Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teidän muiden vauvat iloisia herätessään, vai mitä ovat? itkeekö?:rolleyes:

Sitä vaan, että kuinka tavallista on, kun tuo meidän poika yhtä hymyä herätessään ja usein pitkään tuumailee itsekseen kaikkea, jokelteleekin vaunuissa:p...tosi harvoin itkee tai ees kitisee, kun on herännyt..Ja sitten jonkun ajan kuluttua on päästävä leikkimään:dance018
Meillä keskellä yötä enemmänkin niinku äännähtää, että "nälkä!", ei varsinaisesti itke, tosin en kyllä jääkään kokeilemaan, että alkaisko itkeä, jos näen, että on selvästi silmät auki hereillä :) Aamulla ja päivällä kun herää, niin kuuluu semmosta tuhinaa ja sitte ku kurkkaa tuhinan suuntaan, niin hymyn yleensä saa :) Meillä itku on tyypillisempää päivällä ja illalla ennen nukkumaanmenoa, monesti varmasti ihan väsymys syynä.

Meille tuli pojalle miehen nimi. Kumpikin oli , et ei mitään väliä. Mä sitten ajattelin, että kun miehen lapsellakin äitinsä nimi niin voisi olla mukava olla tällä miehen toisella lapsella sitten edes hänen nimensä. On kyllä harvinaisempikin kuin mun. Lisäks mun kaks lasta on mun nimisiä niin mullakin on lapsia mun nimellä. Joka tapauksessa sitte kaksi nimeä perheessä on. Vaik mentäis naimisiin, pitäisin oman nimeni, koska mun kaksi lasta on mun nimellä ja mut tunnetaan ammattipiireissä tällä nimellä.
En myöskään oikein ymmärrä sitä, miksi oisin miehen suvun kanssa saman niminen. Mullahan on oma suku, jonka niminen olen.

Me mentiin naimisiin jo muutama vuosi sitten ja otin miehen sukunimen. Oli jotenkin luontevaa silloin. Edellisen kerran kun olin naimisissa niin pidin oman sukunimeni. Olis varmaan jo siitä tunteesta pitäny tajuta jotan :sour:... Meillä on siis miehen nimi nyt tytölläkin. On ihan perussukunimi, muttei mikään kaikkein yleisimmistä. Etunimetkin valittiin sukunimeen sopiviksi. Tytön toinen nimi on isoäitini äidin nimi, joka valittiin sen takia, että on kaunis ja sopii etu ja sukunimen kanssa. Etunimi on kalenterista etitty. Mä laitoin kriteeriksi että pitää olla kansainvälisesti helppo nimi ja mies halusi ei harvinaisen suomalaisen nimen. Vanhukset ei oikein meidän nimivalintaa ymmärtäneet, mutta ei se mun mielestä niiden asia olekaan. Tytön etunimi on Sara. Yhdistivät nimen näihin nyky julkkistyrkkyihin, joita mä en oo todellakaan ajatellu nimeä valitessa, :eek:

Täällä ollut haasteellista nukkumisen suhteen, kun sateen takia oltu koko päivä sisällä.
Sain kyllä ostettua psrvekevaunut mut sehän ei viel riitä, kun mehän adutaan tällasessa 50-luvun talossa, jossa parvekkeilla ei ole mitään katosta. No ehkä siihen saa väsättyä jonkun systeemin, et ainakin tihkusateella vois nukuttaa ulkona.

Muuten nukkuu yleensä aamupäivällä n.tunnin, iltapäivällä tosiaan vaihtelevasti 1-2tuntia ja iltasella sellaset tunnin tai vähemmän.

Heissan mun virtuaali siskot!!
Me olemme saapuneet onnellisesti Helsinkiin jo viime viikolla,pieniä ongelmia oli sisäänkirjautumisen kanssa,jotka onneksi selätettiin it-tuen avulla.
Me asutaan sen verran kaukana järistyksisä,että olimme itse turvassa mutta mieheni yhtiökumppani perheineen menehtyi ja se aiheutti uudelleen järjestelyjä meidän lomaan sekä oli uutisena hyvin surullinen.
Matkustin noiden kahden kanssa yksin Frankin kautta 35min vaihdolla ja siinähän sai mamma juosta pitkin kenttää melko kovaa,ilman kärryjä,molemmat sylissä mutta ehdittiin.

Tänään oli 3 kk neuvola. Sintillä oli pituutta 57,5 cm ja painoa 5430g. Hyvin kasvaa omalla käyrällään ja kaikki muukin oli niinkuin pitää. Rokotteet sai ja parku tuli. Rauhoittui suht nopeasti onneksi. Käytiin sen jälkeen tonkimassa mummolan vintiltä mun vanhoja satukirjoja. Jos alkaisi vähitellen kokeilemaan tainnutusta satujen lukemisella. Nyt alkaa selvästi olla tarvetta pitemmille päiväunille lyhyiden pätkien sijaan ja pitää keksiä uusia tainnutustapoja ja paikkoja. Tähän asti olen antanut tytön vaan nukahtaa minne on halunnut ja siitä sitten siirtänyt nukkumaan kehtoon tai antanut nukkua sohvalla isojen tyynyjen päällä joita käytän imetykseen. Tarvii kokeilla jos sais nukahtamaan omaan pinnikseen. Nukkuu kumminkin siellä hyvin yöt.
Nyt nukkuu mun mahan päällä sohvalla. Tuli aika paha väsyparku, mutta taitaa olla huonoa oloa rokotuksista myös.

Kovasti olette ehtineet papattaa,kaikki kuitenkin luettu!
Hienosti on paino pudonnut Tähti-jee!!
Mä olen matkustanut paljon vauvan kanssa (ja nyt siis kahden pienen) ja kuten Justmom sanoikin,niin helposti on mennyt.
Ruokaa,juomaa ja vaippoja olen ihan jokapaikasta löytänyt,olen ottanut vain ekan päivän tarpeet mukaan kotoa.
Tällä viikolla pe lähden yksin vauvojen kanssa jenkkeihin,mies tulee perästä parin päivän päästä. En nyt innolla odota monen tunnin lentoa taaperon kanssa,hänellä kun on herneitä pyllyn alla mutta muutoin on ihana päästä lomalle.

Imettäessä kipu tuntuu lähinnä nännissä. Alussa kipu on hirveä, kun poika oikein tarraa tiukasti tissistä, mutta onneksi sitten vähän laantuu imetyksen jatkuessa. Imetysten välissä särkee koko rintaa ja säteilee välillä selän puolelle asti. Särky ei oo koko ajan kova, välillä laantuu ja välillä sit kipuilee uudestaan oikein kunnolla... :(
Minulla tulee tukoksia helposti. Imettämisen jälkeen on hyvä pumpata rinnat tyhjiksi. Sähköpumppu yhdistettynä samanaikaiseen rintojen hieromiseen voi auttaa tyhjentämisessä. Lämpimällä hautominen ennen imetystä ja ennen lypsyä auttaa myös. Minulla on ollut ohjeena syöttää tukoksen poistamiseksi kahden tunnin välein öin ja päivin ja se lypsy vielä syötön jälkeen niin kauan, että oireet loppuvat.

Tänään oli 3 kk neuvola. Sintillä oli pituutta 57,5 cm ja painoa 5430g. Hyvin kasvaa omalla käyrällään ja kaikki muukin oli niinkuin pitää. Rokotteet sai ja parku tuli. Rauhoittui suht nopeasti onneksi. Käytiin sen jälkeen tonkimassa mummolan vintiltä mun vanhoja satukirjoja. Jos alkaisi vähitellen kokeilemaan tainnutusta satujen lukemisella. Nyt alkaa selvästi olla tarvetta pitemmille päiväunille lyhyiden pätkien sijaan ja pitää keksiä uusia tainnutustapoja ja paikkoja. Tähän asti olen antanut tytön vaan nukahtaa minne on halunnut ja siitä sitten siirtänyt nukkumaan kehtoon tai antanut nukkua sohvalla isojen tyynyjen päällä joita käytän imetykseen. Tarvii kokeilla jos sais nukahtamaan omaan pinnikseen. Nukkuu kumminkin siellä hyvin yöt.
Nyt nukkuu mun mahan päällä sohvalla. Tuli aika paha väsyparku, mutta taitaa olla huonoa oloa rokotuksista myös.

Meillä on paljon luettu katselukirjoja ja nyt viimeksi lainasin kirjastostakin katselukirjoja. Yleensä luetaan ruuan jälkeen ja ennen nukkumaan menoa. Poika ei kyllä päivisin viihdy kauheasti sylissä,kun hänellä on niin kova meno koko ajan. Viikonloppuna ryömi/ konttasi ekan kerran. Pojan lempilelut ovat nykyään kosteuspyyhepaketti, äidin muovisandaalit ja kummitädin tuoma papukaija. Pitäisikö lähteä lelukaupoille ?

Heissan mun virtuaali siskot!!
Me olemme saapuneet onnellisesti Helsinkiin jo viime viikolla,pieniä ongelmia oli sisäänkirjautumisen kanssa,jotka onneksi selätettiin it-tuen avulla.
Me asutaan sen verran kaukana järistyksisä,että olimme itse turvassa mutta mieheni yhtiökumppani perheineen menehtyi ja se aiheutti uudelleen järjestelyjä meidän lomaan sekä oli uutisena hyvin surullinen.
Matkustin noiden kahden kanssa yksin Frankin kautta 35min vaihdolla ja siinähän sai mamma juosta pitkin kenttää melko kovaa,ilman kärryjä,molemmat sylissä mutta ehdittiin.

Osanotto:Heartred

Juu kyllä se vaikutus tulee melko heti. Eli ajattele se niin että kun syöty ruoka imeytyy suolistossa niin samalla sitä siirtyy kehittyvään äidinmaitoon. Mä en voi syödä tummaa (gluteeniton) leipää. Siitä tulee likalle vattavaivoja. Eli jos nyt saa tattarista tms ilmavaivoja niin saas nähä kuin viljojen siedättämisen kanssa käy aikanaan. Pientä piereskelyä tulee myös liiasta sipulista ja pavuista. Kaalia en oo syöny ihan tarkotuksella.
Ja kyl mä oon huomannu et jos itellä perse laulaa niin yleensä se tulee vierestä stereona :)
Tuleeko sulla glut leivästä kans ja vauva reagoi? Se selittäis meidän viimeöiset itkut ja paukut kun söin eilen Porokylän tuoretta glut varrasleipää....ei tässä voi enää mitään suuhunsa pistää.

Miten teidän muiden vauvat nukkuu päivällä..? Meidän tirppa taistelee joskus 5-6 tuntiakin unta vastaan ja sinnittelee hereillä. Silloin se on todella väsynyt ja torkahtaa 5-10mim ja sit säpsähtää hereille ja on ihan silmä pyöreenä ja alkaa tissille kitinä tai muu ähellys. Sitten kun malttaa nukahtaa, niin nukkuu pari kolme tuntia ihan ok. Myös vaunuissa tykkää nukkua, kun ollaan ulkona. :)
Meillä nukkuu klo 20-09 välillä 2-4 h kerrallaan ja päivällä yhet 2h vaunulenkkiunet ja muuten pilkkii lyhyesti kun ei malta nukahtaa taikka säpsähtää jotain ääntä.

Hieno kuulla :) Ja teillä on kaikki siellä hyvin?:Heartred

Luin viestejä lopusta alkuunpäin, tarkoitin, että teillä ei tullut järistyksestä yhtään mitään vahinkoja?:rolleyes: Katselin kartalta, että Firenzessä asti olisi ollut jotain..

Tuleeko sulla glut leivästä kans ja vauva reagoi? Se selittäis meidän viimeöiset itkut ja paukut kun söin eilen Porokylän tuoretta glut varrasleipää....ei tässä voi enää mitään suuhunsa pistää.
Juu valitettavast toi varrasleipä ja esim Schärin kokojyvälevyleipä aiheuttaa vatsavaivoja tytölle. Oon nyt sit syöny vaan karjalanpiirakoita ja moilasen aamiaissämpylöitä. Tylsää mut onneks herkkuja voi kuitenkin syödä :joyful: Tänään löysin marketista Porokylän mustikkapiirakkaa :p

Luin viestejä lopusta alkuunpäin, tarkoitin, että teillä ei tullut järistyksestä yhtään mitään vahinkoja?:rolleyes: Katselin kartalta, että Firenzessä asti olisi ollut jotain..

Joo meille ei onneksi tullut mitään vahinkoja mutta nyt sen vasta ymmärsi,että jotain tuollaista voisi osua omalle kohdalle hyvinkin. Suomessa kun tuollaisilta luonnon ilmiöiltä ollaan turvassa.

Mä kävin äsken kokeilemassa pukua,johon kaverini haluaa mun välttämättä pukeutuvan häissään (olen toinen kaasoista)lokakuun alussa. Ja aikamoinen kolttu on kyseessä.. Vaaleanpunainen tyllimekko,joka on edestä niin tiukka ja avoin,että mun tissit pursuaa ulos siitä-siis oikeesti,papilla lienee mukavat näköalat.:sour:
Mä näytän siinä ihan ylipainoiselta vaahtokarkilta.:smiley-ashamed008

Mei
Meillä nukkuu klo 20-09 välillä 2-4 h kerrallaan ja päivällä yhet 2h vaunulenkkiunet ja muuten pilkkii lyhyesti kun ei malta nukahtaa taikka säpsähtää jotain ääntä.
Meillä on kanssa nuo säpsähtelyt erilaisiin ääniin toimii herätyskellona naperolle. Ollaan yritetty tarkoituksella totuttaa ääniin ja ei hirveesti hyssytellä, kun nukkuu, ettei sitten jatkossakaan tarvis olla päivän mittaan ihan hissunkissun, kun esim.keittiössä touhuaa. :) Vaunuissa viihtyy meidänkin poitsu ja niissä kyllä nukkuu yleensä aina! :)

Takaisin