Käynnistys-ketju

Meillä mennään "synnytyssaliin" joka tapauksessa yliaikaiskontrolliin... Köytännössä kuitenkin polihuoneessa katsovat tilanteen ja siitä tarpeen mukaan osastolle tms.

Meillä oli viime viikolla kontrolli, josta sainkin tuon käynnistysajan. Uskon että katsovat alakerran tilanteen ja kuulen sitten minkälainen käynnistäminen tehdään. Jännittää!
 
Nyt voi sanoa että jännittää, pelottaa, ahistaa ja vaikka mitä!! Aamuksi klo 8 siis synnytyssalille aika käynnistykseen. Kunhan ei menis montaa päivää :/ taitaa tulla uneton yö!
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Tsemppiä Tiuku! Mä tiedän ton jännityksen kamaluuden! Tänään kun varattiin aika perjantain käynnistykselle nii jotenkin tässä illalla se sit iski vasten kasvoja et voi hemmetti, musta tulee äiti :eek: En mä oo sitä ajatellu ennen mitenkään erityisesti mut nyt kun pitää opetella pitämään huolta toisesta ihmisestä niin kääk :wideyed: Itse käynnistäminen ei mua jännitä kun en osaa ajatella niin että "mitä jos se sattuu" vaan elän enemmän hetkessä ja sit jos sattuu niin sit sattuu eikä se siitä muutu..:cool:
 
Tsemppiä Tiuku! Mä tiedän ton jännityksen kamaluuden! Tänään kun varattiin aika perjantain käynnistykselle nii jotenkin tässä illalla se sit iski vasten kasvoja et voi hemmetti, musta tulee äiti :eek: En mä oo sitä ajatellu ennen mitenkään erityisesti mut nyt kun pitää opetella pitämään huolta toisesta ihmisestä niin kääk :wideyed: Itse käynnistäminen ei mua jännitä kun en osaa ajatella niin että "mitä jos se sattuu" vaan elän enemmän hetkessä ja sit jos sattuu niin sit sattuu eikä se siitä muutu..:cool:

Mulla jännittää ehkä eniten se, että onko kohdunsuu nyt yhtään avautunu vai pitääkö vielä sen avautumista odotella päiviä... Toki sekin jännittää, että kohta on äiti! Jotenki mullakin se alkaa vasta iskostua päähän. Lisäksi jännittää, miten pää kestää yöt sairaalassa. Ei oo tullu koskaan oltua :O
Tsemppiä Ninni88 sullekin perjantaille!!! :)
 
Täällä ei ainakaa tapahu mitää, prkle alkaa menee hermo. 2,5 vuorokautta siitä ku vedet ekan kerran alko tulla.
 
Mä sain kans eilen yhen, tuloksena tunnin ajan suppareita 3 min välein ja sen jälkee vaan sillon tällön. Kohta uus annos saa nähä vaikuttaako sekää mihinkää
 
Tsemppiä Snipu, Tiuku ja Ninni!

Mulla käynnistys eteni niin, että aloitettiin ballongilla. Cytoteciä ei ilmeisesti uskallettu käyttää, kun omia pikkusupistuksia oli jo koko ajan. Ballonki putosi kolmessa tai neljässä tunnissa pois. Kalvojen puhkaisun jälkeen pari tuntia odottelua ja sitten pistettiin oksitosiinitippaan. Oli vähän hoppu saada synnytys etenemään mun kondiksen takia. Loppujen lopuksi meni kuitenkin käynnistyksen kannalta paljon paremmin kuin kauhukuvissani ajattelin.
 
Mulla oli Hilumo melkein identtinen tarina. :)
Pari tuntia meni siinä kun yrittivät laittaa sitä tippaa. Lopulta se laitettiin kyynärtaipeeseen, kokemus sinänsä. Kämmenselkään ei onnistunut, kun suonet oli hukassa ja karkaili. Lisäksi tatskat vaikeutti hommaa aikalailla.
 
Mites tiuku ja snipu menee? Mulla polttaa mahaa ihan hitosti.. En tiä jännittääkö mua muka näin paljon vai mikä on.. Vessas käyny taas pari kertaa mut silti kipristää :confused:
Miten muuten (taas tyhmä kysymys), voiko käynnistyksen/synnytyksen aikana syödä vai unohtaako semmosen asian kokonaan? Ku huomen on aika 10.30 ni pelkään et mul on kiljuva nälkä sit hetken päästä..:hilarious:
 
Mut ainakin pakotettiin syömään, kun tippa oli jo kiinni, vaikka ei tehnyt yhtään mieli.
 
Käynnistys voi kestää montakin päivää, joten ei sitä varmaan syömättä tehdä. :D
 
Hitto tätä mahakipua! Välillä helppaa ja sit taas polttaa niin julmetusti. Ei kuitenkaan oo supistanut vaan ihan semmonen paskatautiolo :hungover: Toivotaan et kaikki on hyvin ja huomen ollaan viisaampia!
 
Sain 2 cytotecin murua tänään. Toisesta vasta tuli kunnon supistuksia. Minuutin ja kahden välein. Sitten ne lopahtikin iltaa myöten. Huomenna jatkuu. Voi olla että eri keinoin, kun sain astmaatikkona ihmeellisiä oireita tuosta lääkkeestä.
Henkisesti tosi väsyttävää puuhaa ku puhelin laulaa koko ajan ja ihmiset kyselee joko. Tosi epäonnistunut olo :sad001
 
Takaisin
Top