Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla jäi synnärille 5-6 kg ja sitten kun turvotus laski niin paino on pudonnut n. 15 kg. 2 kg on vielä matkaa ekan nla-käynnin painoon. Ja likka siis täytti eilen 3 vko

Hienoo Kimaira :) !

Mulla oli alussa kanssa lentävä lähtö -9kg jäi synnärille... Nyt taistellut tuon 5kg kanssa jo puolivuotta:sad001:singing: Ei ota lähteäkseen ja itsekuria puuttuu...

Last edited by a moderator:
Mulla niitä kiloja ei juurikaan odotuksesta tullut, alle 5kg ja kaikki on olleet jo tovin poissa mutta vatsapa on edelleen sellanen ihana löllö.. Mäkin kyllä olen aika taitava noiden herkkujen kanssa ja lähestyvä joulu, ei kyllä tee ainakaan helpommaksi niiden vähentämisen kanssa.:yuck:

Miten muuten Tähti, alkaako teillä sisaruksen toivominen nyt ihan kohta (etkö sä vähän vuodenvaihteesta puhunut..)?:wink

Ajankohta auki, mutta onhan tuosta jo miehen kanssa monesti puhuttu:love2

Pojalta jäi paketti pieniä vaippoja, ja ne oottaa kaapissa sisarusta, että käyttöä tulee - mies heitti vinkkinä:rabbit

Veikkaan, että menee vielä tovi, sillä pitäisi ehtiä " hetki " olemaan töissäkin ja sitten heidän ihaksi yllätykseksi jäädä uudestaan äitiyslomalle. Palaan siis 1.9.17 töihin, eikä haittaa vaikka olisi jo raskaana, eihän sitä ihan alussa kuitenkaan kukaan huomaa tän pömpön alta:laughing002:laughing002

Mites teidän kolmas, onko piankin jo tuloillaan?:rolleyes:

Jatkoa laihdutusaiheeseen, että miten saatte saavutetun painon pysymään?:rolleyes:

Sain jo -4kg, mutta pahoin pelkään, että tulleet takaisin, enkä uskalla mennä vaa'alle...:sad001

Se -9kg kyllä pysyy poissa, vaikka pizzalla ja herkuilla eläisi:p

Mulla tuli raskausaikana painoa 13kg ja ne on kaikki pois. Ekat 11kg lähti kahdessa viikossa, mutta loput 2kg otti muutaman kuukauden. En mitään kyllä tehnyt sen eteen, kai toi imetys sinänsä toimii tehokkaasti kilojen karistamiseen. Elokuussa alotin sit taas jumpissa käymisen, tarkoituksena kiinteytyä. Tavoite oli 3krt/vko, mutta toistaiseksi on jäänyt 1-2krt/vko... Kävin kyllä tänäänkin jumpassa, mutta sen jälkeen taas(kin) pizzalla... Ja sehän onkin hyvä taktiikka. :grin

Voi jeesus mikä yö takana.

Pikkuipanalla on vissiin nuhaa, se rohisee jonkun verran ja nenästä tulee kirkasta räkää. Siitä johtuen (?) se roikkuu jatkuvasti tissillä / iholla, mutta ei oikein jaksa syödä vaan nukahtaa rinnalle pian. Kuitenkin se sitten havahtuu hereille saman tien jos yritän laskea sen sänkyynsä, ja alkaa kätistä takaisin tissille/syliin. Tutti ei kelpaa. Makuullaan imettäminen ei kelpaa, kun siinä asennossa syödessä ipanan hengittäminen vaikeutuu entisestään. Kuitenkin se haluais imeä, joten se rähisee ja vinkuu tissille, imee vähän ja kiukkuaa taas. Oon nukkunut ehkä pari tuntia, sen mitä oon onnistunut istuallani/puoli-istuvassa asennossa kun muksu on hetkeksi rauhoittunut syliin tai on löytyny joku sopiva tyynyillä tuettu imetysasento, jossa ipanakin on rauhoittunut unille... ei terve.

Toivottavasti tää ei jatku montaa yötä.

Meillä toimi taianomaisesti seuraavat: physiomer suihke ja nenäfrida. Sitte silputtu sipuli-valkosipuli sukassa pään viereen yöks (toki päikkäreillekin) ni pysyy nenä auki. Suhde oli 1sipuli - 3 valkosipulin kynttä.
Pikaista paranemista!!

Hello! Onko muut jo saaneet karistettua kaikki ylimääräiset kilot?:rolleyes:

Ei vaan onnistu ja aloitin tästä päivästä lähtien kurkkujuoman, sitä kehutaan tehokkaaksi rasvanpolttajaksi.

Vatsarasva ei vaan lähde ja ihan oma syy, kun sortuu miehen iltaherkkuihin pizzaa, sipsejä, karkkeja jne...Hän kun ei liho sitten millään.

Mulla on lähteny liikaakin mut johtuu tästä imetysdieetistä...mieluummin vetäisin pizzaa ja herkkuja.

Meidän neiti on ruvennu nukahtelee mun silittelyyn ja hierontaan. Ollaan vyöhyketerapeuttisella vauvahierontakurssilla ja toimii...ainakin peräpää toimi tänään [emoji3] Kiva kun saa vinkkejä miten helpottaa vauvan oloa ja rauhottaa häntä. Lisäks oon niin tyytyväinen kun nyt tyttö on alkanu viihtyy manducassa ja helpottaa jollei vaunuja voi ottaa mukaan.

Ihanalta kuulosti Jannan ristiäiset. Mistä se kaurapupu mahtaa olla?

Kuukassius, kiitti vinkistä! Oon ite aina laittanu yöpöydälle silputtua valkosipulia yöksi, ja silloin harvoin ku mulla on lenssu ni on kestäny jotain 3pv. Sukassa laitan vauvallekin sitte!

Tärkeetä tosiaan siis tietty se, ettei vauva pääse imeskelee sitä eli ei ihan pään viereen tietenkää. meillä roikku pinniksen reunasta ohuessa sukkahousuissa pääpäädyssä - kuin niksipirkasta ikään :D
Tuskin olisitkaan laittanu naamaan kiinni, mut sanoin silti.

Meidän neiti täytti eilen jo 6kk,vastahan se syntyi.
Tyttö menee kokoajan konttaus asentoon ja saa raivarit kun ei pääse mihinkään, keikkuu vain edestakaisin ja lopulta tössähtää masulleen.:)

Täällä tasan sama meno, alkoi 2vk sitten.... Kokoajan saa olla auttamassa, joko tuomassa leluja lähemmäksi tai kääntämässä herraa takaisin selälleen, kun hän ei aina vielä pääse :)

Tärkeetä tosiaan siis tietty se, ettei vauva pääse imeskelee sitä eli ei ihan pään viereen tietenkää. meillä roikku pinniksen reunasta ohuessa sukkahousuissa pääpäädyssä - kuin niksipirkasta ikään :D
Tuskin olisitkaan laittanu naamaan kiinni, mut sanoin silti.
Joo,just ajattelin laittaa roikkuun sängynpäädystä. Laitoitko sukkahousuun sen silpun? Mä mietin et mihin sukkaan, ni laitoin yhteen mustaan parittomaan (uusiokäyttöä niillekin!) ja solmin kiinni. Laitoin vaan puolikkaan sipulin ja kaks kynttä, kun ei tiedä kuinka herkät limakalvot vauvalla on. Etteivät vaan ärsyynny likaa ja mee rikki.

Janna, aivan mielettömän paljon tarjottavia. Kuulostaa ihanalta. Teittekö kaiken itse? Kaunis nimi myös.
Raskauskiloista. Mulla tuli paljon mut onneks paljon on myös lähtenyt. Mut vieläkin n.7 kg pudotettavaa. Mun mielestä imetys ei vaikuta mitenkään helpottavasti. Ei ilmeisesti mulla. Pudottaminen ihan samanlaista kun normistikin. Eli ainahan se on vaikeeta. Se itsekuri ja päätös pitää saada pysymään.
Tähti, yks konsti herkkujen kanssa on se, et ei kiellä niitä kokonaan vaan pitää karkki/herkku päivän viikossa. Esim.arkisin ei herkkuja. Hyvä ja muutenkin terveellinen tapa on " joka päivä liikuntaa". Liikunnan ei tarvitse olla joka päivä hikijumppaa vaan kaikki liikunta ja ulkoilu lasketaan. On muutenki hyvä totutella, kun lasten kansa ulkoilua ja liikkumista on tehtävä jatkossa kuitenkin.

Joo,just ajattelin laittaa roikkuun sängynpäädystä. Laitoitko sukkahousuun sen silpun? Mä mietin et mihin sukkaan, ni laitoin yhteen mustaan parittomaan (uusiokäyttöä niillekin!) ja solmin kiinni. Laitoin vaan puolikkaan sipulin ja kaks kynttä, kun ei tiedä kuinka herkät limakalvot vauvalla on. Etteivät vaan ärsyynny likaa ja mee rikki.

Mullon ollu sukkahousussa ja ihan avoimessa purkissakin sängyn nurkassa. Kyllä kai se sipulin haju normisukastakin läpi tulee? Jos ei, ni vaihdat. Musta tuntu aina, et muksu haisi kebappilalle flunssan aikaan xD

Catlin, kiitos. :) Juu, kaikki leivottiin ite (minä ja 15v tytär) mutta tehtiin minikoossa että jaksais maistaa mahdollisimman montaa sorttia. :D Mulla sama juttu, ei ole imetys kyllä koskaan auttanut laihtumisessa pätkääkään! :(

Valkosipuli haisee niin hemmetin pahalle. Eikö se riitä.että äijä haisee siltä.samassa sängyssä? On vähän isomman kokonen flunssan karkotin...

Viime yönä oli sitten kaikki keinot käytössä eli valko- ja keltasipulia sukassa, suolatipat nenässä ja vielä varmuuden vuoksi tyynyarsenaali varattuna, jos tarvii tukea pystympää uni-/imetysasentoa. Ja voila - nyt on nukuttu :)
Muistan kun ajattelin puoliunessa kello kolmen yöimetyksellä, että vaikka joutuisin valvomaan loppuyön niin nyt on jo saatu niin hyvät torkut että näillä pärjää :D ...ja senkin jälkeen kyllä nukuttiin, kaikki. Myös parisänkyyn viereen hiipinyt esikoinen, vaikka raasu tipahti kerran sängystäkin mönkiessään levottomana unissaan...

On kyllä uskomatonta tuo kolmivuotiaan uni! Tyttö pyörii ja ryömii unissaan ihan älyttömästi, hetkessä on poikittain jalkopäässä tai jalat tyynyllä... Tosin viime yönä likka näki selvästi hurjasti unia. Olisikohan vaikuttanut sekin, että tytöllä oli ollut aika "kiihkeä" hoitopäivä kun oli ottanut yhteen yhden samanikäisen tytön kanssa niin, että toinen tyttö oli purrut meidän ipanaa poskesta. Poskipäässä on ihan kunnon hampaanjäljet. Vähän jäi epäselväksi mistä kiistaa oli syntynyt, eikä hoitajakaan ollut nähnyt itse tilannetta, mennyt vaan selvittelemään sitä kun parku alkoi...

Isäntä kommentoi hampaanjälkiin vaan, että ei kai tyttö hävinnyt tappelua o_O

Mulla on ollu suunnittelu viikonloppu. :rolleyes: Mies taas varmaan tykkää. :grin Lasten huoneen maalaus olis eka homma. Se maalattiin ja remontoitiin just kaks vuotta sitten vierashuoneeksi aikuiseen makuun. Ensin aattelin et en tee sille mitään, mutta täytyyhän siit saada pikkutytön huone :p Eli harmaat seinät saa vaihtua hentoon lilaan tai vaaleanpunaiseen. Yhdellä seinällä on mustavalkoinen metsämaisema. Sen annan vielä olla ja likka saa sit parin vuoden päästä ite valita siihen seinätarrat kun se maalataan.
Lisäks oon intopinkeenä tutkinu leikkimökki malleja :shy: Isoa ei pihalle mahdu ja karseita hintoja näköjään pyydetään onnettomista lautakasoista, joten mies pääsee nikkaroimaan tönön itse. Tosin tykkää puutöistä, joten tuskin on ongelma. Suunniteltiin jo yks päivä leikkikeittiötäkin yhdessä :cool01 Mies nikkaroi ja mä virkkaan tuotteita sinne.
On kyl ihanaa, kun mies osaa nikkaroida. Arvostan! :)

Takaisin