Oireet

Mä tiesin jälleen ennen testiä että olen raskaana. Oireina jo noin viikon alavatsassa kiristämisen tunne, kaamea väsymys, ja nyt pari päivää etova olo. Ja se oire mistä aina olen tiennyt et nyt ollaan raskaana ennen mitään testauksia tms on semmoinen kummallinen olotila, hieman ahdistunut, itkuherkkä, vaikea selittää, mutta tuo olotila on tullut mulle aina ennen plussausta vaan. Ja vasta vissiin 4+6 menossa.
 
Mulla alkoi etova olo pari päivää sitte lievänä, nyt pahentunut vähän. Ja ihan järkky väsymys on. Kokoajan vois olla syömässä. :D Päänsärkyä on myös, tiiä sitten onko raskaudesta johtuvaa vai pukkaako flunssaa.
 
olis kiva kun tietäs millä viikoilla kukakin menee, en muista enää yhtään miten ton triggerin? sai tohon..pitäs varmaan googlettaa mut en jaksa
 
olis kiva kun tietäs millä viikoilla kukakin menee, en muista enää yhtään miten ton triggerin? sai tohon..pitäs varmaan googlettaa mut en jaksa
Omassa profiilissa pystyy lisää, ku eka tekee sen jollain sivulla, mikä niitä tarjoaa. :)
Mut ne ei näy esim mulla puhelimessa. :D
 
5+3

Huh! Mul on tänään sellanen olo, etten tunnu yhtään omalta itseltäni. Jotenkin tuntuu epätodelliselta, kun näppäilen viestejä... vähän niinku olisin itseni ulkopuolella.

Mun tisseistä on tullut paljon isommat ja nännit on ihan muuttanu muotoaan, on isot ja nyppyläiset ja tummentuneet. Ja mahakin jo ihan turpee, varmaan koko keho.

Mahassa on tuntunut joka päivä jotain kiristelyä ja muita tuntemuksia. Väsyttää, mutta tällä viikolla vähemmän ku viime viikolla. Viime viikolla oli muutaman päivän flunssaoireita, aivastelin ja niiskutin ja olin niin väsynyt, että makoilin vaan jossain pesässä.

En jaksais millään tehdä töitä! Ois kivaa vaan fiilistellä masua ja tulevaa.
 
Mun on kanssa tällä viikolla ollut tosi hankalaa keskittyä yhtään mihinkään, kun koko ajan vaan haluais selailla ja tutkia kaikkia kaikkia raskaus- ja vauvajuttuja!

Ja edelleen sitä ihme nippailua tuolla vasemman nivusen luona.
 
Ihana iskias alkaa nyt jo ilmoittelemaan itsestään. Tän päivän on tuntunut tuol oikealle puolel. :? Mul on kaikissa edellisissä raskauksista ollut selän ja iskiaksen kanssa ongelmia. Ne on yleensä tullut puolen välin kieppeillä. Ei onneksi oo ollut niin että ois hirveesti tarvinnut olla töistä pois. Viimeisimmässä oli ihan lopussa muutaman kerran iskias niin kipeä et ei voinnut oikeal jalal astua. Nyt toivon että ei tulis niin pahaa kipua.
 
Auts emmielle! Toivottavasti ei pahaa riesaa siitä tule :/

Ihan kauhee turvotus! Viikonloppuna oon sukulaisissa ja täytyy varmaan tarkkaan harkita mitä laitan päälle :D rv 4+4

Niin ja vois lisätä oireisiin myös itkuherkkyyden. Itkin tänään kun tuli ambulanssi pillit päällä vastaan :rolleyes:
 
Kyl Mie aattelin et neuvolasta kyselisin oisko joitain jumppa ohjeita. Mil vois pienentää sitä riskiä et se ei rupeis pahasti vaivaa. Koska viime keltainen jalka särky oli jotain ihan hirveää.
 
Kannattaa ehdottomasti! Toivotaan että helpottaa! :)
 
Pahoinvointi on tänä aamuna ilmoitellut itsestään. Edellisissä on kans alkanut kuudennen viikon tienoilla. Huomenna on 6+0. Onneks on vielä vaan pieni etova olo.
 
No kyllähän niitä oireita täältäkin löytyy vaikka mennään vasta viikolla 4+5. Eka oire oletetun oviksen jälkeen oli oviksen ja menkkojen välissä olevien oireiden puute (rintojen arkuus, kärttyisyys jne).

Tämän viikon alussa alkoi ummetusta joka on omalla kohdalla ikävä vaiva (puksut alkaa helposti vaivaamaan sen myötä). Oon koittanut kiinnittää nyt extra paljon huomiota syömiseen ja riittävään veden juontiin. Pikku hiljaa alkaa olo helpottumaan. Viikon alusta asti on ollut menkkamaista jomotusta alavatsassa. Tänään eka päivä tälle viikolle ettei tunnu mitään.

Ylikierroksilla oon käynyt kohta viikon vaikka testin tein eilen, väsyttää kyllä mutta herään silti keskellä yötä ja saatan valvoa 2-3h (se osittain kyllä johtuu yövuoroista jotka sekoitti rytmin totaalisesti). Alkaa olemaan hiukka sekava olo huonosti nukuttujen öiden, ja alkaneen raskauden myötä. Pikku hiljaa tarvis alkaa laskemaan kierroksia :smiley-bounce013

Makeanhimo on jostain syystä jäännyt pois ainakin hetkellisesti. Tekee mieli vain rakkaita makuja (tää on kummallista ihmiseltä joka elää suklaalle). Tänään alkoi sitten menkkamainen rintojen totaaliarkuus. Paikoillaan ollessakin tuntuu ikävältä nänneissä.

Saa nähdä mihin oireet tästä kehittyy. Toivotaan et pahoinvointi ei alkaisi pahasti vaivaan. Teininä se oli kyllä ongelma menkkojen alkamisen yhteydessä.
 
Muokattu viimeksi:
Jaa nyt 6+3 ja tuntuu et alkoi nyt oireilu. Lievää etovaa oloa ja ihmettelin et mikä ihme mul on, mut taitaa olla närästystä :D
 
tänään 6+6 ja olin niin kärttynen äsken!
Tosin saattaa johtua myös tuosta vieläkin 2-5 kertaa yössä heräävästä esikoisesta, jonka takia on väsynyt...
 
Vatsan nippailu, väsymys on aivan omaa luokkaa. Kaikki haisee, pissattaa ja tissit on ollu kipeät ja raskaat, ei tarttis yhtään kasvaa tai pitää rakentaa muovikasseista liivit, nyt i/j kuppi että joo.
 
taitaa maito olla tiukassa nyt raskaudesta johtuen. :sad001 Imetän siis edelleen 9,5kk esikoista ja ainakin 1v asti haluan imettää...
Ja pullo ei ees oo vaihtoehto ku ei tuo suostu juomaan pullosta... :/
 
Mullakin jäänyt makeanhimo pois, mieluummin söisin jotain suolaista.

Mä oon tänään syönyt kaikkia herkkuja ja vähän tuntuu närästyksenpoikasta olevan... hyi!

Balacenia täälläkin tuntuu maito olevan välillä tiukassa. Samoin imetys välillä vähän epämukavan tuntuista.
 
Takaisin
Top