Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa että saitte apuja MS74!!:) tehtiinkö hänelle se ph mittaus oikeen?

Joku kyseli minne mennään, niin ihan vaan kanarialle harmautta karkuun.
Ja kyllä mä lähtisin thaimaseen lapsen/lasten kanssa. Lapset on reippaita matkaajia(ainakin omalla kokemuksella) ja pienetkin vauvat kulkee hyvin mukana:)

Eilen syötiin taas itsetehtyä sosetta eikä pulautellut . Olisko se se tärkkelys vai mikä?vai koostumus kun on kuitenkin aika vettä noi valmispurkit?!

Ei tehty ph mittausta, oireiden perusteella se totes sen heti. Oltiin Erkalla ja on se kyllä niin loistava.

Mun pikkuveli oli tosi allerginen jollekin mitä on nois valmislasipurkeissa. Pektiini tms? Voisko teillä johtuu jostai sellasest. Ja askorbiinihappoa monessa.

Kyllä mäkin lähtisin koska vaan matkalle pakoon kaamosta, jos vaan tilaisuus tulisi. Niin että anna mennä vaan Tähti, jos mies kerran oikein suostutteleekin. Mun mielestä kanssa lasten kanssa matkustaminen ei ole hankalaa.
Kuinkas pitkä lento Thaimaaseen on?

Kevätpuolella olisi ajankohta.

Lentoaika jotain 10-12tuntia riippuen kohteesta / onko välilaskua. Pitkä jokatapauksessa.

Meillä todettiin eilen refluksi ja nyt lääkitys päälle. Lisäks aĺlergologi suositteli alottaa Sinlac puuron päärynäsoseella (lehmänmaitoallergiselle ja keliaakikolle sopiva....jos mahdollisesti onkin niitä). Ens viikolla soittaa miten on mennyt ja sitten pohditaan mun ruokavalion laajentamista. Helpottunut olo ja toivon molemmille parempia yöunia ja itelleni äkkii lisää ruokaa! [emoji3] Kyllä mua ketuttaa tässä kohdin neuvolan välinpitämättömyys...he vaan kommentoi miten kaikilla vauvoilla on refluksia ja masuvaivoja eikä meidän ole mitenkään erityinen...onneks meillä on vauvalle vakuutus. Muuten oltais aika lirissä..jossain.vaiheessa jos tarviin päivähoitoa varten lääkärintodistuksen jostain ruokarajoituksesta niin ei toi neuvola sitä ainakaan kirjota. Nyt neiti tuhisee onnellisena mun kainalossa. Lääkkeenkin otti illalla niin mielissään kun sai lusikalla syödä sen litkun.

Hyvä, että saitte selvyyden ja vauva voi paremmin. Oot joutunut koville asian kanssa, nyt toivottavasti helpottaa :)

Ei mullakaan suurta luottoa ole Neuvolaa kohtaan, kun tuntuu, että väkisin keksitään "vaivaa" ( fysioterapiaa) pojalle, kun hänellä ei kertakaikkiaan ole mitään vaivoja ja fysioterapiakin jo täysin turhaa, pari käyntiä oli hyvät ja niistä saatiin tarvittu apu.

Hyvä, että selvis! Ja on todellakin parempi mennä asiantuntijalle näemmä eikä kuunnella joidenki neuvolatätien vähättelyä. Se on jännä. Toki ymmärrän, että uudet äidit luulee myös kaikkea turhaa, mutta ne tädit ei sitte vissiin erota sitä, että "nyt en valita turhasta vaan tässä on oikeesti jotain".
Muakin turhautti meidän neuvolatäti. Mutta se onneks vaihtuu nyt tän kuun aikana, kun edellinen oli sijainen. Toivottavasti seuraava parempi. Meidän pitäis kuulemma "jo antaa tytölle ainakin 3 ateriaa (n puol desiä per ateria) päivässä ja nyt heti aloittaa viljatkin." "Ai noin paljon jo? Kun vasta 3 vk on maisteltu kärjellisiä ja eri makuja" "No juu tietenkin maito on pääruokaa vielä."
Ehkä oon varovainen, mutta kuulostaa paljolle. Mutta lisäämme toki aterioiden määrää tän kuun aikana ja ateriakokoa myös.

Kuukassius :) Meillä taasen neuvola ei ole puuttunut syömiseen / annoskokoihin mitenkään... Niistä ei ole puhuttu, kysytty mitään..

Annoin eilen ekan kerran kaupasta ostettua, olisko ollut muksu merkkistö peruna porkkana sosetta ja poika pulautteli ja pieri koko päivän! Tähän asti oon soseet keitellyt itse mut aattelin totuttaa valmis soseihin ennen reissuun lähtöä kun sielä en pysty soseita keittelemään.... Ei ainakaan hyvin alkanut kokeilu;)

JustMom10 :) Noi kaupan soseet on totta vähän vetisiä...Me ollaan niitä syöty, vaikka suunnittelen itse pian tekeväni ruokia pojalle, kun jokapäivä tulee kokattua jokatapauksessa :)

Meillä ei ole kaupan soseista tullut mitään pulauttelua, mutta tänään havaitsin, että (täysjyvämakaronia ja kanaa ) Piltti laittaa vatsan kovalle. Sitä ei ehkä kannattaisi antaa peräkkäisinä päivinä?:rolleyes:

Bonan kasviksia vieroksuu, oletan johtuvan maissista. Bataatti edelleen suosikki!:p

Sirpa :) Oletko sä osallistunut, mennyt vauvan kanssa minnekkään vauvaryhmään, jumppaan, muskariin, uimaan tms.?:rolleyes:

Minusta on kivaa, kun näkee, että oma lapsi on innoissaan ja tykkää uusista jutuista ja kavereista :)
:3some

Meidän tyttö on jo varmasti 60cm, kun 2kk neuvolassa pari viikkoa sitten oli jo 59cm. Ja edelleen on 56 vaatteet
käytössä! Muutama toki tullut jo pieneksi ja jokunen 62 otettu käyttöön mut siis enimmäkseen. Paitsi terälliset yökkärit on kyllä kaikki jääneet pieniksi. En oikein tajua näitä vaatekokoja, musta tuntuu että meidän vauvalla on eriparia yläosa ja alaosa. Tyttö on mun mielestä hoikistunut muutenkin, vaikka tässä on kai joku tiheän imun kausi menossa kun tahtoo syödä ihan koko ajan varsinkin iltaisin. Toivottavasti 3kk neuvolassa ei tuu satikutia.

Me maistettiin tänään vadelma-kaurapuuroa. Päätin nyt kuitenkin kokeilla nyt herkkyyskautena kauran sopivuuden. Kakka meni jo alkuviikosta kovalle joten luumua kehiin ja peruna pois ja bataattiakin vain vähän.

Eclipse :) Miten teillä puuron syönti?:rolleyes: Täällä ei vaan onnistu, vaikka syö lähes ihan mitä vaan, mutta puuroon ei koske:sad001:singing:

Neljän viljan velli kyllä käy, mutta puuroa ei ota.

Sirpa :) Oletko sä osallistunut, mennyt vauvan kanssa minnekkään vauvaryhmään, jumppaan, muskariin, uimaan tms.?:rolleyes:

Minusta on kivaa, kun näkee, että oma lapsi on innoissaan ja tykkää uusista jutuista ja kavereista :)
:3some
Ei meilläpäin ole oikeen mtn muuta kuin srk muskari ja joku kerho. Mä kyl oon katellu niitä et jos menis käymään. Uimassa käytiin yhden vauvakaverin kanssa :).

Meillä on puuro tauolla kun selvittelen mikä veti vattan kovaksi. Epäilen et liika tärkkelyspitoisten antaminen ja meidän tapauksessa erityisesti peruna. Kukkakaalia, luumua ja hedelmä-marjasoseita pari päivää niin saatiin kakka taas pehmeäksi. Nyt oon antanu peruna-porkkanavelliä eilen illalla ja aion antaa myös tänään. Sitten ootellaan miten käy. Sen jälkeen jatketaan vadelma-kaurapuurolla. Sähän voisit Tähti antaa vauvojen kaurapuuroa niin että lisäät vähän enemmän korviketta. Siis niin ettei oo velliä mut ei normijäykkääkään :wink

.
Ei meilläpäin ole oikeen mtn muuta kuin srk muskari ja joku kerho. Mä kyl oon katellu niitä et jos menis käymään. Uimassa käytiin yhden vauvakaverin kanssa :).

Sirpa :) Ei täälläkään oo mitään ihmeitä, mutta Seurakunnan vauvaryhmä yllätti positiivisesti. Siellä on panostettu kaikkeen ja osallistujia on paljon! En oo uskovainen, ( en kuulu ees Kirkkoon), mutta me käydään kavereiden vuoksi siellä :) Ja mukavaa on ollut:p:Heartred

Meillä on puuro tauolla kun selvittelen mikä veti vattan kovaksi. Epäilen et liika tärkkelyspitoisten antaminen ja meidän tapauksessa erityisesti peruna. Kukkakaalia, luumua ja hedelmä-marjasoseita pari päivää niin saatiin kakka taas pehmeäksi. Nyt oon antanu peruna-porkkanavelliä eilen illalla ja aion antaa myös tänään. Sitten ootellaan miten käy. Sen jälkeen jatketaan vadelma-kaurapuurolla. Sähän voisit Tähti antaa vauvojen kaurapuuroa niin että lisäät vähän enemmän korviketta. Siis niin ettei oo velliä mut ei normijäykkääkään :wink

Juu, lisäsin korviketta, mutta aina hyljeksii puuroa. Meillä ei bataatista ja peruna-porkkanasta mene vatsa kovalle. Oletko antanut ruokien väliin luumua?:rolleyes:

Juu, lisäsin korviketta, mutta aina hyljeksii puuroa. Meillä ei bataatista ja peruna-porkkanasta mene vatsa kovalle. Oletko antanut ruokien väliin luumua?:rolleyes:
Juu annoin luumua mutta tilanne parani vasta kun jätin pois nuo tärkkelykset. Saattaa olla myös suoliston totuttelua uusiin ruokiin, mut kokeilemme nyt yks kerrallaan nuo perunan ja kauran. Jos peruna ei käy niin sitten on alettava tekeen pakkaseen valikoimaa erilaisia lastenruokia kun sitä on lähes kaikissa valmisruuissa. En nyt niitä aikonut koko ajan antaa mut olishan ne ollu käteviä kiire päivinä.

Sain muuten eilen hepulin kun syötin tytölle Piltin omena-kuningatar sosetta. Luin vasta tarkkaan tuoteselosteen ja siinä on lisättyä sokeria. WTF? Mä luulin ettei sokeria saa lisätä lastenruokiin enkä oo tohon kiinnittäny huomiota. Eli tarvii sit tehä ite näköjään marjasekotussoseetkin tai tosiaankin lukea joka ikisen purkin tuoteseloste. Mulla on marjasoseita yksittäis makuina pakkasessa mut aattelin et noi sekoitusmaut olis ollu kivoja välipaloja varsinkin reissun päällä.

Juu annoin luumua mutta tilanne parani vasta kun jätin pois nuo tärkkelykset. Saattaa olla myös suoliston totuttelua uusiin ruokiin, mut kokeilemme nyt yks kerrallaan nuo perunan ja kauran. Jos peruna ei käy niin sitten on alettava tekeen pakkaseen valikoimaa erilaisia lastenruokia kun sitä on lähes kaikissa valmisruuissa. En nyt niitä aikonut koko ajan antaa mut olishan ne ollu käteviä kiire päivinä.

Sain muuten eilen hepulin kun syötin tytölle Piltin omena-kuningatar sosetta. Luin vasta tarkkaan tuoteselosteen ja siinä on lisättyä sokeria. WTF? Mä luulin ettei sokeria saa lisätä lastenruokiin enkä oo tohon kiinnittäny huomiota. Eli tarvii sit tehä ite näköjään marjasekotussoseetkin tai tosiaankin lukea joka ikisen purkin tuoteseloste. Mulla on marjasoseita yksittäis makuina pakkasessa mut aattelin et noi sekoitusmaut olis ollu kivoja välipaloja varsinkin reissun päällä.
Niissä pusseissa/ tuubeissa ei pitäis Piltilläkään olla lisättyä sokeria - ne, joissa lukee 100% hedelmää. Piltillä tai Pirkka luomuissa oli kans joku kuningatar, en muista kummalla.

Meillä oli tänään 8 kuukautislääkärineuvola. Eliaksella nyt painoa 8780 g ja pituutta 72.3 cm. Hyvin kuulemma kasvaa. Huolimatta siitä että oli monta viikkoa vähällä ruoalla kun ei oikein suostunut syömään. Ehkä koska teki hampaita. Pegorionia jatketaan edelleen kovaan kakkaan kun se kerran näyttää auttavan. Just muistin että en sitten tajunnut siitä reseptiä pyytää.. :facepalm: Pitänee soittaa neuvolaan ja kysyä voisiko kirjoittaa jälkikäteen. Kun kuitenkin jatkuvasti pitää sitä antaa.

Eli luulen nyt ettei Eliaksella mitään allergiaa olekaan. Jokin selittämätön vain kovettaa kakkaa kuten siskollaankin vauvana. Tärkkelyksiä aion kyllä edelleen välttää eli purkkisoseita vain hätätilanteessa. Ihan on poika ollut nyt iloinen ja tyytyväinen kun kakka on pehmeää. :) Yöt meillä vain on nyt olleet levottomia, en tiedä miksi.. Herään 5-8 kertaa laittamaan tuttia ja rättiä naamalle tai nostan viereen rauhoittumaan. Maitoa juo vieläkin pari kertaa yössä. :rolleyes: Ja siitä pitäisi kuulemma vierottaa. Ääh.. en mä jaksaisi alkaa unikouluttamaan.. :facepalm: Kuulemma jos vaan vähän vettä mukista antaisi yöllä. MLL:n sivuilta kuulemma löytyy hyvät ohjeet. Pitänee nyt kurkata kuitenkin. Esikoinen muuten joi maitoa yöllä vielä yli vuoden ikäisenäkin. :rolleyes:

Ihohan Eliaksella on ollut nyt pitkään ihan hyvä. :) En sitten tiedä olisiko kaikkeen auttanut se että teen soseet melkein kokonaan itse? Puuroahan meillä syödään nyt jo ihan kaurahiutalepuuroa vauvajauheiden sijaan. Hedelmäsoseista yritän etsiä sellaisia missä ei ole tärkkelystä tai mitään muuta ylimääräistä. Nan 2:sta käytän sekä jauheena että purkista. Päivisin teen jauheesta mutta yöllä on helpompi avata purkki.

Fyssarille pojalla on aika 7.12. Varaa nyt paremmin jaloilleen mutta ei vielä edes kovasti yritä ryömiä. Kääntyilee mahalta selälle ja melkein toisin päinkin. Istuisi vaan leikkimässä. :grin Mutta siitäkin saattaa kaatua mätkähtää helposti. :rolleyes:

Eclipse :) Bonan marjasoseissa ei mun tiedon mukaan olisi sokeria, kun purkeissa lukee, ettei lisättyä sokeria.

Puuron hyljeksintä voi johtua siitä, ettei pidä puurosta. Meillä ei ole mitään allergioita, eikä muita vatsaongelmia, joten epäilen mieltymysasioita....

Itsekään en nykyään syö puuroa, koska lapsena oli kotona usein niin köyhää, että päivän pääruoka oli vain puuro:sad001

Sähän voisit Tähti antaa vauvojen kaurapuuroa niin että lisäät vähän enemmän korviketta. Siis niin ettei oo velliä mut ei normijäykkääkään :wink

Eclipse :) Poika syö kyllä neljän viljan velliä ja suosikki on edelleen riisivelli! :)

Puuro, ( esim. Onni) ei käy, vaikka miten sitä laimentaa.

Kauravelliä syö mielellään :) Itse teen bataatista perunavelliä ja se on ihan ykkössuosikki:grin

Takaisin