Synnytysoireita

Kuinkahan pitkään tätä jatkuvaa juilimista nyt sitten kestää ennen kuin tulee kunnollisia supistuksia? Nyt on kolmas yö putkeen kun herään siihen että alavatsaan sattuu. Kun nousee istumaan niin vihlonta siirtyy ristiselkään ja välillä tuntuu vihlovan reisiäkin. Eilen tuntui päiväsaikaan siltä että välillä kipu olisi voimakkaampaa tai terävämpää kunnes yhtäkkiä maha meni pinkeäksi ja asettui ja kipu katosi määräämättömäksi ajaksi. Neuvolantäti ei sanonut juuta eikä jaata kun aamulla oli aika enkä mä viitsi soitella synnärillekään kun ei satu edes niin paljon että parasetamoli tuntuisi tarpeelliselta. Jos en olisi raskaana niin ottaisin juurikin nyt vähän vahvempaa nappia sillä kipu on samaa kuin menkkojen alkaessa ja olisi pian muuttumassa todella tuskalliseksi.

Kun on vihdoinkin päässy nukkumaan öitä kunnolla ilman vessajuoksuja niin nyt viimeyöt olen heräilly tähän kipuun tai hirveään hikoiluun ja janoon. Nyt tuli taas outo supistus. Niin kuin harkkari mutta alavatsalle kivulias ja hävisi melkoisen äkkiä. Kohta menee tältä rouvalta hermot. Ei viiti tota isäntääkään herättää ja nyt kun olen tässä aikani kipuillut niin on noustava ylös sillä juurikin tuli kamala nälkä ja alkoi samaan syssyyn närästää. Perkele.
 
Huoh olipa levoton yö. En meinannut saada unta ollenkaan, kuuma koko ajan ja kusetti jatkuvasti ja näytti ihan sairaita unia. Alavatsa tainnu olla koko yön jotenkin "hellänä", vaikea edes määritellä miltä tuntuu, sellainen vähän arka ja kipeä. Supistusta se ei ole kun on sellainen jatkuva olotila :/ illalla tuli kyllä muutamia supistuksia ennen nukkumaanmenoa mutta ne tuntui lähinnä "lämpimiltä halauksilta" eikä synnytyskivuilta.
 
Mulla koko kohdun seutu hellänä. Eilen neuvolassa tuntui tavallista ikävämmältä terkan kopeloinnit. Terkka tykkäs, että on hyvä merkki. Noh, joka tapauksessa ensi viikolla vauva ulkoistuu tavalla tai toisella...

SikaKissa sun oireilu saattaa jatkua pitkäänkin (toivottavasti ei), niin kannattaa miettiä olisko levon saamiseksi se panadol yöllä hyvä. Mulla on ystävälliset oireilut, kun rauhoittuvat yön ajaksi. Vaikkakaan ei yhtään haittais oireilla yö, jos pääsis viimein synnyttämään.
 
Joo siis sanotaan että menkkajomotukset yms. juilimiset kertovat lähestyvästä synnytyksestä. Mulla on niitä ja muita särkyjä ollut varsinkin öisin jo ainakin kolme viikkoa, ylikin. Pahimpina öinä olen ottanut panadolia, koska en jaksa hoitaa esikoista jos valvon kaikki yöt. Nyt yöt olleet tosin vähän helpompia särkyjen osalta.

Eilen käytiin reippaalla kävelyllä, jonka aikana maha oli kireä ja pinkeä ja sattuva lähes koko ajan. Käytiin vielä saunassa ja nautiskelin rauhallisesta illasta. Yöllä vetäisinkin unta palloon 22-04 ja nyt olo on täydellisen rentoutunut. Jokseenkin laiska kyllä :D En jaksaisi tän mahan kanssa puuhata enää yhtään mitään.

Noh, raskautta ei nyt varmasti ole jäljellä enää kauaa (nyt 40+3). Olisi se spontaani synnytyksen alkaminen kuitenkin kivempi kuin käynnistys. Mutta minkäs teet, tää jäbä ei halua ulos.
 
Vähän säikäytti aamulla sit vessassakäydessä kun tuli pyyhkiessä verta, ihan kirkasta sellaista. Paniikissa ettimään kysin numeroa ja vasta neuvolasta sain oikean numeron mihin soittaa. Ohje oli että jos tulee ihan hulahtaen niin sitten kysiin heti. Todennäköisesti kohdunsuulta irtoava limatulppa aiheuttaa vuotoa? Mutta nyt vaan venailen kotona mitä tapahtuu ja vahtaan vauvan liikkeitä. Onneksi äitiyspolilla aika muutenkin niin tarkistavat siellä sit tilanteen. Alavatsan jännä olo jatkuu yön jälkeen edelleen, vähän just tuollainen kuin olisi menkat tulossa olo.
Mä yritän rauhoittua mutta kovin on vaikeaa! Päästäänkö tässä oikeasti pian tositoimiin??
 
Suppareita ollut maanantai-illasta asti. Eilen alkoi illan päälle napakoitumaan ja tihenemään ja tuntumaa enemmän kipeiltä. Mitään muuta oireita synnytyksen lähestymisestä ei olekkaan kuin nuo kiihtyvät lievästi kipeät supistukset, jotka nyt siis aamuyöllä taas loppuneet. Mä alkaisin olla kyllä valmis, synnytyspelosta huolimatta, ponnistamaan tämän pikkusen maailmaan. Hyvä 'oire' tämäkin. Olen siis valmis, tule pikkuinen tule.
 
Muokattu viimeksi:
Mulle tuli sairaalassa sellainen tahtotila, että minähän pusken tämän lapsen maailmaan vielä tänään ja tyttöhän syntyi klo: 23.50. Pallon päällä istuessa suihkussa ajattelin vain, että kohta on palkinto sylissä, jaksa siis vielä vähän aikaa. Positiivinen ajattelu auttaa :) tsemppiä kaikille vielä synnyttämään lähteville!
 
Mä olen jo yrittäny sitä positiivista ajattelua. Ei auta. Olen myös yrittänyt lievää uhkailua kuten "joko tulet sieltä ulos nyt tai itket ja tulet" ja lahjontaa "jos tulet ulos pian niin saat luvan kanssa vetää kissaa hännästä" jos tää nyt pian tulisi niin ehtisi kasvaa tarpeeksi ja päästäis koko perhe ens kuussa pohjois-karjalaan appiukkoa katsomaan. Muussa tapauksessa hirvipeijaisiin lähtee isäntä yksin. Nyt ei taas sitten satu mihinkään. Vihlonta on poissa. Eiku leivontahommiin ja sitten lenkille.
 
Minkki mulla alkoi esikoisen synnytys verisellä vuodolla. Ei mitään erityistä syytä löytynyt vuotoon, mutta pari kertaa holahti kunnolla. Sairaalaan päästyä oli jo supistuksiakin. Toivottavasti sama sulla!
 
Tänään on kyl ollu semmonen suolistontyhjennys käynnissä et huh huh :dead: Lisäksi vauva on ny möyriny viimeiset kaks vai kolme päivää 24/7 ja on välillä vihlonu oikein kunnolla alapäätä ja ollu oksettava olo et kyl koht varmaa jotai tapahtuu :pompus:
 
Mulla kanssa maha käynyt koko päivän ylikierroksilla, jatkuvasti saa ravata vessassa. Supistuksia alkanut tulla ja olen yrittänyt kellottaakin tässä. Mies tulee parin tunnin sisällä töistä niin saa viedä pojan mummolle varuilta yöksi. Mies sopi jo töissä ettei huomenna mene enää töihin kun viimeistään torstaina sit käynnistys. Musta alkaa kyllä tuntua että tänäiltana lähdetään sairaalaan :)
 
Menkkapolttelut on tullu näemmä joka päiväisiksi. Tänään piti kipulääkettäki nappailla. Lisäksi puukkokivut alapäässä on niin kipeitä, että aivan hätkähtää sitä kipua :sad001 vatsa-asukki on pyöriny levottomana koko päivän masussa. Vähän jännittää kyllä, että joko se synnytys lähenee!
 
Supistuksia klo 23 lähtien. Lähettiin abc:lle kaffelle ja nyt isäntä torkkuu parkissa autossa ja mä vähä puhisen supistusten kanssa 4 min välein. Kohta lähdetään kyssille.. Pikkusenko jännittävää!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli jomotuksia ja melko kipeitäkin jo mutta vain kun istuin paikallani. Seistessä katosivat. Kun menin nukkumaan, ei tuntunut mitään. Nyt taas heräsin, kävin juomassa ja ruokin kissat ja kas kun sattuu taas. Kunhan menen takaisin makuulle niin eiköhän tämä kipu tästä taas katoa. Ei viitsi edes hermoilla. Ukko ei pysty enää ollenkaan nukkumaan :)
 
Oireita siellä, oireita täällä! Pidän peukkuja, että moni yöllä tänne kirjoittaneista ois jo synnytyspuuhissa! Hurjasti tsemppiä!
 
Olikos jollain tihkunut lapsivettä? Aikaisemmin tänään vessakäynnin yhteydessä tuli pyyhkiessä paperiin selkeesti ns. punasta vettä. Ei siis mitään limaa/veristä limatulppaa vaan ihan paperi märkä vaaleanpunasesta vedestä. Laitoin sitte varmuuden vuoksi siteen ja nyt kun päiväunilta heräsin niiin ihan muutama vaaleenpunanen tippa siteessä. Kertokaahan viisaammat oisko lapsivettä ja voiko nyt odotella alkaisko tapahtumaan viel jotain? Huomenna 8 aamulla äitipolille viel ultrailemaan koon vuoks, sillon toki kyselen tarkemmin ellei ny tänää tulis lähtö :) rv 40+1 tänään.
 
Tänään koko arviossa käyty, tirppana 2,9kg. Lääkäri ennusti et kahden päivän kuluessa syntyy. 2cm oli auki. Joko sussu83 on synnyttänyt?
 
Tänään koko arviossa käyty, tirppana 2,9kg. Lääkäri ennusti et kahden päivän kuluessa syntyy. 2cm oli auki. Joko sussu83 on synnyttänyt?
Joo täällä ollaan tytön kans osastolla ♡ Voi elämä miten ihana tää on! Laitan synnytyskertomusta myöhemmin, mut se on aika lyhyt ja ytimekäs
 
Äsken mä sain kokea sen teidän puhuman sukkapuikkokivun :eek: aika jäätävä pisto alapäässä..lisäksi tänää on ollu 24/7 pissihätäki. Vai onkohan tää taas jotai toiveajattelua et kohta tapahtuis jotain? Huomen olis taas aamul *läski*neuvola... :shifty:
 
Mulla ollu supistuksia kipeitäkin jo kk tolokulla, mut nyt ollu pari pvää polttavat pitkälahkeiset boxerit tapilla varustettu joka sisällä . Välillä joku vaan niitä kiristää... Ja menkka jomotus yhtäaikaa.. Yölläkään voinu nukkua. Ja sukkapuikot... Ei hitto kuin kipeeksi neki äityny. Tulee vähä väliä. Ihan niinku joku repis sahalaitaisella tylsällä puukolla paikkoja auki... Eilen kaupungilla olin jo kivusta kaksin kerroin jalkakäytävällä tippa linssissä. Olin varmasti aika näky.
 
Takaisin
Top