Neuvola

Aaaargh kävin lauantaina jättämässä veri- ja virtsakokeet ja nyt tuli neuvolasta viesti, että virtsakokeessa oli "lieviä epäpuhtauksia" ja haluavat kontrolloida. Mitä tarkoittaa lievät epäpuhtaudet? Bakteereja? Inhoan tuollaisia epämääräisiä ilmaisuja. Olen heti ihan hermorauniona, kun en yhtään tiedä, mistä on kyse. Ja täti suosittelee huolellista alapesua ennen uutta virtsakoetta, yritin kyllä viimekskin olla huolellinen mutta kun kielletään käyttämästä saippuaa niin olisko sinne sit jäänyt jotain kontaminoimaan näytettä....
 
Mitäs ekalla lekurikäynnillä muuten puuhataan? Sellainen olisi parin viikon päästä edessä. Tähän mennessä on siis ollut eka neuvolakäynti ja eilen oli ultra. Menossa 12+2.
Apua, kertokaa nyt joku!! :D Huomenna tunnin aika lekurille, varattiin jo ekalla neuvolakäynnillä, eli joku rutiinijutska kyseessä. Mutta mitä siellä puuhataan??? Ainakin tsuumaillaan ultrasta saatua lappua, koska ultraajatäti käski sen ottaa seuraavalle neuvolakäynnille mukaan. Mutta mitä muuta? Ei mua mitenkään jänskätä, mutta jaiks silti.
 
Mulle ainakin edellisessä raskaudessa tehtiin sisätutkimus ja juteltiin mahdollisista sairauksista jos on / suvussa on.
En kaikkea muista, mutta joku kertoo tarkemmin varmasti!
 
Meillä oli se just. Perusmittaukset (verenpaine jne) otettiin, sisätutkimus tehtiin ja jotain yleisiä kysymyksiä se esitti. Ei mitään ihmeellistä.
 
No olipas sitten aika pläääh lääkärikäynti. Vähän kyseli, miten menee ja onko kipuja, onko sairauksia, no ei oo mitään ihmeitä. No sitten pikaista ronklausta, kohdunsuu on kiinni kiva juttu. Mahan päältä katotaan joo siellä Heppulin sydän sykkii. Näpy näpy tietoja koneelle, millos on seuraava aika, ai ei oo varattu, no laita netin kautta viestiä, et millon ois hyvä. Joo kiitos hei. :D

Aikaa meni 15 min, vaikka kokonainen tunti oli varattu...
 
Eikös se oo hyvä asia ettei mitään ongelmaa tai hankaluuksia oo, niin ei mene kauaa lääkärilläkään? :) Itse ajattelen sen niin päin... Varmaan siihen on varattu aikaa enemmän, että jos jotain olis mitä tarvis enemmän tutkia tms.
 
Mä taas olen aina noista käynneistä erittäin tyytyväinen jos vaan pääsen mahdollisimman pian pois. :wink Mulla tosin oli aiemmin aika tympeitä neuvolalääkäreitä, joten ei niiden kanssa tehnyt mieli muutenkaan kauaa olla. :wink
 
Kai se pitää tyytyväinen olla. Se vaan kun ei oikein kukaan muu vielä asiasta tiedä kuin oma mies, niin jotenkin ois kiva, kun edes neuvolassa pääsis höpöttämään oikein olan takaa... :)
 
Mä taas en yhtään mielelläni ihan tuntemattoman kanssa keskustele niin intiimeistä asioista... Erityisen ahdistavaa oli nyt täyttää seuraavaa neuvolaa varten sellainen laaja kysely missä sekä multa että mieheltä kyseltiin kaikki lapsuudesta lähtien.. Ei minusta vaan kuulu neuvolan tädille :wink Kai sen olis voinut jättää täyttämättäkin, mutta en oikein osaa olla tekemättä 'läksyjä' kun olen kiltti suorittaja noin normaalisti. :wink
 
Tänään oli vihdoin eka neuvola. Aikaa meni liki 2h, ja papereita tuli mukaan melkoinen pino. NP-ultraan ei ole vieläkään tullut aikaa. Alkaa mennä jännäksi, nyt jo kuitekin rv 11+6. Jotenkin alkoi vauvan tulo konkretisoitua vasta nyt kunnolla. Ehkä sitten NP:n jälkeen tajuaa viimeistään että meitä on syksyllä kolme :)
 
Korppunen, mun mielestä täällä päin neuvolasta laitetaan ekalla käynnillä vasta lähetteet labraan ja ultraan eli tämän takia kutsua ei ole vielä (?)
 
Mulla tuli mielestäni sen paperipinon mukana yks lappu, missä oli puhelinnumero, josta itse varataan se ultra...
 
Sain labralähetteen puhelimiste jo viikko sitten ja kävin siellä saman tien. Tulokset on kuulemma tulleet, mutta postissa tulee sitten se ultra-aika. Täytyy soitella sinne perään jos ei ala ensi viikolla vielä kuulua.
 
Mun ultrakutsu oli hukkunut postissa o.O onneks katoin kanta.fi ja soitin sinne!!
 
Laitan tällekin puolelle, että mulla oli hirmu kiva eka lääkärikäynti. Sydänäänet saatiin kuuluville ja oikein yllätyin kuinka hyvä fiilis siitä itelle tuli :Heartred Hemoglobiinikin oli 143, eli väsymyksen ei pitäis johtua siitä. Nyt viikkoja noin 11+0 seuraavana olis sit yksityisellä nt-ultra 17.2 eli 1,5 viikkoa pitäis vielä jaksaa odottaa. Sieltä pitäis saada ihan video vauvasta kotiin! Täällä Norjassa nt-ultra ei kuulu rutiiniin kuin yli 37 vuotiaille. Rakenneultra onkin sitten jo viikolla 18 :)
 
Mulla ei ole nyt oikein onnea noiden neuvolakäyntien suhteen. Neuvola piti olla jo viime viikon maanantaina, mutta se peruttiin neuvolan puolelta (th kai sairastunut tms.) ja nyt jouduin perumaan tämänpäiväisen kun esikoisen kuumeilu vaan jatkuu ja mies oli eilen kotona ja ei vaan pysty tänään lähteämään töistä niin aikaisin kun töitä on hirveästi tuon poissaolon vuoksi (ja siksi kun ehkä huomenna joutuu olemaan kotona). Ja toki mummi ja vaari juuri tänään sattuivat lähtemään reissuun. Eli käynti menee ensi viikon torstaihin... Eli pari viikkoa normaaliaikataulusta pidemmälle. Hankalaa...
 
Nuska onpa harmillista. Toivotaan, että ensi viikolla pääset vihdoin neuvolaan. :)
 
Mulla on jo kaksi neuvolakäyntiä takana, molemmilla kerroilla katottiin ultralla pikkuista. Eka kerralla meni joku 1,5h ja tokalla vajaa tunti. Olisin ollu huolesta soikeana jos ei olis jo eka kerralla pystytty kattoa ultralla. Maanantaina kävin sitte sokerirasituksen välissä kuuntelemassa sydänäänet, ylimääräinen käynti siis ja kyllä helpotti :). Viikkoja oli sillon 13+6. Edellisellä kerralla (rv 12) meinas että parempi kattoa ultralla ko ei välttämättä nuilla viikoilla äänet kuulu. Aika kauan sai kyllä maanantainaki niitä hakea.
 
Vähänkö epäreilua, et jossain on neuvolassa ultramahdollisuus. Täällä pikkukylässä ku on niin surkee dopplerikin neuvolassa, että sillä ei todellakaan turhan aikasilla viikoilla kannata edes yrittää kuunnella ääniä.
 
Takaisin
Top