusteella, että yks siellä vaa on, mutta sydänäänet kuultiin kahest eri paikasta. Ajattelin ruveta dopplaa vasta joskus joulukuun lopussa aikaisintaan.

Rv7
 
Mulla on käytössä unbornheart doppleri. Lainasin sitä kaverille toissapäivänä. Hän on rv 17 ja heti saatiin kuulumaan syke :) Itse tällä hetkellä rv 7+5 ja ei vielä kuulunut mitään. Esikoista odottaessa testasin rv 12 ja silloin kuului heti :) Toi laite lupaa, että rv 12 alkaa kuulua. Tosin olen lukenut, että jotkut saa jo aiemmin :)
 
Mäkin ajattelin hankkia dopplerin! En tosin vielä, kun eihän sieltä vielä mitään voi kuulua (5+5) :D Minkä merkkisiä teillä on/on ollut? Onko suosituksia?
 
Mullakin samanlaiset ajatukset ja ahdistukset. Yrittää tietenkin ajatella positiivisesti ja toitottaa itselleen, että turha murehtia kun ei voi itse vaikuttaa mihinkään, mutta silti! Kun ei voi yhtään tietää mitä tapahtuu ja onko tuolla edes ketään niin välillä tulee se ahdistus ja pelko, että mitä jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen tms.. :sad001 Meillä on ultra vasta kahden viikon päästä ja on nää vaan piinaavia aikoja, kun vaan odottelee. Enkä pääse yli siitä, että joka kerta kun käyn vessassa niin kurkkaan ettei vaan oo tullut mitään verta housuihin. Ihan kun ei uskois olevansa raskaana vaikka raskaustesti niin väittää :)
 
Hei en tiedä kuuluuko tänne marraskuun höpinöihin vai minne, mutta onko kukaan käynyt verikokeissa tarkistamassa hcg-pitoisuutta? Olis kiva käydä tarkistuttamassa terveyskeskuksessa,että hormonien määrä on mikä pitääkin näillä viikoilla (kun ultraan tosiaan vielä hetken aikaa)...
 
Toi kotidoppleri vois olla jees.. mut sit mietin, et olisinko sen kans vaa iha neuroottinen? Ja loppupelissä sen käyttöikä jäis ehkä lyhyeks, jos liikkeiden tuntumisen alettua ei niin tulis enää kuunneltuu? Mistä ootte hommannu omanne ja minkä hintasii ollu? :happy:
 
Doppleri voi olla ihan jees mutta ite en lämpene ihan vaan huvikseen semmosta hankkimaan. Perusultrat ja neuvolat riittänee, se neuroottisuus vois vallata ku pitäis koko ajan tarkistella ja kuunnella :D Ja sit tiedän niitä, jotka ei saa sillä ääniä kuulumaan ja sit ollaan jossain päivystyksessä, vaikka kaikki on ihan ok...
 
Mullakin on unbornheart doppleri. Vähän hankalan mallinen se on ja mulla ainakin hajos melkein heti se toinen kuuloke. Vähän turhakehan toi on mut onhan sillä kiva leikkiä :wink Mä en onneks oo saanut sillä paniikkia aikaiseksi ja kyllähän sit pääsee vaikka neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, jos siltä tuntuu :)

Tervetuloa Nausicaä! Eikun sähän olitkin muuttanu nickiä! Lisää tuttuja :wink
 
Takaisin
Top