Mun hätäratkaisu tollaseen taistoon on, et korvikkeella vatta täyteen, siihen se yleensä viimeistään pyörtyy. Mä laitan sitä nukkumaan joka aamupäivä ja iltapäivä. Kellonajat vaihtelee, mut pidän kiinni siitä et nukkuu vähintään 2 x 1,5 h päivässä. Tänää aamupvällä nukku kaukalossa tunnin ja nyt tekee tuolla pinniksessa taas unta. Annoin jopa vähän huutaa, sit nukahti. Heräs kohta, annoin tissiä ja taas sänkyyn heti ku silmä alkaa lupsaa. Joku ähinä sieltä kuuluu, mut antaa kuulua. Jos alkaa huutaa, ni tissille ja taas takasi sänkyyn. Joskus ei onnaa, vaan monen kerran jälkeen piristyy ja sit mä luovutan. Mut tällee se mun mielestä pikkuhiljaa oppii, et nukutaan päikkäreitä. Ja just joku unipussi on hyvä, nytkin se on siinä vanupuvussa, joka yleensä on vaunuissa sillä päällä. Ulkona sataa, ni en vieny ulos.
Mä annan ekaks urakalla tissiä, sit vaipanvaihto, vanupuku päälle, vähän unitissiä ja sit kops. Jos ei meinaa uni tulla ollenkaan, ni sit korviketta tuuppaan vattan täyteen. Jos paskoo tän rumban kesken, ni en vaihda ku vasta ku herää, ellei sit ala kitisee sitä.
Nla täti sanoi, et vauva tekee unta 15min, mut meidän vauva kyl jopa 30min. Ei kandee luovuttaa heti ekasta kitinästä. Uni on niille hyväksi, ne ei sitä ite tiedä vielä...