Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päätin sit kokeilla tät Vau sovellusta. Tätä kautta ilmeisesti onnistuu kuvankin lisääminen, mut on tää jotenkin kökkö käyttää.
dbd9b3329befc99f1a465d046449d971

Muoks. Niin kuvassa tytölle tekemäni possupipa :joyful:

Eclipse, juuri samoja ajatuksia Jannalle. Osanotto, suru koskettaa teitä kaikkia.

Mä kattelin viime yönä unta, jossa esikoinen oli parantumattomasti sairas ja tiedettiin kuolevan ihan muutamassa päivässä. Ihan hirveä uni, pahin painajainen ikinä!

Meillä ei ole harrastettu sormiruokailua paljonkaan. Pelkillä soseilla on menty tähän asti. Maissinaksuja ja banaania on Toivo nyt saanut maistella. Normikaurapuuroon siirryttiin tässä kuussa. Meillä pian 10 kk täynnä ja odotetaan Toivon ensimmäistä joulua ja 1v-syntymäpäivää tammikuussa.

Napu, noi on ihan hirveitä unia! :( Mulla tollaset jää sit pyörimään koko päiväksi päähän ja mietin eri vaihtoehtoja miten toimia ja mitä vois tapahtua... Ja sellaista miehet ei voi ymmärtää, miehen kommentti on vaan "ajattele jotain muuta". Olispa niin helppoa...

Mulla on ollu suunnittelu viikonloppu. :rolleyes: Mies taas varmaan tykkää. :grin Lasten huoneen maalaus olis eka homma. Se maalattiin ja remontoitiin just kaks vuotta sitten vierashuoneeksi aikuiseen makuun. Ensin aattelin et en tee sille mitään, mutta täytyyhän siit saada pikkutytön huone :p Eli harmaat seinät saa vaihtua hentoon lilaan tai vaaleanpunaiseen. Yhdellä seinällä on mustavalkoinen metsämaisema. Sen annan vielä olla ja likka saa sit parin vuoden päästä ite valita siihen seinätarrat kun se maalataan.
Lisäks oon intopinkeenä tutkinu leikkimökki malleja :shy: Isoa ei pihalle mahdu ja karseita hintoja näköjään pyydetään onnettomista lautakasoista, joten mies pääsee nikkaroimaan tönön itse. Tosin tykkää puutöistä, joten tuskin on ongelma. Suunniteltiin jo yks päivä leikkikeittiötäkin yhdessä :cool01 Mies nikkaroi ja mä virkkaan tuotteita sinne.

Hei tää on vähä hassu kysymys ehkä, mut kysyn silti. Haluaisiko joku Name Itin valkoisen bodyn, jossa lukee harmaalla Born in 2016? Mä sain niitä ystävältä 2, mutta en ehkä kahta tarvii, kun vaatetta on muutenkin paljon. Ni josko se toinen ilahduttais jotakuta teistä? Koko on 62 cm ja laput on vielä kiinni. Koon puolesta lähinnä kesällä tai sen jälkeen syntyneiden äitejä mietin. Voin kuvan laittaa, jos joku haluaa. Ainoastaan postikulut vois olla hintana (1,8€).

Mulla on ollu suunnittelu viikonloppu. :rolleyes: Mies taas varmaan tykkää. :grin Lasten huoneen maalaus olis eka homma. Se maalattiin ja remontoitiin just kaks vuotta sitten vierashuoneeksi aikuiseen makuun. Ensin aattelin et en tee sille mitään, mutta täytyyhän siit saada pikkutytön huone :p Eli harmaat seinät saa vaihtua hentoon lilaan tai vaaleanpunaiseen. Yhdellä seinällä on mustavalkoinen metsämaisema. Sen annan vielä olla ja likka saa sit parin vuoden päästä ite valita siihen seinätarrat kun se maalataan.
Lisäks oon intopinkeenä tutkinu leikkimökki malleja :shy: Isoa ei pihalle mahdu ja karseita hintoja näköjään pyydetään onnettomista lautakasoista, joten mies pääsee nikkaroimaan tönön itse. Tosin tykkää puutöistä, joten tuskin on ongelma. Suunniteltiin jo yks päivä leikkikeittiötäkin yhdessä :cool01 Mies nikkaroi ja mä virkkaan tuotteita sinne.
Ihanaa ku on osaava mies ja suunnittelette yhdessä! Toi pipo on muuten helvetin hieno!!

Ihanaa ku on osaava mies ja suunnittelette yhdessä! Toi pipo on muuten helvetin hieno!!
Siehän virkkaat myös niin tee poitsulle ja possupipo. Ei se oo mun oma malli vaan löytyy Novitan sivuilta. Toki jokaisesta piposta tulee oman näköinen sen mukaan miten silmä/korva/kulmakarva asettelun tekee.

Juu vaikka ukossa onkin omat vikansa niin hyvinä puolina on just toi innostus suunnitella ja tehdä asioita itse. Sillä säästääkin paljon ja tuleepahan persoonallisia ratkaisuja. Esim teki just tytölle oman seinänaulakon ja osti 15 eur vanhan puulipaston jonka kunnosti ja vahasi pähkinän väriseksi. Niin ja vuos sitten kesänä rakensi hirsisaunan meille pihalle. Oli kyllä osatoimituksena eli ei nyt sentäs hirsiä tehny:rolleyes:

Voi jeesus mikä yö takana.

Pikkuipanalla on vissiin nuhaa, se rohisee jonkun verran ja nenästä tulee kirkasta räkää. Siitä johtuen (?) se roikkuu jatkuvasti tissillä / iholla, mutta ei oikein jaksa syödä vaan nukahtaa rinnalle pian. Kuitenkin se sitten havahtuu hereille saman tien jos yritän laskea sen sänkyynsä, ja alkaa kätistä takaisin tissille/syliin. Tutti ei kelpaa. Makuullaan imettäminen ei kelpaa, kun siinä asennossa syödessä ipanan hengittäminen vaikeutuu entisestään. Kuitenkin se haluais imeä, joten se rähisee ja vinkuu tissille, imee vähän ja kiukkuaa taas. Oon nukkunut ehkä pari tuntia, sen mitä oon onnistunut istuallani/puoli-istuvassa asennossa kun muksu on hetkeksi rauhoittunut syliin tai on löytyny joku sopiva tyynyillä tuettu imetysasento, jossa ipanakin on rauhoittunut unille... ei terve.

Toivottavasti tää ei jatku montaa yötä.

No niin, nyt on meidän tyttö kastettu ja hän sai nimen Janine Rhea Hanne. <3
Vierasmäärä jäi sitten alle 40 kun la ja vielä su tuli ilmoituksia vierailta että ovat sairastuneet eivätkä pääse tulemaan (flunssaa, kuumetta, keuhkokuumetta, korvatulehdus jne).
Lauantai oli täys kaaospäivä mutta saatiin kaikki tehtyä. Tarjoiluna oli: broileri- ja katkarapu voileipäkakut, porkkanakakkuruutuja, suklaafudge-ruutuja, kuusi erilaista muffinssia (vadelma, mustikka, toffee, sitruuna, suklaa ja lapsille sateenkaaren väriset vaniljaiset), marenkisydämet, piparkakkuja, macaronseja, mansikkakermavaahdolla täytettyjä tuulihattuja, cakepopseja ja lapsille cocktailtikkuja (tosin meidän taapero söi niistä puolet ennen vieraiden saapumista :'D ), maissinaksuja ja vaahtokarkkeja. Kaikki tehtiin minikoossa että vieraat ottaisivat montaa lajia ja hyvin tekivät kauppansa. :) Testattiin ekaa kertaa Dr.Oetkerin muffinssitäytteitä (sellainen pussi missä on pitkä nokka päässä mistä sai hyvin pursotettua täytettä lämpimän muffinssin sisään) ja voin kyllä lämpimästi suositella ainakin testaamiamme toffeeta ja sitruunaa. Helppoja käyttää ja toooodella hyviä. Ainoastaan macaronsit epäonnistui (harvoin onnistuu...) muuten kaikki oli hyviä.
Vauva nukahti autossa matkalla juhlapaikalle ja jätimme hänet autoon nukkumaan oven eteen (itkuhälytin tietty autossa kans) ja hän nukkuikin siellä kolme tuntia!? Mulla meinas tissi räjähtää ennen kuin pääsin syöttämään hänet! :D Itse toimituksen alussa hän alko vähän kitistä mutta rauhoittui sit ja nukahti kummitädin syliin. Heräs tietty kun hiukset kasteltiin mutta jatkoi sit unia.
Toimitus oli todella kaunis ja tuntuu että oli ekat ristiäiset, joissa todella keskityin ja kuulin mitä pappi puhui.
Harmittaa vaan kun unohdin sit kuitenkin sen kastemaljan kotiin! :( Ja unohdin ottaa kuvia tarjottavista ja koristeista, täytyy kysellä sattuiko joku vieraista ottaa niistä kuvia.
Vauvan saamia lahjoja: kummilusikka, valokuvakehys, kynttiläjalka, koru/soittorasia, pari kaulakorua, kastesormus, helmi-rannekoru, Teeman Muumi kulhoja ja mukeja, pari pyyhettä, 2 erilaista vaippakakkua jne. Toisessa vaippakakussa (työkavereiltani) oli päällimmäisenä aivan ihana pupu, jonka masun sisällä on pieni kaurapussi, jonka voi lämmittää mikrossa niin että pupu on lämmin unikaveri. :) Se on aivan ihana ja täytyy ehdottomasti ottaa käyttöön.

Kimaira, ootko niitä keittosuolatippoja antanut? Ne kuulemma auttaa aika välittömästi. Mäkin annoin niitä aamulla, kun vauva tuntui tukkoiselta. Mut sillä on visiiin enempi yskää kuin nuhaa. Sama mulla. Toivottavasti jää tähän, eikä tuu koko rahan edestä flunssaa. Lopettelin imetystä ja heti iski viirus. :sad001

Hei nuhanenät. Käykää ihmeessä ostamassa apteekista Physiomerin baby mist. On paljon kätevämpi kuin keittosuolatipat ja toimii loistavasti. Paras vinkki minkä oon omalta kaverilta saanu. Avaa hyvin nenää ja kosteuttaa ja tod. helppo laittaa. Meillä on myös kuiva huoneilma niin tällä saa kosteutta nokkaan ja kuivan rään pois. Täällä on myös oltu nuhassa perjantaista asti. Sängyn korotettu pääty toimii öisin helpottajana.
http://physiomer.fi/valikoima/physiomer-baby-mist/

Niin ja tuosta on myös aikuisten malli. Ostin senkin ja hyvin sain omankin nenän putsattua kuivasta räästä :yuck:

Hello! Onko muut jo saaneet karistettua kaikki ylimääräiset kilot?:rolleyes:

Ei vaan onnistu ja aloitin tästä päivästä lähtien kurkkujuoman, sitä kehutaan tehokkaaksi rasvanpolttajaksi.

Vatsarasva ei vaan lähde ja ihan oma syy, kun sortuu miehen iltaherkkuihin pizzaa, sipsejä, karkkeja jne...Hän kun ei liho sitten millään.

Last edited by a moderator:
Mulla oli raskauskilot ja turvotus pois 10pv synnytyksestä. Tilanne on nyt - 4kg lähtöpainoon. Laihiksella en oo ollu vaikka olis varmaan kannatanu kun imettäminen vie hyvin energiaa. Nyt alkaa olla vihdoin ja viimein mun jalka terve joten pääsen myös liikkumaan. Muutamalla vaunulenkillä onkin tullu käytyä, mut pitkälle en viitti lähtä kun likka ei vaunuilusta juurikaan pidä.

Takaisin