Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans tirppu just vähän niinku enemmän imeskelee lusikkaa. Yes, tänään ei ollut yhtään kakomista aamupuurolla! Kuudes aamu toden sanoi :)

Myy75 :) Sait syömään puuroa :) Hyvä juttu.

Täällä ei onnistu, kaikki muu kelpaa, mutta ei puuro.... ilmeisesti tullut äitiinsä, hehh:grin

Kai poika meinaa, ettei tarvitse syödä puuroa, kun on varaa muuhunkin...on sen kuullut iskältä:wink

Onko täällä kellään kokemusta vauvan kanssa matkustamisesta Thaimaassa?:rolleyes:

Mies yrittää suostutella lähtemään sinne, poika olisi silloin 8-10kk ikäinen.

Kannattaako suostua lähteen niin pitkälle? Kokemusta? Kaksin siellä on kyllä pyöritty muutaman kerran, mutta ilman vauvaa..

Onko täällä kellään kokemusta vauvan kanssa matkustamisesta Thaimaassa?:rolleyes:

Kannattaako suostua lähteen niin pitkälle? Kokemusta? Kaksin siellä on kyllä pyöritty muutaman kerran, mutta ilman vauvaa..

Ei ole kokemusta itsellä mut yhdellä Thaikkureissulla samassa hotellissa meidän kanssa asui ruotsalaisperhe, jossa oli ihan pieni vauva (alle 6 kk). Siellä se äiti imetti biitsillä ja hyvin näytti sujuvan muutenkin. Vauva kyllä itki aika paljon, vaikka oli ihan vaippasillaan - olisko silläkin ollu sopeutumista trooppiseen lämpöön...

Toisella reissulla oli mukana siskon 1 v. 3 kk poika. Ei ollut kyllä mitään ongelmaa Thaimaassa (Phuketissa) sen ikäisen kanssa.

Mulla on paino vieläkin -8kg raskauden lähtöpainoon. Enkä ole edes ollut syömättä mitään herkkuja, mutta ilmeisesti säännöllinen syöminen ja vaunulenkit pojan kanssa pitää painon aisoissa. Nyt olen alkanut keittämään pojalle normipuuroja ja syön puuroa itsekin. Vauvaa saa ihmeitä aikaan ja aloittamaan terveellisemmät elämäntavat.

Maria75 :) Hienoa :)

Se puuro on vähän kaksipiippuinen asia. Toisille sopii, toisille ei sovi.

Mulla elämäntavat oli jopa paremmat ennen vauvaa, ettei vauva niitä saanut aikaan.

Nykyiseen painoon nähden, paino oli noin -10kg vähemmän, joten nykyään olo on kuin pullukka, vaikka bmi:n, mukaan oon aika normaalipainoinen, yläkantissa..

Me oltiin Thaimaassa kun poika oli 5kk ja hyvin meni kaikki. Hän tosin oli siinä vaiheessa jo kokenut matkustaja,käynyt Kanadassa ja Jenkeissä 1kk ja 3kk iässä.
Mä olen kokenut matkustamisen lasten kanssa melko helpoksi,vaipat,ruuat, nenätipat ja muutama lelu/tekemistä koneeseen niin selviää hyvin.
Toki ahtaissa tiloissa on omat haasteensa mutta aika hyvin monet vauvat/lapset nukkuvat koneessa.
Paikan päällä (myös Aasiassa)löytyy oikein kivasti kaikkea mitä tarvitset. Toiset kantavat ruuat mukanaan mutta mä olen tuonut vain ekan illan verran ja sit ekana päivänä hankkinut kaupasta kaiken tarpeellisen.
Kuumahan siellä usein on,eli tosi kevyttä vaatetta päälle mutta varjossa mun vauvat on viihtyneet rannalla hyvin,syöneet/nukkuneet ja jopa hiukan kokeilleet merta.
Eihän tietty samalla lailla voi auringossa maata tai baareissa roukkua kuin ennen lapsia mutta kaikkea muuta voi kyllä tehdä.:)
Rohkeasti vain matkaa varaamaan ja laukkua pakkaamaan!

Me oltiin Thaimaassa kun poika oli 5kk ja hyvin meni kaikki. Hän tosin oli siinä vaiheessa jo kokenut matkustaja,käynyt Kanadassa ja Jenkeissä 1kk ja 3kk iässä.
Mä olen kokenut matkustamisen lasten kanssa melko helpoksi,vaipat,ruuat, nenätipat ja muutama lelu/tekemistä koneeseen niin selviää hyvin.
Toki ahtaissa tiloissa on omat haasteensa mutta aika hyvin monet vauvat/lapset nukkuvat koneessa.
Paikan päällä (myös Aasiassa)löytyy oikein kivasti kaikkea mitä tarvitset. Toiset kantavat ruuat mukanaan mutta mä olen tuonut vain ekan illan verran ja sit ekana päivänä hankkinut kaupasta kaiken tarpeellisen.
Kuumahan siellä usein on,eli tosi kevyttä vaatetta päälle mutta varjossa mun vauvat on viihtyneet rannalla hyvin,syöneet/nukkuneet ja jopa hiukan kokeilleet merta.
Eihän tietty samalla lailla voi auringossa maata tai baareissa roukkua kuin ennen lapsia mutta kaikkea muuta voi kyllä tehdä.:)
Rohkeasti vain matkaa varaamaan ja laukkua pakkaamaan!

Kiitos. Varmasti silti on haasteita lasten kanssa?! Me reissattu jokapaikassa, mutta ilman lasta. Nyt kun on vauva, niin mitä asioita pitää silloin huomioida??:rolleyes:

Sirpa, meillä lusikkatyöskentely sujuu hyvin, mutta onhan tota jo pitkään harjoiteltukin (vauva 9kk). Suu aukee isoksi kuin linnunpojalla ja oikeastaan kaikki maistuu (puuro, erilaiset liha-kasvissoseet, hedelmäsoseet). Se on kiva kun ei tarvii taistella, kuppi tyhjenee aina hetkessä.

Hello! Onko muut jo saaneet karistettua kaikki ylimääräiset kilot?:rolleyes:

Ei vaan onnistu ja aloitin tästä päivästä lähtien kurkkujuoman, sitä kehutaan tehokkaaksi rasvanpolttajaksi.

Vatsarasva ei vaan lähde ja ihan oma syy, kun sortuu miehen iltaherkkuihin pizzaa, sipsejä, karkkeja jne...Hän kun ei liho sitten millään.
Mulla on nyt lähteny vasta 11kg ja vielä olis matkaa n.5kg lähtöpainoon ennen raskautta. Hitaasti lähtee, mutta en ole nyt vielä mitään teho dieettejä ottanutkaan imetyksen takia. Tässä just hoksasin, että likimain tasan vuosi sitten aloin odottamaan tota pikku ukkelia ja nyt se on jo 3,5kk ikäinen tomera vesseli.. :)

Annoin eilen ekan kerran kaupasta ostettua, olisko ollut muksu merkkistö peruna porkkana sosetta ja poika pulautteli ja pieri koko päivän! Tähän asti oon soseet keitellyt itse mut aattelin totuttaa valmis soseihin ennen reissuun lähtöä kun sielä en pysty soseita keittelemään.... Ei ainakaan hyvin alkanut kokeilu;)

Meillä maistettiintänään myös eka kertaa piltin peruna-porkkanaa (riisitärkkelys-rypsiöljy-mitälie) ja eka tehtii niskakakat ja sitte vielä toiset kakat illemmalla. Ei tarttenu luumua ajatellakaan. Me ei ilmeisesti toivota perunaa(-riisitärkkelys-rypsiöljy-mitälietä) meidän ruokavalioon xD

Ei vaan. Saatto johtua eilisistä rokotuksista. Nyt ollaan 6,6 kg ja 64 cm. Vähän on vauhti hidastunut, kun kääntyily alko 4kk päivänä ja muutenkin liikkuu enemmän, peruuttaa ja pyrkii kontalleen, josta lähinnä huutaa, kun ei nouse ku toinen pää kerrallaan :P

Muokattu viimeksi:
Kiitos. Varmasti silti on haasteita lasten kanssa?! Me reissattu jokapaikassa, mutta ilman lasta. Nyt kun on vauva, niin mitä asioita pitää silloin huomioida??:rolleyes:

Rytmissä pysyminen lienee haastavinta ja se, että hotelli elämä (vaikka olisi kuinka hieno hotelli ja huone)on aina erilaista kuin kotona ja se pyykin määrä.. Vähän riippuu kohteesta mutta vaunuilla ei aina ole ollenkaan niin helppoa liikkua mitä vaikka Helsingissä on ja se meteli voi Aasiassa olla korvia huumaavaa,liikenne hurjaa ja aurinko on polttava ja mulla ainakin siitä vähän koko ajan huoli, ettei vain vauva pala.
Pääsääntöisesti vauvan kanssa taitaa kuitenkin olla helpompi matkustaa kuin taaperon, vauvaa kun on helpompi viihdyttää ja ns.lukea mitä ne haluaa. Lentomatka on puuduttava ja jonkun raivokohtauksenkin saattaa joutua kestämään mutta aikalailla te voitte reissata ja tehdä matkalla asioita niinkuin ennenkin mutta nyt poika kulkeekin mukana, päivälliset on vähän aikaisemmin, shoppaus. ja rantareissut vähän lyhyempiä ja valokuvia tulee varmasti otettua n.tuhat.:wink

Rytmissä pysyminen lienee haastavinta ja se, että hotelli elämä (vaikka olisi kuinka hieno hotelli ja huone)on aina erilaista kuin kotona ja se pyykin määrä.. Vähän riippuu kohteesta mutta vaunuilla ei aina ole ollenkaan niin helppoa liikkua mitä vaikka Helsingissä on ja se meteli voi Aasiassa olla korvia huumaavaa,liikenne hurjaa ja aurinko on polttava ja mulla ainakin siitä vähän koko ajan huoli, ettei vain vauva pala.
Pääsääntöisesti vauvan kanssa taitaa kuitenkin olla helpompi matkustaa kuin taaperon, vauvaa kun on helpompi viihdyttää ja ns.lukea mitä ne haluaa. Lentomatka on puuduttava ja jonkun raivokohtauksenkin saattaa joutua kestämään mutta aikalailla te voitte reissata ja tehdä matkalla asioita niinkuin ennenkin mutta nyt poika kulkeekin mukana, päivälliset on vähän aikaisemmin, shoppaus. ja rantareissut vähän lyhyempiä ja valokuvia tulee varmasti otettua n.tuhat.:wink

Tähtipölyä :) Hurjan hienosti tiivistetty! :) Kiitos:notworthy

Meillä todettiin eilen refluksi ja nyt lääkitys päälle. Lisäks aĺlergologi suositteli alottaa Sinlac puuron päärynäsoseella (lehmänmaitoallergiselle ja keliaakikolle sopiva....jos mahdollisesti onkin niitä). Ens viikolla soittaa miten on mennyt ja sitten pohditaan mun ruokavalion laajentamista. Helpottunut olo ja toivon molemmille parempia yöunia ja itelleni äkkii lisää ruokaa! [emoji3] Kyllä mua ketuttaa tässä kohdin neuvolan välinpitämättömyys...he vaan kommentoi miten kaikilla vauvoilla on refluksia ja masuvaivoja eikä meidän ole mitenkään erityinen...onneks meillä on vauvalle vakuutus. Muuten oltais aika lirissä..jossain.vaiheessa jos tarviin päivähoitoa varten lääkärintodistuksen jostain ruokarajoituksesta niin ei toi neuvola sitä ainakaan kirjota. Nyt neiti tuhisee onnellisena mun kainalossa. Lääkkeenkin otti illalla niin mielissään kun sai lusikalla syödä sen litkun.

Meillä todettiin eilen refluksi ja nyt lääkitys päälle. Lisäks aĺlergologi suositteli alottaa Sinlac puuron päärynäsoseella (lehmänmaitoallergiselle ja keliaakikolle sopiva....jos mahdollisesti onkin niitä). Ens viikolla soittaa miten on mennyt ja sitten pohditaan mun ruokavalion laajentamista. Helpottunut olo ja toivon molemmille parempia yöunia ja itelleni äkkii lisää ruokaa! [emoji3] Kyllä mua ketuttaa tässä kohdin neuvolan välinpitämättömyys...he vaan kommentoi miten kaikilla vauvoilla on refluksia ja masuvaivoja eikä meidän ole mitenkään erityinen...onneks meillä on vauvalle vakuutus. Muuten oltais aika lirissä..jossain.vaiheessa jos tarviin päivähoitoa varten lääkärintodistuksen jostain ruokarajoituksesta niin ei toi neuvola sitä ainakaan kirjota. Nyt neiti tuhisee onnellisena mun kainalossa. Lääkkeenkin otti illalla niin mielissään kun sai lusikalla syödä sen litkun.

Hyvä, että selvis! Ja on todellakin parempi mennä asiantuntijalle näemmä eikä kuunnella joidenki neuvolatätien vähättelyä. Se on jännä. Toki ymmärrän, että uudet äidit luulee myös kaikkea turhaa, mutta ne tädit ei sitte vissiin erota sitä, että "nyt en valita turhasta vaan tässä on oikeesti jotain".
Muakin turhautti meidän neuvolatäti. Mutta se onneks vaihtuu nyt tän kuun aikana, kun edellinen oli sijainen. Toivottavasti seuraava parempi. Meidän pitäis kuulemma "jo antaa tytölle ainakin 3 ateriaa (n puol desiä per ateria) päivässä ja nyt heti aloittaa viljatkin." "Ai noin paljon jo? Kun vasta 3 vk on maisteltu kärjellisiä ja eri makuja" "No juu tietenkin maito on pääruokaa vielä."
Ehkä oon varovainen, mutta kuulostaa paljolle. Mutta lisäämme toki aterioiden määrää tän kuun aikana ja ateriakokoa myös.

Muokattu viimeksi:
Hyvä, että selvis! Ja on todellakin parempi mennä asiantuntijalle näemmä eikä kuunnella joidenki neuvolatätien vähättelyä. Se on jännä. Toki ymmärrän, että uudet äidit luulee myös kaikkea turhaa, mutta ne tädit ei sitte vissiin erota sitä, että "nyt en valita turhasta vaan tässä on oikeesti jotain".
Muakin turhautti meidän neuvolatäti. Mutta se onneks vaihtuu nyt tän kuun aikana, kun edellinen oli sijainen. Toivottavasti seuraava parempi. Meidän pitäis kuulemma "jo antaa tytölle ainakin 3 ateriaa (n puol desiä per ateria) päivässä ja nyt heti aloittaa viljatkin." "Ai noin paljon jo? Kun vasta 3 vk on maisteltu kärjellisiä ja eri makuja" "No juu tietenkin maito on pääruokaa vielä."
Ehkä oon varovainen, mutta kuulostaa paljolle. Mutta lisäämme toki aterioiden määrää tän kuun aikana ja ateriakokoa myös.
Meillä söi eilen kahdesti noin puolen desiä. Parsa-porkkanaa ja bataatti-porkkanaa. Meidän neuvolassahan vaan sanotaan, et "vauva kyllä tietää mikä sille on oikea ruokamäärä". Mä vähän kyl epäilen...ei mun koirakaan tiedä sitä vielä, se söis herkkumaksamakkaraa sata pötköö putkeen, eikä se oo hyvä.... Joo, en antanu vauvalle lisää, vaikka ois selvästi syöny enempi. Ettei vaan kakka tökkää. Vauva siis 4,5kk.

Meillä söi eilen kahdesti noin puolen desiä. Parsa-porkkanaa ja bataatti-porkkanaa. Meidän neuvolassahan vaan sanotaan, et "vauva kyllä tietää mikä sille on oikea ruokamäärä". Mä vähän kyl epäilen...ei mun koirakaan tiedä sitä vielä, se söis herkkumaksamakkaraa sata pötköö putkeen, eikä se oo hyvä.... Joo, en antanu vauvalle lisää, vaikka ois selvästi syöny enempi. Ettei vaan kakka tökkää. Vauva siis 4,5kk.

Oon siis näemmä varovainen. Määpä tuuppaan enemmän tänään. Toivottavasti ei tökkää kakka. :)

Hienoa että saitte apuja MS74!!:) tehtiinkö hänelle se ph mittaus oikeen?

Joku kyseli minne mennään, niin ihan vaan kanarialle harmautta karkuun.
Ja kyllä mä lähtisin thaimaseen lapsen/lasten kanssa. Lapset on reippaita matkaajia(ainakin omalla kokemuksella) ja pienetkin vauvat kulkee hyvin mukana:)

Eilen syötiin taas itsetehtyä sosetta eikä pulautellut . Olisko se se tärkkelys vai mikä?vai koostumus kun on kuitenkin aika vettä noi valmispurkit?!

Kyllä mäkin lähtisin koska vaan matkalle pakoon kaamosta, jos vaan tilaisuus tulisi. Niin että anna mennä vaan Tähti, jos mies kerran oikein suostutteleekin. Mun mielestä kanssa lasten kanssa matkustaminen ei ole hankalaa.
Kuinkas pitkä lento Thaimaaseen on?

Meillä on tänään neuvola. Saa nähdä miten ipana on kasvanut. Ainakin se syö niin hulluna että luulis ainakin painon nousseen reilusti... ja musta tuntuu et jotkut 56-kokoiset vaatteet alkaa jo olla pienehköjä :-o
Ikää siis 3 vko 3 pv
Mitkäs teillä oli syntymämitat?:rolleyes: Meidn mini-ihminen käytti 56 vaatteita 3kk ikään asti :joyful:

Takaisin