Täältä ilmoittautuu myös yksi tarkastelija joukkoon lisää! :) Käyn kyttäämässä vauvaa päikkäreiden aikaan, vaunuissa, pesässään, yöllä etc.! Nyt ehkä vähän päässy irti pahimmasta vahtimisesta, mutta ehkä näin ekan kohdalla ja ensi viikkoina "pieni" neuroottisuus sallittakoon..

?! Sitten on tuo hemmetin tri google!! Syyllistyn surffaan netistä infoa vähän joka juttuun ja sieltähän aina ensimmäisenä pompsahtaa eteen ne pahimmat skenaariot ja stoorit

! Mä oon perusluonteeltanikin aika pedantti ja siksi vedän stressikäyrää ylös vähän asiasta kuin asiasta! Pitäs oppia ottaa rennommin, mutta minkäs teet, haastetta riittää..

!
Sitten noista leluista:)! Mulla ei kanssa ollu muksuna mitenkään paljon leluja, itse asiassa aika nuukastikin, mutta nyt näin jälkikäteen ajateltuna ihan riittävästi ja semmoiset hyvät laadukkaat perusjutut:)! Olen perheeni ainokainen, niin kaikki aina lässytti, että sulla on varmaan kaikkea ja saat kuun taivaalta, mutta onneks vanhemmilla oli maalaisjärki päässä, no maalaisia oltiin muutenkin

! :) Työssäni lastentarhanopena olen myös ikäväkseni huomannut, miten nykylapset hukutetaan kaiken maailman krääsään ja sitten he eivät osaa enää arvostaa yhtään mitään! Leluja (niin omia kuin päiväkodin) käsitellään todella raisusti, ne hajotetaan tahallaan jne. ja ei osata enää ns.katua tekosiaan, millään ei ole mitään väliä, koska kaupasta saa uusia, rahalla saa ja hevosella pääsee!! Myös päiväkodin lelupäivät on alkaneet ottaa mua entistä enemmän pattiin! Niistä on tullut useiden perheiden kilpavarustelua, eli kyseistä päivää varten käydään varta vasten ostamassa joku uusi hieno lelu, jolla sitten lapsi pääsee pätemään ja aiheuttamaan pahan mielen semmoiselle, joka ei juuri koskaan mitään uusia juttuja saa, tai vanhempi unohtaa koko lelupäivän. No joo, ehkä oli nyt vähän kärjistetty veto meikäläiseltä, eikä voi missään nimessä kaikkiin yleistää, sillä onneksi vielä on näitä normi perheitäkin, joissa arvot, valinnat ja maalaisjärki ovat vielä kunniassaan:)! Oman lapseni kohdalla toivon hartaasti, että onnistumme kasvattamaan hänestä hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen, joka kunnioittaa toisia ihmisiä ja toisten omaisuutta, ja joka oppisi siihen, että raha ei tosiaankaan kasva puussa eikä maassa ja että tavaralla ja materialla ei loppu peleissä ole juuri mitään merkitystä! Leluja hän tulee kyllä saamaan, mutta harkitusti ja laatu korvatkoon määrän, eli just ne brion puujunat, dublot, satukirjat, lorupussit, laulukirjat, värikynät ja paperi kunniaan meidänkin huushollissa..

! UGH, tuleva natsimama on puhunut

!! :)