Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi perse Eclipse! Kateeks käy! Tääl on herätty klo 6, nukahdettu tissille, sänkyyn siirtäes herätty, raivottu tissille... Tätä kesti 3h. Ollaan vieläki sängyssä. Aamupesu tehty ja mulla kaffekuppi. Vauva imi nyrkkiään, annoin tissiä ja nukahti parin imun jälkeen. Ei saatana, mulla menee hermo. Olin niin kuoleman väsyny kuudelta! Heräs muuten sitä enne vaan kerran, mut tietty mun vuorolla. Ja taas teki paskaa puoli yötä etten saanu nukuttuu vaikka oli korvatulpatki. Ja äijä kuorsas toisella puolella!

Alaks mä ny nukkuu, vai mitä? Kuka menee koiran kanssa? Jotkut urpot sanoo, et äitin pitää nukkuu ku vauva nukkuu... Joopa-vitun-joo. Äiti ei syö ku vauva syö. Äiti ei käy koiran kaa ku vauva käy. Äiti ei pese pyykkii ku vauva pesee... Äitii ei välttis nukuta ku vauvaa nukuttaa. Pääsispä jo töihin...

Hei te joilla.vauva reagoi rotaan ni oliko jo siitä 2kk ikäsenä saatavasta vai tehosteista? Mietin pyydänkö hiukan siirtoa ekan annolle tän masuvaivasen kanssa. Muuten en nää onko maidottomalla ja mun ruokarajotuksilla apua.
Annatko korviketta ollenkaan? Entä mitkä d-tipat käytössä? Entä maitoh.b.-tipat? Ootko koittanu vaihtaa niitä?

Mä muuten kuulin kerran kirpparilla kun yks äiti ohjeisti lastaan, joka halusi lelun, että niin monta lelua kuin täältä ostetaan, niin monta vanhoista leluista pitää sitten siirtää heidän kirppismyyntiin. Aattelin alkaa käyttämään samaa taktiikkaa omaan muksuun. Eli saa valita kirppiksellä käydessä uusia leluja mutta yhtä monesta pitää myös luopua.
Tää on mun periaate vaateostoksissa. Ollut siis ennen raskautta.

Hei te joilla.vauva reagoi rotaan ni oliko jo siitä 2kk ikäsenä saatavasta vai tehosteista? Mietin pyydänkö hiukan siirtoa ekan annolle tän masuvaivasen kanssa. Muuten en nää onko maidottomalla ja mun ruokarajotuksilla apua.

MS74 :) Sekä, että mutta vaivat ei tuu heti! Meillä tehosteestakin ekat vaivat viikon kuluttua ja nyt vielä itki yhden kerran vatsanvääntöä 3viikkoa tehosteesta, vatsavaiva ei ole jatkuva, vaan puristuksia tulee ja menee... Panadol auttaa, mutta ei vie kovinta kivunhuippua täysin pois..

Jatkan vielä, että voi tehdä ummetusta tai ripulia, pojan serkulla oli tehosteesta viikon ummetus.

Sirpa :) Mä oon niin " vanhan aikainen", etten ymmärrä kätkythälyttimien hyötyjä..?! Mistä se varoittaa? Miten hälytin tietää, että on hätä?:rolleyes:

Kotona kun on, niin tuleehan vauvaa jatkuvasti katsottua..:happy: Jo pelkästään sen takia, kun hän on niin ihana nukkuessaankin:Heartred
Se alkaa huutaa jos vauva lakkaa hengittämästä. Kaikki muu hätä --> vauva huuta ite :)

Täältä ilmoittautuu myös yksi tarkastelija joukkoon lisää! :) Käyn kyttäämässä vauvaa päikkäreiden aikaan, vaunuissa, pesässään, yöllä etc.! Nyt ehkä vähän päässy irti pahimmasta vahtimisesta, mutta ehkä näin ekan kohdalla ja ensi viikkoina "pieni" neuroottisuus sallittakoon..;)?! Sitten on tuo hemmetin tri google!! Syyllistyn surffaan netistä infoa vähän joka juttuun ja sieltähän aina ensimmäisenä pompsahtaa eteen ne pahimmat skenaariot ja stoorit;)! Mä oon perusluonteeltanikin aika pedantti ja siksi vedän stressikäyrää ylös vähän asiasta kuin asiasta! Pitäs oppia ottaa rennommin, mutta minkäs teet, haastetta riittää..;)!

Sitten noista leluista:)! Mulla ei kanssa ollu muksuna mitenkään paljon leluja, itse asiassa aika nuukastikin, mutta nyt näin jälkikäteen ajateltuna ihan riittävästi ja semmoiset hyvät laadukkaat perusjutut:)! Olen perheeni ainokainen, niin kaikki aina lässytti, että sulla on varmaan kaikkea ja saat kuun taivaalta, mutta onneks vanhemmilla oli maalaisjärki päässä, no maalaisia oltiin muutenkin;)! :) Työssäni lastentarhanopena olen myös ikäväkseni huomannut, miten nykylapset hukutetaan kaiken maailman krääsään ja sitten he eivät osaa enää arvostaa yhtään mitään! Leluja (niin omia kuin päiväkodin) käsitellään todella raisusti, ne hajotetaan tahallaan jne. ja ei osata enää ns.katua tekosiaan, millään ei ole mitään väliä, koska kaupasta saa uusia, rahalla saa ja hevosella pääsee!! Myös päiväkodin lelupäivät on alkaneet ottaa mua entistä enemmän pattiin! Niistä on tullut useiden perheiden kilpavarustelua, eli kyseistä päivää varten käydään varta vasten ostamassa joku uusi hieno lelu, jolla sitten lapsi pääsee pätemään ja aiheuttamaan pahan mielen semmoiselle, joka ei juuri koskaan mitään uusia juttuja saa, tai vanhempi unohtaa koko lelupäivän. No joo, ehkä oli nyt vähän kärjistetty veto meikäläiseltä, eikä voi missään nimessä kaikkiin yleistää, sillä onneksi vielä on näitä normi perheitäkin, joissa arvot, valinnat ja maalaisjärki ovat vielä kunniassaan:)! Oman lapseni kohdalla toivon hartaasti, että onnistumme kasvattamaan hänestä hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen, joka kunnioittaa toisia ihmisiä ja toisten omaisuutta, ja joka oppisi siihen, että raha ei tosiaankaan kasva puussa eikä maassa ja että tavaralla ja materialla ei loppu peleissä ole juuri mitään merkitystä! Leluja hän tulee kyllä saamaan, mutta harkitusti ja laatu korvatkoon määrän, eli just ne brion puujunat, dublot, satukirjat, lorupussit, laulukirjat, värikynät ja paperi kunniaan meidänkin huushollissa..;)! UGH, tuleva natsimama on puhunut;)!! :)
Ai saatana, mulla menis hermot tossa sun hommassa! Voin kuvitella kaiken ton käytöksen. Kun ne on tollasii tarhassa, ni mieti koulussa... Onks täällä yhtään opettajaa? Vois jakaa vähä sympatiasydämiä...

Sirpa, me toimittiin tissiraivareitten kans niin, et ensin rauhotettiin tutilla. Aika usein sit huolikin taas tissiä. Ihankuin ois sit huomannutkin et onkin nälkäinen. Se rinta voi olla pehmee, kyl sie maitoa on ja aika laajalti nännipiha saakin olla suussa.
Annoitko korviketta ku imetit? Ja huoliko teillä tutin? Ku meillä ei huoli tuttia, kerran vkossa menee läpi. Mä luulen et se luulee mun tarjoovan tuttia ku tarjoon tissiä.

Voi perse Eclipse! Kateeks käy! Tääl on herätty klo 6, nukahdettu tissille, sänkyyn siirtäes herätty, raivottu tissille... Tätä kesti 3h. Ollaan vieläki sängyssä. Aamupesu tehty ja mulla kaffekuppi. Vauva imi nyrkkiään, annoin tissiä ja nukahti parin imun jälkeen. Ei saatana, mulla menee hermo. Olin niin kuoleman väsyny kuudelta! Heräs muuten sitä enne vaan kerran, mut tietty mun vuorolla. Ja taas teki paskaa puoli yötä etten saanu nukuttuu vaikka oli korvatulpatki. Ja äijä kuorsas toisella puolella!

Alaks mä ny nukkuu, vai mitä? Kuka menee koiran kanssa? Jotkut urpot sanoo, et äitin pitää nukkuu ku vauva nukkuu... Joopa-vitun-joo. Äiti ei syö ku vauva syö. Äiti ei käy koiran kaa ku vauva käy. Äiti ei pese pyykkii ku vauva pesee... Äitii ei välttis nukuta ku vauvaa nukuttaa. Pääsispä jo töihin...
Kyllä se teidänkin poitsun unimäärä koko ajan tulee kasvamaan. Ja nuo unet oli epätavallisen pitkät ja johtui rokotuksista. Nyt on 2h maattu sängyssä. Tyttö syö ja nukkuu vuorotellen edelleen. Mut vastapainoksi muakin väsyttää koska ite en oo nukkunu montaakaan tuntia ja viime viikkoina todella huonosti. Mulla on aina ollu univaikeuksia, varsinkin nukahtamisen kanssa, niin nyt ne on taas palannut. Yritin mennä sänkyyn eilen jo klo 11, mutta nukahdin vasta 3 jälkeen :sour:

Se alkaa huutaa jos vauva lakkaa hengittämästä. Kaikki muu hätä --> vauva huuta ite :)

Jos niin käy, niin mitä sitten on tehtävissä, elvytys? Jännä, että tästä aiheesta ei puhuta/ neuvota mitään neuvolassa. Missä iässä riski vähenee?

Anoppi on kans vähä päässy yllättää, kun on muutamia vaatteita tuonu tytölle. Yritin alussa välttyä pinkinvärisiltä vaatteilta, (sanoinki siitä kaikille, että rehellisiä kirkkaita värejä vaan ja pastellit hittoon) niin mitä hän ostaa? Pinkin hupparin ja housut 56 cm (no ei onneks pastelli), mutta epäkäytännöllinen noin pienellä anyways ja seuraavalla kerralla vaaleen lilat potkarit, joiden alla paita.. Siinä yhdisty pahimmat, väri ja epäkäytännöllisyys :/ no samapa tuo, laitan kiertoon. Ei ne paljoa kuitenkaan osta ja hyväähän ne tarkottaa. Selvitään varmasti tästäkin potkari-gatesta ;P

Kuukassius :) Epäkäytännöllisiä vaatteita myydään joka paikassa, mistä niitä käytännöllisiä löytäis? Aina kun tulee jossain vastaan käytännöllinen vaate, ostan sen :)

Niin samaa mieltä, ( kirjoitinkin jo aiemmin)..Anoppi jos joku ei ymmärrä käytännöllisyydestä mitään, eikä väreistä!
Osa vaatteista on valmiiksi jo liian pieniä ja nyt esim. hattu! Kun ei kunnolla päähän mahdu ja väritkin vihreä -kirkkaan punainen, että näkyy kilometrin päähän:banghead: Voi poika parkaa, no jää tasan käyttämättä:angelic:

Last edited by a moderator:
Mä olen ostanut tai saanut suurimman osan vauvan tarvikkeista käytettynä. Vaatteita olen ostanut uusia, mutta niitäkin enimmäkseen alennusmyynneistä. Meillä odottaa tällä hetkellä laatikollinen 68 cm vaatteita käyttöönottoa. Lisäksi olen saanut ja ostanut 74 cm vaateitakin valmiiksi. Pojalle vielä toistaiseksi mahtuu noi 62 cm vaatteet, kun pituutta vasta 64-65 cm. Piakkoin otetaan varmaan osa noista 68cm vaatteista käyttöön. Seuraava neuvola vasta 5.10. sitten tietää nykypituuden.

Mä olen ostanut tai saanut suurimman osan vauvan tarvikkeista käytettynä. Vaatteita olen ostanut uusia, mutta niitäkin enimmäkseen alennusmyynneistä. Meillä odottaa tällä hetkellä laatikollinen 68 cm vaatteita käyttöönottoa. Lisäksi olen saanut ja ostanut 74 cm vaateitakin valmiiksi. Pojalle vielä toistaiseksi mahtuu noi 62 cm vaatteet, kun pituutta vasta 64-65 cm. Piakkoin otetaan varmaan osa noista 68cm vaatteista käyttöön. Seuraava neuvola vasta 5.10. sitten tietää nykypituuden.

Maria75 :) Meidän pojalla pituutta nyt 60cm...Koon 62 vaatteet liian pieniä, ainaskin suurin osa, joten käytetään 68 vaatteita pääasiassa :)

Ei helvetti!Ette usko, mutta toi ipana rauhottuu kun laittaa soimaan Juha Vainion biisejä ;-)

Ei sillä, tykätään molemmat kuunnella Juha Vainion tuotantoa, mut isänsä on sille lauleskellut muutamaa kappaletta vaippaa vaihdettaessa et liekö syynä se :-) Nytkin hihkuu tossa sitterissä ärtyneenä kun soundit loppu..
Mä laulan usein vanhoja poikia viiksekkäitä ku poika saa iltamaitoa. :-)

Mun lasten vaatteet on kaikkea muuta kuin käytännöllisiä mutta niin kauan kuin se ei mua haittaa ja mä puen heidät niin tällä mennään.:laughing002
Mä haluisin välillä pitää mekkoja tytöllä, mut sitten mulla itellä palaa käämit, kun vauvaa kanniskellessa/sylissä pitäessä ne rimpsut nousee vaan kainaloihin ryttyyn. Laitan mekon sitten päälle vain kyläillessä. Muuten ollaan body+housut yhdistelmässä aina. on mulla tosin yks kiva asu jossa on body+musta hame erikseen niin sitä voi pitää huvikseenkin.

Aliexpressissä on muuten Tähtipölyä sulle rimpsujen ostotaivas :grin Ite ostin sieltä kaks asua ja kummatkin oli hyvälaatuisia.
Linkki mitä ostin http://www.aliexpress.com/item/Fash..._1&btsid=f649c8d8-f1f9-4ad7-9527-53d58a81ae7b
Mekot 2 ja 7.

Ja Linkki rimpsuihin http://www.aliexpress.com/af/catego...14.30020408.3.2.44MXxR&isAffiliate=y&site=glo :laughing001

Takaisin