Synnytysoireita

Eilisen päivän ja viimeyön säännöllisiä supistuksia. Pisin väli tais olla 20 min koko aikana. Kolmen aikaan yöllä soittelin synnärille kun supistukset olivat jatkuneet monta tuntia 10 min välein, mutta sanoivat sieltä ettei kannata tulla ennenkuin ei yksinkertaisesti pysty olemaan kotona. Niinpä kellottelin aamukolmesta aamukuuten säännöllisiä supistuksia, jotka tihenivät vielä 5 minuuttiin, mutta eivät sitten olleet niin kipeitä etten olisi kyennyt kotona olemaan. Suihku auttoi kivasti. Kuuden jälkeen ne sitten loppuivat. Kokonaan. Mä en jaksa ymmärtää miten tää on edes mahdollista. Mieskin jäi töistä kotiin kun oltiin niin varmoja, että kohta saa lähteä. Viivyttelin vain ajatellen, että yks vielä ja sit kun sitä ei enää tullutkaan. Nyt on taas jatkunut epäsäännöllisinä, mutta todella kipeinä. Ehkä tämä tästä. Tai sitten ei. P*rk*le.
 
Calmari juuri synnytin epäsäännöllisillä supistuksilla! Aukes 4cm:stä (siihen mennessä väli 10min 5h:n ajan ja panadolilla ja lämpöpakkauksilla pärjäsin) auki n 3h:ssa 5-10min supistusvälillä (toki jo selkeesti kipeämpää teki). Vielä ponnistaessakin supistukset vain 5min välein!
 
Mulla teki tota monta vuorokautta, että aina supistukset lopahti. Käynnistettiin sitten synntys kalvojen puhkaisulla, kun olin noilla supisteluilla auennut neljään senttiin. Siinä vaiheessa olis siis taas supistukset ihan epäsäännöllisiä. Toivotaan, että sulla menee lyhyemmän kaavan kautta!
 
Pääsin kyllä lyhyemmän kaavan kautta. Synnärille mentäessä olinkin yllätyksellisesti auki jo 6cm. Vaikka tässä vaiheessa ei säännöllisiä supistuksia ollutkaan. Ne teki vaan niin pirun kipeetä, että tuntu pakolliselta käydä katsastamassa tilanne. On varmaan sanomattakin selvää, että sinnehän me sitten jäätiin. Mulla ei loppuvaiheessa tullut enää missään vaiheessa säännöllisiä supistuksia, ne vaan oli ihan jumalattoman kipeitä. Kätilö meinaskin ensin et tarvis varmaan laittaa jotain vaihdittamaan niitä, vaan minäpä rupesinkin sitten ponnistelemaan, ei paljon vauhditusta tarvittu :D
 
Tosiaan samantyyppinen tilanne täällä calmari! Vähän tiheämmät supistukset olis ollu kivat ponnistaessa, mutta vauvalla ei hätää vähän odotellessa ahtaassakaan... :)
 
Mulla tuntuu menneen kunnon vihlonnat ohi :sad001 menkkajomotusta on ja vihlontaa ainoastaan sillon, kun lähtee liikkeelle. Väsyttää vaan helkatisti. Herään joka aamuyö kuulostelemaan oloja, että oisko tänään SE päivä. Taitaa mennä käynnistyshommiksi meikäläisellä :sad001 masentaa.
 
Peukut Ninni täältä jospa se nyt lähtis! :) Mulla ei edelleenkään mitään oireita. Torstaina olis se yliaikaiskontrolli ja kai he sitte lauantaina alkaa käynnistelemää ku tulee tasan 42 täyteen. Mun puolesta vois jo tolloin to käynnistää ei se sieltä omin avuin kuitenkaan ulos tule.. Saa nähä saadaanko pientä isänpäiväksi tänne . Alkaa kyllä olla pinna hyvin kireellä eikä enää kiinnostas tehä muutaku maata sohvalla
 
Mulla keskiviikkona neuvola ja siel varmaa sit katotaan käynnistysaika..
Mullakin viime päivinä pinna ollu kirveellä ja kaikki melkee itkuttanu ku tuntuu et pää hajoo tähän odottamiseen ja toisten kyselyihin.. Saatoin ehkä tiuskaista anoppipuolelle ilkeästi et eiköhän me sit kerrota uutisia sit ku on jotai kerrottavaa!! En mäkää siltä kysy joka päivä et "Ootko käyny tänää kakalla????" :shifty:

Että näin :rolleyes:
 
Minäkin oon luovuttanut nyt täysin,et tämä tulis maailmaan ilman apuja ja ajoissa. Yli menee iha varmasti tämäkin. No kärsitään sitte. En ala käynnistystä vonkaan enää minkäänlaista takia. Olkoot masussa nii kauan,ku oyssissa päättävät millo raskautta riittää. Hajotkoot selkäki. Olenhan jo useamman kk kärsinyt milloin mistäkin nii eiköhän tuo muutama vko mene vielä :-).
 
Yöllä oli vuotanut vaaleanpunaista nestettä.. Nyt ei mitään voisikohan kyseessä kuitenki olla lapsivesi?
 
Lapsivettä se sillo on jos iha nestemäistä. Jos limaa,nii sit limatulppa voi olla alkanu valuu ulos. Ystiksellä oli vaaleanpunaista nestettä ollu,ku vettä oli alkanu tihkuu. Ite en oo nähny ikinä vesiä,ku aina sairaalassa vasta veet tullu.
 
Kävitkö snipu testauttamassa nesteen? Mulla lapsivesi molemmilla kerroilla vaaleanpunaista. Haisee kyllä selkeesti makealle (siemennestemäiselle). Myös limaisuutta ainakin tällä toisella kertaa, koska samalla limatulppa irtoili. Jos reikä kalvoissa ylhäällä, voi vain silloin tällöin valua vettä ja välillä ei yhtään. Tyypillisimmin ylösnoustessa hulahtaa.
 
Lapsivettähän tuo oli käytiin päivällä näytillä ja jokunen tunti sitte tulin osastolle, kohta aletaa tiputtaa antibioottia suonee. Supistuksia ei ookku ihan heikonlaisia sillon tällöin, lapsivettä lorahti äsken taas lisää. Huomenna lääkäri päättää ilmeisesti millon ruvetaa käynnistelemää jos sille tarvetta :)
 
Takaisin
Top